Blues-Jokerit La 23.10.2004

  • 8 223
  • 81
Tila
Viestiketju on suljettu.

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mielipiteitä on monia

Kuten niitä kuuluisia perseenreikiäkin.

Olen niin täydellisesti eri linjoilla, että tämä menee turhaksi inttämiseksi. Mun mielestä pelaajalla on vastuu suorituksistaan. Jos ei pelaaminen kiinnosta, ei kannata katsella valmennuksen suuntaan tai johdon suuntaan. Silloin kannattaa katsoa peiliin.

Voinko sanoa duunipaikalla, että vittu mä en jaksa tehdä töitä?Bossi on paska jätkä, vaihtakaa se. Sitten kaikki sanovat, että huhhhuh, toi on muuten oikeassa. Se ei oo koko aikana edes yrittäny tehdä duunia. Ei se oo laiska. Sillä on vaan huonot esimiehet.

Kyllä NHL varmasti on hyvä liiga. Se ei vaan ole niin paljoa SM-liigaa parempi kuin monet luulevat. Eipä se monessa muussakaan joukkueessa natsaa.

vaikken Kapastakaan ihmeemmin arvosta, on hän sentään ihan oikea valmentaja kuitenkin.

Niin no sinähän sen näköjään sanelet kuka on "oikea" valmentaja. Mitäs jos menisit itse penkin taakse?

Edit: typo
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Mielipiteitä on monia

Viestin lähetti Cannibal
Olen niin täydellisesti eri linjoilla, että tämä menee turhaksi inttämiseksi. Mun mielestä pelaajalla on vastuu suorituksistaan. Jos ei pelaaminen kiinnosta, ei kannata katsella valmennuksen suuntaan tai johdon suuntaan. Silloin kannattaa katsoa peiliin.

Jääkiekkojoukkue ei ole mikään toimistotyöpaikka. Sinun logiikkasi mukaanhan pelaajat voisivat itse asiassa hoitaa hommat keskenään, jos valmennuksen osuus on noin pieni? Mitäs ne siellä puvut päällä pyörivät muiden tiellä?

Malonesta saisi kuka muu tahansa joukkue / valmentaja tällä hetkellä enemmän irti kuin jo kerran kenkää saanut totaalisen epäpätevä Rocky. Vai kaatuiko Blues Jokereita ja HIFKiä vastaan Maloneen?

Viestin lähetti Cannibal
Kyllä NHL varmasti on hyvä liiga. Se ei vaan ole niin paljoa SM-liigaa parempi kuin monet luulevat. Eipä se monessa muussakaan joukkueessa natsaa.

Mielestäni tämä tosiasia olisi viipymättä ilmoitettava ympäri kiekkoilevaa maailmaa. Käsittämätöntä, että moinen kansainvälinen kymmenien joukkueiden instituutio on pidetty pystyssä näin kauan valtavine palkkamenoineen. 13 joukkueen SM-liiga on koko maailmalle riittävä tason mittari, esimerkiksi Pelicans-Montreal olisi hyvinkin tasainen mittelö.

Viestin lähetti Cannibal
Niin no sinähän sen näköjään sanelet kuka on "oikea" valmentaja. Mitäs jos menisit itse penkin taakse?

Sinä voisit toisaalta hypätä itse kaukaloon, kun pystyt vaivatta sanelemaan kuka on "oikeasti" hyvä pelaaja ja kuka vain omaa laiskuuttaan surffailee.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti JHag
Mitä valmiimpi pelaaja, sen parempi molemmille osapuolille. Tokihan on pitkän tien kulkijoita farmien kautta, mutta Malone on ollut iso prospekti koko uransa ajan Ruudun tyyliin. Ei ole sattumaa, että hän on pelannut 20+20 tehoilla ja päässyt helvetin arvostettuun rookie all starsiin. Se johtuu siitä, että hän on huipputasokas kiekkoilija.

On Bluesin ongelma, että joukkue ei saa hänestä mitään irti. Se on yksin ja ainoastaan Bluesin ongelma, ei Malonen. Suurin syy lienee vaihtoaitiossa, missä Bluesilla ei käytännössä ole valmennusta ollenkaan. Malone on tottunut erityyppiseen tasoon joka suhteessa, hän ei ole Töykkälän tyyppinen nuori kaveri, jolle riittää jo se, että pääsee pelaamaan SM-liigaa, luistelemaan lujaa ja hakkaamaan kiekkoa päätyyn. Malone on valmis paketti, joka käy huonoilla tehoilla, koska ympäristöä ei ole juuri nyt tehty hänen tehojaan varten.

Täyttä totta ja jos meillä Jokereissa ei olisi jo nyt laituriosasto täynnä niin toivoisin että jos Blues on luopumassa Malonesta niin hänet hommattaisiin meille Jokereihin. Ja tässäkin tilanteessa tuo Malonen hankinta houkuttelisi sillä uskon että hyvän sentterin rinnalla Malone iskee myös täällä SM-liigassa huikeat tehot sillä ominaisuuksien puolesta kaveri on lähes täydellinen paketti. Ja kyllä Bluesin ongelmat on syvällä organisaatiossa sillä ei kaikki Bluesiin hankitut vahvistukset voi aina järjestään olla näin järkyttäviä pettymyksiä. Toivottavasti asiat Espoossa saadaan vielä kuntoon sillä noilla resulsseilla tuollainen rämpiminen ei missään nimessä tule pidemmän päälle toimimaan vaan rahat siirtyvät pian muualle.
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Re: Mielipiteitä on monia

Viestin lähetti Cannibal

Voinko sanoa duunipaikalla, että vittu mä en jaksa tehdä töitä?Bossi on paska jätkä, vaihtakaa se. Sitten kaikki sanovat, että huhhhuh, toi on muuten oikeassa. Se ei oo koko aikana edes yrittäny tehdä duunia. Ei se oo laiska. Sillä on vaan huonot esimiehet.

Pointti on siinä että jos sulla on huono pomo niin varmaan noin sanotkin, mutta jos on hyvä johto ja hyvä ilmapiiri niin silloin ei ole tarvetta, koska olet motivoitunut, tod.näk et itse sitä edes silloin tajua, töissä vaan on kivaa, puitteet kunnossa ja työ maistuu. Jos taas joku takatukka jauhaa paskaa käytävillä ja valmennus on pihalla niin voi olla pikkasen vaikea illasta toiseen hakea huippusuoritusta.

Kyllä ihminen, varsinkin ammatilainen, kypsyy jos ympäristö iskee kapulaa rattaisiin ja toimintaedellytykset on heikot.

Cannibaltsu voi vaikka lukea pari kirjaa henkilöstöjohtamisesta niin tietää mistä tässä nyt puhutaan.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hei

Kertokaapa missä menee työntekijän vastuu teidän mielestänne?
Vai onko sellaista olemassakaan? Laiskoja ihmisiä tai pelaajia ei siis ole? Heitä vain motivoidaan huonosti?

En väitä, että Rocky olisi erityisen hyvä valmentaja...mutta tosiasia on, että minä en oikeastaan hänen valmennuskyvyistään tiedä hevon vittua.

Epäilen sangen vahvasti, että yhtä vähän on teilläkin tietoa. Siihen nähden kommentit tyyliin: "totaalisen epäpätevä Rocky" ja "valmennus on pihalla". Kuulostava kohtalaisen naurettavilta.

Näyttöjä pöytään sitten jos kerran ovat. Enkä todellakaan tarkoita mitään historian kertausta. Nyt eletään tässä hetkessä. Vittuako sillä on väliä saiko joku kenkää kymmenen vuotta sitten.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Hei

Viestin lähetti Cannibal
Kertokaapa missä menee työntekijän vastuu teidän mielestänne?
Vai onko sellaista olemassakaan? Laiskoja ihmisiä tai pelaajia ei siis ole? Heitä vain motivoidaan huonosti?

Suosittelen perehtymään esimerkiksi HRM-johtamiseen. Siitä löytyy runsaasti aineistoa netistä. Pääidea on tiivistetysti se, että sen avulla luodaan henkilöstön korkea sitoutuminen ja työn korkea laatu.

Jos Bluesin pelaajat tuntevat seuransa tavoitteet, arvot ja strategian ja kokevat niin, että heidän arkinen aherruksensa on osa tätä kulttuuria ja että joukkueen johto ja valmennus ovat niihin jokaisessa suhteessa sitoutuneet, kaikki seuran työntekijät (pelaajat ja muutkin) ovat varmasti motivoituneita ja homma toimii.

Laiskoja ja huonoja pelaajia on aina. Mutta sellainen ei ole tilastollisestikaan mahdollista, että pelaajasta tulee lähes aina laiska ja huono kun hän siirtyy Bluesiin, jos seuran johtaminen ja valmennus ovat kunnossa. Sama ongelma kosketti - ja koskettaa edelleenkin jossain määrin - vuosikaudet Jokereita ja silloinkaan vika ei ollut ainakaan pääosin pelaajissa.

Bluesissa on nähty niin monta alisuorittajaa ja jopa paniikinomaista lähtijää (kuten Caloun), että työyhteisön on oltava tavoitteiltaan, strategialtaan ja sitoutumiseltaan melkoisen huono.

Homma ei suomeksi sanottuna toimi. Viisas on se, joka osaa nähdä kokonaisuuden tämän kaiken läpi, yli ja ohi ja pyrkii ratkaisemaan todelliset ongelmat. Todellinen ongelma ei ole niin yksinkertainen, että hyvästä pelaajasta tulee laiska tai huono pelaaja - jopa niin laiska ja huono, että hän haluaa keinoja kaihtamatta pois - lähes aina hänen liittyessään Bluesiin.

edit: kirvihr
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös