Borussia Dortmund – Saksan ykkönen, pian koko Euroopan

  • 32 987
  • 159

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisin voinut lyödä pääni pantiksi että Aubameyang siirtyy Milaniin, koska lirkutteli siihen malliin italialaislehdille tuossa aikaisemmin keväällä. On kuitenkin Dortmundiin todella passeli hankinta ja tuo kovaa osaamista borussialaisten piikkiin. Hyvät rahat sai St. Etienne, ja Dortmund sai hyvän hyökkääjän.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles
Kickerin mukaan BVB on varmistanut (Kickerille) Henrikh Mkhitaryan siirron Shakhtar Donetskista €25m hintaan, ja 4-vuotisella sopimuksella. Dortmundin sivuilla tätä ei ole vielä ilmoitettu tosin, joten odotellaan virallista varmistusta.

BVB bestätigt: Mkhitaryan kommt bis 2017 - Bundesliga - kicker online

Kyllä sitä aika varmana jo voidaan pitää. Ilmeisesti joitakin yksityiskohtia vielä hiotaan. Toki itse seuran sivuilla ei ole vielä julkaistu. Tässä linkki seuran pörssitiedotteeseen: Borussia Dortmund GmbH Co. KGaA
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä sitä aika varmana jo voidaan pitää.

Tänään BVB julkisti siirron omilla sivuillaan. Mkhitaryan tulee pelaamaan numerolla 10. Viime kaudella Mkhitaryan teki 29 liigaottelussa 25 maalia ja syötti 10. Itse en tiedä kyseistä kaverista muuta kuin mitä luin Dortmundin sivuilta, mutta varmaan joku (eagle) voi varmaan kertoa kaverista hieman enemmän.

Borussia Dortmund

Laadukkaita hankintoja Dortmund tehnyt.
 

Crews

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Bayern München, Die Nationalmannschaft
Dortmund pelasi eilen harjoituspelin FC Baselia vastaan, joka päättyi 3-1 Dortmundin hyväksi. Uusi hankinta Mkhitaryan teki kendotehot 1+1, joten ihan hyvä debyytti Bumblebee-joukkueelle.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tänään BVB julkisti siirron omilla sivuillaan. Mkhitaryan tulee pelaamaan numerolla 10. Viime kaudella Mkhitaryan teki 29 liigaottelussa 25 maalia ja syötti 10. Itse en tiedä kyseistä kaverista muuta kuin mitä luin Dortmundin sivuilta, mutta varmaan joku (eagle) voi varmaan kertoa kaverista hieman enemmän.

Olin missannut tämän aiemmin, mutta aikalailla 1:1 Götzen korvaaja. Nopea, tekninen, Götze on ehkä parempi ajoittamaan syöttöjään, mutta taas Henrik on parempi viimeistelijä(nämä näkee suoraan statseistakin toki). Niin ja Götze ehkä pelaa peliään enemmän laidan ja sisään leikkaamisen kautta, kun taas Henrik M taas juoksee enemmän pystyyn/vastaan liikettä keskustan kautta. Sopii erinomaisesti Dortmundin muottiin, koska tekee valtavasti töitä kentällä ja on samalla nopea&tekninen&suoraviivainen.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Huikee matsi ja voitto Dortmundilta äsken, kun kaksi maailman parasta seurajoukkuetta kohtasivat Saksan supercupissa.

Gundokan ja Reus ottelun parhaat. BVB:n peli muutenkin tutun komeeta katsottavaa. Jatkoivat tasan siitä mihin viime kausi loppui, kun taas Pep näyttää sotkeneen Bayernin pelin totaalisesti.

Götzen menetys ei näkynyt pelissä mitenkään. Olen vakuuttunut siitä, että BVB tulee menestymään ensi kaudellakin, jos vain saavat pidettyä tämän hetkiset pelaajansa.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles
Huikee matsi ja voitto Dortmundilta äsken, kun kaksi maailman parasta seurajoukkuetta kohtasivat Saksan supercupissa.

Gundokan ja Reus ottelun parhaat. BVB:n peli muutenkin tutun komeeta katsottavaa. Jatkoivat tasan siitä mihin viime kausi loppui, kun taas Pep näyttää sotkeneen Bayernin pelin totaalisesti.

Götzen menetys ei näkynyt pelissä mitenkään. Olen vakuuttunut siitä, että BVB tulee menestymään ensi kaudellakin, jos vain saavat pidettyä tämän hetkiset pelaajansa.

Harmittaa kun en kerrennyt seuraamaan matsia, tuli kotiuduttua kuninkuusravien jälkimainingeista vasta hetki sitten. Ilmeisesti Großkreutz pelasi oikealla Piszczekin paikalla? Ja Mkhitaryan on ulkona vielä jonkin aikaa, joten parasta kokoonpanoa joudutaan odottamaan jonkin aikaa.

Tulevalle kaudelle olen luottavainen sen suhteen, että joukkue on tässä millä nyt mennään. Toki esim. nuoren lupauksen hankinta on varmaan vielä mahdollista. Lewa lähtee sitten vasta ensi kesänä (ilmaiseksi Byerniin).
 
Viimeksi muokattu:

Stonemaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils
Erittäin viihdyttävä matsi. Gündogan ja Reus aivan jäätäviä. Vaikka Dortmund menettikin Götzen, niin tuntuu että joukkue on vahvistunut viime kaudesta. Mkhitaryan ja Aubameyang (+ Sokratis) ovat todella kovia vahvistuksia. Nähtiin jo tämän iltaisessa ottelussa jälkimmäisen vaarallisuus, kun vaihdettiin Kuban tilalle. Lewandowski pelasi kaverin pari kertaa läpi ja eihän siinä kukaan pysy kyydissä. Vähintään yhtä nopea, kun Owen huippuvuosinaan.

Dortmund tulee olemaan todella vaarallinen tulevalla kaudella, mikäli ketään ei lähde. Hankintalistalla ehkä laitapakki? Piszczek sen verran kauan poissa. Großkreutz tuurasi tänään, mutta on kuitenkin enemmän laituri.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles
Dortmund tulee olemaan todella vaarallinen tulevalla kaudella, mikäli ketään ei lähde. Hankintalistalla ehkä laitapakki? Piszczek sen verran kauan poissa. Großkreutz tuurasi tänään, mutta on kuitenkin enemmän laituri.

Großkreutz pelannee tuolla paikalla alkukauden, tuurasi viime kaudella myös Piszczekin poissa ollessa ja pärjäsi yllättävän hyvin. Itse asiassa paremmin kuin laidalla pelatessaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös