Blues - Ilves ti 20.9.2005

  • 9 069
  • 66

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
King kirjoitti:
Kuka muu, kuin Nikkari, odottaa valmista peliä tässä kauden vaiheessa??? Jotain rajaa noihin odotuksiin ja ollaan helvetin tyytyväisiä näistä tärkeistä pisteistä mitä nyt kerätään.

Hmm... Tämä taisi tulla mulle... Vai tuliko? No joo. haluisin kuitenkin perusteluita, jos sormi osoittaa tähän suuntaan.

Yksinkertaista logiikkaa käyttäen Ilveksen ja Bluesin pitäisi olla suurin piirtein samassa vaiheessa pelillisten asioiden kanssa. Molemmissa joukkueissa vaihtuvuus on ollut suurta valmennusta myöten. Menetysten tilalle Ilves on hankkinut junnuja ja yhden ikämiehen. Blues taas on hankkinut erittäin kovia nimiä (huom. nimiä). Pitäisikö joukkueiden siis pelata tasaisia otteluita, koska kuviot eivät vielä ole hallussa? Mielestäni ei. Tällaisissa otteluissa taitavien yksilöiden tulisi nousta ratkaisevaan asemaan juuri yksilötaitonsa ansiosta.

P.S. Tietysti olen tyytyväinen pisteisiin.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
The Nikkari kirjoitti:
Pitäisikö joukkueiden siis pelata tasaisia otteluita, koska kuviot eivät vielä ole hallussa? Mielestäni ei. Tällaisissa otteluissa taitavien yksilöiden tulisi nousta ratkaisevaan asemaan juuri yksilötaitonsa ansiosta.

P.S. Tietysti olen tyytyväinen pisteisiin.

Pitäisi ja pitäisi, mutta eihän kaikki nyt noin yksinkertaista ole. Blues on treenannut helvetin kovaa kesällä ja meno on tällä hetkellä sen mukaista, nihkeää, tahmeaa ja muuten vaan vaikeaa. Heikkilän historian vielä tuntien, ei tämänkaltaisen alun luulisi olevan kenellekään yllätys. Pääasia, että niitä pisteitä tulee. Tottakai on hyvä olla vaativa ja olen sitä itsekin, mutta en vain vielä tässä vaiheessa kautta.
 

mulehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Laitetaan nyt vielä omatkin kommentit Bluesin pelaajista, vaikka melkein kaikki onkin jo sanottu.

Alan pikku hiljaa vetämään takaisin aikaisempia epäilyksiäni Pikku-Niilosta. Tyyli aiheuttaa edelleenkin nitrojen syöntiä, kun koko ajan tuntuu, että maalilla olisi Tom Draper... Nyt vaan kiekot eivät mene maaliin. Jätän aivan pienen varauksen marraskuun depressiota varten, silloin ammattimiehet erottuvat koti-ikävää potevista turisteista.

Samoin vedän hiukan takaisin aikaisempaa Eriksson-negaani. Todennäköisesti mies oli harkkapeleissä vaan niin tukossa kovasta treenistä, että antoi flegun kuvan itsestään. Nyt näyttää koko ajan paremmalta. Alkaa tulla koko ajan miehestä enemmän ja enemmän Ikosen Jussi mieleen. Ja sehän on vain positiivista.

Kulmien rypistelyä aiheutti Pirnes ja Kariya, mutta vain suhteessa odotustasoon. Sysischaisse-osastolle menivät Peltonen ja Gusse. Näistä kahdesta Peltosella on kuitenkin toivoa, Gusse ei tuosta valitettavasti enää parane. Ei kai vaan Peltosen kolmen vuoden soppari tehnyt miehestä heti espoolaisen perinteen mukaista virkamieskiekkoilijaa?

Muita havaintoja:
- Hire se vaan ottaa jokaisessa pelissä rangaistuksen
- Minkä takia kiekkoa pelattiin koko ajan pitkällä syötöllä vastustajan siniviivalla seisovalle miehelle, joka vain ohjaa sen sitten päätyyn? Eikös meillä pitäisi nyt olla kiekollista taitoa ja iso kaukalo, että joku pystyisi vaikka kuljettamaan sen limpun ylös asti?
- Tertsihän on huumorimiehiä! Lopun takaa-ajotilanteessa ei tyytynyt vain tylsästi purkamaan kiekkoa pois alueelta, vaan päätti tanssia yhden hengen ripaskaa kiekon ympärillä. Loppuun vielä tyylipuhdas kaksoissalkov, jonka alastulossa oli tosin hieman hiomista. Tero päätti antaa uneliaan matsin päätteeksi kansalle sirkushuveja. On se kunkku!
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Muutama lyhyt huomio:
- Peli oli aivan järkyttävää paskaa: Ilves oli aivan uskomattoman paska, Blues ainoastaan paska.

-Little, hyvin omintakeinen tyyli ja kiekot tulevat jatkuvasti eteen... ainoa vain, että mies kyllä torjuu kaiken... omituinen hemmo...

-Määttä... melko jäätävä kaatuminen ratkaisuhetkillä kolmannessa erässä, josta Ilves sai hirveän painostuksen. Hieman hymyilytti.

-Lehtonen ja Heinrichs, erittäin hyvää peliä, Banbille voisi antaa huomattavasti enemmän vastuuta jatkossa.

- Pelissä joutui jäähylle, joka kerta kun kaveri kaatui (molemmin puolin). Ei tällaista tuomaritoimintaa voi harjoittaa tällä tasolla.

-Tunnelma hallissa oli aivan aanarista, 402.sta pystyi kuulemaan tuuletuskoneiden hiljaisen suhinan läpi pelin...

- Jocke oli oikeasti hyvä, "ykkösen" peli oli totaalista perseneppailua...

ZOOM on puhunut!
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Kaivanto kirjoitti:
Arvostettu ja visionäärinen ammattivalmentaja Mika Saarinen keksi laittaa Tapparan yv-kuvioon viivamiehiksi murhaavan tehokkaan, satumaisen parin Gustafsson-Kangasniemi.
Minulle jäi myös mieleen eräs jatkoaika, jossa Tappara sai ylivoiman ja tämä samainen taktikko käytti avautuneen jäätilan laittamalla kentälle polkukoineita tyyliin Kangasniemi, Gustafsson, Kuki ja Varis. En nyt muista oliko juuri nämä miehet, mutta pointti varmaan selvisi.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
ZOOM kirjoitti:
Muutama lyhyt huomio:
-Tunnelma hallissa oli aivan aanarista, 402.sta pystyi kuulemaan tuuletuskoneiden hiljaisen suhinan läpi pelin...

Miten voi kuulla tuuletuskoneiden hiljaisen suhinan, jos kannustaa omaa joukkuetta?
 

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
King kirjoitti:
Tää on kyllä ihme, että mä edes kehun Töykkälää, mutta Jomppe on pelannut ihan kivasti nämä ekat pelit, vaikka kauhea kooho onkin.

Samaa mieltä. Eilisessäkin pelissä pari pahaa vetoa.

Tuli vaan mieleen että ihmisten erilaiset näkemykset pelistä voi hyvin usein johtua sijoittumisesta hallissa. Yläkatsomo vs. baarin pääty ja ollaan ihan eri pelissä. Ylhäällä peli on hitaamman oloista ja kuviot näkee paremmin, mutta itse seuraan peliä mieluumin lähellä hyökkäyspään maalia.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
DanC kirjoitti:
Miten voi kuulla tuuletuskoneiden hiljaisen suhinan, jos kannustaa omaa joukkuetta?


Kuka sanoi, että minä olisin mitään kannustanut=)
Aika hassultahan se tuntuu yksin meuhkata katsomossa...
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
ZOOM kirjoitti:
Kuka sanoi, että minä olisin mitään kannustanut=)
Aika hassultahan se tuntuu yksin meuhkata katsomossa...

Niin, siinähän se pointti olikin.
Huonosta tunnelmasta voi vain syyttää niitä, jotka eivät kannusta?

Tottahan se kuitenkin on, että jos yksin alat 402:ssa kannustamaan ja heilumaan, niin "hulluksi" leimaavia katseita voi saada osakseen. Toisaalta luulen, että yläkatsomoiden porukankin voi saada mukaan kannustamaan. Ainakin ne muutamat kerrat mitä olen 403:ssa ollut, niin kyllä siellä porukka lähtee mukaan. Vaikka aika vaikeaa se onkin.
 
Viimeksi muokattu:

Number 11

Jäsen
DanC kirjoitti:
Tottahan se kuitenkin on, että jos yksin alat 402:ssa kannustamaan ja heilumaan, niin "hulluksi" leimaavia katseita voi saada osakseen. Toisaalta luulen, että yläkatsomoiden porukankin voi saada mukaan kannustamaan.

Itse istun 402:ssa ja kyllähän se kannatus liian usein on vaisua siellä. Yhdyn fanikatsomon taputuksiin lähes aina ja taputan sen lisäksi myös muulloin kun koen sen aiheelliseksi. Fanikatsomon huutoihin en vain pysty lähtemään mukaan yksin. Sen sijaan fanimatkoilla yms. huudan kylläkin. Yläkatsomot tarvitsisivat sellaisia vahvoja persoonia, jotka näitä huutoja aloittaisivat ja niihin olisi helppo yhtyä. Itse en valitettavasti ole tällainen henkilö.
 
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Blues ja Charleston Chiefs!
Pakko suorastaan...

Pystytköhän Daespoo katsomaan Gussen peliä millään tavalla objektiivisesti. Tuntuu hieman siltä että vaikka Gussen paitaan puettaisiin Scott Stevens olisit pelin jälkeen tällä marmattamassa "taas aivan luokaton" tai "mitä se tekee ylipäätänsä koko hallissa".

Mun mielestä Gusse on tosiaan mennyt eteenpäin. Kiekollisessa pelissä näkee selkeästi pilkahduksia ja sijoittuminen on sentään pääsääntöisesti kohdallaan. Tulee vielä varmasti.

Kun sitä oikeaa kaistaa pelissä niin tarkkaan Daespoo valvoit, niin montako kertaa muuten Gusse joutui ottamaan "ison paineen" vastaan kun saman puolen laituri oli "myynyt" itsensä pihalle? Montako kertaa kierrettiin 1-1 tilanteessa kuin pujottelukeppi. Ei niinkään montaa.

Muistaakseni muuten tuo sinun hehkuttamasi T.Määttä aiheutti vähintäänkin sata sydäriä pelin lopussa kaatumalla oman maalin takana omiin luistimiinsa.

Kommentteja pelistä
+ Joukkueella on pelitapa johon se sitoutuu ja aktiivisesti sitä toteuttaa.
+ Kun peli "kääntyy" lähtee ensimmäinen syöttä nopeasti eteenpäin ja pääsääntöisesti omille.
+ Viisikkopelaaminen on tiivistynyt. "Välit" pienet ja duunia tehdään kimpassa.
+ Bambi Lehtonen. Aivan saatanan miellyttävä tapaus. Noilla raameilla, käsillä, silmällä ja itseluottamuksella vain taivas on rajana.
+ Heikkilän pelinjohtaminen. Edellisten vatuloiden aikakaudella olisi pisteet matkanneet Tampereelle.
+ Faniryhmälle. Sehän alkaa näyttää ihan faniryhmältä!

- Kaljajonot. Ihme ja kumma kun ei kiinnosta tehdä myyntiä.
- Peltonen. Toivottavasti vain kovasta harjoittelusta tukossa, muuten liian hidas mihinkään.
- Alkushow. Mitä vittua siellä mietitään!!! Käykääpä Ameriikan ihmemaassa katsomassa miten fiilistä luodaan.
- Seisomakatsomo. Ainakaan vielä ei ole selvinnyt mikä sen rooli on. Tuoda vastustajan fanit hyville tonteille riekkumaan?

Hei jätkät. Kolme matsia ja seitsemän pistettä. Ei yhtään paskempi startti!
 

thUNDer

Jäsen
Suosikkijoukkue
™ Pohjoisen porhot stana & Sisu, veri UND kunnia ™
Juhaht kirjoitti:
Bluesin ylivoima oli muuten onnetonta, mutta mikä jännempää, Ilveksen vastaava oli vielä heikompaa. Paljon on Pirillä vielä työtä edessään jos tuosta joukkueesta haluaa voittavan tehdä. On se kumma, miten nämä voimasuhteet vaihtelevat näin kaudesta toiseen. Vaikka onhan se toki tavallaan ihan hauskaakin.

Näin Kärppäfanina tuo lause kyllä 'särähti' korvaan.. ei negatiivisessa, vaan jotenkin positiivisessa mielessä. Miten edellisen lauseen nyt selittäs? No kun Kake oli meillä muutaman kauden valmentamassa, niin ylivoima oli melkein aina ja ehkä jopa poikkeuksetta ihan hirveää paskaa! Tällä en halua haukkua Bluesin porukkaa, en valmennusta enkä pelaajia ollenkaan, mutta näin se vain oli.

Tuli jotenkin Canalia katsoessani, kun Bluesin ylivoima 'pyöri', mieleen Heikkilän Kärpät. Se ylivoima oli jotakin sanoinkuvaamattoman surkeaa räpellystä! Muuten Heikkilä kyllä hoiti hommat, niinkuin hyvän valmentajan tuleekin.

Toivottavasti Kake saa bluesin materiaalista irti myös yv:n hyväksi jotakin. Toivottavasti teidän ei tarvitse katsoa sitä "ristkikulma,ränni,hilipatihei,toivotaantoivotaan" yrittämistä enää alkukauden jälkeen.

Ei muutakuin onnea ja menestystä Bluesin kaudelle! Toivottavasti tällä kaudella saatte sitä menestystä prkl! ;)

- Thunder
 

Bandana

Jäsen
Number 11 kirjoitti:
Yläkatsomot tarvitsisivat sellaisia vahvoja persoonia, jotka näitä huutoja aloittaisivat ja niihin olisi helppo yhtyä.

Lähettäkää Joey takaisin sinne. Everybody wins.

Kuten Tapiolan Taidomi (huikean nimimerkin keksinyt) totesi, on tuo alkushow aika vaisu. Tylsä traileri, Ozzy kulunut jo puhki ja muutenkin sisääntulo on niin väsynyt, että se ei saa tarpeeksi huomiota itselleen. Jotain uutta, räväkkää ja näyttävempää olisi toivonut sille saralle.

No, ei parane nyt hirveästi valittaa kun pisteitä on tullut mukavasti. Toivottasti kuitenkin lauantaina nähdään jo viihdyttävämpää lätkää ja enemmän maaleja.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Sasha kirjoitti:
Kuten Tapiolan Taidomi (huikean nimimerkin keksinyt) totesi,
Huikea, mikä huikea. Minä ainakin luulin pitkään, että se on Tapiolan Talidomidi. Sorry.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
thUNDer kirjoitti:
Tuli jotenkin Canalia katsoessani, kun Bluesin ylivoima 'pyöri', mieleen Heikkilän Kärpät. Se ylivoima oli jotakin sanoinkuvaamattoman surkeaa räpellystä! Muuten Heikkilä kyllä hoiti hommat, niinkuin hyvän valmentajan tuleekin.

Toivottavasti Kake saa bluesin materiaalista irti myös yv:n hyväksi jotakin. Toivottavasti teidän ei tarvitse katsoa sitä "ristkikulma,ränni,hilipatihei,toivotaantoivotaan" yrittämistä enää alkukauden jälkeen.
Minulle tuli mieleen edellisen kauden Blues. Ja sitä edellisen kauden. Ja sitä edellisen. Noita "ylivoimia", joiden vaarallisin tilanne on kertaluontoinen kiekon heittäminen ristikulmaan, on täälläpäin nähty aika monta tuntia ja miestyövuotta.

Toki toivotaan, että Kake saa ylivoimaammekin vihdoin jonkun tolkun. Tähän mennessä on toki tullut ihan kivasti pisteitä, vaikkei peli/ylivoima kummoista ole ollutkaan, mutta onko se sitten Kaken/Littlen/jonkun muun ansíota/puhdasta tsägää, onkin sitten eri juttu. En osaa huolestua alkukauden huonosta ylivoimasta niin kauan kuin pisteitä muuten vain tulee, lähtökohtanahan on kuitenkin ollut sysipaska ylivoima ilman sarjapisteitä. Joskus sitten keväällä, niissä peli numero viisseiskoissa, onkin sitten jo toinen juttu. Silloinhan kuulemma punnitaan erikoistilannepelaaminen ja maalivahtipeli, joihin Jutin mukaan ovat kaikki maailmassa tähän mennessä pelatut jääkiekko-ottelut ratkenneet ja tulevat aina ratkeamaan.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Lehtonen

Jos ylivoimasta puhutaan, niin laittaisin ehdottomasti Lehtosen yv:hen.
Mies on tällä hetkellä nuoresta iästään huolimatta Bluesin hyökkääjien
eliittiä. Nyt vaan rohkeutta Heikkilältä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tapiolan Taidomi kirjoitti:
Pystytköhän Daespoo katsomaan Gussen peliä millään tavalla objektiivisesti. Tuntuu hieman siltä että vaikka Gussen paitaan puettaisiin Scott Stevens olisit pelin jälkeen tällä marmattamassa "taas aivan luokaton" tai "mitä se tekee ylipäätänsä koko hallissa".

Mun mielestä Gusse on tosiaan mennyt eteenpäin. Kiekollisessa pelissä näkee selkeästi pilkahduksia ja sijoittuminen on sentään pääsääntöisesti kohdallaan. Tulee vielä varmasti.

Kun sitä oikeaa kaistaa pelissä niin tarkkaan Daespoo valvoit, niin montako kertaa muuten Gusse joutui ottamaan "ison paineen" vastaan kun saman puolen laituri oli "myynyt" itsensä pihalle? Montako kertaa kierrettiin 1-1 tilanteessa kuin pujottelukeppi. Ei niinkään montaa.

Mulla ei oikeasti ole mitään Gussea vastaan, edellisellä visiitillä tykkäsin kaverista oikein paljon eikä hän ole koskaan ollut mikään silmätikku tyyliin ahem Hedberg.

En vain nähnyt juuri mitään positiivista hänen pelissään Ipa-matsissa, pääasiassa juuri tuossa oman pään pelissä jossa hänet oli niiiiin helppo kiertää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös