Championship Manager 01/02

• 8 531
  • 99

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
demon julkaisupäivä selvillä:

As with all previous release we always like to give you a demo of forthcoming games and in keeping with this tradition the CM 01/02 demo will be up on this website by 6pm this Friday. Any game you start with this demo can be saved and continued when the full game is available. The download size will be in total around 14mb (this includes the game exe and data plus one quickstart. However, if you wish to try more than one league it's possible (it just means you will be downloading more files!

kertoo www.sigames.com etusivullaan.
:P :P :P

heti huomenna hakemaan ;)

heka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Milloinkahan itse koko peli ilmestyy? Demosta ei meinaan ole paljoa hyötyä, sillä juuri kun alkaa päästä pelin makuun, ilmoittaa demo varmasti että your CM 01/02 has not been registered, please register... Silloin palaa kyllä käpy pahamman kerran!

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
It's the news you've been waiting for and we're proud to announce that the release date of CM 01/02 (UK) will be Friday October 12th 2001. We are working on release dates for CM in other countries and of course the Mac version. We will update you shortly on how this is progressing

siinähän se seisoo. kertoo http://www.sigames.com
12.10 pe.

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Miten sitten demo ja full-version eroavat toisistaan? :confused:

Siten (ainakin näin CM 00/01:sen demossa), että demossa voi pelata vain ns. quick start-pelimuotoa, jossa käynnissä on vain yksi liiga, ja tietääkseni myös vähemmän pelaajia jne. Mutta silti kaikki toiminnot käytössä.

Koko versio sisältää myös tavallisen Start game-pelioption, jonka avulla voi ottaa vaikkapa kaikki liigat käyttöön. Esim. jos pelaata Englannin liigalla ja olet ottanut Suomen liigan ns. etu/taustaliigaksi, niin näet samalla, miten Suomen liigassa pelataan ja jos sut erotetaan joukkueesta, joka pelaa Englannin liigassa, niin voit vaikka mennä Suomeen töihin jne.

Uudessä CM:ssä on kai myöskin niin kutsuttu Fog of War-pelimuoto (jos muistan nimen oikein), mutta siitä en tiedä paljoakaan, että kannattaa mennä Sports Interactiven omilta sivuilta kattoon (http://www.sigames.com)

Edit: Enkä myöskään muista pystyikö demossa tallentamaan peliä. Jotenkin olisi hämärä muistikuva, että ei pystyisi.

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Viestin lähetti jlammi Any game you start with this demo can be saved and continued when the full game is available.
Voi näköjään tallentaa. Pitänee tutustua ainakin demoon.

Hupsista, tän siitä saa kun ei lue muiden viestejä huolella :D

CM on yllättävänkin addiktiviinen peli. Kun 00/01:n ostin, en oikein muuta tehnytkään kuin pelasin sitä. Taitaa olla peli, jota olen eniten pelannut koskaan...tän tyylinen ja tasonen, kun tulis vielä joskus jääkiekkomanageripelinä.

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Risuja voisi antaa siitä, etteivät seurat hyväksy vaihtokauppoja koskaan vaikka ne ovat selvästi yleistyneet. Simeone, Concecaio ja Almeyda ovat huippunimiä joita on liikuteltu vaihtokaupassa jotain vieläkin parempaa pelaajaa ja rahaa vastaan. CM:ssä voit tarjota Zidanen vaihdossa Jarmo Saastamoiseen eikä Haka varmasti hyväksy. Isoissa kaupoissa pitäisi hyväksyä pelaajalla maksaminen vähän helpommin.

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
FOG OF WAR

Tämä uudistus on erittäin mielenkiintoinen. Osa pelaajan
arvoista on tuntemattomia. Totuus paljastuu, kun pelaaja
on jonkusen aikaa pelejä pelannut.

Olet ostanut huippupelaajan, jonka syötöt eivät enää osukaan
kohdalleen. Motivaatio voi myös hiipua jne.

Nyt täytyy vielä malttaa hetkinen. Tiedossa vähäunisia öitä.

odgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Viestin lähetti Abu
Risuja voisi antaa siitä, etteivät seurat hyväksy vaihtokauppoja koskaan vaikka ne ovat selvästi yleistyneet. Simeone, Concecaio ja Almeyda ovat huippunimiä joita on liikuteltu vaihtokaupassa jotain vieläkin parempaa pelaajaa ja rahaa vastaan. CM:ssä voit tarjota Zidanen vaihdossa Jarmo Saastamoiseen eikä Haka varmasti hyväksy. Isoissa kaupoissa pitäisi hyväksyä pelaajalla maksaminen vähän helpommin.

Kyllä minun pelaajat ovat ainakin käyneet kauppatavarasta...

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt se 180 päivää on sitten pelattu, joukkueena Leeds. Peli ei ole muuttunut käytännössä mitenkään, scoutit vain ovat hiukan tärkeämpiä kun kaikista ei kykyjä näe heti. Samat oikeasti mahdottomat taktiikat näyttävät toimivan eikä kenenkään huippupelaajan kyvyt ole radikaalisti muuttuneet. Mutta onhan tuo 00/01 jo niin puhki pelattu, että pakko tämä on hankkia, vaikka enemmän uudistuksia ehkä olisi saanut olla. Ehkäpä enemmän pelatessa alkaa sitten nähdä enemmänkin uudistuksia, 180 päivää on turhan vähän aikaa, kuten demossa tietysti pitääkin olla.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Pari huomiota...

...valmennukseen olisi voinut vähän hakea syvennystä ja ehkä eniten taktiikoihin olisin kaivannut. Esim. kenen kautta pelataan(tarkemmin) jne.

Kuitenkin pakko ostohan tuo on. Cm4:ssa onkin sitten paljon, paljon uutta luvassa. Kyllähän tässäkin on esim. uusi siirtosysteemi, median sotkeutumista, scouttien roolin suureneminen(hemmetin hyvä ja tärkeä uudistus). Toivotaan vaan sitä syvennystä vielä taktiikoihin, niin olen hyvin tyytyväinen.

Mutta kertoo paljon, että pakko se uusi osa on aina ostaa, vaikka ei kauheasti parantuisi, on se vaan niin huippu peli(ainoa mitä koneella jaksan pelata).

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuota tuota.. Itselläni on tuo edellinen versio 00/01.. Liverpoolilla olen pelaillut, mutta sarjan häntäpää kutsuu lähes poikkeuksetta aina. Tai vähintään sarjan puolivälin huonompi puolisko. Eli olisiko kellään mitään tietoa, minkälaisilla taktiikoilla kannattaa pelata. Olen koittanut lähes kaikki mahdolliset valmiit taktiikat, ja tulokset eivät tunnu muuttuvan ollenkaan. Avun otan kiitollisena vastaan.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kannattaa vähän nähdä vaivaa...

...ja katsoa esim. miten eri pelaajat juoksevat. Itse ainakin olen antanut lähes järjestään kärkien roikkua ylhäällä vakituisesti(sieltä vaan katsomaan with ball/without ball ja show runs), samoin kannattaa katsoa pelaajien roolit(turha laittaa pelintekijää raatamaan/rappaamaan kauheasti).

Itselläni on kyllä muutamia hyviä taktiikoita, joten jos tahdot niin laita yksityisviestiä ja voin lähettää jotain.

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suosittelen laitureista luopumista. Ei laitalinkkejä eikä laitapakkeja, itse en ole niitä enää aikoihin käyttänyt, kun en ole juuri koskaan saanut ketään pelaamaan laidalla hyvin ja ilmankin tulee mestaruuksia.

Liverpoolillakin varmaan toimisi 2-2-1-2-3-taktiikkani, esimerkiksi seuraavalla kokoonpanolla:
GK:Dudek/Westerveld
DC: Henchoz
DC: Hyypiä
DMC: Biscan
DMC: Hamann
MC: Gerrard
AMC: Litmanen
AMC: Berger
FC: Owen
FC: Heskey
FC: Fowler

Topparit miesvartioinnissa, Biscan, Hamann ja Gerrard paikkavartiointi ja tietenkin mahdollinen korvaava saman paikan pelaaja. Hyökkäävät pelaajat eivät tietenkään vartioi. AMC:t Forward runs, Run with ball, Long shots ja Try through balls päällä, DMC:t Forward runs ja Long shots, MC Forward runs, Long shots ja Try through balls. Näillä on menestytty, vaikka todellisuudessa laidat vapaaksi jättävä taktiikka ei ole mahdollinen. Mutta Championship manager ei olekaan realistinen kuin nimien osalta.

Onhan niitä taktiikoita joilla pärjätä, mutta ne on käytännössä pakko tehdä itse, kun koneen taktiikoilla ei voi ilman superpelaajia pärjätä, eikä pärjää välttämättä niilläkään.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
laitureista...

...itselläni on taas hyvät kokemukset laitureista, varsinkin nousevista laitapakeista. Roberto Carlos teki Realissani n.15maalia kaudessa ja keskiarvo oli joka kaudella yli 8.5, joten aika hyvin meni.

Itse olen pelannut Realilla esim. 3-2-3-2 taktiikalla, jossa on:

DL-DC-DR

DMC-DMC

AML-AMC-AMR

FC-FC

Erittäin tuhoisa taktiikka kovilla miehillä. Myös kunnon vastahyökkäystaktiikat on kokeiltu, esim. Villarealilla pelasin kauden 3-3-2-1-1:lla, jossa siis kolme topparia, kaksi puolustavaa laitakeskikenttää, keskimmäinen ns. ankkuri, kaksi keskimmäistä keskikenttää, piilokärki ja Martin Palermo kärjessä. Olin Espanjan liigassa kolmas.

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hui, itse en ole muistaakseni saanut kuin kärjet pelaamaan yli 8,5-keskiarvolla, ja tietysti Tottin piilokärkenä. Kyllähän Carloksen kyvyt tuohon edellyttävät, ei siinä mitään, itse vain en ole saanut laitoja pelaamaan hyvin.

Realilla ja Romalla olen nousevia laitapakkeja kokeillut, kun ne ovat alussa molempien joukkueiden parhaat osat, mutta poikkeuksetta huonoimmat numerot tulivat juuri laitapakeilta. Mestaruuksia Romalla tuli laitapakeillakin, mutta käytännössä pelkkä huippuvireinen Totti riitti mestaruuteen.

Tietysti tarpeeksi kovat pelaajat ottavat mestaruuden millä tahansa taktiikalla, mutta huippujoukkueen kokoamiseen menee aina aikaa vähintään se kolme kautta vaikka pelaisi Barcelonalla.

Itse en ole vastahyökkäys-taktiikkaa viitsinyt kokeilla, tosin Kölnillä ja Nürnbergillä menestyessä taktiikka oli suht puolustava, samoin Romassa, mutta yleensä olen lähtenyt hyökkäämään vaikka joukkue olisi materiaaliltaan alussa sarjan huonoin.

PJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Laitapakkien huonot (n. 7,25) arvosanat johtuvat usein myös siitä, että heillä ei ole hommia. Myös topparit saavat huonoja lukuja niissä peleissä joissa oma joukkue hallitsee.
Itselläni on yleinsä kolme pelaajaa keskikentän keskellä (MC tai DMC), jotka hoitavat puolustuspeliä myös laidoilla.

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Ite pelaan Barcelonalla kolmatta kautta alkaa neljäs ja jokavuosi tullu liigamestaruus ja Espanjan cup. Europassa ei menestystä oo tullu muuta ku kaks kertaa Championsliigan Finaliin ja kummallakin kerralla hävisin Manulle ja viimekaudella tipuin jo puolivälierissä.
Kuvio ja pelaajat on seuraavat: (suluissa varapelaajat)
GK: Westerveld (Reina)
DC: Montero (Hofland)
DC: Christianval (Carracher)
DC: Stam (Boris)
DCM: van Bommel (Tommasi)
MC: Davids (Maresca)
MC: Gattuso (Beckham tulossa)
AMC: Totti (Riquelme)
AMC: Olivera (Claudio Lopez)
AMC: Scholes
FC: Forssel (Cassano)

Liigassa maaliero oli jotain n.150-40 ja pisteitä n.110

Espanjassa on useammalla(ellei jopa kaikilla) joukkueella B joukkue eikä reservi. Minulla Barcelona B ois noussu liigaan mutta sitä ei ilmeisesti voi tapahtu että kaks joukkuetta ois liigassa. Miksihän tuo on tehty ees tuo B joukkue ku se ei voi nousta?
Hankin sinne muutamia halpoja pelaajia (tai siis sain halvalla ja piti ostaa ettei Real Madrid saa niitä) mm. DC/R: Thuram D/DML: Serginho AM/FLC: Ronaldinho FC: Luque AMC: Källström AM/FRC: Bakircioglu AM/FC: Tomasson GK:Bosnich D/MRL: P.Neville AMC: Gerard (tiputin B joukkueeseen ku ei mahtunu yköseen)

Dr. Karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Valioliigan kakkosena Wiganilla kaudella 2010-11. Kaksi peräk. mestaruutta plakkarissa. Kotimaisissa cupeissa surkeaa tulosta (ehkä tarkoituksenmukaisesti peliohjelman keveyttämiseksi). Olen panostanut nuoriin pelaajiin, koko seurassa on vain kaksi yli 30-vuotiasta. Enpä ole juuri ostanut kalliita superstaroja, vaan olen etsinyt nuoria U21-tähtiä ja pikkuseurojen sensaatioita, joita saa aika halvalla. Maaleja tulee loistavasti, peräpää vetää turhan paljon. Eipä ole palkkabudjettikaan muihin huippuseuroihin nähden suuri, vaivaiset 250 000 £ / viikko - Manulla n. 4 kertaa isompi ja se on sarjataulukossa Wiganin takana. Rahaa löytyy kyllä tosi mukavasti huolimatta vaivaisesta 19500 katsojan keskiarvosta.

GK: A. Fardello (Romasta, täysi supersensaatio, ka about 7,95
--> liigan selvästi paras) + S. Allaway, A. Bruno

D: B. Jordan (nuori sensaatio, liigan syöttötilaston voittaja), D. Sutton (Nuori superlöytö, ka liigan pakeista paras), C. Hanson, D. Purse + M. Hill, B. Corbett, C. Charlton, N. Brown, I. Bishop, J. Stein (myös DMF)

MF: S. Kolk, M. Meghni (aivan loistava, jota suosittelen jokaiselle keskikentän keskustaan. Pyörittää peliä mestarillisesti keskellä (free role), mutta silti todellinen maalitykki --> liigan maalikunkku. Tosi helmi ja liigan paras pelaaja), A. Smertin (C), M. Van Dalen + J. Stein (myös DC), Raul Carlos, L. Porter, D. Smith, A. Hardy.¨'

F: C. Samba (todellinen supermaalitykki, paras englantilainen hyökkääjä), J. Paiva (maalikuningas Meghnin rinnalla, portugalilainen helmi) + M. Rosenkranz, D. McLean, J. Jones, G, Willis.

Pelitapa on 4-1-1-2-2. Suoraviivaista ja hyökkäävää, kovaa taklausta ja prässiä.

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onhan tuota kuningaspeliä tullut jonkin verran hakattua... Semmoinen kyssäri olisi, että tietääkö joku onko 01/02 mitään editoria, millä voisi savetuksessa olevien sarjojen määrää muuttaa? Kun tuli otettua alunperin kaikki ja on nyttemmin ruvennut alkanut häiritsemään tuo hitaus, eikä viitsisi alusta aloittaa...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy