Canal + pelit 2003-2004

  • 42 875
  • 426

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
Odottaisin Canalilta vähän lisää Phillyn pelejä. En pelkästään sen takia et oon Philly fani, niissä on menoo ja hienoja maaleja, nyt kun pelikin on lähtenyt kulkeen ja maaleja ruvennut tulee. Kuukauden sisään tulee yks Phillyn peli ja sekin Zapilta englannin kielisellä selostuksella. :(
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Viestin lähetti joni87
Odottaisin Canalilta vähän lisää Phillyn pelejä. En pelkästään sen takia et oon Philly fani, niissä on menoo ja hienoja maaleja, nyt kun pelikin on lähtenyt kulkeen ja maaleja ruvennut tulee. Kuukauden sisään tulee yks Phillyn peli ja sekin Zapilta englannin kielisellä selostuksella. :(

Jaa vielä lisää?! Philadelphiaa Canalplus näyttää loka- ja marraskuun aikana peräti viisi kertaa. Samaan viiteen pääsee muista ainoastaan New York Rangers. Sen sijaan mm. Vancouver Canucksia kanava ei näytä kertaakaan, vaikka Canucks on Philadelphian tasoinen joukkue, joka pelaa hyökkäävämpää kiekkoa. Nyt jos haluaa nähdä Canucksin pelejä, pitää matkustaa Vancouveriin, mutta kun sielläkin pelit ovat loppuunmyytyjä, niin minkäs teet? Katselet Suomessa Canalplussalta Philadelphia - New York Rangers ottelua...
 

olli9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,Atlanta Thrashers sympatiat:Kärpät
Viestin lähetti Leksa
Näköjään tulee n. 4 minuuttia jäljessä todellista toi Canal+:n lähetys... eli suorasta lähetyksestä tuskin voi puhua

Huomasin saman asian Devils-Rangers pelissä mikä tuli zapilta.
Devils johti 4-0 ja katsoin NHL.com sivulta huvikseni paljon ottelu on niin peli olikin jo 5-0 vähän ajan päästä canalilta tuli sitten se maalikin.. Joten ei kyllä tule ihan suorana lähetyksenä..
 

olli9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,Atlanta Thrashers sympatiat:Kärpät
Viestin lähetti Leksa
Näköjään tulee n. 4 minuuttia jäljessä todellista toi Canal+:n lähetys... eli suorasta lähetyksestä tuskin voi puhua

Huomasin saman asian Devils-Rangers pelissä mikä tuli zapilta.
Devils johti 4-0 ja katsoin NHL.com sivulta huvikseni paljon ottelu on niin peli olikin jo 5-0 vähän ajan päästä canalilta tuli sitten se maalikin.. Joten ei kyllä tule ihan suorana lähetyksenä..
 

K.J.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Everton FC, Hermes
Sehän on ollut tiedossa jo ammoisista SuperSport-ajoista lähtien, että "suorat"-pelit tulee pienellä viiveellä.. Itseäni tuo asia ei ole koskaan liiemmin haitannut, mutta tällaiset unohdukset, että ei liiemmin mainita jos peli tuleekin parin tunnin viiveellä, kuten sunnuntain Pho-Atl matsi. Sellainen pistää vähän harmittamaan, etenkin jos vahingossa tulee nähneeksi valmiin tilanteen tekstitv:ltä..
Viime yön Det-Edm pelissä Bootland ei liiemmin tainnut kerätä Oilers-pelureiden sympatioita, heh...
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti joni87
Odottaisin Canalilta vähän lisää Phillyn pelejä. En pelkästään sen takia et oon Philly fani, niissä on menoo ja hienoja maaleja, nyt kun pelikin on lähtenyt kulkeen ja maaleja ruvennut tulee. Kuukauden sisään tulee yks Phillyn peli ja sekin Zapilta englannin kielisellä selostuksella. :(

Meikäläistä taasen tympii että joka toinen peli on Detroit matsi. Varsinkin sen kotipelit jotain heittopussia vastaan on todellista unilääkettä, red wings voittaa rutiini esityksellä. Ainut pieni valon pilkahdus on ollut Bootland.
Forssan mestismatsitkin kiinnostaa enemmän, siellä sentään tapahtuu jotain!
 

Ipa9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Montreal Canadiens
Liverpool FC
Viestin lähetti mikkoz
Meikäläistä taasen tympii että joka toinen peli on Detroit matsi. Varsinkin sen kotipelit jotain heittopussia vastaan on todellista unilääkettä, red wings voittaa rutiini esityksellä.

Olin juuri itsekin "valittamassa" samasta asiasta.
3 torstai aamuyötä putkeen AeroFlotin otteluita ja neljäs ensi viikolla Ankkoja vastaan.

Stars ottelu oli kohtuullinen, mutta nämä Blue Jackets ja Oilers sitäkin huonompaa viihdettä. Homma selväksi ensimmäisessä erässä ja sitten ihmetellään 2 erää.

Johtuuko tämä kenties siitä, että ruotsalaiset haluavat nähdä Lidströmin?
Tosin samalla logiikalla olisi Canucks pitänyt näkyä ruudussa jo useaan kertaan.

Tämä vuodatus nimimerkillä muitakin joukkueita ruutuun.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti mikkoz
Meikäläistä taasen tympii että joka toinen peli on Detroit matsi. Varsinkin sen kotipelit jotain heittopussia vastaan on todellista unilääkettä, red wings voittaa rutiini esityksellä. Ainut pieni valon pilkahdus on ollut Bootland.
Tämä Canalin otteluohjelma oli syynä siihen että boksin tällä viikolla kotiin kannoin. Edelleen katson mieluummin peliä jossa tull 8-maalia kuin jonkun floridan keskialueen tukkimista ja 2 maalia.
Eikä minulla ollut ollenkaan tylsää laittaa aurinkorasvaa peliä katsella ettei punavalo polta ihoa...
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Detroitin kotipelejä näytetään paljon siksi, että se on läntisen konferenssin joukkueista käsittääkseni Columbuksen ohella ainut, joka sijaitsee itärannikon aikavyöhykkeellä. Katseluaika on inhimillisempi, kuin puoli kuuden aikaan alkava Los Angelesin peli. Lisäksi kun vielä Ruotsissa päätetään nuo matsit, niin kyllä ne Lidström, Zetterberg ja Holmström asiaan vaikuttavat. Ja onhan Red Wings yksi suosituimmista tiimeistä katsojien keskuudessa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
canalplus menee aika pitkälle nhl:n ohjelman mukaan, tällä kaudeall keskiviikkoisin sattuu olemaan paljon detroitin ottelu ja kun kyseessä on suosittu joukkue niin niitä sitten näytetään, länsirannikon joukkueiden pelejä ei paljon näytetä aikaeron takia ellei sitten satu pelaamaan vieraspeliä idässä, itse en ymmärrä mitä taikaa juuri keskiviikossa on. tiistaisin ja torstaisin pelejä on tällä kaudella enemmän ja näiltä päiviltä löytyisi parempia pelejä mutta kun se viikolla tuleva peli pitää näyttää keskiviikkona niin näillä mennään. tällä systeemillä ollaan vain erittäin paljon nhl:llän otteluohjelman armoilla ja se määrittelee pitkälle mitä pelejä naytetään, jos joku tietty joukkue ei satu pelamaan oikeisiin aikoihin ei niitä pelejä tulla nayttämään.
 

Hielo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, Espoo Blues, HIFK
Viestin lähetti Henkka
Katseluaika on inhimillisempi, kuin puoli kuuden aikaan alkava Los Angelesin peli.
Höpöhöpö! Mikä siinä aamulenkin jälkeen olisi kahvia hörppiessä kiekkopeliä katsella...

Flamesin pelejä ei taida tuolta kanavalta tulla ainuttakaan, paitsi tietenkin kesällä ne neljä... Eipä sillä. Joukkue, joka tekee ja päästää liigassa vähiten maaleja, joukkue, jonka eurooppalainen fanikunta koostuu kolmesta håkanloob- ja yhdestä kentnilsson-fanista, ei toki ansaitse paikkaansa televisioruudussa. Ei edes vieraspelissä itärannikolla. Harmi vaan.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti dana77
Tämä Canalin otteluohjelma oli syynä siihen että boksin tällä viikolla kotiin kannoin. Edelleen katson mieluummin peliä jossa tull 8-maalia kuin jonkun floridan keskialueen tukkimista ja 2 maalia.

No täytyy myöntää että pari suosikkia Detroitin paidasta löytyy mm. Thomas, Datsun... siis Datsyuk tjsp ja tietenkin Chelios. Bootlandista en välttämättä pidä mutta se ainakin tuo pientä intensiteettiä peliin, niin kuin eilenkin. Jos oltaisiin jossain 90- luvun alkupuolella, lopun hurlumhei olisi ollut paljon viihdyttävämpi.
Tuo RWn ylivoima toimii välillä todella hyvin, ehkä jopa liikaakin siirretään vastuuta välillä.

Viestin lähetti dana77
Eikä minulla ollut ollenkaan tylsää laittaa aurinkorasvaa peliä katsella ettei punavalo polta ihoa...
Tuo punavalo on kaltaisilleni supermiehille kryptoniittia.
 
Viimeksi muokattu:

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Tasapuolisuutta otteluiden näyttämiseen!

Olenko ainoa Hielon lisäksi, joka katselee mielummin pelejä puoli kuusi aamulla kuin kahdelta yöllä? Mielestäni nuo kahdelta tulevat ottelut tulevat pahimpaan mahdolliseen aikaan ja ainakin itse herään paljon mielummin aamulla ja katselen pelin, jonka jälkeen lähden töihin kuin keskellä yötä, jonka jälkeen ei enää kannata mennä edes ( arkisin ) nukkumaan. Pelithän pitää aina nähdä kuitenkin ( lähes ) suorina.

Tällä( kin ) kaudella kanavalla olisi ollut paljon mahdollisuuksia näyttää esimerkiksi Canucksin pelejä joko arkisin tai viikonloppuisin, mutta kun Canalplussan peleistä vastaava raati koostuu Rangers, Philadelphia ja Detroit faneista, niin minkäs teet? Canucksin kotipelejä kanava ei mainitun kellonajan vuoksi näytä, ja tosiaan, niin kuin Steepler sen tuossa jo sanoikin, mikä pyhä lehmä tuo keskiviikko on?

Jos ihmiset ympäri Suomen maksavat saman summan nähdäkseen suosikkijoukkuitaan kanavalla, mikä estää kanavaa näyttämästä näitä joukkueita yhtä tasapuolisesti vaikka peli ei juuri keskiviikkona tulisikaan? Ymmärtäisin tämän jos Rangers, Wings tai Flyers ihmiset maksaisivat joukkueistaan enemmän, mutta tätä nykysysteemiä en ymmärrä.
 

Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis, Philadelphia. HIFK.
Nämä Canalin yksipuoliset pelivalinnat ovat todellakin harmittavia.

Onneksi olen itse onnistunut tänä vuonna katsomaan kymmenia pelejä enemmän muilta satelliiteilta, mitä canal on näyttänyt. Niissä on ollut hieman enemmän vaihtelua joukkueissa. Vancouverin pelejä olen tainnnut kolme nähdä tänä vuonna.

Viime yönä tuli 2peliä canalin ulkopuolelta tänne eurooppaan - Minnesota-SJ, Pitt-NYR (jälleen kerran rangersien peli). Iltapäiväpelejä tulee mukavasti viikonloppuisin - niitä jaksaa katsoa mieluiten.
 

olli9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,Atlanta Thrashers sympatiat:Kärpät
Chigago-Los Angeles

Tänää siis ihan mielenkiintoinen matsi tulossa Canalilta.. Aikakin on ihan hyvä 23.00.. Toivottavasti Tuomo Ruutu pelaisi hyvän pelin. Chigago on kyllä vaeltanut sen verran yössä että Kings voitaa 9-2 ja Ruutu tekee Chigagon maalit..

Sen verran vielä tuosta peli valinnoista että Rangers ja Red Wings ovat kokoajan ruudussa.. Kaipaisin vähän vaihtelua esm. Canucks ja Senators ruutuun.. No onhan tuolla tulossa yksi Canucks peli vain YKSI!! Ihmeellistä..
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Tuntuu, että eteenkin Rangers on ollut joka toisessa näytetyssä matsissa esillä. Ketä joukkue edes jaksaa kiinnostaa..; )

Henkilökohtaisesti illan ottelu on todella kiinnostava. Matsi on kahden siipirikkoisen joukkueen kohtaaminen, puuttuuhan molemmilta liuta avainpelaajia. Kings on ollut koko alku kauden ilman Allisonia että Deadmarshia ja joukkueesta ovat sivussa ainakin Armstrong ja Palffy. Josef Stumpel palannee jäälle tänään. Chicagon loukkaantuneiden listalla ovat Daze, Zhamnov, Thibault sekä viimeisimpinä Sullivan ja Karpovtsev (yllätys!). Loukkaantumisten kääntöpuolenahan on se, että uudet miehet saavat mahdollisuuden näyttää osaamistaan.

Itse seuraan illan ottelussa erityisellä mielenkiinnolla ainakin Berardia ja Yakubovia, jolle Sullivanin loukkaantuminen avasi yllättäen paikan ylhäältä. Mies olikin Sutterin mukaan pelannu loisto-ottelun Anaheimia vastaan ja tekipä nuori venäläinen heti alkuun maalinkin.

Mitä ottelun lopputulokseen tulee en usko, että Losi sentään yhdeksää tekee. Toki Blackhawksien taival on eteenkin T-bon loukkaantumisen jälkeen ollut sysimusta, mutta vaikka kymmenen voitonta ottelua putkeen onkin takana ei näissä kyseisissä matseissa joukkue ole täysin vastaantulija ollut. Ja täytyyhän sen tilastovoitonkin sieltä joskus tulla... 2-3 Hawkseille jatkoajan jälkeen.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jaahas, pitäisikö sitä kohta itsekin harkita kyseisen laitteen
hommaamista, jos noin tasokkaasti kerran lähettävät Rangersia.
Mitä lie edes maksaa kk:ssa...?
Mutta mitä niitä muita pelejä edes tarviikaan katsella, Rangersin
joka peli ruutuun. (ja sitten hymiö)
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti stiflat
Jaahas, pitäisikö sitä kohta itsekin harkita kyseisen laitteen
hommaamista, jos noin tasokkaasti kerran lähettävät Rangersia.
Mitä lie edes maksaa kk:ssa...?

Minulla on tuo entertain-paketti, jossa näkyy myös tuo ZAP, jolta tulee yksi lisäpeli viikossa, alkuperäisellä selostuksellä (luksusta verrattuna Linkkuun!). Maksaa ensi vuoden alusta 42 €/kk. Tietääkseni nyt on uudelle Canal Digital-asiakkaalle jonkunlainen tarjous voimassa (digiboksi ilmaiseksi tms.) Kannattaa katsella paikkakuntasi kodinkoneliikkeitä, ainakin Expertit myyvät Canalin paketteja.

Detroitia saa nähdä ainakin ihan riittämiin, ensi kuussakin tulee ainakin kaksi peliä Red Wingsiä (San Josea sekä Anaheimia vastaan). Itse haluaisin nähdä Vancouveria enemmän ruudussa, ensi kuussa luvassa yksi matsi Coloradoa vastaan. Buffaloa ruutuun!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Köpi
Minulla on tuo entertain-paketti, jossa näkyy myös tuo ZAP, jolta tulee yksi lisäpeli viikossa, alkuperäisellä selostuksellä (luksusta verrattuna Linkkuun!).
Tuosta Linkun kuuntelemisesta...

Eikö enää toimi sellainen kíkka, että vaihtaa pelin aikana menusta kaukosäätimellä selostuskieleksi tanskan? Tällöin selostus tuli aina alkuperäisenä, sillä Tanskalla ei omaa selostusta ollut. Näin itse tein aina, sillä Linkkua ei jumalauta vapaaehtoisesti kuunnellut.

Oi noita Canal-päiviä...
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ensi yönä tulee sitten hyvä peli eli Ny Rangers vs Toronto. Todella kuumia tunteita varmasti luvassa. Maaleja, taklauksia, tappeluita jne. Toivottavasti. Tämä on ehdottomasti katsomisen arvoinen matsi. Peli alkaa klo 02.00. Kaikki siis kellot soimaan ja katsomaan peliä.



Listaa päivitetty taas! kerran:



ma 1.12 02:00 NY Rangers - Toronto
to 4.12 02:30 Detroit - Anaheim
la 6.12 22:00 St.Louis - Nashville ZAP
ma 8.12 00:00 NY Rangers - Tampa Bay
to 11.12 02:30 New Jersey - NY Islanders
pe 12.12 05:00 Vancouver - Colorado
su 14.12 02:00 Toronto - NY Rangers
to 18.12 02:30 Detroit - San Jose
la 20.12 22:00 Philadelphia - NY Islanders ZAP
ma 22.12 01:00 Washington - NY Islanders
ke 24.12 02:30 Toronto - Florida
la 27.12 02:00 NY Rangers - Toronto
su 28.12 04:00 Colorado - Philadelphia
su 28.12 22:05 Ottawa - Atlanta
to 1.1 22:00 Nashville - Pittsburgh
la 3.1 20.00 Pittsburgh - NY Rangers ZAP
su 4.1 22.00 Carolina - Phoenix
to 8.1 02:30 Detroit - Boston
la 10.1 20.00 Dallas - Colorado ZAP
su 11.1 00:00 NY Rangers - Tampa Bay
to 15.1 02:30 Detroit - Chicago
la 17.1 20:00 New Jersey - Washington ZAP
su 18.1 22.10 Washington - Pittsburgh
to 22.1 02.30 Florida - Colorado
la 24.1 20:00 Philadelphia - Buffalo ZAP
su 25.1 22.00 Carolina - Buffalo
to 29.1 02:00 Florida - Philadelphia
la 31.1 20:00 Pittsburgh - Philadelphia



tässä sit listaa montako kertaa tietty joukkue ruudussa esiintyy:

- NY Rangers 6
- Philadelphia 5
- Toronto 4
- Detroit 4
- Colorado 4
- Pittsburgh 4
- NY Islanders 3
- Washington 3
- Florida 3
- Nashville 2
- Tampa Bay 2
- New Jersey 2
- Carolina 2
- Buffalo 2
- Anaheim 1
- St. Louis 1
- Vancouver 1
- San Jose 1
- Ottawa 1
- Atlanta 1
- Phoenix 1
- Boston 1
- Dallas 1
- Chicago 1
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Iker
Tuosta Linkun kuuntelemisesta...

Eikö enää toimi sellainen kíkka, että vaihtaa pelin aikana menusta kaukosäätimellä selostuskieleksi tanskan? Tällöin selostus tuli aina alkuperäisenä, sillä Tanskalla ei omaa selostusta ollut. Näin itse tein aina, sillä Linkkua ei jumalauta vapaaehtoisesti kuunnellut.

Oi noita Canal-päiviä...

En tiedä mistä se johtuu, mutta minulla se ei aina onnistu. Vaihdoin juuri tuon Canalin vuokraboksin omaan ja siinä suorien lähetysten aikana ei ole muuta tarjolla kuin Linkku. Sen sijaan uusintoja katsoessa se toimii. Jännää. Tai sitten käyttäjässä vika..;)
 

olli9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,Atlanta Thrashers sympatiat:Kärpät
Viestin lähetti Köpi
En tiedä mistä se johtuu, mutta minulla se ei aina onnistu. Vaihdoin juuri tuon Canalin vuokraboksin omaan ja siinä suorien lähetysten aikana ei ole muuta tarjolla kuin Linkku. Sen sijaan uusintoja katsoessa se toimii. Jännää. Tai sitten käyttäjässä vika..;)

Kyllä se minulla ainakin toimii ihan hyvin. Kerran olen kuunnellut aidolla selostuksella ja taidan taas laittaa sen päälle. Kun ei kauheasti kiinnosta kuunnella kun Linkku selittää Herra X:n isoisoisän uraa.. Hän pelasi joukkueessa A ja hänen isänsä taas..
Peliä Linkku ei selosta. Pelaajista hän luulee tietävänsä kaiken.
Virheitä sattuu kyllä tosi paljon..
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti olli9
Kyllä se minulla ainakin toimii ihan hyvin. Kerran olen kuunnellut aidolla selostuksella ja taidan taas laittaa sen päälle. Kun ei kauheasti kiinnosta kuunnella kun Linkku selittää Herra X:n isoisoisän uraa..
Jos vaan ämerikkaa puhuu, niin kannattaa kyllä sitä kuunnella. Kuten sanoin, itse en sitten millään aikonut Pentin turinoiden säestyksellä peliä katsella. Kerran oli kaukosäätimen patterit lopussa, ja hätätilanne oli jo lähellä...

Niillä oikeilla selostajilla kun aina on se oma meininkinsä, joka toi ainakin itselleni "aidon" NHL-ottelun tuntuman. Ukot tietää mistä puhuvat, ja elävät hyvin mukana.

Oman mielenkiintoisen lisän toi (ainakin vielä vuosina 2000-2002) se, kun kaikki jenkkimainoskatkolla tapahtuneet selostajien höpinät kuuluivat läpi, kun Canalin lähetyksessä ei katkoja tullut. Pari vuotta sitten ennen Joulua selostajakaverukset kyselivät toisiltaan joulusuunnitelmia, johon toinen mumisi jotain appivanhempiensa kylään tulemisesta, ja kuinka he tykkäävät käydä siellä ja täällä syömässä yms, ja kuinka se ei kuulosta kovinkaan houkuttelevalta...
Muutenkin oli kiva kuunnella, kun ukot kelailevat hidastuksia mainoskatkon aikana edestakaisin ja oikealle kohdalle, ja yrittävät tarkkaan katsoa, mitä tilanteessa tapahtui.
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Viestin lähetti Iker
Eikö enää toimi sellainen kíkka, että vaihtaa pelin aikana menusta kaukosäätimellä selostuskieleksi tanskan? Tällöin selostus tuli aina alkuperäisenä, sillä Tanskalla ei omaa selostusta ollut....

Nykyään on käsittääkseni niin, että selostuskieltä ei voi valita "tavallisella" Canal+ -kanavalla, vaan kieli on se mikä on oletuksena maassa jossa ollaan. Sensijaan Canal Sininen tai Canal Kulta -kanavilla, joilta yleensä tulevat nimenomaan uusinnat, voi selostuskielen valita. ZAPista en ole aivan varma, mutta ilmeisesti sieltä matsi taas tulee aina alkuperäisellä p-amerikan selostuksella.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
ei helvetti tuota linkkua. Se on pihalla kuin lumiukko tuossa Toronto vs Rangers pelissä. Sekoilee kuin mummo liukkailla. Ei mitään järkeä taas. Pakko katsoa äänettömällä koska ei tuota oikeasti voi kuunnella. Pitää alkaa lähettämään canal+ palautetta tuosta äijästä. mielenkiinto laskee kun tuo pappara tuolla sekoilee..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös