Chicago Blackhawks 06-07

• 156 512
  • 684

Red Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Sihvosen Petteri & Tammisen Juhani
Orman Mollis kirjoitti:
Eikös Salmelainen loukkaantunut harjoituksissa?!? Siksi on poissa kokoonpanosta. Törmäsi maaliin tai vastaavaa.. Lonkka- ja alavatsavamma muistaakseni, viikon pari poissa. Joku voi tarkentaa, itse tälläistä muistelisin..

Joo noinhan siinä oli käynyt. Luin juuri äsken uusimmasta veikkaajasta.

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Red Beast kirjoitti:
Onko kellään mitään infoa Salmelaisen tilanteesta? Onko siirtymässä vai mitä toi on oikeen olevinaan? Tonille kyllä soisin siirron jonnekin missä pääsisi pelaamaan 3 ekaan kentälliseen.

Kyllä se vaan on jostakin syystä liian "säikky" NHL:ään tuo Salmelainen. Kiekko polttaa lavassa ja ukko sykyilee sinne tänne.

No sinne meni Smoke 2. kierroksen varausoikeutta vastaan halvalla ja Kukkonen vieläkin halvemmalla. Itse olisin molemmat hemmot pitänyt joukkueessa. Uskon, että tänään lähtee lisää Haukkoja maailmalle toivotaan että Lapointe lähtee suurine sopimuksineen, samoin Aucoin ja Cullimore. Rene Bourqueen ei täältä löydy kanssa luottoa, ei kun matkaan. Voihan joku yllättävämpikin nimi toki lähteä, tämä on jännää aikaa...
Ja Williams on mielestäni parempi vaihtoehto kuin Calder, toivotaan että nousee liekkeihin vastuun kasvaessa.

Viimeksi muokattu:

Kreisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Laatuperintä OY
Oli taas niin hienoja uutisia, että näinkin rauhallisen kaverin teki mieli polkea siro 44 klapi tuosta monitorista läpi.
Mun puolesta voitais pitää vaikka koko joukkue kasassa jos saatais treidissä koko joukkueen hallinto vaikka rullaan erkkaa..
No, kai tässä piristyy taas, ens kaudella ollaanki sit pleijjari kuosissa! :D

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
reme kirjoitti:
Kyllä se vaan on jostakin syystä liian "säikky" NHL:ään tuo Salmelainen. Kiekko polttaa lavassa ja ukko sykyilee sinne tänne.

En ole otteluakaan nähnyt, mutta kiinnittänyt kuitenkin huomiota, että aika jämäminuuteilla kuitenkin tehopisteitä per pelattu minuutti ihan kohtuudella. Ilman peliminuutteja kun on vaikea pärjätä. Alle kymmenen minuutin pelatuilla otteluajoilla on vaikea tähdeksi nousta. Tokihan se on niin, että isot peliminuutit tulee ensin ansaita. Onko btw sykyilyn synonyymi kohkailu?

Säikkyyteen en usko, enemmänkin karmeaan näytönhaluun ja -paineeseen, jolloin apina selässä muuttuu gorillaksi ja sen jälkeen KingKongiksi.

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Itse pidän tuota Kukkonen -> Williams siirtoa ihan kohtuullisena. Tietysti pelit sitten näyttävät miten treidi lopulta onnistuu. Vaikka Lasse pelasikin ihan mukavasti sen mitä Haukoissa ehti tällä kaudella olla, niin ei miehen menettäminen kovin paljoa kirpaise. Mies ei mitä ilmeisemmin kuulunut tulevaisuuden suunnitelmiin ja näin ollen oli oikea ratkaisu kaupata kaveri muualle. Vastineena Williams on ihan potentiaalinen, koska on osoittanut että pystyy NHL:ssä tekemään pongoja kohtuulliseen tahtiin. Detroitissa joutui ilmeisesti Babcocin doghouseen ja kauppa oli odotettavissa. Wingsin ketjussa juttelevat että miehen pelihuumori katosi aika hyvin, kun Torres ajoi hänet pystyyn alkukaudesta. Toivottavasti maisemanvaihdos piristää ja peli alkaa pikkuhiljaa naksua kohdalleen. Omasta mielestäni JWill on hyvä satsaus tulevaisuutta ajatellen.

Smolinskin kauppaaminen tuota varausoikeutta vastaan olisi taas voinut jäädä tapahtumatta. Kaverilla on kuitenkin hyvä kausi alla Chicagossa ja kun kerran olisi ollut halukas jäämään niin oliko pakko kaupata pois. Varsinkin kun kompensaatio oli ainakin omasta mielestäni kehnohko.

Mielenkiintoinen ilta on tulossa. Uskoisin että joukkueesta lähtevät ainakin Lapointe ja Boucher. Boucherin tyyppinen backup kelpaa kuitenkin varmasti jollekin ja Lapointesta voi olla hyötyä pleijareissa. Toisaalta niin Lapointen kuin Cullimorenkin kauppaamista haittaavat järjettömät sopimukset. Kaksi viimeksi mainittua voivat tosin lähteä jo heikommallakin tarjouksella.

Unelma olisi että Lapointe, Aucoin ja Cullimore olisivat huomiseen mennessä kaikki jonkun muun seuran riesana. Ja siinä vaiheessa toivottavasti Chicagonkin johdossa oltaisiin jotain opittu tulevaa off-seasonia silmällä pitäen.

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Lassen & Smoken lähtö oli kyllä yllätys, mutta mielestäni Williamsin tulo oli myös hyvä juttu.

"He posted his best NHL season last year (2005-06) with the Red Wings notching 21 goals and 37 assists for 58 points in 80 games.

Havlat, Ruutu, Toews, Williams, Sharp, Hamilton....Handzus, Vrbata...

Nyt tarttis vielä Duncan Keithille vähän jeesiä alakertaan

Red Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
reme kirjoitti:

Joo näinhän se on, mutta on vaan vaikee uskoo, kun ajattelee miten Tony dominoi sm-liigaa viime kaudella. No täytyy toivoo, että se peli vielä siitä lähtis. Yks faktahan on se että Tony ei mikään mailataituri ole. Kovalla vauhdilla kyllä luo itselleen maalipaikkoja, mutta kun pitäs pystyy laittaan kiekko vielä häkkiinkin.

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
Red Beast kirjoitti:
Kovalla vauhdilla kyllä luo itselleen maalipaikkoja, mutta kun pitäs pystyy laittaan kiekko vielä häkkiinkin.

Kuulostaa ihan muutamien vuosien takaiselta Afinogenovilta. Ehkä sopivassa joukkueessa (joka malttaa rakentaa) Salmelaisella voisi olla toivoa.

Red Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
CorporalSyd kirjoitti:
Kuulostaa ihan muutamien vuosien takaiselta Afinogenovilta. Ehkä sopivassa joukkueessa (joka malttaa rakentaa) Salmelaisella voisi olla toivoa.

Sä sen sanoit. Vertaus sopii Tonyyn erittäin hyvin

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Red Beast kirjoitti:
Sä sen sanoit. Vertaus sopii Tonyyn erittäin hyvin

Mielestäni toi vertaus kyllä mairittelee Salmelaista. En millään näe, että Salmelaisessa olis potentiaalia tulla yhtä hyväksi kuin Afinogenov. Ihmettelen jos ees pystyy vakiinnuttamaan paikkaa NHL:ssä. Mutta toivottavasti olen väärässä.

Trancey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Chicago Blackhawks
CorporalSyd kirjoitti:
Hieman erilaiset kädet kavereilla.

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
Trancey kirjoitti:
Hieman erilaiset kädet kavereilla.

Nykyään kyllä, mutta tosiaan muutama vuosi taaksepäin Afinogenovin kädet ei pysyneet jalkojen mukana. Joten toivoa olisi paremmasta jos joku malttaisi Tonylle opettaa mailankäsittelyä.

Samoin mielellään näkisi Salmelaisen vähän hanakammin taklaavan ja menevän tilanteisiin, liian helposti pakit ottaa kiekon pois jos Salmelainen kiinni saadaan.

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
No niin siirtoaika sitten umpeutui. Täytyy sanoa, että olen hieman pettynyt. Williamsin otan mielihyvin vastaan. Varmasti tuo uusia ulottuvuuksia haukkojen peliin, varsinkin ylivoimaan. Kukkosesta oli ikävä luopua, mutta luulen, että hän on kuitenkin korvattavissa. Ja saa luultavasti isomman roolin Phillyssä, joten hyvä niin. Nikita Alexeev mielenkiintoinen tuttavuus. Isokokoinen, hyvä luistelija.

Mutta tämän päivän tapahtumiin en ole tyytyväinen. Olisin mieluusti nähnyt Aucoinin, Lapointen ja Cullimoren poistuvan lähimmästä uloskäynnistä, mutta hinta, sopimus ja laatu-tekijät eivät vain olleet edullisia muiden joukkueiden näkökulmasta.

Mutta elämä jatkuu ja ens yönä otetaan kauden eka voitto Detroitista!

Viimeksi muokattu:

Cramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Se olikin sitten Chicagon tämän kauden jännin tapahtuma, loput kaudesta voidaankin mennä pikakelauksella. Viimeisenä Chicagon siirtona nähtiin kun Krazy Karl Steward ja 6 kiepin varaus vaihdettiin Tamban 25 vuotiaaseen Nikita Alexeeviin. Nyt voikin alkaa spekuloimaan ensi kesän tapahtumia.

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Muistutus NASN-kanavaa katsoville, ensi yönä tulee Chicago vs Detroit - matsi!
Joko olisi aika antaa Wingseille kuonoon, pitää se ainakin soffalta kannustaa.
Kiva nähdä miten uudet miehet täyttävät paikkansa tämänhetkisessä kokoonpanossa.

chelios77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Harmi kun ei näy tuo NASN ja Canal näyttää Atlanta-Ottawa pelin.
Hauska vitsi löytyi tuolta cbh-boardseilta,tai oikeastaan en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa:

Two young hawks are talking. One says to the other "I think I'm going to be traded.' The other says "why do you think that" The first kid says " well the manager called me in this morning and told me not to worry that things would get better. I would be hoisting the cup in 3 or 4 years."

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Comcast lähettää tuon pelin suorana netistä, kuvanlaatu ihan katsottava noissa Comcastin nettilähetyksissä. Ei nyt mitään telkkaritasoa, mutta muiden tahojen lähettämät nettilähetykset jättää kyllä kirkkaasti toiseksi.

Nolan

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues ja TPS + Dougie
Hetkinen. Milloinkas kovaotteinen pakki Jason Doig on Blackhawksin listoille tullut? TSN:n mukaan "ei kokoonpanossa" olevassa listassa näyttää olevan myös Doigin nimi. Valaiskaa arvoisat 'Hawks tietäjät :)

Cramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Muistaakseni Doig kävi pelaamassa jonkun harjoitusottelun alkukaudesta tai ainakin harjoitusleirillä mies oli mukana, mutta ei kai hänelle mitään sopimusta koskaan tehty. Veikkaisin, että TSN:n tietokanta sekoilee tms. Kyllähän miehen nimi näyttäisi TSN:n sivuilla Chicagon inactive listalla olevan, mutta eiköhän mies pysy sillä listalla maailman tappiin asti...

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Hienoa! Kausi on paketissa, mutta poijaat jaksaa vielä yllättää. Aukeskohan senaattoreilta windy-cityn kovassa blosiksessa takin napit 3-1 tilanteessa.. :()

Hamiltonin, ja Vrbatan pilkut oli kyllä nättiä katseltavaa.

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Henkka kirjoitti:
Itse olen koko kauden ajan koittanut vakuutella itselleni, että Konnalla ei vielä tulisi lähtö rapakon taakse, mutta kyllä nyt alkaa vääjäämättömästi näyttää, siltä, että kaveri pelaa SM-Liigassa aivan väärää sarjaa omaan tasoonsa nähden.

Pienellä viiveellä palaisin vielä tähän Kontiola keskusteluun. Koska itse en ole juuri Sm-liigaa tällä kaudella seurannut, olisin mielelläni kuullut esim. Henkalta perustelut sille, mikä tekee Konnasta niin hyvän ettei kotimainen sarja tarjoa riittävästi haasteita miehelle?

Ne pelit joita olen Kontiolalta nähnyt on hän esiintynyt lupaavasti, mutta mitään "Malkin -tyyppistä" dominointia en ole huomannut. Taitava ja oivalta, mutta välillä liiankin näppärä, joten suoraviivaisuutta on lisättävä mikäli mielii rapakon takana onnistua. Myös liike on minulle arvoitus eli riittääkö luisteluvoima isoissa ympyröissä, Viuhkola part.2 ? Mutta te viisaammat, kommentoikaa kiitos!

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
secord kirjoitti:
Ne pelit joita olen Kontiolalta nähnyt on hän esiintynyt lupaavasti, mutta mitään "Malkin -tyyppistä" dominointia en ole huomannut. Taitava ja oivalta, mutta välillä liiankin näppärä, joten suoraviivaisuutta on lisättävä mikäli mielii rapakon takana onnistua. Myös liike on minulle arvoitus eli riittääkö luisteluvoima isoissa ympyröissä, Viuhkola part.2 ? Mutta te viisaammat, kommentoikaa kiitos!

Ei mikään Malkin, eikä koskaan tule olemaankaan, mutta käsiä kaverilla on huomattavasti enemmän kuin suomalaisilla keskimäärin. Oli alkusyksyn Tsekin turnauksen ehkä taitavin pelaaja.

Mitä sitten muutaman kerran olen liigassa nähnyt, niin... jotain puuttuu. Röyhkeyttä ainakin ja laukaus on melko suupaisu. Luistelijana on parempi kuin Viuhkola, mutta tilannekovuudessa olisi SM-liigankin tasolla kehittämistä. Tosin eipä ero nyt enää nykyään niin valtava ole NHL:n ja SM-liigan välillä kovuudessa, kiitos NHL:n sääntömuutosten.

On Pohjois-Amerikkaan huonompiakin - Hauhtosen laivaaminen mm. oli megaluokan vitsi - pelimiehiä mennyt kokeilemaan. Jos Havlattiin esim. vertaa, niin ei mitään asiaa ykköskenttään Chicagossa. Sen jälkeen sitten Handzus, joten ei asiaa kakkoseen. Eli AHL kamaa olisi Kontiola ja tuurilla pääsisi ensi kaudella kokeilemaan.

Ei SM-Liigassa ole oikein senttereitä NHL-tasolle tällä hetkellä. Viuhkolan yv-taidot ovat maagisia, pärjäisi pelintekijänä NHL:ssäkin yv:llä, mutta tasakentällisin voisi olla melko pulassa hitautensa takia.

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Ei Konna mikään Malkin ole, eikä häntä olla NHL:ään vielä tunkemassakaan. Mutta Filppulan tietä, eli ensin farmiin kiekolliseen rooliin ja sinne oppimaan sitä suoraviivaisuutta ja sen jälkeen kaikki on mahdollista. Laukausta pitää myös parantaa, ranne on hyvä ja tarkka, mutta one-timerit ja lämärit surkeita. Liike Kontiolalla on mielestäni erinomainen, Laineen jälkeen Tapparan toisiksi nopein luistelija.

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Kyllä Konnalla on kivikkoinen tie edessä, mutta ei mitenkään mahdoton. Taidot riittävät, mutta kovuudessa ja röyhkeydessä paljon kehitettävää. Chicagolla on ollut tällä kaudella vajetta juuri sentteriosastossa, joten sitä tullaan vahvistamaan. Ensi kaudella joukkueeseen varmasti hankitaan kokenut sentteri vapaa-agentti markkinoilta ja kun joukkueessa jatkaa Jason Williams ja ehkä Michal Handzus sekä nuorista Jonathan Toews ja David Bolland, niin paljon pitää tehdä, jos haluaa heti ylös nousta. Mutta Filppulan esimerkki kannattaa muistaa. Farmissa muutama kausi, Pohj-Amerikan pelityyli haltuun ja hyvä tulee. Itse ainakin olen optimistinen Kontiolan suhteen.

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Konna

secord kirjoitti:
Pienellä viiveellä palaisin vielä tähän Kontiola keskusteluun. Koska itse en ole juuri Sm-liigaa tällä kaudella seurannut, olisin mielelläni kuullut esim. Henkalta perustelut sille, mikä tekee Konnasta niin hyvän ettei kotimainen sarja tarjoa riittävästi haasteita miehelle?

Ne pelit joita olen Kontiolalta nähnyt on hän esiintynyt lupaavasti, mutta mitään "Malkin -tyyppistä" dominointia en ole huomannut. Taitava ja oivalta, mutta välillä liiankin näppärä, joten suoraviivaisuutta on lisättävä mikäli mielii rapakon takana onnistua.

Kontiolalla on mahdollisuus tulla seuraava "sakukoivu".

Perusteluni:Ne pelit mitä Kontiolan nähny pelaavan hän dominoi maagisesti Sm-Liigaa, Hän Tekee hienoja harhautuksia,Omaa Euroopan parhaita pelisilmiä ja Osaa myös itse ratkaista.

Ainoat ongelmat mitkä ovat hänen nousunsa torellisiin kirkkaisiin valoihin on Liike ja Fyysisyys.

Usko on kova Kontiolaan ja kuten moni on torennut yksi kausi Ahl:ässä sopisi tälle miehelle kun nenä päähän.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy