Blues-Tappara 24.11 LA Areena

• 6 232
  • 119

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Todella hyvä matsi tulossa! Yhden voiton on Tappara vienyt Länskäriltään mukanaan. Yleensä Blues on pelannut todella hyvin Tapparaa vastaan, toivotaan, että huomennakin.

Hienoa, että muutkin onnistuvat maalinteossa kuin Stapletonin vitja ja eritoten Gary Kalton onnistuminen oli todella hieno juttu. Hieno yritys palkittiin vihdoin maalin muodossa.

Veikataan nyt, että Blues ei kotonaan taivu ja voittaa 4-3!

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Blues-Tappara

Muutama mielenkiintoinen pointti:

Myllys vs. Draper
Lehterä vs. Pirnes
Tuleeko Krykovista Ojasen päällystakki?
Millainen on Hassisen kone?
Caloun-Stapleton-Kohn?
Kapanen vs. Rautakorpi

Huomenna saadaan vastauksia:cool:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tilastotappio tulossa...:)

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Valitettavasti täytyy jo etukäteen todeta että ehkä ihan kauden parasta mahdollista Tapparaa ei lauantaina ole odotettavissa.

Perustelut: Joukkueessa on nyt kahden pelaajan testaus meneillään. Ykkösketjussa Williams yrittää päästä Ojasen Jannen kanssa samalle aaltopituudelle kuten Hassisenkin kanssa. Vasta yksi peli Williamsilla takana joten etukäteen ei osaa yhtään sanoa, miten ykkösketjulla peli kulkee lauantaina.

Kakkosketjun toivoisin pelaavan omalla tasollaan. Barkovilla peli kulkee jo ihan mukavasti. Laidoilla M. Ojanen ja Tarvainen toivottavasti ovat lauantaina iskussa että pisteitä tämä ketju saisi aikaan.

Eiliseen peliin kolmosketjuun vaihdettiin laitaan Sami Venäläinen joka siirtyi ykkösketjusta kun Williams tuli sille paikalle. Kolmoselta odotan vauhdikasta peliä ja jokohan Uhlbäck viimeinkin saisi tehtyä maalin tällä kaudella. Hyvä paikka siihen olisi lauantaina.

Nelosketjusta on poissa Arto Kuki ollut jo pidemmän aikaa mikä ei voi olla näkymättä kyseisen ketjun pelissä. Nuori Miro Laitinen toki yrittää parhaansa mutta ei hän kuitenkaan niin kova ketjun johtaja ole kuin Kuki. Teemu Siren pääsee sitten tuttua joukkuetta vastaan pelaamaan. Saa nähdä miten hän onnistuu. Marko Mäkisen uskon jatkavan yhtä vakuuttavasti kuin monissa peleissä ennen lauantaitakin.

Koko puolustus+maalivahtipeli täytyy onnistua lauantaina että Stapleton, Kohn, Caloun, Krykovin Vallu ja kumppanit eivät pääse punalamppua sytyttämään. Todella kova peli odotettavissa jonka lopputulosta ei ole etukäteen helppo veikata.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
On muuten harvinaisen hauska tuo Bluesin ottelumainos tästä ottelusta Radio Cityllä. Asialla ovat huuliveikot Laaksonen&Myllyveräjä.

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti TM
Todella kova peli odotettavissa jonka lopputulosta ei ole etukäteen helppo veikata.

Veikkauksen todennäköisyydet:

Kotivoitto-tasapeli-vierasvoitto
35,5%-22,5%-42%

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika hyviä seikkoja toi TM esiin huomisen kohtamisesta. Barkovin kädet ovat olleet muutaman ottelun ajan ilmiömäiset, se Ässät-ottelun maali ehkä taituruutta konkreettisimmillaan. Kunhan muut vielä pääsevät samalle aaltopituudelle hänen kanssaan, jälki on karmeaa katseltavaa, siis vastustajan silmin. Nekin paikat, jotka nyt on vielä hukattu tulevat jollakin kertoimella onnistumaan kauden edetessä.

Venäläisenpaikka ei mielestäni ole kolmosessa. Eikä Williamsin ykkösessä. Toisaalta nyt ei voi Jeffkään itkeä näyttöpaikkojen puuttumista. Mutta Venäläinen menee jotenkin hukkaan kolmosessa, kun Uhlbäck on niin jäässä. Siren varmaan näyttää osaamistaan huomenna, sillä nyt on pari kertaa ollut jo säikeen päästä maalista. Miehellä on varmaan ekstrahalua näyttää.

Nyt olisi muuten hyvä hetki laittaa Hovi maaliin oikein kunnon peliin. Jotenkin Aamulehden jutusta olin aistivinani, että sen suuntaista olisi tulossakin. Joka tapauksessa maalivahti ratkaisee paljon, sillä molemmat joukkueet jaksavat painaa koko ottelun, eli väsymyksestä ei tule kummallekaan etulyöntiasemaa. ja toisaalta, ei niitä paikkojaan liikaa ole, joten sihdin pitää ola kohdallaan. Luulen, että ratkaisijat löytyvät kakkos- ja neloskentästä.

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Polvipetteri hoi!

Kuulin että Draperin asema Tapparassa on sellainen, että mies päättää itse koska pelaa ja milloin on Hovin vuoro hypätä askiin. Kun tunnet porukkaa tuolta vähän "ylempää", niin kysyisinkin onko asian laita näin?

Sami Venäläinen ei oikein kuulu ykkösketjuunkaan vielä, ainakaan SM-kullasta taistelevan joukkueen sellaiseen. Ainakin eilisessä pelissä Venäläinen toi vauhtia kolmoseen, ja Uhlbäck'kin näytti mielestäni piristymisen merkkejä. Se läpiajo... kuin läpileikkaus Jaskan alkukaudesta? Vahva luistelu, läpiajoon, hyvä rystynosto.. Duba koppaa kiekon hanskaan. Näytti syövän melko lailla miestä, kun Uulpäk pää painuksissa luisteli vaihtoon. Mutta tosiaan ne vauhdikkaat kiekonkuljetukset puuttuvat vielä kokonaan.

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Polvipetteri hoi!

Viestin lähetti Mazza
Kuulin että Draperin asema Tapparassa on sellainen, että mies päättää itse koska pelaa ja milloin on Hovin vuoro hypätä askiin. Kun tunnet porukkaa tuolta vähän "ylempää", niin kysyisinkin onko asian laita näin?

Sami Venäläinen ei oikein kuulu ykkösketjuunkaan vielä, ainakaan SM-kullasta taistelevan joukkueen sellaiseen. Ainakin eilisessä pelissä Venäläinen toi vauhtia kolmoseen, ja Uhlbäck'kin näytti mielestäni piristymisen merkkejä. Se läpiajo... kuin läpileikkaus Jaskan alkukaudesta? Vahva luistelu, läpiajoon, hyvä rystynosto.. Duba koppaa kiekon hanskaan. Näytti syövän melko lailla miestä, kun Uulpäk pää painuksissa luisteli vaihtoon. Mutta tosiaan ne vauhdikkaat kiekonkuljetukset puuttuvat vielä kokonaan.

Aivan oikein. Draper on ammattilainen myös siinä mielessä, että osaa ilmaista valmennusjohdolle, koska tuntee olevansa väsynyt. Toisaalta olen ymmärtänyt, että Hoville on päätetty tietyt pelipäivät, joita siis voidaan tarpeen vaatiessa kuitenkin muuttaa. Jotenkin tuntuisi nyt siltä, että Draper on halukas pitämään lauantaina taukoa.

Minä näen tuon Venäläisen tilanteen hiukan toisin. Kaverissa on ainesta ja nyt on tilaisuus kasvattaa hänestä pelimies. Muistammehan Jutilan -88 keväällä?

Uhlbäck tosiaan ponnisti eilen hienosti tilanteeseen. Se maali vaan antaa odottaa itseään. Minä luulen, että Jaskan kauden avausmaali on tuloillaan, otteet ovat olleet siihen suuntaan. Joku siinä hommassa vielä tökeltää. Ehkä yksinkertaisesti se, ettei sitä maalia ole tullut vielä.

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti polvipetteri

Nyt olisi muuten hyvä hetki laittaa Hovi maaliin oikein kunnon peliin. Jotenkin Aamulehden jutusta olin aistivinani, että sen suuntaista olisi tulossakin. Joka tapauksessa maalivahti ratkaisee paljon, sillä molemmat joukkueet jaksavat painaa koko ottelun, eli väsymyksestä ei tule kummallekaan etulyöntiasemaa. ja toisaalta, ei niitä paikkojaan liikaa ole, joten sihdin pitää ola kohdallaan. Luulen, että ratkaisijat löytyvät kakkos- ja neloskentästä.

Niin Draperhän ei ole oikein koskaan onnistunut LA-Areenalla. Paskoja pelejä toinen toisena jälkeen...:D

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itseasiassa toivottavasti Tappara peluuttaa Hovia. Ihan sen takia, että olisi kiva nähdä tämä nuorukainen oikeasti pelaamassa, nuo kaksi nollapeliä eivät ainakaan allekirjoittanutta ole saaneet vielä vakuuttuneksi kyvyistä. Tämä siis kun ottaa huomioon pakiston tason, jonka takana Sasu pelaa.

Itse kävin tuossa Lippupalvelusta hakemassa tiketit, huomenna suoraan duunista hallille. Lauantaipelit on kivoja kyllä..! :)

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toivottavasti Draper pelaa, Blues (Niki Andersson) tietänee Draperin heikot kohdat kuin omat taskut.

No kaikkihan ne heikot kohdat tietää.
Kaukaa: matala laukaus (aina polvet suorana, länget auki)
Läheltä: korkea laukaus (aina kyljellään)

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tietysti kaikki tietävät Draperin heikot kohdat. Siksi hänelle tehdäänkin keskimäärin viisi maalia ottelua kohti. Vai hetkinen, oliko se se Draper, joka pelasi Espoossa...

Vai tietää se Andersson ne heikkoudet. Kas kun ei tiennyt niitä Espoon aikoina. Olisiko syy siinä, ettei Niki osannut tehdä mitään niille "heikkouksille"? Toivottavasti Andersson ei kauheasti tavaraa säilyttele taskuissaan...

Nyt kun mainittiin, niin oudosti ne Draperin mustamaalaajat ovat mm. viiden nollapelin myötä kadonneet tältä palstalta. Saattaapi olla harha tilastoissa...

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Siihen nähden, että kaikki tietävät Draperin heikot kohdat, on miehelle tehty yllättävän vähän maaleja. Se tietysti sopii meille varsin hyvin.

Itsekin pääsen taas vaihteeksi seuraamaan Tapparan otteita kaukalossa ja näitä paria uutta kaveria tulee varmasti tarkkailtua, espoolaisten kahvaamisen ohessa. Huomisesta ottelusta tulee tasainen (tai sitten ei), mutta muistaen huonon historian kyseisestä hallista ja oikeastaan jo sen edeltäjästä, en odota ottelulta liikoja. Toivottavasti peli on hyvää, ei sillä lopputuloksella sitten niin väliä ole, Tapparan voitto olisi toki suotavaa.

Ai niin ja Hovi olisi kiva nähdä putkien välissä.

Tuamas

Jäsen
Veikkaus:

Tappara vie 2-0. Draper maalissa pitää nollan.

Espoon pojat ovat kyllä vertyneet yllättävän kovaan vireeseen, mediassa hiukan jo kritiikkiäkin osakseen saanut Hannes Kapanen on ilmeisti saanut palaset omille paikoilleen.

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Täytyy sanoa, että olen todella ylpeä bluesista tällä hetkellä.
huomenna tulee tappio... niitäkin pitää välillä tulla, mutta elämä jatkuu.
Blues häviää humenna 2-4 ja pluussista maalaa Stapleton ja vyko... elämä jatkuu!

Prjakhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Sasu Hovi on maalissa 100%

Viime Tappara-Blues pelissä Draper taisi rikkoa maalin kehyksiin
kaksi mailaa ennen kuin peli edes alkoi,taitaa olla kova paikka
Tompalle Blues kohtaaminen.

Sen hetkinen Blues oli kyllä niin paska että Sasu Hovi olisi
pelannut taas nollapelin.

Sasu maalissa ja Tapparalle annetaan turpaan niin että Draperilta
lähtee loppukin tukka(no hyvä että parta kasvaa).:p

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Toivottavasti Bluesin vire kestää, kyllä se Tapparakin on kaadettavissa ...
Veikkaus tuloksesta:
4:2 (0:1, 1:1, 3:0)

Vahvistukset pyörittää Tapparan viimeisessä erässä nurin .

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Liverpool, viime kauden jälkeen olen oppinut odottamaan aina pahinta....:D

Siis se on varmaan joku SI-järjestelmässä oleva luonnonlaki että jos Espoo lähtee suosikkina SM-liigan johtavaa joukkuetta vastaan niin se kyllä matsin varmasti häviää.

Ja näköjään tää mun pessimistisyys auttaa joukkuetta voittamaan joten en taida lopettaa vielä...

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti Daespoo
Liverpool, viime kauden jälkeen olen oppinut odottamaan aina pahinta....:D

Siis se on varmaan joku SI-järjestelmässä oleva luonnonlaki että jos Espoo lähtee suosikkina SM-liigan johtavaa joukkuetta vastaan niin se kyllä matsin varmasti häviää.

Ja näköjään tää mun pessimistisyys auttaa joukkuetta voittamaan joten en taida lopettaa vielä...

Kyllä Blues lähtee altavastaajana tähän peliin. Tapparan Ojanen ja Hassinen iskevät ylivoimapelissä sellasta rumbaa, että heikompia Blues-pakkeja hirvittää. Bluesillahan ylivoima parissa viime ottelussa lukuunottamatta yhtä läpisyöttöä onkin ollut sanoinkuvaamattoman surkeeta räpellystä eli yksi oma maali ja kaksi av-maalia vastustajalle eli yv-tehokkuus negatiivinen:D Calounin kenttä on hädin tuskin saanut pakkopeliä päälle.

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Draper ja huominen matsi

Niin siitä Draperistä. Eli hän pelasi huonosti Bluesissa viime kaudella, muttei se tarkoittanut, että hän olisi huono maalivahti. Kauden alussa pelit nimittäin sujuivat melko hyvin.

Syitä olivatkin lähinnä loukkaantuminen, T. Tuomi ja ennen kaikkea surkea pakisto. Nyt hänellä ei ole T. Tuomea, loukkaantumisia eikä varsinkaan surkeaa pakistoa. Onko siis mikään ihme jos hän onnistuu? Kuka vain onnistuisi tuossa tilanteessa jos puhutaan pääsarjatason maalivahdeista.

Olen ainakin itse nähnyt koosteista 3 pahaa imurointia Draperilta. Siis todella pahaa. Siniviivalta sisään (oliko Kantor), sitten tuo Tuokon maali TPS-pelissä ja oli siinä vielä joku kolmaskin mutta en muista milloin se oli. Siitä on kauemmin. Eli nuo kolme olen MINÄ nähnyt. Tuollaisia ei juurikaan Espoossa nähty. Mies oli muuten vaan sitten surkea. Mutta tuollaisia emämunauksia tuli silti harvoin. Se, että niitä tulee, kertoo siitä, että ei mies välttämättä todellakaan ole maalivahtina yhtään sen parempi. Nyt on vain muu joukkue huimasti parempi.

Sitten siihen otteluun. Toivottavasti Blues lähtee hyvällä asenteella ja tutuilla kuvioilla liikkeelle. Avausmaali on tärkeä, sillä pelkään, että Tappara jäädyttää ja kahvaa pelin lukkoon jos he pääsevät johtoon. Tämä on niin monet kerrat nähty muidenkin joukkueiden kanssa. Ja se on sellaista peliä mitä en Espoossa halua nähdä.

Tappara on yleensä sopinut hyvin Bluesille, ja vaikka pitäisi olla pessimistinen, veikkaan, että se sopii myös nyt. Asenneongelmia ei nimittäin voi olla ja nyt kulkee peli myös aika hyvin. Kohnilla ja kumppaneilla on nyt pieni pisteetön putki, joka ei voi kestää kauan. Ehkä nyt repeää.

Oli miten oli, häviö on täysin hyväksymätön ja anteeksiantamatonta tästä ottelusta. Voitto on pakko ottaa.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Blues selkeä ennakkosuosikki.

Tappara ei ole voittanut kuin kerran LA Areenalla. Blues on taas viimeisessä 8 ottelussa ollut voittamaton, joten se on vahva kotonaankin. Draper ei ole erityinen maalivahti ja Tappara on viime otteluissa ollut hidas ja muutenkin heikosti pelaava joukkue.

Blues onkin selkeä ennakkosuosikki ja tuskin Tampereelle on tuomisia, muutakuin ehkä HK:n sinistä?

Tapparalla on tuskin mahdollisuuksia, kun mietitään kuinka kova Bluesin ykköskenttä on. Sekä kun muistetaan kuinka kovia puolustajia Bluesissa on, esim. Vykoukal. Bluesin maalivahtipeli on myös selvästi edellä.

Niin ja Tappara ei osaa, kuin ainoastaan kahvata.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy