Olettaisin marssijärjestyksen kuitenkin menneet niin, että Koivisto (ja Norja) hankittiin sen jälkeen kun Tolvaselle päätettiin olla tarjoamatta sopimusta.
Itse voisin hyvinkin kuvitella, että Tolvanen halusi itse lähteä muualle, kun Blues ei voinut taata selvää pelaavaa roolia joukkueessa. Koivisto oli varmastikin hakulistalla heti kun varmistui, että Tarkki ei jatka. HPK pystyi tarjoamaan tasaväkisen kilpailutilanteen, jonka Mikko näki hyvänä haasteena. Ehkä Espoo oli jo "nähty". Vaikeahan näistä on sanoa, mutta en surkuttelisi liikaa Tolvasen perään. Hyvä että on päässyt pelaamaan ja on pelannut hyvin. Mikään ei takaa sitä, että samanlaiset suoritukset olisivat tapahtuneet Bluesin maalilla seistessä.
Tavallaan olen samaa mieltä, että Koivistoa on dissattu liikaa, kun hän on kuitenkin tilastojen valossa pelannut todella hyvin, lukuunottamatta niitä kardinaalimokia. Se on vaan niin, että nuo mokat jäävät paremmin ihmisten mieleen ja aiheuttavat tietynlaisen maineen. Itse kiinnittäisin huomion voittoprosenttiin, joka toki peilaa koko joukkuetta, mutta myös voittavaa maalivahtia. Siinä tilastossa Koivisto on sijalla 10, prosentin ollessa 42,86... (Voldenilla vastaava tilasto näyttää 75 prosenttia, toki vain vajaa seitsemän erää pelattuna)
Fatka on myös se, että nämä kardinaalimunaukset ovat tulleet hyvin ratkaisevissa paikoissa. Tasoitusmaali kolmannen erän lopussa, avausmaali heti ottelun alussa tai johtomaali kolmannen erän puolivälissä. Nämä ovat niitä hetkiä, jolloin maalivahti ei yksinkertaisesti saisi mokata! Yksi moka vielä menee, kun muistaa esim. Brücklerin imuroinnin finaaleissa Kärppiä vastaan. Kaksi samantyyppistä lyhyen ajan sisällä on jo huono merkki ja kolme tai enemmän 14 ottelussa on aivan liikaa. Niitä kun ei voi saada treenaamalla kunnolla kuriin, vai voiko? Keskittymisen herpaantumisestahan tuo kai kertoo, kun kaveri liimaa muuten kiekot aivan normaalisti.
Jotenkin Koivistosta alkaa tulemaan mieleen Sami Heinonen. Välillä aivan maagisia pelastuksia, mutta välillä taas aivan käsittämätöntä sekoilua.