Valmentajista hiukan...
Enpä usko, että Therrien on minnekään lähdössä. Hänellä on André Savard'n täysi tuki, josta osoituksena kesällä tehty jatkopahvi kauden 2003-04 loppuun.
Ainoa ongelma Therrienillä mielestäni on pakiston heikkous. Puolustuksesta kertoo jotain - ja erittäin paljon kertookin - jos ykköspakki on Patrice Brisebois. Kolmospakkina varmasti ihan tyydyttävä mies tontillaan, mutta enpä usko hänestä siihen hommaan koskaan olevan. En millään näe Breezyn olevan Canadiensissa 4 miljoonan palkallaan kolmospakki, varsinkin kun hyviä Top25 pakkeja on erittäin vaikea hankkia.
Ed Jovanovskista olen haaveillut, mutta sekin jää takuulla pelkästään siihen. Tuskinpa Vancouver nuoresta, kovasta ja riittävän taitavasta miehestä luopuu, vaikka huhuissa on sellaistakin liikkeellä ollut, lähinnä Edin sopimuksen vuoksi.
Lisäksi muukaan pakkikalusto ei ole kovin haluttua kamaa markkinoilla. Stephane Quintal, Craig Rivet ja Sheldon Souray ovat kelvollisia pakkeja lähes mihin tahansa joukkueeseen, tosin vain kuudenneksi pakiksi Souray poislukien. Montrealissa he ovat tärkeä osa puolustusta. Hiphurraa!
Karl Dykhuis on luotettava pakkipari Breezyn rinnalla, ja hän taitaa olla halutuin pakki Canadiensista. Tämä kertoo lisää, missä Canadiensin ongelmat ovat Dykhuisia väheksymättä.
Hainsey on Markovin ja Breezyn lisäksi ainoa pakki, joka osaa luistella sulavasti, ja ainoa joka on iso, taitava ja hyvin liikkuva.
Ja hän istuu penkin päässä.
Souraysta, Dykhuisista ja Breezystä, kun pääsisi eroon, niin hyvä olisi. Breezyllä tosin on no-trade-clause ja se pelottava palkka. Tilalle pari oikeasti hyvää pakkia. Quintal oli playoffeissa Montrealin paras pakki Sourayn ohella. Hänen arvonsa siirtomarkkinoilla on varmasti myös alhainen, siksi hän jää joukkueeseen.
Niin joo, siitä valmennuksesta vielä. Sehän oli tämänkin tekstin otsikkona. Ei Therrieniä voi potkia pihalle ellei Montrealilla oli valmiiksi katsottuna tilalle uutta. Kolmien viimeisten potkujen jälkeen tilalle on palkattu täysin (NHL-tasolla) kokemattomat rookie-valmentajat; Tremblay (eih!), Vigneault ja Therrien.
Seuraavan valmentajan täytyy olla kokenut valmentaja tai minä rupean itkemään. Painotan tosin vielä, että olen erittäin tyytyväinen Therrienin työhön, kun se pakkikalusto olisi NHL-tasoa...