Bluesin MV-kaksikko ensi kaudella?

  • 1 173
  • 10

Bluesin MV-kaksikko ensi kaudella?


  • Äänestäjiä
    70

Bandana

Jäsen
Bluesin maalivahtitilanne elää hyvin mielenkiintoisena.

Alunperin pikapaniikkihankinnalta vaikuttanut itävaltalainen Brend Brückler, 24, on osoittautunut varsin huikeaksi torjujaksi, ja kaikista ennakko-odotuksista poiketen mies lienee Bluesin selkeä ykkönen pudotuspeleissä. 8 ottelua, liigan paras torjuntaprosentti 95,42 ja päästettyjen maalien keskiarvo 1,37.

Syksyllä vähälle peliajalle jäänyt Espoon kasvatti Matti Kaltiainen, 23, on myös pelannut hyviä pelejä, mutta jäänyt väistämättä kakkoseksi. 14 ottelua, torjuntaprosentti 92,51. Päästettyjen maalien keskiarvo 2,17.

A-junioreissa on jo kahden kauden ajan torjunut vakuuttavasti Antti Härmä, 19, joka on haistellut liigajoukkueen ilmapiiriä satunnaisena luukkuvahtina ja offseason-joukkueen jäsenenä. Tällä hetkellä Härmä loistaa A:n pudotuspeleissä.

Kenelläkään ei ole sopimusta Bluesin liigajoukkueeseen ensi kaudeksi. Kaltiaisen jatkoa voidaan kuitenkin pitää hyvin todennäköisenä, sillä ei kuulosta kovin johdonmukaiselta ja fiksulta päästää omaa kasvattia pois, kun hänet on juuri hankittu takaisin kotiin kehittymään tulevaksi tähtitorjujaksi.

Mitä tekisit jos olisit GM?

Ylitse muiden on noussut kaksi päävaihtoehtoa.

1) Pidetään Kaltiainen ja hankitaan ykköseksi erittäin kova nimi - oli se sitten suomalainen tai ei. Brucks on ollut hyvä muttei kuitenkaan tarpeeksi tasokas ja kokenut ulkomaalaispaikan viejäksi. Signataan siis tänne kova nimi vaikka maksaisikin, ja annetaan Masan kasvaa sen rinnalla.

2) Mennään näillä. Kokeneet ulkomaiden huippunimet kuten Draper ja Little osoittautuivat flopeiksi, joten miksipä laittaa rahoja hukkaan ja riskejä kehiin, kun meillä on jo kaksi hyvää kehittyvää maalivahtia. Olisi erittäin typerää päästää Brucksin kaltainen löytö menemään.

Yksi - joskin varsin riskikäs - visio olisi kaksikko Kaltiainen-Härmä ensi kaudeksi. Siinä tarjoutuisi omalle pojalle Masalle todellinen läpimurron paikka, mutta tuon kaksikon taso tuskin riittäisi. Toisaalta säästyisi rahaa ja ulkomaalaispaikka, mutta ne tuskin ovat prioriteetteina mv-tason laadun edellä.

Mitä siis tekisit?

Ps. Ainiin, itse äänestin ensimmäistä vaihtoehtoa: jatketaan näillä. Toki mielipiteet saattavat tässä vielä muuttua, ja pudotuspelit vasta ovatkin kunnon näytönpaikka ensi kautta ajatellen.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Kova Kotimainen - Kaltiainen akseliin satsaisin itse. Brückler ollut tähän saakka loistava, mutten raaskisi käyttää ulkomaalaispaikkaa maalivahtiin. Jos kovaa kotimaista kassaria ei ole tarjolla, niin sitten ulkkari metsästykseen, jos ei löydy tarpeeksi tasokasta, niin Brücklerille jatkosopparia kouraan.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Valitsin kaksikon Bruckler-Kaltiainen, mutta kaikki riippuu pleijareista. Jos Brucks päästää kovissa peleissä muutaman helpon ja ratkaisevan maalin niin sopparia tuskin tulee eteen. Jos taas torjuu kuin vetänyt tämän runkosarjan lopun niin eikun ensi kaudeksi sopparia kehiin. Kaltiaisen sopimus pitäisi olla itsestäänselvä.
Miten muuten on, saako Härmä pelata ensi vuoden A-junnuissa?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mauton ja Väritön mutta ei Hajuton?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Peesaan Tommya, ZOOM määrää.

Siitä huolimatta mä tekisin jatkosopimuksen Kaltiaisen kanssa nyt heti. Katsotaan nyt ensin pudotuspelit ja miten Brückler pärjää. Ei muakaan oikein innosta tuo ulkkaripaikan käyttäminen maalivahtiin mutta eipä noita kotimaisia veskareitakaan liiemmälti näytä vapaana olevan.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Äänestin B&K -paria vaikka olen varma, että ko. pari tulee floppaamaan mikäli ensi kaudelle jatkaa.

Toisaalta niin varmasti floppaa jokainen maalivahti, joka tänne roudataan, ja ainakin itse haluaisin nähdä tämän "nuoren", tasaisen ja nälkäisen parin Espoossa. Harmi vaan, että Brücks vie sen ulkomaalaispaikan. Jos suomalainen olisi, olisi myös valinta helppo.

Olisin mä voinut sekavamminkin kirjoittaa, jos kovasti olisin yrittänyt.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mikä on Blues?
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Minulla on kuningasidea!

Brücks ja joku muu Masan tilalle. Ei varmaan tullut luukkuvahdin paikkaa hakemaan. Mutta näillä mennään.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minullakin on kuningasidea:

Katsellaan ensin kausi loppuun ja sen lopussa Bluesin nostelevan Kanada-maljaa. Sen jälkeen voidaan katsella, kannattaisiko katsella nykyistä maalivahtikaksikkoa ensi kaudellakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös