Civ3 Ptw PBEM

  • 779
  • 3

Dizzy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos otsikko sanoi sinulle jotain, tiedät joko mistä on kyse, tai olet aika utelias olento.

Alustusta...

Civilization 3 on siis pelin nimi. Siitä on täällä jo jonkin verran ollut puhetta, joten ei tästä loistavasta pelistä sen enempää. Nyt on Suomessakin ilmestynyt kyseenlalaista mainetta saanut lisäosa jossa on kaiken muun lisäksi moninpeli - optio. Näitä moninpelimahdollisuuksia lienee kolme, joista ainoa edes jotenkin luotettava on tämä PBEM (play by email) Eli vuoro kerrallaan ja sähköpostilla vuorot eteenpäin.

Sattumalta tämä olisi juuri se moodi jota haluaisin kokeilla itsekkin. Minulla kun ei ole aikaa monien tuntien pelisessioihin jatkuvasti. Vuoro esim. päivässä taas onnistuu helposti. Suhtaudun myöskin hieman epäillen isomman pelilössin saamiseen jatkuvasti yhtä aikaa koneen ääreen.

Asiaan

Kyselenpä nyt täältä, jos sattuisi löytymään kolmesta kuuteen muuta civ3 peluria, joilta löytyisi:
- Ptw jotta voi pelata tälläistä moodia
- Halua aloittaa tälläinen pidempi projekti (Peli voi venyä kuukausien mittaiseksi)
- mahdolliisuus sitoutua siihen loppuun asti.

Jos osallistujia löytyy, niin voidaan yhdessä sopia säännöt, joilla peli käynnistetään ja sitä pyöritetään. Itse olin ajatellut, että yritetään pitää kiinni jostain aikarajasta, jossa vuoro pelataan( esim. päivä vuoron saapumisesta jotta peli liikkuisi, nopeamminkin voi pelata.) Kartan asetukset, tietokoneen osallistuminen, sivilisaatiot jne. Oma ehdotukseni olisi, että kartan koko olisi standardi. muut asetukset random. Pelaajien sivilisaatio myöskin random. Olen kumminkin hyvin mukautuvainen joten ehdotuksia minkälaisen pelin halua otetaan vastaan. Ainoa kohta josta en joustaa haluaisi on kartan koko. Standardia suuremmat kartat kuormittavat oman koneen kapasiteettia ja omia hermoja sen verran, että hommasta ei tule mitään.

En ole itse aiemmin kokeillut tätä moodia, joten uutta asiaa on itsellenikin. Tarkoitus on ennen kaikke kokeilla ja toivottavasti nauttia loistavasta pelistä muita ihmisiä vastaan. Jos saadaan porukka kasaan, niin jonkinlaista raporttia voidaan toimittaa jatkoaikaan sivilisaatioiden noususta ja tuhosta, jos yleisöä löytyy.

Eli jos peli kiinnostaa niin viestiä tänne ja toiveita mukaan.

Dizzy
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Periaatteessa kiinnostaa

Minulla on osallistumiseen kaksi ongelmaa:

1. En voi sitoutua olemaan viikonloppuisin kotona. Voisiko tuon sovittaa muotoon siirtoon vastataan seuraavan arkipäivän aikana?
2. Minulla ei ole Play the World -optiota, mistä sen voi ladata?

EDIT: typo
 
Viimeksi muokattu:

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Periaatteessa kiinnostaa

Viestin lähetti seeyou@jäähalli

2. Minulla ei ole Play the World -optiota, mistä sen voi ladata?

Tuo PTW on lisälevy, joka täytyy ostaa (n. 30€). Eli kyseessä ei ole pelkkä päivitys.
 

Dizzy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ptw:stä

Juu.. On ihan ostettava paketti, ja tuo 30e on aika tarkasti totuus. Ptw:stä sen verran, että sisältää kahdeksan uutta sivilisaatiota, jokusen verran uusia joukkoja ja pari uutta rakennusta kaupunkeihin. Tietokoneen tekoälyä on parannettu jokusen verran, ja muutenkin peliä on viilattu pikkaisen. Itse näistä ei välttämättä maksaisi koko 30€ hintaa, muuta kun paketissa on tuo monipelimoodi...

Aikatauluista sen verran....hyvin passaa omalta puolelta tuo vain viikolla pystyy pelaamaan. Kunhan saadaan poppoota kasaan, niin eiköhän se peli lähde siitä rauhassa pyörimään. Sähköpostilla pelattuna muistuttaa lähinnä kirjeshakkia. Ajankäytön vuoksi itsekkin tätä moodia kokeilisin.

Jos mahdollisuus on, niiin mukaan vaan.

Dizzy
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös