Toinen asia, mikä on aiheuttanut pientä kummastusta muiden kirjoittajien kaavioissa, on Iliakisin täysi unohtaminen. Hän pelasi yli odotusten heti ensimmäisestä pelistään lähtien ja toi kaivattua varmuutta oman pään pelaamiseen. Mikään pisteiden sylkijä hän ei ole, mutta varma kolmosparin mies joka pistää kaiken likoon joka vaihdossa (vähän kuin Sane parhaimpina päivinä).
"Lada" - V.Lajunen
Laakso - "Karalahti"
Kurki - "Iliakis"
Gröndahl, Näkyvä, "Rönnberg"
Jaaha, Toni Kähkönen on liittynyt joukkoihimme täällä Jatkoajassa. Mikäpä siinä, olet hieno ja tyylikäs mies, joten tervetuloa vaan!
Heti ekassa viestissä oli paljon sellaista asiaa mistä olin itsekin ajatellut kirjoittaa, säästyipä se vaiva. Mutta sen verran täytyy tulokasta ojentaa että väite siitä että J. Sallinen olisi mennyt Rajamäen ohi pelillisesti on mielestäni täysin järjetön. Rajamäki teki tällä kaudella 15 maalia, liigan Holmström maalin edessä, hyvä alivoimapelaaja, johtaja.
Nuorempi Sallinen täyttää noin puolet Ekin vasemman jalan saappaasta tällä hetkellä, ei sen enempää. Ehkä ensi kauden mittaan täyttää sen yhden saappaan kokonaan.
Onhan se niin että Ekin prime time taisi mennä jo. Ja jos jalkojen kanssa tulee pahempia ongelmia niin käyrä osoittaa alaspäin hyvinkin vahvasti, eli vaikka onkin helvetinmoinen joukkuepelaaja niin on samalla aikamoinen riskihankinta. Mutta pitääkö tätä nyt edes pohtia, sehän on taas vaihteeksi menossa Ilvekseen. On ollut aika monta vuotta jo. No, kait se huhu joskus osuu. Itse olen kyllä sitä mieltä että Eki on ylipätevä divariin.Mutta, Ekin taklaukset ovat hieman vähentyneet ja jalkakin alkaa hitusen painamaan, siksi uskalsin väittää nuoremman Sallisen menneen hänestä ohi. En siis missään nimessä haluaisi Ekin lähtevän mutta tulevaisuuden kannalta olisi ehkä hyvä kokeilla Jere Sallista hänen roolissaan, ehkä jopa kahdessa ensimmäisessä ketjussa.
Onhan se niin että Ekin prime time taisi mennä jo. Ja jos jalkojen kanssa tulee pahempia ongelmia niin käyrä osoittaa alaspäin hyvinkin vahvasti, eli vaikka onkin helvetinmoinen joukkuepelaaja niin on samalla aikamoinen riskihankinta. Mutta pitääkö tätä nyt edes pohtia, sehän on taas vaihteeksi menossa Ilvekseen. On ollut aika monta vuotta jo. No, kait se huhu joskus osuu. Itse olen kyllä sitä mieltä että Eki on ylipätevä divariin.
Jere Sallisesta vielä sen verran että kyseessähän on tosi potentiaalinen kaveri ja pelitapakin tosi jees. Mutta samalla on vähän paha aavistus sen suhteen että ura roikkuu aika ohuen langan varassa. Lukuisia loukkaantumisia takanapäin jo, ja tuolla pelityylillä lisää luvassa, etenkin kun taklausten vastaanottaminen on huomattavasti heikommalla tolalla kuin antaminen. Nyt pitäisi kypsyä nopeasti.
Tähän pakko heittää Jeren strategiset mitat: 187 cm & 95 kg. Posket vois olla vähän kaposemmat, mutta kyllähän tuolla massalla pärjää. Pelitapaa voisi ehkä vähän rauhoittaa, jos halutaan karsia loukkantumisia. Itse pidän nuorempaa Sallista varsin hyvänä myös kiekollisena. Toivottavasti kundi onnistuisi kehittymään sillä osa-alueella ensi kaudeksi.Joo, ei tekisi massakuuri pahaa Jerellekään, jotenkin pitää saada ainakin nuppi paremmin turvaan, ettei aivotärähdyksiä tule enää. Velipoika jatkaa samassa ketjussa, niin hän katsoo perään ja vähän eteenkin.
Tähän pakko heittää Jeren strategiset mitat: 187 cm & 95 kg. Posket vois olla vähän kaposemmat, mutta kyllähän tuolla massalla pärjää. Pelitapaa voisi ehkä vähän rauhoittaa, jos halutaan karsia loukkantumisia. Itse pidän nuorempaa Sallista varsin hyvänä myös kiekollisena. Toivottavasti kundi onnistuisi kehittymään sillä osa-alueella ensi kaudeksi.
Mistä nappasit mitat? Jatkoajan mukaan mitat olisivat 183 cm / 83 kg, jossa ainakin pituus on väärin omasta mielestäni.. Jos kiloja on tosiaan 95, niin ovat aika hyvin levittäytyneet.
Jaaha, Toni Kähkönen on liittynyt joukkoihimme täällä Jatkoajassa. Mikäpä siinä, olet hieno ja tyylikäs mies, joten tervetuloa vaan!
Jere Lehtisen suhteen sellainen kommentti, että jos ja kun hän joskus vielä pelaa Espoon paidassa, ei kannata odottaa pistepörssin voittoa eikä muutenkaan mitään hirveitä urotekoja tehojen muodossa. Kaveri on jo aika rikkinäisessä kunnossa, eli olisin lähinnä tyytyväinen jos hän pystyisi pelaamaan edes puolikkaan kauden ja lähinnä auttaisi alivoimalla ja johtajuudessa. Kun muistetaan millä kohinalla Juha Ylönen tuli takaisin änäristä, ja millainen hänen panoksensa meillä oli, voidaan odottaa lähes samaa myös Lehtiseltä. Toki Jere ja Spaddu pelasivat ihan erilaisen NHL-uran, mutta periaatteessa palaavat kotiin samoista lähtökohdista.
Puutunpa nyt sitten tähänkin. Lehtisellä on tämän hetken suomalaispelaajista top-5 laukaus, joten tehoja sopii odottaa, jos kaikki raajat saadaan kaukaloon asti. Tehoja voisi tulla sellainen 25 - 30 pointsia. Tai siihen olisin tyytyväinen.Jere Lehtisen suhteen sellainen kommentti, että jos ja kun hän joskus vielä pelaa Espoon paidassa, ei kannata odottaa pistepörssin voittoa eikä muutenkaan mitään hirveitä urotekoja tehojen muodossa.
Viime kesänä jossakin haastattelussa Lehtinen totesi "olisi mukava vielä pelata Bluesissa joku päivä" tjsp.Jotenkin itse suhtaudun hyvin skeptisesti siihen, että Lehtisellä olisi tarvetta ja halua pelata vielä NHL-uran jälkeen liigaa. Kun paikat ei ole kunnossa ja takana todella hieno ura, uskoisin, että hän lopettaa mieluiten huipulla. Lisäksi Jerellä ei taida olla erityisiä kiinnekohtia nykyiseen Bluesiin eikä hän aikuisten tasolla pelannut Bluesissa liigaa niin en näe miksi hänen tarvitsisi tehdä seuralle mitään palvelusta vaikka toki Blues on tavallaan hänen kasvattajaseura.
Viime kesänä jossakin haastattelussa Lehtinen totesi "olisi mukava vielä pelata Bluesissa joku päivä" tjsp.
Ainakin vielä 2008 mietteet olivat tämänlaiset:Tai siihen olisin tyytyväinen.Viime kesänä jossakin haastattelussa Lehtinen totesi "olisi mukava vielä pelata Bluesissa joku päivä" tjsp.
35-vuotias Lehtinen ei osaa vielä tarkemmin sanoa, mikä hänen roolinsa espoolaisessa jääkiekossa tulisi olemaan.
–Sen näkee sitten, kun pelit ovat ohitse. Valmentamista se ei todennäköisesti tule olemaan.
Iliakisin pitäisin itsekin, jos palkka on korkeintaan 50k. Täytemiehenä käyttökelpoinen. Kurjen jatkospoimus harmittaa tässä kohtaa. Röntti ei ole näyttänyt Bluesissa paikkansa (palkkansa) arvoiselta kuin vasta nyt sääleissä. Ei käyttöä jatkossa.
Mitä mä oon Kurjen peliä nähnyt niin mun mielestä potentiaali on ihan valtava. Sinä päivänä kun se saa päätettyä nousunsa tehokkaammin on pakkien pistepörssin voittaja jo selvillä. Ehdottomasti jatkoa ja tämä asia on hiottava kuntoon! Puolustusnäkemyshän sillä on ihan hyvä vaikkei kokoa liikaa olekkaan niin paljon varmempi omassa päässä kuin moni muu Blues pakki.
Kyllä tulee todellinen hobittipuolustus, jos mukana on Kurki, Laakso, Iliakis, Varakas, Laatikainen, Näkyvä ja Heiskanen. Siinä ei yksi Karalahti tai Korpikari riitä mihinkään. Gröndahl ja Lajunen taas eivät ole millään muotoa jämäköitä. Katsokaa nyt pleijareita ja katsokaa minkälaiset pakit siellä pärjäävät.
Periaatteessa olen samaa mieltä. Toisaalta taas ihan eri kannalla. Kurjella on nyt se neljä(?) kautta ollut jo kehittymisaikaa. Veto ei vaan lähde riittävän hyvin, jos edes lähtee. Tämän lisäksi kiekollisena mies menee nenä jäätä viistäen, eikä täten näe alkuunkaan mitä ympärillä tapahtuu.
Lisäksi Jerellä ei taida olla erityisiä kiinnekohtia nykyiseen Bluesiin eikä hän aikuisten tasolla pelannut Bluesissa liigaa niin en näe miksi hänen tarvitsisi tehdä seuralle mitään palvelusta vaikka toki Blues on tavallaan hänen kasvattajaseura.
Olen yllättynyt siitä, että Camia ollaan laittamassa sentteriksi monen kentälliskaavioissa. Muuten hommassa ei ole mitään vikaa, mutta yksi sentterin suurimmista avuista, eli aloitusvoitot on ollut Camin heikko kohta jo pidemmän aikaa
Sanellakin saattaa lopettaminen käydä mielessä
Samalla periaatteella Öhman ei myöskään voisi pelata keskushyökkääjänä.
Ainakin silloin kun allekirjoittanut on katsellut Bluesin otteluita, niin Öhman on hävinnyt suurimman osan aloituksista, varsinkin ottelun ratkaisuhetkillä ja alivoimatilanteissa Stefu häviää huolestuttavan paljon aloituksia.
Mistäs tällaista kuulit, onko Sane ihan face to face sinulle sanonut, että harkitsee uransa lopettamista? Ei helkkari, Sane ei todellakaan saa lopettaa, hieno pelaaja ja viimeinen Kiekko-Espoon kasvatti, joka vielä mahtuu Bluesiin.
Sanen toivoisi pelaavan Espoossa vielä monta vuotta.