Lukaku ei jostain syystä ole missään vaiheessa minua vakuuttanut. Ainakaan niissä peleissä mitä häneltä näin esim. viime kaudella Evertonissa ja nyt kisoissa. Toki teki Valioliigassa tietyillä jaksoilla kivasti maaleja, mutta ei ole ainakaan vielä huippujoukkueen avaava hyökkääjä mitenkään. Aika louhikkoinen tatsi ja ratkaisevat syötöt karkailee ihan minne sattuu. Voi myydä.
Onkohan Torresista mitään havaintoa? Onko jäämässä? Omaan silmään ei ole pahemmin huhuja osunut mieheen liittyen, eli lieneekö jäämässä. Itse pitäisin. On yritteliäs ja tekee silloin tällöin maalin. Euro-kentillä jopa useamminkin. Ba voi jäädä jos suostuu istumaan penkillä suurimman osan kautta.
Hazardi oli aika pettymys kisoissa. Mutta luulen sen johtuvan aika pitkälle Belgian pelitavasta joka oli kauniisti sanottuna hidas. Edenille pitäisi saada tilanteita, joissa pääsee juoksemaan pallon kanssa tyhjään tilaan ja haastamaan 1 vs. 1 tilanteita. Tuntuu olevan aika hyödytön tilanteissa, joissa oma joukkue pitää palloa ja vastustaja on pakittanut siihen kuuluisaan bussiin. Sama näkyi mielestäni niissä peleissä, jotka Chelsea pelasi heikompaa ja tiiviisti puolustavaa vastustajaa vastaan. Kaikki oli vähän sormi suussa ja Eedeni niiden joukossa. Josen pitäisi keksiä joku taktinen nyanssi sellaisia pelejä varten. Kuinka saisivat houkuteltua vastustajia ylemmäs ja tilaa linjojen väliin? Tosin tätä samaa miettivät varmasti kaikki huippujoukkueiden valmentajat.
Eilisessä Brasilia-pelissä näkyi hyvin se, miksi Jose peluutti Luizia keskikentällä eikä topparina. Luizin myynti tuolla hinnalla oli erinomainen kauppa. Vaikka pidinkin pelaajasta. Persoonallisia pelaajia kun nykyään ei ole liikaa.
Ramires oli kisoissa vaisu. Viime kausikaan ei mielestäni ollut häävi. Myyntiin?
Toivottavasti saavat parsittua Diego Costan.
Itse näkisin että Courtois on ehdottomasti ykkösmaalivahti ensi kaudella. Cech oli viime kaudella ok, mutta ei enää korkeimmalla tasolla, enkä usko, että taso sinne enää nouseekaan.
Siinäpä pari amatööriseuraajan ajatusta.