Ajatellaan asiaa eteenpäin eli nyt kun digitalisoinnin myötä ihmiset tottuvat siihen, että maksavat television katselustaan niin esim. C+ voi lisätä peittoaan pk-seudulla hyvin nopeastikin esim. kolmen vuoden sisällä. Silloin liiga pystyy varmasti tekemään paremman tv-sopimuksen. Ja jos joka peli näkyy tv:ssä niin tulee enemmän sponsoreita, jotka ovat valmiita maksamaan seuralle kunnolla rahaa. Silloin seura voi tehdä itseään muutenkin tutuksi kotikatsomoissa eli Viasatillahan nähdään jo nyt kaikenmaailman ChelseaTV ohjelmia, enkä usko, että menee kovinkaan paljon aikaa ennenkuin meillä on ruuduissa vaikkapa viikoittainen 30min mittainen IFK-tv mielenkiintoisine haastatteluineen.
Tämä tv-puolen kehitys johtaisi myös siihen, että saadaan fyrkkaa muualta sen verran enemmän, joten lipputuloja voidaan miettiä uudelleen. Eli faniklubeja kehittämällä voitaisiin varmasti B-päätyyn myydä enemmänkin fanikausikortteja ja F1, E9 ja vastaavat katsomot, joista näkee huonosti voisivat olla todella pilkkahintaisia fanikausareita. Voisi jopa ajatella sitä, että pyrittäisiin myymään ottelu hyvinkin paljon paremmin kuin nykyään kausareilla. Samalla tietysti toivoen, että vieraskulttuuri vilkastuu eli se D-pääty saadaan entistä paremmin täytettyä vierasjoukkueen kannattajista. Nythän on ollut otteluita - varsinkin keskellä viikkoa, jolloin ei ole ollut yhtään vierasfanipaitaista porukkaa D-katsomossa.
Muissa seuroissa ja halleissa on varmasti samanlaiset mietteet. Televisiossa on valtava potentiaali, jota ei osata ollenkaan hyödyntää. Jos jengin pelejä tulee usein niin yhä useampi innostuu lajista. Varsinkin nuorille kannattajille on tärkeää nähdä oman joukkueen pelejä ja kohtahan ei sellaisia nuoria olekaan jolla ei joko ole Canal plussaa kotona tai jonka jollain kaverilla ei olisi. Eli siis fanitus alkaa jatkossa yhä enemmän television äärestä ja myöhemmin ostavat sitten ehkä ensin fanikausikortin ja myöhemmin sitten siirtyvät herrasmieskatsomoihin.