Maalivahtiongelma
Kanadalla näyttäisi yhden pelatun pelin jälkeen olevan maalivahtiongelma. Sehän ei sikäli ole yllätys, että yksi ongelma tuli jo siinä kun Pyhä Patrick kieltäytyi lähtemästä kisoihin, mutta toinen ongelma on se, että samassa joukkueessa on Curtis Joseph ja Ed Belfour.
Miehethän eivät ainakaan takavuosina tulleet toimeen keskenään, ja vaikea kuvitella että tulisivat nytkään. CuJon pelatessa St. Louisissa ja Belfourin Chicagossa miehet kävivät yhden play off-sarjan jälkeen rajua keskinäistä sananvaihtoa median välityksellä, ja taisivatpa jossain pelissä ottaa matsinkin keskenään.
Nythän Belfour on selkeä kolmosvahti, mutta hän pystyy silläkin tontilla aiheuttamaan ongelmia joukkueen sisällä, jos hänen ja CuJon välit eivät ole kunnossa. Ei minulla tietysti ole mitään tarkempaa tietoa heidän nykyväleistään, mutta tämmöisiä vaan mietiskelin, kun viime yönä ihmettelin Ruotsin ylivoimaa ja Josephin surkeutta.
Minua on ihmetyttänyt Martin Brodeurin syrjiminen näissä peleissä. Naganossakaan hän ei saanut pelata, ja sama tahti saattaa jatkua täälläkin, sillä en usko että Pat Quinn syrjäyttää omaa luottovahtiaan Josephia, vaan CuJo jatkaa tärkeimmissä peleissä. Saksaa vastaan saattaa Brodeur päästä pelaamaan.
Brodeur on tietysti omasta mielestäni maailman ykkösveskari, joten senkin takia häntä puolustan, mutta jos minä olisin ollut valitsemassa Kanadalle maalivahteja tähän turnaukseen, niin en olisi kyllä Belfouria ainakaan ottanut, enkä tuskin Josephiakaan. Martyn lisäksi olisin ottanut kaksi nimeä näistä kolmesta: Byron Dafoe, Sean Burke ja Felix Potvin, jotka kaikki ovat samalla tavalla suosikkejani, ja Martyn lailla hieman aliarvostettuja vahteja.
Toivoa vaan täytyy, että Kanada parantaa loppua kohti, eikä tässä nyt vielä ole kolhuja tullut kuin kanukkien rajattomaan itseluottamukseen. Saatanan tavalla vaan harmittaa viime yö, kun tuli valvottua turhaan. Kanada hävisi ja Suomi hävisi.