Kyseessä on siis Alpo Rusin ja Olli Rehnin kirja "Kylmä tasavalta".
Kiitos vaan vinkistä, pistin itse varaukseen.
Kyseessä on siis Alpo Rusin ja Olli Rehnin kirja "Kylmä tasavalta".
Keskustelu on sikäli väärillä jäljillä, että kirjahan ei itsessään (juu, olen lukenut) kyseenalaista demokratiaa, päinvastoin. Sen sijaan se toteaa, että Suomi ei ole demokratia vaan ainoastaan näennäisdemokratia, jossa Kekkosdiktatuurin aikana valtaa väärinkäyttämään tottuneet totaalisen moraalittomat oman edun tavoittelijat edelleen pyörittävät sirkusta.
Sinänsä kirja ei tarjoa mitään uuttaa Suomen lähihistoriaan perehtyneelle valistuneelle lukijalle, mutta nuorisolle ihan kelvollinen johdanto aiheeseen mistä on pienet Tavjat tehty.
Joo, aika monesti sitä käy niin että kun törmää johonkin itselleen ihan uuteen, niin sekoaa siitä ihan täysin ja ottaa sen suurena valaistumisena. Mutta sitten kun paneutuu vähän paremmin, niin huomaa, että ei se ensimmäinen mikä sattumalta kohdalle osui - auto, tyttöystävä tai vaikkapa kirja - ollutkaan kaikki mitä maailmassa on. Kunhan ernestipotsikin on lukenut vaikkapa kymmenen kirjaa, niin hän ehkä huomaa, ettei tuo nyt luettu ollutkaan totuus koko maailmasta.
Olen lukenut kirjoja aivan riittävästi ja voin todeta suurimman osan olevan täyttä paskaa (sormusten herrat, seitsemän veljestä, tuntematon sotilas jne).