Mainos

Brian Willsie TPS:ään

• 161 486
  • 356

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ponikarovski oli joukkueen mukana ja pelasi siellä missä paikka on, eli SKA:n nelosketjun laidalla.
No sulla nyt tuntuu olevan vastaus jokaiseen epäselvään tilanteeseen. Otetaanko astetta haastavammaksi: kuinka kännissä mä olin ko. matsissa?
Muistaakseni join neljä olutta (0,33l) kotona, yhden bussissa ja yhden kävellessä hallille ennen matsia. Menee suurinpiirtein samoihin mittasuhteisiin kuin Willsien ensimmäisessä TPS-matsissa. Bernissä mulla on tapana juoda kaksi olutta (0,50l) kotona, yksi bussissa/ratikassa ja yksi kävellessä kohti hallia.

Sen mä muistan ainakin varmaksi, että saksaa mä solkkasin jonkun SKA-paitaisen kaverin kanssa matsin jälkeen parkkipaikalla. Siitä mulla ei ole mitään muistikuvaa pääsimmekö me koskaan mihinkään yksimielisyyteen mistään. Hän väitti mulle kovasti ymmärtävänsä saksaa, ja mä väitin hänelle vähintään yhtä kovaan ääneen puhuvani sujuvaa saksaa.

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tepes-valtuusto
No sulla nyt tuntuu olevan vastaus jokaiseen epäselvään tilanteeseen. Otetaanko astetta haastavammaksi: kuinka kännissä mä olin ko. matsissa?
Muistaakseni join neljä olutta (0,33l) kotona, yhden bussissa ja yhden kävellessä hallille ennen matsia. Menee suurinpiirtein samoihin mittasuhteisiin kuin Willsien ensimmäisessä TPS-matsissa. Bernissä mulla on tapana juoda kaksi olutta (0,50l) kotona, yksi bussissa/ratikassa ja yksi kävellessä kohti hallia.

Sen mä muistan ainakin varmaksi, että saksaa mä solkkasin jonkun SKA-paitaisen kaverin kanssa matsin jälkeen parkkipaikalla. Siitä mulla ei ole mitään muistikuvaa pääsimmekö me koskaan mihinkään yksimielisyyteen mistään. Hän väitti mulle kovasti ymmärtävänsä saksaa, ja mä väitin hänelle vähintään yhtä kovaan ääneen puhuvani sujuvaa saksaa.

No jos mutulla.. No ei, haha, olen hieman väsynyt, joten anteeksi nenäkkäät vastaukseni.

Anyway, itse luulen, että YLEn toimittaja on sekoittanut Willsien ja Luceniuksen puhuessaan 10 ottelun sopimuksesta. Eli uskon, että tarkoitti Luceniuksen olevan tulossa 10 ottelun sopimuksella.

Jos Willsie myydään KHL:ään, niin Arsen pitää vaatia sen puolen miljoonan lisäksi Anton Burdasov vähintään loppukauden lainalle TPS:ään. Siinä on kaveri joka toisi turkuhalliin oikeasti katsojia lisää. Taito, laukaus, nopeus, 2-suunnan peli ja fyysisyys yhdistettynä tuo melko mukavan kaverin seurattavaksi (vittu miten vaikea muotoilla) . KHL-tason Charles Bertrand

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
No jos mutulla.. No ei, haha, olen hieman väsynyt, joten anteeksi nenäkkäät vastaukseni.
No ei todellakaan millään pahalla!
Saattaa olla, että olen itsekin aavistuksen väsynyt ja nauttinut Järpän tyyliin "kuusi senttiä" Remy Martinia...
Anyway, itse luulen, että YLEn toimittaja on sekoittanut Willsien ja Luceniuksen puhuessaan 10 ottelun sopimuksesta. Eli uskon, että tarkoitti Luceniuksen olevan tulossa 10 ottelun sopimuksella.
Mielenkiintoinen juttu tämä on kuitenkin...

05.10.2013 - TPS:n pelaajakuviot puhuttivat Ilves-voiton jälkeen
"Jäähallin käytävillä liikkui myös vahvoja juoruja, että Brian Willsie olisi tehnyt kymmenen ottelun sopimuksen TPS:n kanssa. Vuori ei kuitenkaan suostunut vahvistamaan sopimusta."

Erityisen kiinnostava on tuo jälkimmäinen lainaamani virke: "Vuori ei kuitenkaan suostunut vahvistamaan sopimusta."

Mitä helvettiä!? Joko sen Willsien kanssa on sopimus tai sitten ei! Meille on viime keväästä/kevättalvesta saakka kerrottu, että TPS:lla ja Brian Willsiella on voimassaoleva sopimus kaudesta 2013-14. Mitä helvetin vahvistamista siinä pitäisi olla? Uskon voimasta maailmaan on rakennettu mitä ihmeellisempiä kivikasoja, mutta kyllä tämän jutun pitäisi olla selvä. Brian Willsie pelaa mustavalkoisten riveissä kauden 2013-14 - lukuun ottamatta niitä ~10 matsia Medvescak Zagrebin paidassa. JOS näin ei kuitenkaan tule käymään, NIIN TPS:n pitää saada asianmukaiset korvaukset sopimuksen purkamisesta. JOS näin ei kuitenkaan ole asia, NIIN sitten Vuoren pää on vapaasti vadilla.

Mä en todellakaan ymmärrä, että miksi Ari Vuori ei voinut myöntää tänä iltana (05.10.2013), että TPS:lla ja Brian Willsiella on voimassaoleva sopimus kaudesta 2013-14. Sopimuksen olemassaolon myöntämisellä JA asiallisilla siirtokorvauksilla Willsien menettäminen esim. SKA:han ei tuntuisi ollenkaan pahalta. Mutta JOS nyt käy näin, että Vuori ei pysty vastaamaan suoraan kysymykseen oikeastaan yhtään mitään JA Willsie menetetään => tästä jää helvetin paska maku suuhun.

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei jeesus mitä settiä Talosen Turkalta. Ei siinä, ihan kivoja matsiselostuksia aikoinaan ja tuntee TPS-perheen kuin omat taskunsa (tai varmasti ainakin luulee tuntevansa), mutta kyllähän tää "hallilla liikkui huhuja" on aivan helvetin paskasti kirjoitettu. Ei tuollaista pitäisi sisällyttää virallisessa artikkelissa. Itse kuulin myös noita 10 ottelun hallihuhuja, mutta nimenomaan Lucen diilistä oli käsittääkseni kyse. Ja taitaa joku muukin olla ollut samaa mieltä siitä että Luceniusta näissä ollaan haettu.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikäli joku toimittaja tulisi skuupin haistaneena pää märkänä kärttämään "vahvistusta Willsien kymmenen ottelun sopimukselle", niin miksi sopimus kuuluisi vahvistaa, mikäli sellaista oletettua pätkäsopimusta ei ole? Toimittaja pyörittelee sanojaan ja täällä huudetaan vittusaatanaa.

Jos ja kun Willsie meillä kuitenkin nähdään, niin paita on pakkohankinta. Ihan varmasti olisi ollut mahdollista siirtyä paljon rahakkaampiin kaukaloihin ja tarjouksia on varmasti riittänyt. Tästä huolimatta Willsie on tulossa tänne. Sopimus velvoittaa joo, mutta eiköhän siitäkin tarvittaessa pääsisi yhteisymmärryksessä eroon, kuten tapana näissä yleensä on.

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Ei jeesus mitä settiä Talosen Turkalta. Ei siinä, ihan kivoja matsiselostuksia aikoinaan ja tuntee TPS-perheen kuin omat taskunsa (tai varmasti ainakin luulee tuntevansa), mutta kyllähän tää "hallilla liikkui huhuja" on aivan helvetin paskasti kirjoitettu. Ei tuollaista pitäisi sisällyttää virallisessa artikkelissa. Itse kuulin myös noita 10 ottelun hallihuhuja, mutta nimenomaan Lucen diilistä oli käsittääkseni kyse. Ja taitaa joku muukin olla ollut samaa mieltä siitä että Luceniusta näissä ollaan haettu.

Näin mäkin asian kuulin, että kun Arse oli puhunut että sentteriä haetaan (ilmeisesti paikkaamaan Kumea) ja noin 10 ottelun diilillä, mutta jostain on Ylen toimittaja keksinyt että puhe olisi Willsiestä.

Jos tuo 10 ottelun sopimus pitäisi paikkaansa, niin olisi mielenkiintoista, että Zagreb yritti muka tuota ostaa ulos :D Vähän voisivat vähentää sitä pöllyttelyä ylenkin päässä ja yrittää skarppeina olla.

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Brian Willsie on ainakin Twitterinsä mukaan Suomessa jo; miksi ihmeessä hän tulisi Suomeen (ja Turkuun), jos hänellä ei olisi sopimusta TPS:n kanssa? Eikös hän pelaamassa tulevalla viikolla ole, pitkäänkö niin en ymmärrä.

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Ai niitä tuhotaan, ihmetyttää moinen. Aina kerrotaan kuinka vaivalla niitä tehdään. Ilmeiseti kannattajat tarvitsevat sponsorikseen jonkun vuokrataan varastotilaa yrityksen.

Edit. Lisätään nyt vielä, en ihmettele jos joku We want Jouni Loponen lakana kymmenen vuoden takaa poltetaan, mutta tällaisille ketkä on vielä joukkueessa voi aina löytyä käyttöä. Ei sen enempää tästä, taitaa olla jo eri ketjun kamaa.

Viimeksi muokattu:

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Willsien paluu on meille kovan kaliiberin lisä hyökkäyspelaamiseen. Miehen kyky hankkiutua tekopaikkoihin höystettynä huipputason laukauksella tekivät tuhojaan jo viime kaudella. Jos Willsielle nyt löytyisi vielä parempi ruokkija kuin mitä Locke oli, niin siinä keitoksessa on todella hyvät ainekset. Willsiellä on potentiaalia tehdä 20+ maalia tälläkin kaudella vaikka kymmenen matsia runkosarjaa onkin jo takana. Tervehdin suurella ilolla tätä paluuta. Nyt vaan maaliverkot tötterölle!

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ai niitä tuhotaan, ihmetyttää moinen. Aina kerrotaan kuinka vaivalla niitä tehdään. Ilmeiseti kannattajat tarvitsevat sponsorikseen jonkun vuokrataan varastotilaa yrityksen.

Edit. Lisätään nyt vielä, en ihmettele jos joku We want Jouni Loponen lakana kymmenen vuoden takaa poltetaan, mutta tällaisille ketkä on vielä joukkueessa voi aina löytyä käyttöä. Ei sen enempää tästä, taitaa olla jo eri ketjun kamaa.

Hyvin harvoin niitä tuhotaan, mutta samoja tifoja ei uudestaan käytetä koskaan. Vaivalla, sydämellä ja työllä niitä tehdäänkin, mutta yhdestä tifosta on iloa vain kerraksi.

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Willsie taitaa selvitä ilman lisäseuraamuksia tiistain Kärppä-ottelun loppuhetkien tapahtumista huolimatta. Jos niin on, niin hyvä niin. Willsietä parhaimmillaan joukkue huomenna tarvitseekin kun edessä on yksi pahimmista vieraskaukaloista ainakin mitä tulee lähivuosien suorittamiseen. Yksikin tehty maali on jo kova juttu.

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yksikin tehty maali on jo kova juttu.

Tepsillä on melko uskomaton rekordi vierasmatseista:

O 6 V 0 T 3 H 3 TM 9 PM 19

Maaleihin nähden ollaan saatu hyvin pisteitä.

Ei muuta kuin 0-0 hakemaan. Pieni haaste se toki on noilla puolustajilla.

Willsie ei vielä ihan täysin ole myöskään vakuuttanut. Tietysti odotukset ovat melko epärealistiset, mutta ei mielestäni ole vielä tasollaan.

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Willsie on toistaiseksi ollut vain varjo siitä pelaajasta, joka kannatteli joukkuetta viime kaudella. Kiekoton peli on monta luokkaa heikompaa kuin viime kaudella. Eikä kiekollinenkaan peli näytä tuloksia tuovan. Alisuorittamista, sanoisin.

Toki Willsie on pelannut nyt paluunsa jälkeen vasta neljä ottelua mutta asennetta positiivisessa mielessä pitää löytyä paljon nähtyä enemmän. Toivon mukaan kaverilla ei paina takaraivossa vitutus kun KHL piti jättää taakse.

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitäpä se kertoo joukkueen ykköspyssystä että häntä koskevaan ketjuun ei ole tullut kirjoituksia lähes kuukauteen? Se kertoo siitä, että ruuti on ollut todella märkää. Mikään ei sinällään ole Willsien pelaamisessa muuttunut 19.10.2013 jälkeen, jolloin edellisen viestin olen kirjoittanut.

Kun joukkueen ykköspyssy on tehnyt nyt pelaamissaan 10 ottelussa vain yhden maalin, ei tarvitse ihmetellä, miksi myös TPS on paininut maalinteko-ongelman kanssa. Willsie on yksi niistä, joka on alisuorittanut ja pahasti. Kun viime kaudella 48 ottelussa syntyi 24 maalia, se antoi hyvällä syyllä odottaa nähtyä parempaa tulosta myös tällä kaudella Willsien nyt palattua remmiin KHL-reissulta. Vaan toisin on käynyt. Willsie, jolla viime kaudella oli yksi liigan pelätyimmistä laukauksista, on kadottanut sen täysin. Laukauksia ylipäätään ei ole häneltä tullut samaan tahtiin kuin viime kaudella. Tämä perustuu vain näköhavaintoihini sillä laukaisutilastoihin en vielä ole tutustunut.

Jos ja kun Willsie tuosta horroksesta vielä herää, vaikuttaa se joukkueen suorittamiseenkin. Maalintekovoima on tuossa porukassa valitettavan pienen joukon harteilla ja Willsie on yksi niistä, jolta maaleja pitää perustellusti odottaa. Maaleja siis odotetaan!

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Willsie, jolla viime kaudella oli yksi liigan pelätyimmistä laukauksista, on kadottanut sen täysin. Laukauksia ylipäätään ei ole häneltä tullut samaan tahtiin kuin viime kaudella. Tämä perustuu vain näköhavaintoihini sillä laukaisutilastoihin en vielä ole tutustunut.

Näköhavaintosi on aivan oikea. Viime kaudella Willsie laukoi 48 ottelussa 283 kertaa eli keskimäärin 5,9 laukausta per ottelu. Tällä kaudella laukauksia on 11 ottelussa kertynyt 44 eli vain 4,0 laukausta per ottelu. Tuokin on hyökkääjälle varsin suuri määrä, mutta silti ero viime kauteen on huomattava.

Kiinnostavaa olisi tietää, mistä muutos johtuu. Saako Willsie vähemmän maalintekotilanteita kuin viime kaudella vai eikö hän enää lauo sellaisista paikoista mistä olisi viime kaudella laukonut? Viime kaudella Willsie teki paljon maaleja myös huonoista paikoista, joista monelle ei tulisi mieleenkään laukoa. Onko tavallisen vähemmän laukovan rivipelaajan ajatusmaailma tarttunut?

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näköhavaintosi on aivan oikea. Viime kaudella Willsie laukoi 48 ottelussa 283 kertaa eli keskimäärin 5,9 laukausta per ottelu. Tällä kaudella laukauksia on 11 ottelussa kertynyt 44 eli vain 4,0 laukausta per ottelu. Tuokin on hyökkääjälle varsin suuri määrä, mutta silti ero viime kauteen on huomattava.

Kiinnostavaa olisi tietää, mistä muutos johtuu. Saako Willsie vähemmän maalintekotilanteita kuin viime kaudella vai eikö hän enää lauo sellaisista paikoista mistä olisi viime kaudella laukonut? Viime kaudella Willsie teki paljon maaleja myös huonoista paikoista, joista monelle ei tulisi mieleenkään laukoa. Onko tavallisen vähemmän laukovan rivipelaajan ajatusmaailma tarttunut?

Rooli oli erilainen KHL:ssä? Kesän treenannut siellä ja luonut itselleen "raatajan" roolia, siitä ei ihan hetkessä maalintekijän kenkiin astuta.

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saako Willsie vähemmän maalintekotilanteita kuin viime kaudella vai eikö hän enää lauo sellaisista paikoista mistä olisi viime kaudella laukonut? Viime kaudella Willsie teki paljon maaleja myös huonoista paikoista, joista monelle ei tulisi mieleenkään laukoa.

Willsiellä on liigatasolle niin hyvä laukaus että hänen pitäisi käyttää sitä häikäilemättä. Se on vaan fakta, että maaleja ei tule muuten kuin laukomalla. Siksi pelaajan, jolla on hyvä laukaus, pitäisi vaan tuottaa niitä laukauksia mahdollisimman paljon.

Ehkä ketjukavereiden tarjoilu ei sekään ole toiminut kovin hyvin vaikka yhdistelmä Paré-Lucenius-Willsie meidän selvä ykkönen tällä hetkellä onkin. Willsie on minusta vaan jäänyt ketjussa vähän ulkopuoliseksi. Paré ja Lucenius ovat pelanneet hyvin yhteen mutta Willsie pitäisi saada siihen tehokkaammin mukaan.

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rooli oli erilainen KHL:ssä? Kesän treenannut siellä ja luonut itselleen "raatajan" roolia, siitä ei ihan hetkessä maalintekijän kenkiin astuta.

Tai ehkä hän olisi halunnut jäädä Zagrebiin muiden kanukkien kanssa pelaamaan lätkää. Motivaatio ei ole samalla tasolla kuin vuosi sitten, jotenkin siltä se mielestäni näyttää. Myös Locken tarjoiluista oli kiva tehdä niitä häkkejä. Vaikka Locke paska olikin, niin syötti silti valtaosan Willsien maaleista.

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Täällä Jatkoajassa oli juttu Zagrebista, jossa Willsie kehui paikkaa. Lukekaa se ja päätelkää sitten. Mun mielestä rivien välistä voi lukea, että mies viihtyi siellä.

Kun muistaa, miten viime aikoina Tepsi on pelaajia kohdellut sopimusasioissa, voi miettiä mitä taustalla on häärätty. Siellä voi olla vaikka minkälainen taistelu.

Skenaario tapahtumien kulusta:

1) Willsie haluaa jäädä Zagrebiin.
2) Zagreb toteaa tarvitsevansa Willsien.
3) Soitetaan Turkuun ja tarjotaan Willsiestä summaa X.
4) Tepsissä vittuunnutaan. Willsienhän piti ehdottomasti tulla takaisin, ei muuta vaihtoehtoa. Sanotaan Zagrebille, että HV, halutaan summa Y.
5) Ilmoitetaan Willsielle, että niin suurta rahaa ei Kroatiasta löydy, jolla sinne voisit jäädä. Pakkaa laukut ja tuu tänne.
6) Zagrebin pakko luovuttaa, rahat ei riitä. Willsie on kypsää poikaa, mutta ei auta kuin tulla.

Toivottavasti tämä ei ole motivaation taustalla, mutta vahvasti jotain tällaista luulen.

Silencie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika pitkälti noinhan se juuri meni. Peli-ilo täysin kadonnut tällä hetkellä. Hieman kyllä on ikävä sitä Willsietä, joka ottaa hammassuojat käteen maalin merkiksi. Toisaalta ymmärrän kyllä, että kuka hitto haluaisi tolla Kroatiasta takaisin Suomeen pelaamaan. Siitä olisi noussut sellainen paskamyrsky, jos Tepsi olisi Zagrebin pyynnöt hyväksynyt. Olen vähän yllättynyt, että Willsie vielä pelaa meillä tauon jälkeen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy