Mainos

Cm 01-02..

• 2 620
  • 40

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
NO TULEEKO SE

Dosesta sanottiin pelin tulevan huomenna aamusta.

CM on juuri sopiva peli perheelliselle, sillä sen voi huoletta
jättää itsekseen hurisemaan ja samalla jakaa
huomiota skideille ja joskus jopa vaimolle.

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Peli ilmestyy huomenna kauppoihin. Kävin Infosta kysymässä ja myyjä sanoi, että maahantuojalle oli tänään tullut. Eli huomenna myyntiin. Itse sain pelin enemmän ja vähemmän vääriä keinoja käyttäen :D

PJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse olen jo ajat sitten päättänyt jättää tämän version väliin. Jätin aikoinaan myös 99/00 ostamatta.
Demon olen jo imuroinut, ja Finnish quickstartin, mutta en kertaakaan pelannut, koska tietäähän sen mitä siitä seuraa.

-theLock-
Mutta eihän The Managerissa ole Valioliigaa. Se onkin sen pelin ainoa "hyvä" puoli.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti PJay
Mutta eihän The Managerissa ole Valioliigaa. Se onkin sen pelin ainoa "hyvä" puoli.
Onkos se jollain toisella nimellä sitten? Jonkun pääsarjatason minä olen Liverpoolilla nyt 60 kertaa voittanut. Ei jaksa tuota P90-kannettavaa rullata taas käyntiin ja tarkistaa.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itse sain pelin eilen, mutta en ehtinyt pelata paljon ja huomasin ainoaksi uudistukseksi pelaajien vertauksen. Toki gameplayta on parannettu myös.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
fog of war

Ne joilla peli on kannattaa turvautua "fog of war" modiin, jolloin vain kaikista tunnetuimpien pelaajien(ja omien tietenkin) tasot näkyvät. Muilta pelaajilta näkyy vain muutamia ja useilta nuorilta lupauksilta ei yhtään tasoa. Scouttaus on oleellisessa roolissa(kuten oikeastikkin). Muita joukkueitakin on tärkeämpää scoutata.

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Rahan saaminen näyttäisi olevan hiukan vaikeampaa ja johtokunta kitsastelee enemmän rahojen kanssa kuin 00/01-pelissä, jossa sai käyttää aina kaikki rahat jos vain keksi tuhlattavaa. Uusimmassa johtokunta jemmaa sukanvarteen 20 miljoonaa, jos pelaa huippujoukkueella(testattu Interillä). Rahaa kuitenkin riittää ihan kiitettävästi tuosta huolimatta, mutta olisihan se 20 miljoonaa yksi huippupelaaja lisää.

Tämä peli on haasteellinen pienillä joukkueilla, kun pelaajien ominaisuuksia ei ilman scoutteja näe, mutta isommalla joukkueella, jolla on rahaa ostaa ne kaikkein parhaat, mestaruuden voittaminen on edelleen helppoa. Pitänee aloittaa seuraavaksi jollain alasarjan joukkueella.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kysäisenpähän täälläkin, että ei kukaan sattuis muistamaan saittia, josta sai kuvat Veikkausliigan kentistä Champmaniin? Oli muistaakseni saksalainen saitti.

Cooley

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin näistä CM 01/02 uudistuksista piti kyselemäni vähän.
Suurimpia uudistuksia taitavat olla ne, että media puolta on lisätty ja lehdistö utelee asioista entistä enemmän, ja nyt voi kuulemma myös olla enemmän "vuorovaikutuksessa" myös assistant managerin ja coachien kanssa? Mutta mitä muuta uutta pelissä? Itse juuri kaikista eniten kaipasinkin tuota mediapuolen lisäämistä. Joko pelistä löytyy tiedotustilaisuus joka ottelun jälkeen ja selitykset miksi hävittiin? =)

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Vähän tota demoa tuli pelattua...

...vaikka se omalla koneella oli ihan sairaan hidas.

Niin ainakin sellainen tuli esille, että fanit kommentoivat pelaaja hankintoja ja pelaajien suorituksia. Itselläni(testasin mm. Real Madridia) Alessandro Nestan ostamisen jälkeen fanit olivat lentokentällä vastassa juhlimassa. Apulaismanagerit&valmentajat esittävät mielipiteitään pelaajista, heidän harjoittelusta, jne.
Scoutit kertovat enemmän esim. tulevista vastustajista. Scoutit myös paljastavat millaisia pelaajat oikeasti ovat. Eli tuntemattomat pelaajat ovat kysymysmerkkejä ennenkuin scoutti on käynyt heitä katsomassa. Pelaajat pystyy pistää vertailuun ja siinä näkee kumpi on pelaaja on missäkin parempi ja kuinka paljon. Medialle voi höpötellä lisää ja se kommentoi/kysyy kommentteja enemmän. Siirtosysteemi on muuttunut uudeksi.

Suurin muutos on tuo näkymättömät tasot/vain muutama näkyvä taso(riippuen pelaajan nimekkyydestä).

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
RE: The Manager

Siitähän se lähti.
Sitä paukuteltiin kavereitten kanssa kyllä kovastikin. Ja I-divarihan siinä tosiaan oli korkein taso, Valioliigaahan ei vielä ollut edes olemassa(?).
Vielä varhaisempi muisto on C64:lla ja Amigalla pelattu Football Manager. Siinä meni aina vitun kauan aikaa kun tietokone luetteli robottiäänellään jokaikisen tuloksen...

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Tuo uusi sopimussysteemi on muuten aivan karmea, melkoisen radikaali uudistus ja muuttaa peliä varsinkin pienemmillä joukkueilla. Alle 28-vuotiaille uusi sopimus on tehtävä kolmen vuoden välein ja sen yli meneville kahden vuoden välein. Ajatelkaa vaikka jotain Cannavaroa, jolle on palkankorotus annettava vähintään kahden vuoden välein vaikka pelivuosia on jäljellä lähes kymmenen tai muut pääsevät ottamaan pelaajan käytännössä ilmaiseksi. Tai jos teet 20-vuotiaalle lupaukselle viiden vuoden sopimuksen, hänelle on annettava reilu palkankorotus vähintään viisi kertaa, jos hän pelaa joukkueessasi vielä 3-kymppisenä.

Neljän kauden jälkeen alkaa huippujoukkueessa olla jo puolet yli 50000 puntaa viikossa tienaavia ja parhaat huitelevat jo sadan tonnin paremmalla puolella. Kovin montaa kovapalkkaista pelaajaa ei pikkuseurassa voi pitää, joten pelaajia on vaihdeltava aika paljon. Oma taktiikkani on tähänkin asti tosin ollut, ettei anneta mitään uusia mahdollisuuksia, vaan jos ei onnistu niin toista kautta ei joukkueessa pelaa, jos vain myyntiarvo on kunnossa. Onneksi tuolla sopimussysteemillä saa pelaajia muista joukkueista hieman helpommalla, eivätkä pelaajat juutu joukkueisiin joissa eivät halua pelata.

Becks

Jäsen
Track Suite Manager

Tai joku muu vastaava C64:lle aloitti mun innostuksen kyseiseen aiheeseen.. Siihenhän sai itse kirjoitella pelaajien nimet ym., mikä oli ennenkuulumatonta kuusnepalla. Että oma nimi näkyy pelissä.. Vau. Muistaako kukaan??

The Manager on edelleenkin todella hyvä, välillä tulee sitäkin vieläkin pelailtua, tosin sitä kun pelaa se menee aina saman kaavan mukaan, mutta väliäkös sillä.

CM-sarja on loistava. Eiköhän sitä ole täällä jo tarpeeksi kehuttu, ettei mun enää tarvi.

Go Hull City!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy