Blues - liiketoimintaa?

  • 2 712
  • 9

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Terve taas,

Pitkästä aikaa tällä palstalla... viime kausi meni JA:ta boikotoidessa lähinnä sen takia että pelkäsin että en kykene järkevään keskusteluun siinä vitutuksessa mikä kauden aikana vallitsi.


Uusi kausi uudet murheet.
Onko kukaan kiinnittänyt huomiota Bluessin toimiston väliinpitämättömyyteen asiakkaitaan kohtaan? Vaahtosin tästä jo aikoinaan espooblues.netissä mutta tänään meni setti pahasti sekasin... Tulin kotiin pitemmältä reissulta (~2kk) pari päivää sitten ja ajattelin että olisi korkea aika uusia kausikorttini joka on ollut osa lompakkoani jo monen monta vuotta. Mitä teen? Menen Blues.fi kotisivuille, tarkastan että toimisto on vielä auki ->5.7 ja lähetän sähköpostia kehoitettuun osoitteeseen. Mitä tapahtuu? Ei mitään. ................ Seuraava vaihe. Soitan toimistolle. Kysyn että saisinko ostaa kausikortin. Vastaus: Et .... kaikki on lomilla.


Opiskelen kauppatieteitä, saatan olla todella huono opiskelija mutta jopa minä tiedän että ylläkuvailtu yritystoiminta taistelee kaikkea liiketaloudesta oppimaani vastaan.

Tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun meni toimiston asiakaspalveluun hermot.

Herätänkin tälle foorumille kysymyksen siitä oko Blues vieläkään toimivaa liiketoimintaa harrastava yhtiö? Onko kukaan muu törmännyt vastaavanlaiseen?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Jaari
Herätänkin tälle foorumille kysymyksen siitä oko Blues vieläkään toimivaa liiketoimintaa harrastava yhtiö? Onko kukaan muu törmännyt vastaavanlaiseen?

Jaa-a, liiketoiminnallisestihan Blues-niminen putiikki kai kannattaisi ajaa melkeinpä alas, tai vähintään pistää rankalle säästökuurille. Ellei viime kausi jo sitten sellainen ollut...

Mitä sitten tulee asiakaspalveluun, täytyy sanoa, että omat kokemukseni Bluesin toimiston kanssa asioinnista on suhteellisen vähäinen, mutta siitä vähästä on vain positiivista kerrottavaa. Kausikorttia en ole omistanut sitten kauden 99-00, irtoliput kun ovat epäsäännöllisestä duunista johtuen käytännön pakko. Kun kausikorttia aikoinaan hommailin, oli ainakin tuolloin palvelu erittäin hyvää ja joustavaa. Toki sen jälkeen toimistossa, ja seurassa itsessäänkin, on tapahtunut monia muutoksia joten niiden vaikutuksista on paha sanoa juuta tahi jaata.


Robinsonia juontaneen Juontaja-Jarmon sanoin: oli miten oli. Tervetuloa muuten takaisin, alati epäaktiivisemmaksi käyvä Blues-kirjoittajien joukko saisi muutenkin skoutata itselleen lisävahvistuksia.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
HIFK-osiossa tuntuisi olevan ylimääräisiä kirjoittajia riesaksi asti.

Ai liiketoimintaa? Mitä se on? Jotain syötävää?

Bluesista voisi sanoa vain sen verran, että jos kyseessä olisi normaali liikesuhde, ostaisin tuotteen muualta.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Ei jääkiekkojoukkuetta oikein ihan suoraan voi verrata liiketoimintaan. Tuotehan on tavallaan "tunteisiin vetoavaa". Taas täällä optimisti nostaa päätään mutta ei ruoho ole välttämättä vihreämpää aidan toisella puolella. Olen tosin useasti myöntänyt että esim IFK hoita monia asioita huomattavasti paremmin. Väitänpä jopa että minulla (kuten varmaan monilla muillakin lukijoilla) olisi pieniä konkreettisia ehdotuksia millä tätä Bluesin toimintaa saataisiin parannettua. Mistä sitten tämä Bluesin homma kiikastaa, siitä en tiedä.
 
Kiitostetaan kausikorttilaisia, junnut sisään

Liiketoiminnan suhteen on selvää, että suhteita kanta-asiakkaisiin eli kausikorttilaisiin tulisi hoitaa selkeästi paremmin. Missä ovat heille suunnatut tiedotteet, tilaisuudet joissaa pelimannet ja pelinohjaajat kertoisivat kuvioistaan etc? Tuntuu, että moni 'harrastelijamaisempi' seura osaa tämän puolen paljon paremmin.

Hieno juttu ovat nuo junioreille tuotettavat käytännössä veloituksettomat kausikortit; kyllä pitäisi saataman tyhjiä rivejä täyteen tulevalla kaudella...
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti Nikke
Ei jääkiekkojoukkuetta oikein ihan suoraan voi verrata liiketoimintaan. Tuotehan on tavallaan "tunteisiin vetoavaa".

Suurin osa viihdetuotteista on tunteisiin vetoavaa. Heikosti johdettua ollut Blegin toiminta jo monta vuotta. Ammatti-TJ olisi
varmasti paikallaan. Toivottavasti tämä Salonojan sijoituksia hallinnoiva heppu osaa viedä asioita eteenpäin.

Esim. aktiivisella myynti-, markkinointi- ja tuotteistuspanostuksella kausikortteja myytäisiin huomattavasti enemmäin.

Toisaalta ihan sama mulle onko toi bisnes kannattavaa, kunhan eivät sorru ajattelemaan: "Pitää saada lisää kannattavuutta... hmmm joo nostetaan lippujen hintoja!"
 

juholuo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
stones Onko kukaan saanut vielä kausikorttia? Koskahan aikovat postittaa ne?

Mulle ainaskin tuli jo kausari tän vkon ke/to!
 

Pubi4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: stones Onko kukaan saanut vielä kausikorttia? Koskahan aikovat postittaa ne?

Viestin lähetti juholuo
Mulle ainaskin tuli jo kausari tän vkon ke/to!

Omaan postiluukkuuni kausari tipahti myös tämän viikon keskiviikkona.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jaari
Herätänkin tälle foorumille kysymyksen siitä oko Blues vieläkään toimivaa liiketoimintaa harrastava yhtiö?

Tähän on helppo vastata. Jos yhtiö kykenee tekemään 3,7 miljoonan euron liikevaihdolla 1,7 miljoonaa tappiota, se ei ole toimivaa liiketoimintaa harrastava yhtiö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös