Canal+ / Nelonen

  • 1 402 696
  • 5 294
Suosikkijoukkue
Kärpät
Superyllärinä Canal tunkee jälleen pk-seutua ruutuun, olisin voinut lyödä suurehkosta summasta vetoa että keskiviikon matsi on nimenomaan Blues-HIFK. No, eipä tarvi paljoa Canalin matseja katella neljän ensimmäisen pelikierroksen aikana.
Täytyypä sanoa ettei haittaa yhtään. Tuo Jyp-fanien ainainen itku peleistä alkaa jo muutenkin ottaa aivoon. Koettakaa nyt jo ymmärtää että ne Jypin pelit ei oikeasti kiinnosta ketään Jyväskylän ulkopuolella ja Canal+ pyrkii kai palvelemaan ihan valtakunnallisesti? Vaikka itse katselisin tietysti mieluusti Kärppäpeliä niin täytyy sanoa että yleiseltä kiinnostavuudeltaan tuo Blues-Hifk on kyllä noista puolivälieräpareista ihan selkeä ykkönen ja tuhat kertaa kiinnostavampi kuin HMV Tappara-Jyp.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Jos kahdeksasta puolivälieräjoukkueesta kolme on pk-seudulta, niin aika vaikea niitä on olla ruutuun tunkemattakaan. Ja kun tuossa on vielä valittu jokaisesta otteluparista yksi peli, niin aika tasapuoliselta vaikuttaa.

Hagmanilta oli kyllä hyvänkuuloista pohdintaa, "mikä se nyt on nimeltään se peli kun kaukalossa pelataan luistimet jalassa?". Onneksi kyseessä oli rullalätkä. Ringette oli myös ihan hauska veikkaus selostajalta.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En minäkään ymmärrä, mikä ongelma tossa on. Neljä otteluparia ja jokainen näytetään kerran. Perjantaina ollaan Lahdessa, jossa on varmasti kuuma peli, kenties lentää jopa soihtuja kentälle. Kärppien peli on neljäntenä, koska se on todennäköisimmin katkolla oleva sarja siinä vaiheessa. Aivan oikein menee. Ja tämän jälkeen näytetään niitä ketkä jatkavat.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
En minäkään ymmärrä, mikä ongelma tossa on. Neljä otteluparia ja jokainen näytetään kerran. Perjantaina ollaan Lahdessa, jossa on varmasti kuuma peli, kenties lentää jopa soihtuja kentälle. Kärppien peli on neljäntenä, koska se on todennäköisimmin katkolla oleva sarja siinä vaiheessa. Aivan oikein menee. Ja tämän jälkeen näytetään niitä ketkä jatkavat.
Kuules, kun ollaan Jyp-fanien kanssa juttusilla niin toisinaan heitä on huomattavasti vaikeampi ymmärtää kuin naisia. Kuvaavaa oli erään Jyp-fanin, nimimerkkiä en muista, valitus runkkarin loppupuolelta kun samalla viikolla näytettiin kaksi Jyp-peliä peräkkäin, silti olisi seuraavallakin viikolla pitänyt näyttää Jyp-peli, "koska niistäkin viime viikon matseista toinen oli Hifkin kotipeli".

edit.. niin tuo kyseinen Jyp-fani oli tietysti nimimerkki Hele ja kuvaamani itkupotkuraivari löytyy samasta topicista sivulta 158 ja 159.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Katselin eilen illalla NHL-pelin Detroit-Nashville, ilmeisesti Andrein mainitsema Hagman oli juuri tässä matsissa kommentaattorina? Itsekin ihmettelin kommentointia, kuulosti lähinnä joltain jurriselta lähikapakan sankarilta.

Niin usein kun itse satun NHL-pelin katsomaan kommentaattorina on Mika Kortelainen. Nyt varmaan osui Hakille tuo kun Kortelainen oli Turussa SM-Liiga teamin mukana studiokommentaattorina. Toki ei Hakki mikään kummoinen kommentaattori ole mutta eipä tuo minua ainakaan ole ikinä höpinöillään häirinnytkään. Canalilla vuosien varrella usein vieraillut Tikkanen esimerkiksi aika samaa "luokkaa" Hakin kanssa.

Andrei ja muut iltansa pilanneet olisivat varsinkin nyt Cable Open viikonloppuna voineet kääntää NASN-kanavalle jos Hagman pilasi illan ja tutkia olisiko sieltä osunut lätkää kohdilleen tai sitten tsiigailla AHL-pelejä Viasatin puolelta. Toki ymmärrän että joidenkin pitää valittaa valittamisen vuoksi vaikkei palvelusta mitään olisikaan maksettu.

Ryynikylän poikien mielenliikkeitä on näköjään helppo ennustaa. Näyttää Canal minkä SM-Liiga pelin hyvänsä niin siltä suunnalta löytyy porukkaa jonka mielestä valinta on perseestä. Yksi vouhkaa toisessa ketjussa että toivottavasti eivät näytä 1. Tappara-JYP peliä kun on junaillut itsensä paikanpäälle Tampereelle ja kun eivät sitä sitten näytä niin muut tulevat valittamaan että huonot valinnat. Luulisi teille kelpaavan että vierasmatsin sentään näyttävät?
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olihan tuo eilinen NHL-matsi aika vitsi selostuksen osalta, Hakki aivan vitun kuutamolla (onko rullalätkän muistaminen oikeasti noin vaikeata vaikka olisikin full-deekiksellä?) ja kun siihen lisätään itse peliäänien minimointi niin aika hirveätä katseltavaa oli. Ei tullut ikävä Canal+ NHL-lähetyksiä.

NASN lähetys toisesta matsista olikin sitten aivan eri tasoa.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Superyllärinä Canal tunkee jälleen pk-seutua ruutuun, olisin voinut lyödä suurehkosta summasta vetoa että keskiviikon matsi on nimenomaan Blues-HIFK. No, eipä tarvi paljoa Canalin matseja katella neljän ensimmäisen pelikierroksen aikana.
Onhan se vääryys, että kaikilta näytetään tasan yksi ottelu. Onneksi sentään Blues ja HIFK pelaavat vastakkain, muuten saisit pks-pöpöjä peräti kolmessa otteluparissa neljästä.

Hyvät ja järkevät valinnat Canalilta. Ei luulisi olevan kenelläkään valittamista. Tappara-JYP ottelupariakin näytetään, vaikka se tuskin ketään muuta kuin ko. joukkueiden faneja kiinnostaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Faktahan on nyt kuitenkin se että Blues-HIFK on ylivoimaisesti kiinnostavin sarja tässä vaiheessa joten olisi aika ihme jos sitä ei tungettaisi ruutuun jopa muiden kustannuksella.
 

#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hyvinkään Tahko, Pasi Nurminen
Faktahan on nyt kuitenkin se että Blues-HIFK on ylivoimaisesti kiinnostavin sarja tässä vaiheessa joten olisi aika ihme jos sitä ei tungettaisi ruutuun jopa muiden kustannuksella.

Aivan. Itsekkin katsoisin tämän pelin keskiviikkona jos olisi mahdollisuus, mutta menen kuitenkin mieluummin Jaffalaan katsomaan omieni otteita.
Mielestäni tuossa puolivälierien televisioinnissa ei pitäisi olla kellään mitään itkemistä, joka parista näytetään yksi peli. Itseäni lämmittää erityisesti tuo perjantain Pelicans-Jokerit.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Faktahan on nyt kuitenkin se että Blues-HIFK on ylivoimaisesti kiinnostavin sarja tässä vaiheessa joten olisi aika ihme jos sitä ei tungettaisi ruutuun jopa muiden kustannuksella.

Mun mielestä Jokerit - Pelicans olisi mielenkiintoisin ottelu ja sitä odotinkin ruutuun. En jaksa uskoa että HIFK surkealla pelillään pystyy millään haastamaan Bluesia vieraskentällä. Mielelläni olen kyllä väärässä.

Muuten kyllä on hyvin valinnat osuneet, kun jokaiselta näytetään yksi peli.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuules, kun ollaan Jyp-fanien kanssa juttusilla niin toisinaan heitä on huomattavasti vaikeampi ymmärtää kuin naisia. Kuvaavaa oli erään Jyp-fanin, nimimerkkiä en muista, valitus runkkarin loppupuolelta kun samalla viikolla näytettiin kaksi Jyp-peliä peräkkäin, silti olisi seuraavallakin viikolla pitänyt näyttää Jyp-peli, "koska niistäkin viime viikon matseista toinen oli Hifkin kotipeli".

edit.. niin tuo kyseinen Jyp-fani oli tietysti nimimerkki Hele ja kuvaamani itkupotkuraivari löytyy samasta topicista sivulta 158 ja 159.

Kysehän oli tästä Canalin politiikasta valita merkittävimmät ottelut joissa on panosta ja ilmoittaa nuo otteluparit myöhemmin. Se herätytti kummastusta, että näytettiin täysin merkityksetön peli HIFK-TPS, kun esimerkiksi ottelussa Pelicans-JYP molemmilla joukkueilla oli panosta. Tätä ihmetystä lisäsi myös se, että jo tuolloin oli todennäköistä, että HIFK ja TPS kohtaavat sääläreissä. Tästä syystä olisi ollut urheilullisin perustein järkevämpää näyttää esim. Lahden ottelu. Kuten tiedetään kuitenkin, se ei aina ole, vaikka Canalin väki kovasti mainostaa, ainoa seikka joka nämä näytettävät ottelut ratkaisee. Tuotaa valintaahan kritisoivat myös muiden joukkueiden kannattajat.

Mutta tuohon sinun luetun ymmärtämistaitoon en ota kantaa. Selaa itse viestejä, kuten näköjään teet muutenkin, niin ehkä tajuat mistä itseasiassa oli kyse.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
En jaksa uskoa että HIFK surkealla pelillään pystyy millään haastamaan Bluesia vieraskentällä. Mielelläni olen kyllä väärässä.

Joo onhan se täysin mahdotonta varsinkin jos tätä kautta katsotaan. Keskinäiset pelit Espoossa ovat päättyneet 3-2 Bluesille ja 2-6 HIFK:lle. Pisteet siis niistä 3-3 ja maaliero 5-8 HIFK:n hyväksi. Muutenkin ihmetyttää nämä "sarja satavarmasti 4-0 Bluesille-profetiat" keskinäisten voittojen ollessa tämän kauden osalta 2-2.

Luulisin muuten että HIFK:n, Jokereiden, JYPin ja Kärppien konttorilla ollaan tyytyväisiä siihen ettei ainakaan neljästä ensimmäisestä pelistä kamerat osu kotijäälle. Ne lipputulothan saa tällä kaudella vielä puolivälierissä pitää järjestävä seura itse.

Se herätytti kummastusta, että näytettiin täysin merkityksetön peli HIFK-TPS, kun esimerkiksi ottelussa Pelicans-JYP molemmilla joukkueilla oli panosta.

Ja edelleenkään en ymmärrä mikä merkitys tai panos tuolla Pelicans-Jypillä oikein oli. Kumpikaan ei tuossa ottelussa taistellut kotiedusta eikä liiemmin päässyt edes "taktikoimaan" itselleen mieluisinta vastustajaa puolivälieriin. Runkosarjasijoituksellakaan kun ei isompaa merkitystä Play Off-potin jaossa ole kun Play Off menestys määrittää lopullisen sijoituksen ja rahajaon osuudet, eikä suinkaan runkosarjasijoitus.

Mitä tuohon viimeiseen runkosarjakierrokseen tulee niin omasta mielestäni paras matsi tuohon saumaan olisi ollut Raipen jäähyväiset runkosarjalle. Osa jengistä olisi taas mielellään seurannut taistelua pistepörssin voitosta. Tuota peliä Lahdesta tuskin JYP-fanien lisäksi kukaan. Tämä nyt on ihan makuasia mutta aika turhaa "sumutusta" puhua panoksettomia pelejä jotenkin merkitykselliseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luulisin muuten että HIFK:n, Jokereiden, JYPin ja Kärppien konttorilla ollaan tyytyväisiä siihen ettei ainakaan neljästä ensimmäisestä pelistä kamerat osu kotijäälle. Ne lipputulothan saa tällä kaudella vielä puolivälierissä pitää järjestävä seura itse.

No ainakaan Jyväskylässä tuskin kotipelien yleisömäärä Canalin lähetyksien takia paljon putoaa. Sen verran harvinaista herkkua nämä pelit ovat, että eiköhän halli ole täynnä joka matsissa.

Itselle nuo Canalin valinnat vaikuttavat ihan hyviltä, tosin harmittavasti näyttävät JYPiltä juuri sen pelin, jonka olen menossa paikan päälle todistamaan. Joku kotiottelu olisi käynyt minulle vallan mainiosti. Eli veikkaan, että Canal näyttää seuraavaksi Tappara-JYP sarjasta vasta 6. pelin Jyväskylästä, koska sen pelin toteutuessa olen sitäkin menossa katsomaan ;)
 

Erik Loka

Jäsen
Ihan hyvät ja luonnolliset valinnat Canalilta. Itse olisin siirtänyt tuon Tappara - JYP -ottelun keskiviikolle, mutta kai niillä syyt on tähän järjestykseen. Kaikki sarjat on kyllä mielenkiintoisia, paitsi Kärppien pelit ei innosta kun ne voittaa kuitenkin!
 

softdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyypä sanoa ettei haittaa yhtään. Tuo Jyp-fanien ainainen itku peleistä alkaa jo muutenkin ottaa aivoon.
Kuules, kun ollaan Jyp-fanien kanssa juttusilla niin toisinaan heitä on huomattavasti vaikeampi ymmärtää kuin naisia.
Koitetaanpa nyt olla yleistämättä.

Mä en ainakaan saa noista Canalin valinnoista pk-suosimista esiin sitten millään ja oon muutenkin erittäin tyytyväinen näihin. Uskoisin, että nimeltä mainitsemattomat nimimerkit ovat päättäneet kitistä jo paljon ennen matsien julkistamista. Tämä ei kuitenkaan tietääkseni ole mikään JYP-fanien yhdessä päättämä linja.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Itsekkäästi ajatellen olisivat voineet näyttää Jokerit-Pelicans sarjasta vasta sen neljännen pelin. Silloin taidan olla ensimmäisen kerran television ääressä näiden playoffien aikana. Kolme ensimmäistä kierrosta tulee oltua hallissa. ;)
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Samapa tuo mitä näytetään, ainoa vähemmän mielenkiintoinen sarja on mielestäni Kärpät-Ilves/Lukko. Perjantaille Pelicans-Jokerit on kyllä hyvä valinta, tunnelmaa tulee varmasti olemaan mukavasti.

Mielellään katsoisi myös JYPin kotimatsin, eipä nimittäin tulisi tunnelmaa puuttumaan sieltäkään. Todennäköisempi vaihtoehto kuitenkin on, etteivät kamerat liiku Helsingin ja Tampereen väliltä muualle.
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Andrei ja muut iltansa pilanneet olisivat varsinkin nyt Cable Open viikonloppuna voineet kääntää NASN-kanavalle jos Hagman pilasi illan ja tutkia olisiko sieltä osunut lätkää kohdilleen tai sitten tsiigailla AHL-pelejä Viasatin puolelta. Toki ymmärrän että joidenkin pitää valittaa valittamisen vuoksi vaikkei palvelusta mitään olisikaan maksettu.

Ryynikylän poikien mielenliikkeitä on näköjään helppo ennustaa. Näyttää Canal minkä SM-Liiga pelin hyvänsä niin siltä suunnalta löytyy porukkaa jonka mielestä valinta on perseestä. Yksi vouhkaa toisessa ketjussa että toivottavasti eivät näytä 1. Tappara-JYP peliä kun on junaillut itsensä paikanpäälle Tampereelle ja kun eivät sitä sitten näytä niin muut tulevat valittamaan että huonot valinnat. Luulisi teille kelpaavan että vierasmatsin sentään näyttävät?

Terve Neely!

Ei tuo Hagman minun iltaani sentään pilannut, ajattelin vaan huomauttaa tästä asiasta. Että voisi asiallisempiakin kommentaattoreita löytää noihin peleihin. Toisaalta hyvä jos sinua miellytti Hakin jutut, niin ei kaikki olleet pettyneitä kommentaattoriin. NASN:ää en edes huomannut että näkyi, tosin katsoinkin tuota Canalin peliä lähinnä Filppulan takia.

Mielestäni Canalilta täysin oikea valinta ettei JYPin pelejä näytetä, sillä kyllähän sen ymmärrän ettei Tappara ja JYP ole niitä kiinnostavimpia joukkueita.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Terve Neely!

Ei tuo Hagman minun iltaani sentään pilannut, ajattelin vaan huomauttaa tästä asiasta. Että voisi asiallisempiakin kommentaattoreita löytää noihin peleihin.

No Terve vaan!

No hyvä jos ei ilta kuitenkaan pilalle mennyt.

Siinä olet kyllä harvinaisen oikeassa että Hakki on surkea kommentaattori moneen muuhun verrattuna. Eipä tuo nyt niin kovin usein edes Canalilla ole äänessä. Itse toki olen oppinut tällä kaudella HIFK-radion takia suodattamaan Hakin löpinät. Otteluissahan on ollut pääsääntöisesti siis eetterissä duo Linkku&Hakki. Kun molemmat ovat niin kehällä kun nuo ja samassa lähetyksessä niin mikäänhän ei tietenkään enää tuon jälkeen tunnu paskalta selostaja-kommentaattori parilta. Hakkikin saattaisi olla oikeasti hauska jos kertoisi juttuja viinanjuonnista eikä edes yrittäisi noita NHL-pelejä kommentoida.

Eli sulla sattui vaan nyt vähän paska flaksi tuon suhteen että osui Hakki eetteriin, ei sen kummempaa. Kuten jo sanoin "vakio kommentaattori" Kortelaisella tuli päivä "täyteen" SM-Liigan parissa. Turusta vielä "liigalähetyspoppoon" piti siirtyä täksi illaksi Manseen joten aika ymmärrettävää että Köllille suotiin "änhooällätön" ilta/yö. Eli usko pois Hakki on pelkkä hätävara Canalin "arsenaalissa".

Ja kyllähän nuo Tappara-Jyp pelin näyttävät...Kyllä kaikki parit pitää ehdottomasti ruutuun saada joten ihan hyvä linjaus Canalilta tähän väliin.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Suosittelen kaikille Canal-kortin omistajille 20.30 Canal Sport 2:sella alkavaa Målextra-ohjelmaa. Kohta alkaa siis Elitserienin ensimmäinen playoff-rundi, ja tämä ohjelma seuraa jokaista neljää ottelua realiaikaisesti. Hyvää lätkää ja paljon tuttuja nimiä!
 

IceBreaker81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hyvin Canal+ vetelee taas täs asias. Ite ku ei pysty matsia telkkarista kattelemaan ni ajattelin sitte katella matsin ton niiden nettiteeveen välityksellä. Eihän siitä mitään tullu. Näyttäs vaativan aika hervottoman letkun, ennenku pelin voi katella sitä kautta. Omani kuitenki antaa 1,2 mb/s ja vielki valitteli ettei voi näyttää ku mulla on kuulemma liian hidas netiyhteys. Ei näyttäs canalin kavereille raha kelpaavan. Hatutuksen taso on just nyt aika maksimaalinen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Eikö Neloselta tule enää kaikkia maaleja pudotuspeleissä?? Äsken tuli urheilu-uutisissa jokunen maali, mutta esim. Tappara-JYP pelistä ei nähty mitään?
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikö Neloselta tule enää kaikkia maaleja pudotuspeleissä??

Ei näköjään. Aika kummallista, koska runkosarjassa näytettiin kaikki, myös merkityksettömien otteluiden maalit.

Näkeehän nuo netistä, mutta se ei paljon lämmitä kun ne haluaisi ottaa itselleen talteen, eikä niitä varmaan tuolta sivuilta saa tallennettua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös