Blues, Kiekko-Espoo vai Angry Birds?

  • 11 738
  • 48

Seuran nimen pitäisi olla:

  • Blues (olen jonkin toisen seuran kannattaja kuin nykyisen Bluesin)

    Ääniä: 27 11,6%
  • Kiekko-Espoo (olen jonkin toisen seuran kannattaja kuin nykyisen Bluesin)

    Ääniä: 85 36,6%
  • Angry Birds (olen jonkin toisen seuran kannattaja kuin nykyisen Bluesin)

    Ääniä: 61 26,3%
  • Blues (olen nykyisen Bluesin kannattaja)

    Ääniä: 27 11,6%
  • Kiekko-Espoo (olen nykyisen Bluesin kannattaja)

    Ääniä: 15 6,5%
  • Angry Blues (olen nykyisen Bluesin kannattaja)

    Ääniä: 9 3,9%
  • Blue Birds (olen nykyisen Bluesin kannattaja)

    Ääniä: 0 0,0%
  • Blue Birds (olen jonkin toisen seuran kannattaja kuin nykyisen Bluesin)

    Ääniä: 8 3,4%

  • Äänestäjiä
    232
  • Poll closed .

schrute

Jäsen
Ehdotan, että lisäät Angry Bluesin vielä vaihtoehdoksi, tuntuu olevan Iltalehden kyselyn mukaan se "kansan suosikki". Itse haluaisin pitää Bluesin, ollaan sitten vaikka "vaan Blues", mutta kyllä meidän ongelmat johtuu ihan jostain muusta, kuin nimestä.

EDIT: Aivan, otan takaisin, ethän sinä noita enää pystykään muokkaamaan.
 

jeani

Jäsen
Blues-osiossa oli esillä myös nimet:
Angry Blues
ja
Blue Birds

Mielestäni ihan hyviä yhdistelmiä, mutta valitettavasti äänestystä ei pääse muokkaamaan ja siten noita vastaavasti lisäämään.

Voisitteko moderaattorit lisätä nuo!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Valoja päälle nyt! Eikö meitä espoolaisia kiekkofaneja ole jo tarpeeksi kiusattu loputtomilla nimen, logon, ilmeen, fanikatsomon sijainnin ja kaiken mahdollisen vaihtamisella?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kiekko-Espoota kaipaisin takaisin. Selkeä ja suomenkielinen nimi, josta tulee sellainen fiilis, että joukkue edustaa koko kaupunkia.
Se olisi vanha tuttu. Toisaalta kaikkeen tottuu, peräpukamiinkin, joten miksei Bluesiinkin.

Listan ulkopuolelta: Hungry Birds. Kun nyt kaikki urheilijat kaikkialla lähtevät jokaiseen suoritukseensa nälkäisinä, niin voisihan sitä aliravitsemustaan julistaa joukkueen nimessäkin.
 

Grafite

Jäsen
Jos nimi vaihdetaan johonkin ihan uuteen niin joudutaan aloittamaan taas ihan alusta/nollasta. Ja se ei kuulosta kovin järkevältä...menetetään nimenvaihdoksen myötä osa niistä "vähäisistä" kannattajista mitä nyt edes on.

Uskallan väittää, että suurin osa espoolaisista kiekkofaneista haluaisi Kiekko-Espoon takaisin.

Tähän kyselyyn ei pitäisi saada osallistua muita kuin Blues-faneja, jotta saataisiin oikeasti realistinen kuva. Mutta se ei ole mahdollista.
 

Hockey Story

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kieeek--ko-es--pooo!

Tuo huuto kaikui susiklubin 90-luvulla harvalukuisten kannustajien korviin aina toiselta matinkylä globenin laidalta kun pelattiin nousevaa espoon joukkuetta vastaan ja omaa sarjasta tippumista vastaan.Siinä on oma sointinsa, perimänsä ja hepankenkälogo symbolisoi jotakin aidonoloista espoolaista kiekkoperimää josta hohkaa paikallisuuden tuntu. Jos ei itse kespoolaisista tunnu samalta niin onpahan sitten 90-luvun kiekkoespoo-propaganda ainakin uponnut vierailijoitten susikaaliin koska tuommoisen tuntuman komea hevoskenkätunnus-ja paita teki mieleen kun siellä on käyty. Bluesissa ei ole mitään vikaa siinäkään mutta St.Lousiin on pitkä matka vaikka nimi tänne pohjolan rannoille nopeasti matkasikin. Tulipahan turinoitua, koska espoolaiset kannattajat on mukavia veikkoja ja BFC:nkin kanssa on meidän klubilaiset viirejä vaihtaneet katsomokulttuuritapahtumassa aikonaan.

edit. Oi niitä aikoja. siis kun BFC ja Susiklubi vaihtoivat kuulumisia ja julistivat katsomorauhan, se oli nykyaikojen katsomokultin alustusta omalla pikku panoksella hyvä asian puolesta.
 
Viimeksi muokattu:

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Selkeä ja suomenkielinen nimi, josta tulee sellainen fiilis, että joukkue edustaa koko kaupunkia.
Miten olis joku Aggressiiviset Ankat? Tossa ankkahommassa olis vähän Mighty Ducks vivahdetta, vähän samalla tapaa kuin Bluesissakin oli NHL:stä otettuja piirteitä. Voisi toimia?

Toki joku muukin nimi jossa yhdistyy jotenkin Angry Birds suomalaisittain voisi toimia.. Kiukkuiset Kolibrit?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Äänestin tosissani ja vastasin Kiekko-Espoo.

Tää ei oo saatana enää leikin asia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Angry Birds tai Kiekko-Espoo. Mikä vitun Blues? Ei perinteitä ei mitään.
 

Jne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal FC, Florida Panthers
Espoon siniset pojat? Espoon Smurffit? Hyviä ideoita molemmat, vaikka itse sanonkin :)

Noniin, vitsit sikseen. Minun mielestäni seuran nimi pitäisi olla Kiekko-Espoo. Kuten nimimerkki Noosebleed 68686 jo sanoikin, nimi edustaisi koko Espoota, nythän Blues on enemmänkin eteläespoolainen joukkue. Kerran olen nähnyt, kun Bluesin pelaajat ovat tervehtimässä faneja Isossa Omenassa (sattumalta) ja kerran Sellossa (menin kaverini mukana, joka on Blues-fani). Ompussa faneja oli paljon ja nimmareita kirjoiteltiin. Sellon keikka oli floppi, muutama hassu kannattaja jutteli pelaajien kanssa. Ei taida pohjoisemmassa Espoossa Blegi kiinnostaa kovinkaan paljoa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Espoon edari voisi aloittaa ihan uudenlaisen systeemin. Pelaisivat muutaman sadan katsojan hallissa jossa olisi (melkein) pelkkiä VIP-aitioita. Liput maksaisi 10000 euroa / matsi ja joukossa olisi tietysti kutsuvieraina "kaikkia khuuleja tyyppejä". Tunnelman halliin loisi omasta katsomostaan palkkafanien joukko, jossa kaikki olisi tosi pro. Tavalliset ihmiset voisivat katsoa matsit kotonaan (omassa kolmiossaan Soukassa, josta velkaa on jäljellä enää 49-vuotta).
 
Suosikkijoukkue
KalPa /naisjoukkue
Ulkkarina äänestin kiekko-espoota.Se vaan on jotenkin purrut yksinkertaisuudessaan ja selkeydessään, ja 2-osaisena nimenäkin toimii vielä verbaalisestikin hyvin sekä kannustuksessa että puhekielessä.
Kuten tuossa joku jo totesikin niin myös vanha K-espoon hevosenkenkälogo oli komea versiointi espoon logosta kaikkiaan, tykkäsin.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuo huuto kaikui susiklubin 90-luvulla harvalukuisten kannustajien korviin aina toiselta matinkylä globenin laidalta kun pelattiin nousevaa espoon joukkuetta vastaan ja omaa sarjasta tippumista vastaan.Siinä on oma sointinsa, perimänsä ja hepankenkälogo symbolisoi jotakin aidonoloista espoolaista kiekkoperimää josta hohkaa paikallisuuden tuntu.

Olen täysin samaa mieltä! Kiekko-Espoo oli yksi parhaista jääkiekkojoukkueen nimistä Suomessa! Blues tai Pelicans on sitten nimenä se huonoin...

Kiekko-Espoon logo oli yksinkertaisen tyylikäs ja se korosti hienosti Espoolaisuutta ja lajia. Kiekko-Espoota, sekä pelkkää Espoota oli hienoa huutaa Matinkylässä! En ole ikinä hyväksynyt nimen vaihtoa, enkä tee sitä vieläkään! Harmi vaan, että paluu Kiekko-Espooseen ei saa kovin suurta kannatusta fanien keskuudessa, joista suuri osa on syntynyt 90-luvulla.

Sinäänsä ei niin haittaa jos nykyinen paska nimi vaihdetaan toiseen paskaan. Angry Datsun Blue Birds vs. St. Louis Blues

Tossa vielä vähän youtube fiilistelyjä wanhemmille faneille.
 

scholl

Jäsen
Pitäisikö Bluesin vaihtaa nimeä joko Kiekko-Espooksi tai Angry Birdsiksi vaiko pitäytyä Bluesissa?

Ei pitäisi vaihtaa. Identiteetti pitää pysyä. Ei tule mitään, jos koko ajan vaihdetaan. Faktahan on se, että Angry Birds on muoti-ilmiö, joka menee ohi. Nihkeätä sitten taas vaihtaa nimeä seuraavan tuotteen myötä.

Hyvää Angry Birdsissä on se, että sillä olisi tarina, eikä se rajoittuisi Espooseen, joten se houkuttelisi faneja niinkuin olen ehdottanut koko metroradan varrelta eli faneja voisi olla esim. Kirkkonummen ja Kulosaaren välissä nyt ainakin. Huonoa on sen sijaan se trendi. En ymmärrä miksei Bluesille voinut alunperin rakentaa tarinaa, jollainen Angry Birdsille on rakennettu. Alvar Gullichsenin Bonkillakin on tarina. Ei sellaisen väsääminen vaikeata ole.

K-Espoo olisi perseestä, koska kuten Harkimo sanoo niin espoolaista identiteettiä on turha rakentaa, kun sitä espoolaisuutta ei ole. Ihmiset ovat nimenomaan kotoisin Haukilahdesta tai Espoonlahdesta tai asuvat niillä seuduilla. Siellä on paljon muualta Suomestakin muuttaneita, joita voisi kiinnostaa hyvä meininki sekä hyvä asiakaspalvelu, muttei espoolaisuus. Jonkun ajan kuluttua sellaista kuntaa ei ole edes olemassa kuin Espoo.

Liputan siis Bluesin puolesta. Kunnon tarina siihen, hyviä sponsoreita, laaja omistuspohja, helvetin hyvä asiakaspalvelu niin siitä tulee hyvä.
 

scholl

Jäsen
Espoon siniset pojat? Espoon Smurffit? Hyviä ideoita molemmat, vaikka itse sanonkin :)

Siellä on siniset penkit, sinisyys väreissä etc. Se väri kuvastaa aatelisuutta, porvarillisuutta, suomalaisuutta. Se sopii erittäin hyvin. Ei olisi yhtään hassumpi juttu, jos Bluesilla olisi joku maskotti, joka olisi sininen. Se olisi sitä tarinaa, mitä Blues olisi ja puhuttelisi niitä, joiden mielestä Jokerit on demarijengi ja IFK joko liian stadilainen, liian perinteinen, liian fyysinen tai liian ruotsinkielinen. Blues olisi perheystävällisempi porvariseura, joka sopisi myös hyvin Keilasataman yrityselämään.

Se, että se on Etelä-Espoon, voidaan muuttaa Metron avulla. Blues voi näppärästä ottaa haltuun Ruoholahden, Lauttasaaren, Jätkäsaaren, Kalasataman etc. Uudet asuinalueet, joissa on muualta muuttaneita tyyppejä ja ennen kaikkea niitä, joilla on metron takia helppo mennä halliin. Siihen lisäksi juuri edellä mainittu Keilasataman firmat ja Otaniemen opiskelijat. Jos rehellisiä ollaan niin on aivan turha tavoitella jotain porukkaa Espoon keskuksen slummeista. Sieltä on pirun helppo mennä junalla Jaffalaan. Nämä on talousmaantieteellisiä kysymyksiä, pitää pohtia myös liikennettä, eikä jotain keinotekoisia kuntarajoja.
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Mikäli Bluesin uudeksi nimeksi tulee todella kaikista maailman vaihtoehdoista juuri Angry Birds, on se oksettavuudessaan suomalaisen jääkiekko-, tai oikeastaan koko urheiluhistorian suurin vitsi. Ei siinä mitään, että Suomessa tehdään peli, jossa ammutaan Peter Vesterbackan näköisiä lintuja ritsalla päin vihreitä sianpäitä ja siitä saadaan suurin vientiartikkeli sitten Nokian, mutta rajansa kaikella. Espoo Angry Birds - liian kova vihreille sianpäille. (Linkki ohjaa "kuin kaksi marjaa" -tason kuvaan.)

Ps. Muotijutuista puheen ollen, miten olisi sittenkin Espoon Karppaajat? HK voisi "jatkaa" helposti pääsponsorina.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Espoo Angry Fans - kuvastaisi kannattajien tuntoja.

Miksei Espoo Fy Fans*?

Niin hieno keksintö kuin tuo kyseinen peli on, niin on se nyt jumalauta jos täällä ruvetaan jotain Angry Birdsiä tunkemaan kiekkoseuran nimeksi. Toki kiekkokannattamisella on paikkakunnasta riippuen paljonkin yhteistä kaikenlaisen larppauksen kanssa, siinä missä larppaaja huitoo muovimiekan kanssa yksin metsässä on Bluesin kannattaminen saman tekeminen jäähallissa.

Äänestin Kiekko-Espoota.

*= tummennus © Pekka Jalosen NÄKÖKULMA
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Angry Birds tai Kiekko-Espoo. Mikä vitun Blues? Ei perinteitä ei mitään.

Kiekko-Espoo perustettiin vuonna 1984 ja oli seuran nimenä vuoden 1998 kesään asti eli 14 vuotta. Blues ollut nimenä siitä lähtien, eli 14 vuotta (nimen vaihtumisvuosi lasketaan molempiin, koska saman vuoden aikana kiekkoa pelattiin molemmilla nimillä). Millä perusteilla Kiekko-Espoo -nimellä on enemmän perinteitä kuin Bluesilla? Vain siksi, koska se nimi oli ensin?

Tuli omistajaksi sitten kuka tahansa, jos nimeä vaihdetaan, tämä fani jää eläkkeelle... Blues on ainoa vaihtoehto! Yritetään nyt pitää edes sama nimi, kun kaikki muu vaihtuu jatkuvasti...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös