Blues - JYP la 18.3.2006

• 14 176
  • 116

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Nokkis kirjoitti:
Itkua kolmannella. Opetelkaa kannustamaan ihan itse ettei tarvitse keskittyä vieraskannattajille vittuiluun. Saman sanoisin kaikille muille itkijöille joukkueesta riippumatta.

Tuollaisessa metelissä kannustaminen on suoraan sanoen mahdotonta. Ei vaan onnistu kun ei kuule muuta kuin marssirummutusta. Joten se siitä itkusta.

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Nokkis kirjoitti:
Ilmeisesti Espoossa sitten mieluummin istutaan hiljaisessa kiekkopyhätössä jossa yksi kulmaus hoitaa kannustuksen. Erään toverini sanoin "No onpa kiekkokulttuuria"
Jypillä on sitten aivan mahtava fanikulttuuri, niinkö? Kun ääntä ei lähde niin pakko käyttää rumpua korvikkeena.

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
Nokkis kirjoitti:
On kyllä sanottava että naurettavaa narinaa syntyy niiden kannattajien osalta joiden joukkue on kaatunut JYP:n rumpuihin. Vai mikäkö saatana tässä taas oli ongelma? Pitäkää itse sitten sellaista meteliä että rummut peittyy ja joukkue voittaa. Ilmeisesti Espoossa sitten mieluummin istutaan hiljaisessa kiekkopyhätössä jossa yksi kulmaus hoitaa kannustuksen. Erään toverini sanoin "No onpa kiekkokulttuuria"
Jokainen vierasmatkalainen hoitakoon kannustuksen omalla tavallaan. Oma mielipiteeni on, että rumpuja ei tarvitse jääkiekko ottelussa. Mutta toisaalta muutaman Bluesin pelin nähneenä fanikulttuuri on lähes olematonta Espoossa.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Nokkis kirjoitti:
Rytminä kyllä.
Sinua ei häiritse se että tuo "rytmi" joksika tuota kutsut peittää alleen myös teidän kannustuksen käytännössä kokonaan? Vai onko se kenties tarkoitus?

Hyvää työtähän (myös) Jypin kannattajat tekevät. Itse en vaan ymmärrä miksi rummuilla peitetään tuo itse kannustus.

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nokkis kirjoitti:
Vai mikäkö saatana tässä taas oli ongelma?

Se tässä saatana oli ongelmana että ei kukaan selväjärkinen halua kuunnella tuollaista melua, lähtee se sitten kenestä tahansa tai päättyipä ottelu miten tahansa. Tuottaako tämän ymmärtäminen niin suuria ongelmia teikäläiselle?

Ja kannustamisesta puheenollen: eilisen ottelun hiljaisimmat hetkethän koettiin ne neljä kertaa kun Jyp teki maalin ja rummut hiljenivät hetkeksi. se oli melkein kaunista.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Nokkis kirjoitti:
Parhaimmillaan sambaryhmä kuitenkin aloittaa kannustuksen sekä antaa rytmin. Joskus se heijastuu muihinkin. Olen kyllä kuitenkin sitä mieltä, että samban olisi syytä opetella vähän uusia rytmejä.
Tästä samaa mieltä vaikken ylipäätänsä pidä rummuista lätkämatsin yhteydessä. Järkevästi käyttäen, esim niin että yhdellä rummulla aloitetaan kannustus ja sen avulla ylläpidetään rytmiä voi olla hyvinkin toimiva.

Lopetan osaltani tähän, ollaan jo sen verran aiheesta sivussa.

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Pelataan playoff- kiekkoa ja otteluketjussa väännetään jostain ****n rummuista. Hyvähyvähyvä. Ongelmansa kullakin. Mielestäni JYPin kannatusjoukot olivat esimerkillisiä (jotkut pihalla nähdyt yksilöt vähän ylijuopuneita reppanoita - aitiostamme oli onneksi riittävä etäisyys ko. katsomon osaan) ja soittakoot katsomossaan puolestani vaikka venäläisiä iskelmiä hanurikvintettinä jos siltä tuntuu.

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nokkis kirjoitti:
Hiljaisuus on teille tuttua toki. Kukapa siellä sisäfilepihvi kurkussa, kädessä punaviinilasi kannustaisikaan. Pitää pikkuisen shoppailla tossa ostoskadulla.. jaa mikä matsi..
Kun järkevä argumentointi tyrehtyy niin mennään sitten sieltä mistä rima on matalin. Asiallista.

Nikke kirjoitti:
Sinua ei häiritse se että tuo "rytmi" joksika tuota kutsut peittää alleen myös teidän kannustuksen käytännössä kokonaan? Vai onko se kenties tarkoitus?

Juupaniin, mitenkäs se kannustus meillä menikään rumpujen kanssa..tais mennä niin että jyppi-ratata-jyppi-tatata-jne. Eli ei se tainnutkaan peittyä. On se kumma jos tappion aiheuttama katkerahko kirvely saa aikaan niin pahaa reumaa että ei enää tiedä rummun ja ihmiskurkun tuottaman äänen eroa.

Juuri tuli vaihdettua kotikunnaksi Espoo mutta jos koko 'kansa' on kabanossinjäänteitäsormistaanimeskeleviänyyhkyjä niin pitäisi ehkäpä harkita Helsingin kansalaisuutta..oikeastaan ainoa asia mikä vielä pidättelee on tuo muhkea opiskelija-alennus bussimatkoista perkele!

Eli kokeilkaapa toverit espoolaiset kerran semmoista että menkää sinne rumpujen keskelle seisomaan ja hakemaan vähän henkeä itseenne, siellä on kuulkaa oikein mukavata.

Liekö rumpukammo Espoossa niin paha että katsojia ei peliin uskaltautunut kuin se kolmisen tuhatta..voih eih.

Edit: olipa kirotusvirheitä..

Viimeksi muokattu:

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Makuasioistahan tässä keskustellaan... mutta turha vetää keskustelua sivuraiteelle väittämällä, että rumpujen kritisoiminen johtuisi eilisen pelin lopputuloksesta tms.. Kuinka vaikeaa on hyväksyä, että jotkut tykkäävät enemmän huutosakista kuin sambaorkesterista...? Mun katsomoihanne on "valioliigatyyppinen" joukolla huutaminen/laulaminen ja taputukset siihen mukaan. Joku rumpu voi olla, jos se toimii kannustuksen rytmittäjänä ja eikä varasta pääroolia oikealta kannustamiselta. Kannustus on kannustusta, ja rumpujensoitto on rumpujensoittoa. Joku muu on tästä eri mieltä, olkoon. Jos Blues tänään voittaa, niin edelleenkin olen samaa mieltä asiasta. (hengitys tähän väliin)

Onneksi kohta tippuu kiekko jäähän ja joukkueet tuottavat jotain uutta keskusteltavaa. ;-)

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Nokkis kirjoitti:
Mitä mitä. Minä olen keskustellut juuri siitä asiasta johon espoolaiset asian jostain syystä tässä ketjussa veivät.
Tottakai. Enhän minä mitään ole tehnyt, mutta noi muut.

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Nokkis kirjoitti:
Itkua kolmannella. Opetelkaa kannustamaan ihan itse ettei tarvitse keskittyä vieraskannattajille vittuiluun. Saman sanoisin kaikille muille itkijöille joukkueesta riippumatta.

Ei tässä kyse ole vittuilusta vaan siitä että rummut ovat perseestä.
Ja mihin vedät rajan rummutuksessa? 1, 5, 10 vai 100 rumpua?

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen verran nyt hämmennän soppaa, että en käsitä miksi noin iso JYPin fanijoukko ei voi kannustaa taputtamalla, tyyliin jyppi-taptaptap-jyppi-taptaptap.

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Analyytikko kirjoitti:
Sen verran nyt hämmennän soppaa, että en käsitä miksi noin iso JYPin fanijoukko ei voi kannustaa taputtamalla, tyyliin jyppi-taptaptap-jyppi-taptaptap.
Turha tätä asiaa enää viedä pidemmälle. Eiköhän tämä asia ole jo puitu. Puhutaan vaan niistä peleistä, jookos?

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Turhaan me espoolaiset tosiaan itketään. Ei meillä ole perinteitä eikä mitään muutakaan. Ei edes rumpuja.

Nimimerkillä Otan koko rumpusetin ens peliin ja vedän vitun blastbeatia koko matsin.

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Analyytikko kirjoitti:
Vastaan lyhyesti: osa kannustaa, osa ei. Eli meikäläisten faniporukka jakautuu kahtia Fan Clubin ja rumpusakin/huutosakin/sambaryhmän/keksiomalempinimi porukoihin. Fan Clubin sakki (jossa itse tulee pyörittyä) käyttää rytmin hakkaamiseen käsiään ja rumpusakki yllättäen - rumpuja ym. härpäkkeitä.

Porukat eivät aina ole samoissa peleissä, joten siksi joillakin paikkakunnilla rumpu ei pauku, mutta joissakin paukkuu, vaikka porukka olisi isokin. Varmaankin Espoon hallissa meteli oli melkoinen, koska seisomakatsomo on "pitkällä" sivustalla. Joten katsomo vastaa, niin kuin sinne rummutetaan...

Kieltämättä rummutus erilaisin apuvälinein ei ole minun suosiossani: pahimmillaan rumpu on vain monotoninen paukutusvehje, jonka tilalla voisi olla vaikkapa äänentoistovehkeet. Mutta näillä mennään, ja kukin taapertaa tyylillään...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy