Chelsea FC 2022–2023 – New Era

  • 96 238
  • 1 163

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
On mielenkiintoista nähdä, onko Potter keksinyt jotain joukkueen keskinkertaisuuden korjaamiseksi ja nimenomaan tehottomuuden osalta.
Chelsea tarvitsisi oikeasti hyvän maalintekijä-hyökkääjän. Ja tuo 3-4-3 pitäisi saada jo vihdoin roskikseen. Ei ole toiminut sitten yhtään. Mount ja Havertz menevät aivan hukkaan laitureiden paikalla. 4-2-3-1 olisi ehkä kokeilun arvoinen, jossa Mount pelaa vaikka Jorginhon kanssa keskellä ja Havertz kolmosen keskellä, laidoille vaikka Sterling ja Pulisic ja Auba kärkeen.
 
Badiashilen hankinta tarkoittaisi varmaan sitä, että Gvardioliin ei ole saumoja. Mutta suoraan sanoen seuran hankintapolitiikasta ei tunnu pääsevän kukaan jyvälle, joten varmaan sinne hankitaan tammikuussa Badiashile, ja vielä kesällä Hincapie ja Gvardiol. Nylyisten jatkoksi siis.

Siirretään siirtoketjusta tänne.

Benoit Badiashile näyttäisi olevan seuraava hankinta ja tämä toteutuisi jo tammikuun ikkunassa. Kyseessä on lupaava 21-vuotias vasenjalkainen toppari. Kuten yllä kirjoitin, niin vaikea saada kiinni seuran hankintapolitiikasta. Sinänsä nuorelle vasenjalkaiselle topparille on tarve tuleville vuosille. Josko Gvardiolin nimeä tuohon on huudeltu, mutta nyt joidenkin huhujen mukaan kroatialaisen hinta olisi karkaamassa överiksi ja siksi katsotaan muita vaihtoehtoja.

Silti Badiashilen hankinta herättää toteutuessaan paljon kysymyksiä. Onko Badiashile tulevaisuuden numero yksi vasemman topparin paikalle? Mikä on Koulibalyn tulevaisuus? Unohdetaanko Gvardiol? Kenen varaan puolustuslinja tulevaisuudessa (tämän kauden jälkeen) rakentuu. Ja ennen kaikkea kenen hankinta Badiashile on?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eiköhän tämä diili ole valmis heti vuoden alussa. Kyllä mä uskoisin, että tämä hankinta on jo uusien henkilöiden tekemä ja tämä tehdään varmaankin siitä syystä, että Gvardiol on tosiaan aivan helvetin kallis ja saattaa olla menossa Realiin. Koulibalyn tulevaisuus ei näytä valoisalta Chelseassa/Valioliigassa ja tästä syystä Badiashile on nyt hankintalistalla. Ja ehkä tässä osaksi varaudutaan myös jo ensi kauteen, kun todennäköisesti Silva lähtee muille maille ja sen myötä kesällä pitää hommata uusi puolustaja. Toisaalta, joukkueessa olisi jo keskuspuolustajia neljä: Badiashile, Koulibaly, Chalobah ja Fofana. Mihin tarvittaisiin viides?




Ja Lewi Colwill on alkanut saamaan peliaikaa Brightonissa, otteet ovat olleet odotettuja:



 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Jee, tänään se sitten jatkuu sinistenkin osalta, meinaan via dolorosa = kärsimysten tie. Odotukset tunnin päästä alkaavan peliin eivät ole järin korkealla. Potter lähtee seuraavalla kokoonpanolla yrittämään yhden maalin tekemistä, enempää tuskin on luvassa. Olisi kiva, jos Hall ja Hutchinson pääsisivät pelaamaan.



Millähän formaatiolla mennään? Ettei vaan olisi peräänkuuluttamani 4-2-3-1?

-----Havertz
Pulisic-Mount-Sterling
-----Jorginho-Zakaria
Cucurella Silva Koulibaly James
?

ähäkutti, merkattu 4-3-3:ksi

Pulisic-Havertz-Sterling
Mount-Zakaria-Jorginho
Cucurella-Koulibaly-Silva-James
 
Ehkä Harvey Vale pääsee pelaamaan keskikentälle?

Vale pelaa lainalla Hullissa.

Päivän kokoonpanossa huomioni kiinnittyy Zakariaan ja Pulisiciin. Ensin mainittu oli jo kokonaan unohdettu, mutta näemmä saamassa Potterin luottamuksen voitettua. Pulisic oli MM-kisoissa odotetun hyvä ja nyt katsotaan miten se kantaa seurajoukkueessa.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Pitääpä laittaa posia, kun sellaiseen on aihetta. Tauko on todellakin tehnyt hyvää joukkueelle ja Potter on saanut hioa rauhassa kuvioita.
Ensimmäinen jakso oli kyllä parasta Chelseaa mitä itse olen tällä kaudella nähnyt. Näyttäviä kuvioita hyökkäyspäässä ja erityisesti Pulisic on todella hyvällä jalalla liikkeellä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ensimmäinen jakso oli kyllä parasta Chelseaa mitä itse olen tällä kaudella nähnyt. Näyttäviä kuvioita hyökkäyspäässä ja erityisesti Pulisic on todella hyvällä jalalla liikkeellä.

Pelillisesti kyllä hyviä asioita, mutta jälleen mustia pilviä loukkaantumisten muodossa, kun Jamesilla meni polvi.

On tämä kyllä käsittämätöntä, että Fofana sekä James loukkaavat polvensa uudestaan heti kuntoutuksen jälkeen. Herää kysymys, millä tasolla Chelsean physiot ovat, kun tällaista tapahtuu?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Itse kuuntelen Chelsean pelit joukkueen omasta sovelluksesta radioselostuksena. Jason Cundy on ainakin ollut tyytyväinen Zakariaan ja Mountiin tänään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös