Blues - SaiPa ma 24.10.2005

  • 10 690
  • 70

Juulia

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa. Sympatioita ei muille heru...
ahal kirjoitti:
Oli SaiPa fyysisempi kuin Bluus... olisit laskenut esim. Pihlströmin taklaukset. SaiPa taklasi molemmissa päissä kenttää, Bluus vain omassa jos sielläkään. Mun mielestä ne taklaukset eivät sinällään ole itseisarvo, jos toinen antaa periksi muuten vain. Miksi kuluttaa voimia paukutteluun, kun maalintekokin tökkii pahasti.

Nylde ja koko ykkösketju vaeltaa nyt aika syvällä, tehoja ei löydy. Uskoisin että pian muutoksia tulee, jos maalihanat ei aukene. Mielestäni Viitaluoma pelasi jo elokuussa rennommin ja liukkaammin kuin nykyään. Suvanto mikä suvanto. Pakeista tosiaan ehkä Timonen oli eniten vaikeuksissa, muttei saanut katastrofia aikaan.

Bluesin kannatus on ollut aiemmin paljon massiivisempaa, rumpuineen kaikkineen. Nyt oli aika vaisua. Kokko rankkarissa oli kyllä yllätys, mutta ehkä Mälli arpoi vetäjät tällä kertaa...

Lähinnä Saipalaisten taklaukset näytti epätoivoisilta. Tämähän on vain ja ainoastaan mun mielipide, mutta kyllä saipalaisten fyysisyys oli tipotiessään. Tai jos tämä on ollut sitä Saipan alkukauden fyysisyyttä, niin liikoja olen odottanut...

Niin, miksi ei taklata kunnolla... Juu, voimat menee. Miksi helvetissä sitten edes ylipäätään yrittivät??? Minä ainakin odotin hieman tasokkaampaa ottelua, mutta ei voi aina saada sitä mitä haluaa. Jos ei maaleja niin edes jotain väriä kentällä olisin halunnut nähdä. Valitettavasti en kyllä nyt laskenut Pihlströmin taklauksia, ois varmaan pitänyt niin mieleni olisi nyt positiivisempi. Taisin liikaa seurata Nyllen ja Timosen otteita... Valitettavasti.

Ja aivan. Timosen onneksi niistä virheistään sinipaidat ei rokottaneet. Kylmät väreet vaan kulki selkää pitkin, kun katseli miehen otteita kentällä. Ei voi mitään.

Onneksi en maksanut euroakaan lipuista, joten rahallinen menetys ei kirvele mieltä. Vaikka Saipa sai 2 pistettä, en ole tyytyväinen. Tällaisella esityksellä jätkät surffailee taas ensi keväänä playoffien ulkopuolella.

Minä todellakin odotan, että Mälli jo vihdoin avaisi silmänsä ja tekisi ketjuihin joitakin pikku muutoksia. Ehkä se alkukauden kehuttu (?) Saipa iskee takaisin.

Osaltani lopetan tämän pelin vatvomisen tähän, keskityn torstain matsiin. Siellä nähdään, tai sitten ei...
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Pelasimme joukkueena mallikkaasti, hallitsimme kolmatta erää ja loimme enemmän maalipaikkoja. Yksi piste oli lopulta ihan hyvä suoritus.

Tuollaisia jutteli siis Kake lehdistötilaisuudessa. No, eihän lyötyä kannata lyödä, joten ehkäpä Kake tietää mitä tekee. Toimittajillehan nyt voi toki jutella mitä lystää. Hirveetä scheissea tuo peli kyllä oli, siitä ei pääse mihinkään. Maanantai-illan flashback viime kauteen.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Hehee, mä oon taas ollut eri pelissä kuin kaikki muut. Mä tykkäsin ja ihmettelinkin että kehtaavat haukkua liigan tasoa. Sinänsä en ihmettele yhtään että blues-faneja harmittaa kun mun silmien takaan näytti SaiPa vievän kiekollista peliä 60-40%, kun taas mä olin näkevinäni vaarallisimmat tilanteet bluesin hyväksi 65-35%. SaiPalaisten laukaukset oli aikamoisia pulunpieruja (c:tauru).

Blues-pelaajista en paljoa osaa sanoa, kun tuli seurattua niin intensiivisesti omia jätkiä. Mieleen jäi eskelisen filmaus taklauksen jälkeen jäi pitelemään päätään mutta samantien kun huomasi ettei tuomaria kiinnostanut niin äkkiä pystyyn ja kiekon perään. Toinen oli #44 heittäytyminen kiekon eteen. Joku taisteli hienosti alivoimalla kiekon pois omalta alueeltaan. Little oli hieman epävarman oloinen ajoittain, sen tyylinenkö? Hoiti tonttinsa hyvin.

SaiPalaisista ei heikkoa lenkkiä tänään löytynyt. Kokko oli epätasaisin, jotain välähdyksiä mutta pari karmeaa purku yritystä omassa päässä joista viimeinen tarjosi bluesille maalintekotilanteen viimeisellä sekunnilla. Kokko oli myös käsittämätön valinta vetämään rankkaria. Hyökkäysketjut karvasivat hienosti bluesin pakkeja ja muutaman kerran saivat kiekon niitten päädyssä. Skyde, pillu, immonen, vihko, kolehmainen, hyvää karvausta koko pelin ajan. Nylanderia näin ekaa kertaa tällä kaudella ja hienosti oman tonttinsa hoiti, oli kepeällä luistimella liikenteessä ja ajoi vastustajan iholle kiinni, voihan se olla että parempi paikka olisi kolmos-ketjussa. Pakeista Malmivaara oli erittäin hyvä, varmaa äijämäistä meininkiä. Muiltakin purut oikeissa paikoissa ja hyviä kiekollisia oivalluksia. Zepp oli mies paikallaan.

Mä tykkäsin SaiPan taistelevasta ilmeestä ja siitä että kiekkoa lähdettiin myös pelaamaankin eikä se aina ollut punaviivan jälkeen kiekko päätyyn. Hirveetä mailaviidakkoa ei nähty kummaltakaan puolelta, Kolehmaisen koukkaamisjäähy oli selkeä ja favorinilta jäi yksi selvä koukku viheltämättä SaiPan pelatessa alivoimalla.
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Järkyttävää!

En tiedä mitä ajatella, sanoa tai kirjoittaa.

Ei ollut kiva katsoa kansainvälistenvieraiden kanssa tätä peliä. Vieraista useimmat olivat sentään ensimmäistä kertaa jääkiekkopelissä. Hävetti selitellä, miksi pelissä ei tapahdu mitään. Tunnelma jäi todella vaisuksi. Ehdottomasti tapahtumaköyhin ottelu koko kaudella. Blues oli kolmatta erää lukuun ottamatta todella huono! Saipa hallitsi ottelun alkua selvästi ja pelasi jopa melko avointa peliä. Mielestäni Saipa vetäytyi vasta viimeisessä erässä.

Toki huonoja pelejä tulee välillä. Sille ei voi mitään! Ihmetyttää vain, että missä oli joukkueen yritys pl. Ben-Amor, Nieminen, Hire, Little ja pienin varauksin myös Kariya.

Pakko on tulla parannusta ja pian! Muuten menetetään halliin nyt löytänyt uusi yleisö. Myös jääkiekkoviihteen laadulle on tehtävä yleisesti jotain. Estämistä on aivan liikaa. Bluesin valmennusjohdolta en toivo näkeväni näin passiivista peluutusta enää koskaan. Miksi karvaus oli niin alhaalla? Epätoivoiset päätyheitot olivat taas löytäneet tiensä osaksi Bluesin peliä. Kunnon tappio mieluummin kun tällainen vaisu 0-0 shit, joka vielä hävitään rankkareilla. Avointa peliä vain kehiin. Materiaalin pitäisi riittää siihen toisin kun esim. viime kaudella.

Tästä ei ole tie kuin ylöspäin. Toivon seuraavassa kotimatsissa näkeväni taistelevan ja aktiivisen Bluesin, jota saimme alkukaudellakin ihailla. Luotan Heikkilään ja muuhun valmennusjohtoon, sekä tähän joukkueeseen. Olen varma, että voittokanta vielä löytyy.
 

ahal

Jäsen
Juulia kirjoitti:
Onneksi en maksanut euroakaan lipuista, joten rahallinen menetys ei kirvele mieltä. Vaikka Saipa sai 2 pistettä, en ole tyytyväinen. Tällaisella esityksellä jätkät surffailee taas ensi keväänä playoffien ulkopuolella.

Minä todellakin odotan, että Mälli jo vihdoin avaisi silmänsä ja tekisi ketjuihin joitakin pikku muutoksia. Ehkä se alkukauden kehuttu (?) Saipa iskee takaisin.

Osaltani lopetan tämän pelin vatvomisen tähän, keskityn torstain matsiin. Siellä nähdään, tai sitten ei...
Ihan hyvä kuulla myös muita mielipiteitä, siitä kiitos. Itse maksoin lähes kipeäksi, mutta 2 pistettä lämmittävät. Bluus tuntuu olevan SaiPalle sopiva vastustaja, joten nauttikaamme voitoista. Taklauksin tai ilman. Laskin, että 15-18 pojoa neljännestä kohti ja sputnikit pelaavat pleijareissa komeasti. Vielä ollaan hyvin aikataulussa, mutta pitkää notkahdusta ei saa tulla. Onneksi töllöpeli on Lappeessa, siitäkin voi jotain ropista.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Ensimmäiset 15 minuuttia SaiPa vei Bluesia kuin pässiä narussa. Ainoastaan Blegin neloskenttä sai jotakin aikaiseksi. Erän lopulla Blues sitten vihdoin pääsi peliin mukaan ja näennäishallitsi peliä siitä eteenpäin pyörittäen välillä erittäinkin näyttävästi, mutta tehottomasti peliä.

SaiPalla ei ollut oikeasti missään vaiheessa hätää. Zeb torjui kaikki ponnettomat Blues-yritykset. Pari tolppaakin nähtiin. Kahvata ja roikkua sai mielinmäärin.
Välillä Kariyakin joutui luistelemaan kahden miehen edestä kun SaiPa-pelaaja
roikkui mailoineen äijän kainalossa.

Olen jo ollut pitkään sitä mieltä, että Pirnes ja Kariya olisi erotettava eri kenttiin.
Jos noilla äijillä tekee nolla maalia, on syytä ryhtyä radikaaleihin toimiin.
 

Ropelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Loistohomma että pisteitä tuli, mutta aika huolestuttavan kuuloista luettavaa Espoon surffailusta.
Mälli puhui joku viikko takaperin, että nuori joukkue alkaa väsyä. Aika hyvältä kuulostaa jos tässä vaiheessa kautta alkaa luistin painaa. Nyt 3 heikkoa peliä alla. Ilves peli oli ihan pohjanoteeraus.
No, toivotaan että tämä on vain hetkellistä.
 
Suosikkijoukkue
Saipa,
Eihän sen pelin kaunista tarvitse olla jos voittoja tulee. Kyllä Bluesin tuolla joukkueella pitäis voittaa SaiPa mennen tullen. Olkaa espoolaiset ilosia saitte sentään pisteen astetta heikommalta joukkueelta :D.
Huolestuttaa kyllä toi saipan maalinteko, kaks pelii jo ilman maalia. No jos Joonas avais ne sitten kunnolla Tapparaa vastaa ja muu joukkue syttyis siinä mukana. Ken tietää toivottavasti ainaki.
 
Suosikkijoukkue
I-HK, Motor City Mechanics
Kiekko-Antti kirjoitti:
En tiedä mitä ajatella, sanoa tai kirjoittaa.

Ei ollut kiva katsoa kansainvälistenvieraiden kanssa tätä peliä.

Voi kauheaa, mitähän ne ulkomailla meistä mahtaa nyt ajatella?

Bännäyksen uhallakin en voi apumoderoida: "kansainvälistenvieraiden" kirjoitetaan erikseen.
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Shayne kirjoitti:
Pelasimme joukkueena mallikkaasti, hallitsimme kolmatta erää ja loimme enemmän maalipaikkoja. Yksi piste oli lopulta ihan hyvä suoritus.

Joo, pisti hieman ihmetyttämään tuo Kaken kommentti. Ei vittu voi olla tyytyväinen pisteeseen kun vastassa on Saipa? Tai vittu voi olla tyytyväinen, mutta Suomen johtavan kiekko-organisaation päävalmentaja ei voi olla. Saipa toki ansaitsi voittonsa, parempia olivat. Ei ne oikeasti mitään ansainnut, sillä niin paskaa oli molempien peli.

Jos nyt jotain hyvää pitää kaivaa, niin olut maistui edelleen hyvälle ja Kohnon maali oli hieno. Parempia ketjukavereita pitäisi kyllä löytää äijälle.

Favorin oli myös hyvä, vaikkakin muutama kahva jäi viheltämättä.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Joo-o, kyllä sitä eläessään on aikaisemminkin melkoista schaibelia saanut nähdä, mutta tämä eilinen ottelun tekele hakee kyllä vertaistaan! Miten voi KOTIjoukkue pelata noin passiivista peliä?? Vieraskiekkoa kotona, ei mahdu mun kaaliini. Sanon tähän, että jos vielä kerrankin näen vieraskiekkoa kotijoukkueelta, niin saavat pitää kyllä tunkkinsa. Ei yksinkertaisesti kiinnosta tuollainen paskakiekko. Taitoa sinne kentälle, sillä sitä varmasti joukkueesta löytyy!

Yksi positiivinen seikka pisti silmiin kuitenkin, nimittäin nelosketju. Kaikilta kolmelta erittäin hyvää peliä. Semin liike on parantunut huomattavasti ja Nikohan suorastaan liitää jäällä. Tuolla liikkeellä varustettua Niemistä ehdottaisin välittömästi ylempiin ketjuihin, mutta tuloksena on kuitenkin taas se, että Niko menettää sen munan pelistään kun on vähän nimimiehiä rinnalla. Tuloksena siis hmv-vastuunsiirtoa. Eli antaa Nikon siis jatkaa nelossessa.

Eilen taas veli Cannibalin kanssa muisteltiin vanhoja kultaisia aikoja kaudelta 02-03. Silloin oli ilmiliekeissä olevat Caloun ja Sarno, jotka ratkoivat pelejä suorastaan yksin. Myös Sarno oli välillä aivan maaginen, muistissa hattutemppu narreja vastaan & 5 pisteen pelit Kärppiä ja Tepsukkaa vastaan. Älyttömän kova pelimies, valitettavasti vain silloin kun sille päälle sattui. Caloun Tapparaa vastaan pleijareissa....sehän teki mitä tahtoi.

Ah, small boys in a park, jumpers for goalposts..marvellous..what's the score?? Seventeen-twelve!!!..ahh..marvellous. - Ron Manager

Missä on se ilo pelata???
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Tarkoitin lähinnä, että ei ollut eilinen peli paras pr-tapahtuma jääkiekolle, eikä varsinkaan Suomi kiekolle. Saksalaiset ihmettelivät joukolla hallin hiljaisuutta ja Ranskalaiset pelin tapahtuma köyhyyttä. Peli muistutti varsinkin toisessa erässä sykkeeltään kauden alun harjoituspelejä. Harmi, koska paikalla oli paljon Hongan junioreita, jotka voisivat olla tulevaisuuden potentiaalisia katsojia. Tuollaisella pelillä on vaikea voittaa uusia katsojia. Meitä 3500, ei tuolta katsomossa pois pidä pirukaan, mutta satunnaiskatsojille tuollainen esitys on myrkkyä.

Hieman ihmetytti kyllä Kaken pelin jälkeiset kommentit. Yleensä hänen analyyseihin on ollut helppo yhtyä, mutta olen samaa mieltä Jsl kanssa: Kotona ei voi olla tyytyväinen yhteen pisteeseen. Ei varsinkaan, kun se saavutettiin tuollaisen äärimmäisen tapahtumaköyhän ottelun jälkeen, josta paistoi yrityksen puute aina baaritiskin nurkkaan asti.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eilisen kaltaista umpijäistä hanttakiekkoa muistuttavaa sontaa ei voi millään 'keväällä ollaan kunnossa' -verukkeella tarjota yli 5000 maksavalle katsojalle.
En ihmettelisi, vaikka satunnainen katsoja sanoisi, että palataan sitten keväällä asiaan, jos ja kun silloin olette kunnossa.
Miten ihmeessä Kake voi olla tuohon esitykseen tyytyväinen?
 

Carlos

Jäsen
Kiekko-Antti kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä, että ei ollut eilinen peli paras pr-tapahtuma jääkiekolle, eikä varsinkaan Suomi kiekolle. Saksalaiset ihmettelivät joukolla hallin hiljaisuutta ja Ranskalaiset pelin tapahtuma köyhyyttä. Peli muistutti varsinkin toisessa erässä sykkeeltään kauden alun harjoituspelejä.

No haloo, jos olet niin urpo että viet ulkomaalaiset vieraasi BLUES-SAIPA -matsiin autotallille ja sitten ihmettelet miten oli tylsää, niin syytä kuule ihan itseäsi. Lähinnä olisi voinut pitää sitä ihmeenä jos pelissä olisi tapahtunut jotain mieltä kohentavaa, varsinkin kun esim. DEL-liigassa taitaa olla maailman paras tunnelma (jääkiekko)katsomoissa.

Itse vein eilen illalla ulkomaiset vieraani ihan vaan tylysti kaupungille juomaan ja syömään hyvin, ja kaikilla oli oikein mukavaa.

Ja vielä asiaan liittyen, Bluesin peli näyttää menevän vaan koko ajan entistä vahvemmin sinne samaan suuntaan kuin yleensä. Saas nähdä kuinka monta kertaa joukkueen johto, valmentajat ja pelaajat pitää vaihtaa ennenkuin joku alkaa ihmetellä jotain muuta syytä vaisuihin esityksiin. Itse uskon edelleen siihen sini-teoriaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Carlos kirjoitti:
Ja vielä asiaan liittyen, Bluesin peli näyttää menevän vaan koko ajan entistä vahvemmin sinne samaan suuntaan kuin yleensä. Saas nähdä kuinka monta kertaa joukkueen johto, valmentajat ja pelaajat pitää vaihtaa ennenkuin joku alkaa ihmetellä jotain muuta syytä vaisuihin esityksiin. Itse uskon edelleen siihen sini-teoriaan.

Itse olisin seuraavaksi vaihtamassa faneja, aloittaen itsestäni. Katsellaan kuitenkin sen suhteen vielä kausi loppuun, jotta nähdään onko kirous seurassa itsessään, hallissa vai niissä sinisissä penkeissä.
 

ahal

Jäsen
Vielä loppukaneettina eiliseen, kun kaikki oleellinen lie jo sanottu. Nimittäin tuo SaiPa-fanien loistava www-palvelu! Lueskelin juuri pelaajien näkemykset, ne tavallaan arvokkaimmat sisäpiirikokemukset matsista, ja mikä parasta - SaiPa-leirissä oltiin tyytyväisiä suoritukseen. Samaa voin sanoa itsekin paikalla olleena, kun liigakiekkoilu kuitenkin on tulosurheilua, että hyvin pelattu. Se, että Bluesissa ollaan eri mieltä, on taas toinen juttu.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
msg kirjoitti:
Miten ihmeessä Kake voi olla tuohon esitykseen tyytyväinen?
En halunnut keksiä noille Kaken jutuille mitään muuta järkiperäistä selitystä kuin sen, ettei hän halua omalla kommentoinnillaan ainakaan enää lisätä painetta pelaajien harteilla, olettaen siis että Kake tiedostaa olevansa esim treenautuksen kautta vastuussa joukkueen väsymyksestä peliruuhkan keskellä.

Eilinen esitys näytti siltä, että aamujään tilalla oli vedetty triathlon ja ennen matsia lämmittelylenkkinä maraton. Eiköhän se halli taas pikkuhiljaa tyhjene noilla esityksillä, kukapa tervepäinen satunnaiskävijä tuommoista vapaaehtoisesti menee uudelleen katsomaan?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Oli kyllä heikoin tämän kauden peleistä. Kuitenkin Bluesilla oli mahdollisuudet ratkaista peli montakin kertaa. En itse nähnyt tilapäisen näköesteen vuoksi, miten se Pirnes sai sen paikkansa siinä kolmannessa erässä sössittyä, mutta kyllä tuollaisesta paikasta pitäisi kiekko maaliin laittaa. On kuitenkin valitettavaa, että maalit ovat niitä pelin kiinnostavimpia tapahtumia, eikä niitä eilen nähty. Oli vähän sellaisen väsyneen välipelin oloinen. Muutama maali ja peli olisi ollut toinen.

Itse koin toisen kerran tällä kaudella sellaisen tietynlaisen ahaa-elämyksen rankkareihin liittyen. Pikkujätkät (arviolta 7-12v) diggaavat oikeasti noista rankkareista. Taas (edellisen kerran IFK-pelissä) nämä tähän ikäryhmään kuuluvat nuoret olivat ihan kikseissä, kun "jes, taas nähdään rankkuskaba, nää on niin sika jänniä". Itse en rankkareista perusta pätkääkään, mutta näköjään jollekin ne voivat olla iso juttu.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
E kirjoitti:
Itse koin toisen kerran tällä kaudella sellaisen tietynlaisen ahaa-elämyksen rankkareihin liittyen. Pikkujätkät (arviolta 7-12v) diggaavat oikeasti noista rankkareista. Taas (edellisen kerran IFK-pelissä) nämä tähän ikäryhmään kuuluvat nuoret olivat ihan kikseissä, kun "jes, taas nähdään rankkuskaba, nää on niin sika jänniä". Itse en rankkareista perusta pätkääkään, mutta näköjään jollekin ne voivat olla iso juttu.

Rankkareita on mukava katsoa, mutta sm-liigan nykyisellä systeemillä ylimääräisen pisteen saavuttaminen on kieltämättä melkoista lottoa.

Pareittain ammutut rankkarit perustuvat täysin tuuriin. NHL:ssä ammutaan
taas siten, että kolme miestä ampuu molemmista joukkueista. Näin päädytään
todennäköisemmin oikeudenmukaisempaan lopputulokseen kuin pareittain
ammuttaessa. Olen sitä mieltä, että sm-liigan rankkariskabaa pitäisi uudistaa
NHL:n suuntaan.
 
MemphiksenBaarimikko kirjoitti:
Voi kauheaa, mitähän ne ulkomailla meistä mahtaa nyt ajatella?

Mikko taisi repäistä kommenttinsa suoraan aunaristaan. Jos ei j-lauta ole mitään sanottavaa niin pidä ne sormes edelleen siellä syvällä ja poissa näppäimistöltä!

KiekkoAnan tuttavista tuskin tuli ylimpiä jääkiekon ystäviä eilisen kokemuksen perusteella. Kyseisestä matsista pitäisi automaattisesti saada rahat takaisin. Yhtä viihdyttävää olisi katsella telkusta shakkia tai eduskunnan istuntoa, säästöäkin koituisi matsilippujen hinnan verran.

Itse erehdyin viemään Kanadalaisen jääkiekkofanin syyskuussa areenalle tarkastelemaan Bluesin ja Kärppien välistä koitosta. Kaveri vielä kyseli ennen ottelua, että onko tämä joku harrastelija liiga? Minä siihen että ei suinkaan kyllä tämä ihan PRO-liiga on! Pelissä ei tuolloinkaan ollut hurraamista mutta ainakin pystyin perustelemaan sitä faktalla "kauden ensimmäinen peli". Eilinen ottelu oli jotain aivan käsittämätöntä.

Se oli Pirnes joka latasi tolppaan vaikka edessä ammottavaan tyhjään maaliin oli matkaa ehkä vajaa metri. Muutenkin Pirnekseltä todella surkea iltapuhde. Saipalaiset luistelivat vaihtoonkin täysillä samalla kun Espoolaiset liukuivat laiskasti puolesta kentästä. Nyt Heikkilä ja kump. Parempi olis et jätkät on oikeasti reenannu enemmän kuin kukaan koskaan missään. Tuollaista asenteetonta päämäärättömyyttä ei pysty muuten selittämään millään.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Hiphei, pääsin sitten ihka ensimmäistä kertaa käymään muualla sm-liigahallissa kuin Lappeenrannassa...

Tästä pelistä ei tosiaan jää mitään kerrottavaa (paitsi tietenkin se ettei kerrottavaa ole). Aika turhaa kiekkoa. SaiPan hyökkäykset vyöryivät suhteellisen mielikuvituksettomasti Bluesin maalille, ehkä poislukien ensimmäinen ja osa toista erää. Kolehmaisen ratkaisu puolittaisessa läpiajossa kuvannee hyvin tilannetta. Toki puolustus toimikin sitten suhteellisen mallikkaasti, ja keskikentän peli oli hallussa. Ihmekin, että viime pelit ovat olleet SaiPalta suhteellisen vähämaalisia.

Bluesille tuli tässä ottelussa miljoona kiekonmenetystä keski- ja puolustusalueella, joista SaiPa sai usein tilanteen aikaiseksi. Laukaukset menivät hyvin järjestelmällisesti maalin ohi (ei ehkä ensimmäisessä erässä), ja näistä syntyikin ottelun selvästi vaarallisimmat tilanteet. Tuolla jengillä kyllä pitäisi pystyä parempaan...

Oma näkökulmani tuohon tilannejakaumaan on, että Blues sai paikoista ehkä noin 60%, ei SaiPa kyllä Bluesia enempää vaarallisia paikkoja saanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös