Mainos

Blues - HIFK, 8.1.2002

• 15 693
  • 185

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kävin kyllä..

...vapaan keskustelun puolella jhag. Menee vähän chattailun puolelle nyt, mutta menköön. Kävi kyllä mielessä jo pelin aikana, että jatkoaika-tuttujen keskellä varmaan istutaan.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Daespoo...

veikkaajassa oli muutama viikko sitten vitsi (tai totta):

Ennen kauden alkua oli harjoitusturnaus (danske-cup) Hämeenlinnassa. Kaukalossa peli ifk-pelicans. Pena kysyy vieressä istuvalta "kukas se pelikaanien maalissa pelaa" "Mikko Rämö" kuului vastaus. Tähän Pena "ai jaa no kuka niiden toinen veskari sitten on".

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
JHagin mainitsemiin Apen kolmeen virheeseen:
1) Vaikka Ape otti JC:n pelihalut löysästi, olisi jo pelaajien pitänyt häntäluullaan tajuta se, että JC olisi pitänyt alussa taklata pelihaluttomaksi (ei -kyvyttömäksi)
2) Aikalisä oli juuri tulossa, vaan tuli Häppölän älytön jäähy
3) Pelattiin Mälkiän tekemillä kentällisillä.
Muutenkin Apen piti itse tsekata kaikki pelaajat tositilanteessa, ei kai muuten Levokarikaan olisi pelannut.
Itse istuin ylempänä, mutta Rikalan vieressä, prkl.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti fiftyeight
JHagin mainitsemiin Apen kolmeen virheeseen:
1) Vaikka Ape otti JC:n pelihalut löysästi, olisi jo pelaajien pitänyt häntäluullaan tajuta se, että JC olisi pitänyt alussa taklata pelihaluttomaksi (ei -kyvyttömäksi)
2) Aikalisä oli juuri tulossa, vaan tuli Häppölän älytön jäähy
3) Pelattiin Mälkiän tekemillä kentällisillä.
Muutenkin Apen piti itse tsekata kaikki pelaajat tositilanteessa, ei kai muuten Levokarikaan olisi pelannut.
Itse istuin ylempänä, mutta Rikalan vieressä, prkl.

-ookka, ja varsinkin JC:n osalta, mutta Mälkiäkään ei ollut enää pitkään aikaan peluuttanut Latvian traktoria keskellä.

JC:n selästä puuttuivat Mäkkäri/Pasi/Vauhkonen, jota olisin kerrankin toivonut jäälle

Pena-juttu on totta, Bluesin ns. päättäviltä tahoilta kuultua. Tapahtui tosin hyvin pian Kohnin tulon jälkeen eikä alkoholillakaan ollut osuutta

Eldritch

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Prjakhinille

Kysehän ei ollut Marekin tapauksessa kolmesta vuodesta vaan tästä keväästä. Marekilla on sopimus kauden loppuun ja vaikka kuiskisi agentilleen mitä hyvänsä, ei HIFKilla ole mitään velvoitetta sopimusta pistää poikki. Kauden jälkeen tilanne on tietenkin eri, mutta eiköhän se Z. rapakon taakse lähde. Ja kaikella kunnioituksella Bluesin tämänhetkistä joukkuetta kohtaan: jos Marek menestyksen himossa haluaisi toiseen suomalaisseuraan, eiköhän silloin suunta olisi Ilmala tai Turku. Siellä päin on kuitenkin tuosta menestymisestä ihan eri näytöt kuin Espoossa.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kentälliset olivat Mälkiän. Valitettavasti.

-Tämä on nyt yhdynnän suorittamista välimerkin kanssa, mutta Ape oli tehnyt JOITAIN muutoksia, joista suurin oli junnuketjun Pikkarainen-Häppölä-Grunn hajottaminen ja Pikkaraisen nostaminen ykköseen Vopatin ja ja Sepon rinnalle. Tästähän narisin jo pitkän aikaa aikaisemmin, tästä junnujen itsepäisestä yhdessä peluuttamisesta.

Lisäksi "tehonyrkkimme" Kuhta-Cipruss-Kölli oli taas kasattu alkuperäiseen muotoonsa. Valitettavasti. Ciprusshan on pelannut enemmän laidassa viime aikoina, mm. Kuhdan ja Vopatin/Sepon kanssa.

Vai tarkoititko sitä, että kentälliset syntyivät sen Apen mainostaman keskustelun tuloksena, jonka hän kävi Mälkiän kanssa maanantaina? Silloinhan kentälliset ehkä olivat siinä mielessä Mälkiän, että äijät fundeerasivat hommaa kimpassa. Mutta miten se Mälkiä vasta fudujen jälkeen keksi hajottaa junnuketjun? Ja jos Mälkiä ehdotti pokkana Apelle Ciprussin peluuttamista sentterinä, oli se kyllä ns. jäynä eli viimeinen pieni vittuilu HIFKille. Se hänelle suotakoon.

Näin tärkeää ja olennaista tällä kertaa.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pikkarainen-Häppölä-Grunn- ketjuun tehtiin tilaa Hirschovitsille. Valitettavasti, koska se vähäkin voima vietiin #36 muodossa. Hyvää oli se, että Pikkarainen viihtyi Sepon vierellä.
Surullisen kuuluisa "ykkösketju" oli Mälkiän luoma tehonyrkki, joten sitä piti silti vähän väliä kokeilla, jos sittenkin...
Olennaista? Olennaista lienee jatkossa enää voitot.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Pikkarainen-Häppölä-Grunn- ketjuun tehtiin tilaa Hirschovitsille. Valitettavasti, koska se vähäkin voima vietiin #36 muodossa.

Aijaa, mä taas olin hyvinkin tyytyväinen juuri Hirschovitsin otteisiin, vaikka nuori onkin, niin voimaa riittää myös kaksinkamppailuissa ja on muutenkin onnistunut erittäin hyvin omassa hommassaan. Mielestäni kamppailee Häppölän kanssa IFK:n tämän kauden parhaan tulokkaan tittelistä. Eli ei se voiman katoaminen missään ainakaan Bluesia vastaan näkynyt, vaan Kimi toi sitä tohon ketjuun lisää.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Asiat voi nähdä niin monella tavalla. Itse olin huomaavinani nuorisoketjussa kyllä vauhtia ja vipellystä, mutta myös köykäisen varren tuomaa vähäverisyyttä päästä sen viimeisen ja ratkaisevan punnerruksen myötä maalintekoon. Paikkoja kun oli vauhdin ansiosta, mutta se viimeistely? Tiedä sitten.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnut

Joo, Hirsovitch on minunkin mielestäni iloinen yllätys ja aikamoinen power-hyökkääjä jo nykyisillä raameillaan. Pojalla on vauhti kohdallaan ja niitit osuvat hyvin. Valinta nuorten MM-kisoihin toi varmastikin myös itseluottamusta.

Mutta kyllä minä Talonmies-Pikkaraisenkin lasken onnistujien joukkoon. Jätkä oli aika mainio siinä Vopatin rinnalla. Pikkarainenkin on voimapelaaja, mutta ihan erityyppinen kuin Hirsovitch, josta tulee vähän mieleen Eki Rajamäki. Pikkaraisessa on aimo annos ärsyttävää sikakiekkoilijaa - ihan positiivisessa mielessä.

Häppölä on ollut hyvän alun jälkeen lievä pettymys, Capolta en (varmaan ainoana) tällä kaudella paljon odottanutkaan. Mutta kuten sanottu, Capoa olen nähnyt B-junnusta asti ja hän on kyllä kaikkein lahjakkain näistä junnuistamme. On vaan eri asia, saadaanko se lahjakkuus esiin kärsivällisyyden kautta. Uskotaan vielä.

Vihko - mitähän siitä sanoisi? Hirveä polkemaan ja yritystä riittää, mutta tuntuu vähän yksinäiseltä soturilta. Luulen/pelkään, että jos HIFK treidauksiin ryhtyy, Vihko on aika kärkipäässä lähtijöiden listalla. Miksikö? Siksi, että sille on ottajia, toisin kuin Vauhkoselle.
Vihkoakin olen nähnyt ihan junnusta asti ja minusta hän on nostanut profiiliaan selvästi junnuajoista. Todella mielenkiintoinen pelaaja.

(Ja juuri nyt saan tekstiviestin Vihko 5 min Oulussa...)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy