Blues 2005-2006

  • 283 746
  • 1 499
Tila
Viestiketju on suljettu.

raindex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Brashear
Onko kenelläkään käynyt mielessä , että blue f:n mainitsema maalivahti voisi totella nimeä Scott Langkow ? Saisi ainakin allekirjoittaneen näkemään punaista . Draperin kausi meillä on liiankin hyvin muistissa ...

Ihan näin maalivahdin näkökulmasta niin kyllä mulle omasta mielestäni liigan kahden viime kauden paras maalivahti kävisi ihan koska tahansa. Langkown edessä kun ei ole ollut sitä "huippurykelmää" ja silti kaveri on pitänyt tasonsa järjestään joka pelissä. Ne harvat pelit mitä minulla on ollut ilo seurata kyseisen kaverin työskentelyä niin olen ollut erittäin vakuuttunut. Käy puolestani helpostikkin Bluesin ykköseksi vaan tuskinpa näin tulee tapahtumaan...
 

raindex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Brashear
Onko kenelläkään käynyt mielessä , että blue f:n mainitsema maalivahti voisi totella nimeä Scott Langkow ? Saisi ainakin allekirjoittaneen näkemään punaista . Draperin kausi meillä on liiankin hyvin muistissa ...

Ihan näin maalivahdin näkökulmasta niin kyllä mulle omasta mielestäni liigan kahden viime kauden paras maalivahti kävisi ihan koska tahansa. Langkown edessä kun ei ole ollut sitä "huippurykelmää" ja silti kaveri on pitänyt tasonsa järjestään joka pelissä. Ne harvat pelit mitä minulla on ollut ilo seurata kyseisen kaverin työskentelyä niin olen ollut erittäin vakuuttunut. Käy puolestani helpostikkin Bluesin ykköseksi vaan tuskinpa näin tulee tapahtumaan...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pakko mainostaa täällä, siltä varalta etteivät asianomaiset sitä itse tee. Espooblues.netissä on luettavissa Jukka Ropposen mielenkiintoinen kolumni, tsekatkaas:

http://www.espooblues.net/kolumnit.php?s=26


Hitusen jopa harmittaa, ettei ainakaan meikäläisellä ole mitään mielikuvaa Browerin pelitavasta. Mikähän siinä mahtoi niin omintakeista olla? Sen muistan, että mieheltä tippuivat piilolinssit useasti, mutta muuten on aika hataria ne muistikuvat. No, se off-topicista.
 

KEspoo76

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Olipa mukavaa lukea Jukan tekstiä vanhoista K-Espoo ajoista, kiitos siitä.
Tuli hyvin mieleen ne sadat kerrat kun itse kävi katsomassa K-espoon nousua aina divarista liigaan asti. Vaikka näin Scott Browerin otteita kymmenissä liigamatseissa en kuitenkaan millään muista hänen omintakeista tyyliä.
Tämä voi hyvin johtua siitä ettei silloin 13+ vuotiaana tarkkaillut samoja asioita kuin tänäpäivänä.

Jukalle onnea uusiin tehtäviin Blues organisaatiossa!
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Browerin aikaan olin niin hirveän nuori, toki aktiivisesti kävin jäähallilla. Jos yksi sana pitäisi Browerista mainita niin se olisi juuri taistelija. Loppuun asti. Browerista myös yksi muisto, joskus penskana samassa valokuvassa Scottin kanssa. Muistaakseni muutamia Kiekko-Espoon pelaajia oli jossain.. Haukilahdessa mahdollisesti.. Shellillä tai jotain? :)

Tuon Ikosen maalin JyP ht:tä vastaan muistan kyllä. Se oli herkkua se, Matinkylässä oli todella vähän yleisöä silloin.
 
Viimeksi muokattu:

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Vielä tuossa kuukausi sitten täällä väännettiin vahvasti kättä siitä miten joukkue kannattaisi koota. Jotkut olivat sitä mieltä että nyt kannattaisi pistää rahaa häpeilemättä peliin ja hankkia kaikkien aikojen joukkue. Toisten mielestä olisi fiksumpaa rakentaa hiukan pidemmällä tähtäimellä omien pelaajien varaan.

Tällä hetkellä olen aika varma siitä että molemmat leirit ovat tyytyväisiä. Itse olen ainakin positiivisesti yllättynyt ja erittäin tyytyväinen joukkueeseen. Bluesissa on tulevalla kaudella enemmän meikäläisiä kuin olisin koskaan voinut uskoa mutta heidän lisäkseen johto on onnistunut houkuttelemaan hyviä vahvistuksia sinisiin. Pirnes, Eriksson, Eskelinen ja Peltonen ovat pelaajia jotka kelpaisivat kaikille liigajoukkueille. Eli hyvältä näyttää.

Onhan tässä toki edelleenkin muutama kysymysmerkki ilmassa, suurin kysymys on tietenkin se että kuka on se toinen maalivahti? No, joka tapauksessa uskoisin että pelimerkkejä on vielä aivan riittävästi jäljellä ja sekin on hyvä juttu että kiintiössä on vielä kaksi paikkaa jäljellä. Ainakin yksi paikoista kannattaisi säästää siltä varalta että Pirnes lähtee.


Niin, yksi pieni kyssäri vielä loppuun. Nyt kun Ruuttu on ulostettu niin kävisiköhän niin että Blues tekee mailasopimuksen toisen tahon kanssa? Kuluneella kaudellahan pelattiin ymmärtääkseni Ruutun firman mailoilla. Ei sillä että ymmärtäisin mailoista mitään mutta katsomoon näytti kyllä siltä että Bluesilla oli liigan paskimmat mailat. Kohn taisi iskeä lähemmäs sata mailaa säpäleiksi...
 

Dolgor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Rags
Itse olen todella tyytyväinen uusiin hankintoihin. Mainiota, että Pirnes valitsi Bluesin, eikä mennyt esim. muualle Eurooppaan tai liigaan. Peltosestakin olen kuullut pelkkää hyvää. Kaltiainen on täydellinen nuori kakkosmokke. Vieläpä oma kasvatti.

Muistakaa, että vielä on pari ulkolaispaikkaa tyhjänä. Toinen törsätään varmasti ykkösveskaan, mutta entäpä toinen? Hyökkääjä vai pakki? Pakin paikkoja ei kylläkään taida olla enää jäljellä. Kiekollinen maalintekijä sen ainakin täytyy olla, oli sitten hyökkääjä tai puolustaja.

Voisiko joku heittää tämän hetkisen ketjukoostumuksen?
 

JJO

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, San Jose Sharks, HJK
En panisi pahakseni, jos maalivahtikaksikko olisi Kaltiainen-Myllyniemi. Nuorta kyllä, mutta Kaltiaisella tuntuu olevan hyvät meriitit yliopistosta aloittajaksi. Ja jossain vaiheessa sekin murros penkkimiehestä aloittajaksi on tehtävä. Mikä olisikaan parempaa kuin espoolaislähtöinen kundi Bluesin veräjänvartijana vuosikaudet?

Pirneksen paluu on todella ilahduttavaa, sentteriosasto on nyt kunnossa. Vielä kiekollinen pakki ja maaliahne laituri niin pakka on kasassa,

Ja jos ulkomaalainen ykkösvahti on hankittava, ehdottakaa joku Summaselle että soittaa Arturs Irbelle. Elinikäinen haaveeni toteutuisi (ja Blues saisi todella hyvän ykkösen). Neuvotteluvalttina voisi käyttää vaikka ensi kauden jälkeen Latviassa pelattavia MM-kisoja, joihin mies pääsisi takuuvarmasti vain pelaamalla euroopassa.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Perhana kun nyt alkaa joukkue näyttämään hyvältä! Hienoa että saatiin Essikin takas, ainoastaan sopimuksen NHL-pykälä jäi harmittamaan... Kaltiainenkin oli myös hieno veto. Todellakin, hänestä voi kehittyä kovakin maalivahti meille vielä vuosiksi eteenpäin. Peltonen nyt ei taas toivon mukaan ole se 1. kiekollinen pakki, joka hankintalistalla on ollut, mutta mikäs siinä jos mies haluaa nakuttaa yli 30 pistettä ensi kaudella. Siinä tapauksessa kaikki olisi hyvin. Nyt varmaan odotellaan enää sitä snaipperia ja kunkku-molarii, mutta voishan sieltä se pakkikin vielä tulla : D
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Blågula
Niin, yksi pieni kyssäri vielä loppuun. Nyt kun Ruuttu on ulostettu niin kävisiköhän niin että Blues tekee mailasopimuksen toisen tahon kanssa? Kuluneella kaudellahan pelattiin ymmärtääkseni Ruutun firman mailoilla. Ei sillä että ymmärtäisin mailoista mitään mutta katsomoon näytti kyllä siltä että Bluesilla oli liigan paskimmat mailat. Kohn taisi iskeä lähemmäs sata mailaa säpäleiksi...

Tätä olen minäkin miettinyt. Toki minkä tahansa mailan saa lyötyä säpäleiksi, mutta mulla oli koko kauden sellainen fiilis, että keskimäärin enemmän kuin yksi tuhannen taalan paikka per peli menetettiin siihen, että maila katkesi kun piti laukoa. Olen myös kuullut mailoista enemmän ymmärtäviltä, että Luiswillen mailat olisivat aika huonoja. Ja jos merkkiä vaihdettaisiin, niin ei tarvitsisi ihmisten enää kysellä, että miksi Blues mainostaa Tepsiä.
 

C.Moreno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & ISO-K Fan Club
Viestin lähetti JJO

Ja jos ulkomaalainen ykkösvahti on hankittava, ehdottakaa joku Summaselle että soittaa Arturs Irbelle. Elinikäinen haaveeni toteutuisi (ja Blues saisi todella hyvän ykkösen). Neuvotteluvalttina voisi käyttää vaikka ensi kauden jälkeen Latviassa pelattavia MM-kisoja, joihin mies pääsisi takuuvarmasti vain pelaamalla euroopassa.

Eikös meillä ole noita eläkeikäisiä maalivahteja ollut takavuosina jo ihan riesaksi asti?Itse en hirveästi ainakaan riemusta kiljuisi Irben sainaamisesta.
Joku hieman nuorempi p-amerikkalainen on ainakin omalla toivelistalla...Lamothe tai vastaava.

Miksei myös rahaa voisi työntää traktorilla vaikka Scott Langkowin ovesta sisään?Ihan hyvän kuvan Ässä-vuodet ovat jättääneet sällin otteista.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Blues on tehnyt tarjouksen Pihlströmille. Pillu ei päässyt ainakaan tällä viikolla Lappeenrantaan tryoutille inttikiireiden vuoksi. Saa nähdä tuleeko kaveri ollenkaan.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti mirasane
Blues on tehnyt tarjouksen Pihlströmille. Pillu ei päässyt ainakaan tällä viikolla Lappeenrantaan tryoutille inttikiireiden vuoksi. Saa nähdä tuleeko kaveri ollenkaan.
Tapiolan toimistossa on siis vielä järki kädessä? Nyt helvetti se Pihlströmin sopimus kuntoon, olisi pitänyt olla jo. Ja mun puolesta samantien 2 vuoden paperi. Henkilökohtaisesti voin sanoa että viime kauden joukkeesta vain Kohnin lähtö olisi vituttanut enemmän kuin jos Pihlström ei jatka.
 

TheTuoppi

Jäsen
Viestin lähetti mirasane
Blues on tehnyt tarjouksen Pihlströmille. Pillu ei päässyt ainakaan tällä viikolla Lappeenrantaan tryoutille inttikiireiden vuoksi. Saa nähdä tuleeko kaveri ollenkaan.

Aivan loistavaa, jos tieto pitää paikkansa! Pillun taklauksia täytynee nähdä jatkossakin!
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti mirasane
Blues on tehnyt tarjouksen Pihlströmille. Pillu ei päässyt ainakaan tällä viikolla Lappeenrantaan tryoutille inttikiireiden vuoksi. Saa nähdä tuleeko kaveri ollenkaan.

Positiivisten uutisen tulo ei näköjään lopu sitten mitenkään. Kertakaikkiaan loistavaa, nyt vasta tajuaa Pihlströmin todellisen arvon kun menettäminen on lähellä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti Nikke
Tapiolan toimistossa on siis vielä järki kädessä? Nyt helvetti se Pihlströmin sopimus kuntoon, olisi pitänyt olla jo. Ja mun puolesta samantien 2 vuoden paperi. Henkilökohtaisesti voin sanoa että viime kauden joukkeesta vain Kohnin lähtö olisi vituttanut enemmän kuin jos Pihlström ei jatka.

Juuri näin, itse asiassa Pillun lähtö olisi vituttanut jopa enemmän koska Kohnin lähtöön olin henkisesti jo varautunut.

Homma näyttää hyvältä, jopa liian hyvältä. Jossain on koira haudattuna pakosti.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Pitää nyt antaa vähän huonojakin uutisia, että ette alkaisi liikaa intoilemaan. Jarkko A. Immosella oli seuran optio ensi kaudesta, jossa seuran piti tiettyyn päivään mennessä ilmoittaa käyttääkö se option vai ei. Joukkue ilmoitti haluavansa pitää Immosen, mutta ilmoitus tuli määräajan jälkeen, joten agentti tulkitsi Immosen olevan vapaa neuvottelemaan muiden kanssa. Nyt agentin pöydällä on tarjoukset SaiPalta ja Bluesilta, mutta päätöksiä ei vielä ole tehty.

Osataan sitä penailua näköjään harrastaa Bluesin toimistolla. SaiPa-johtohan ei muistanut ajoissa kertoa Harri Tikkaselle, että kaverin palveluksia ei tarvita ensi kaudella. Unohduksen takia kaverin optio astui voimaan ja nyt SaiPan pakistossa on palkkaa nostamassa tämä 175-senttinen gooni, jota kukaan ei halua nähdä ensi kauden jengissä.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti mirasane
Pitää nyt antaa vähän huonojakin uutisia, että ette alkaisi liikaa intoilemaan. Jarkko A. Immosella oli seuran optio ensi kaudesta, jossa seuran piti tiettyyn päivään mennessä ilmoittaa käyttääkö se option vai ei. Joukkue ilmoitti haluavansa pitää Immosen, mutta ilmoitus tuli määräajan jälkeen, joten agentti tulkitsi Immosen olevan vapaa neuvottelemaan muiden kanssa. Nyt agentin pöydällä on tarjoukset SaiPalta ja Bluesilta, mutta päätöksiä ei vielä ole tehty.

Osataan sitä penailua näköjään harrastaa Bluesin toimistolla. SaiPa-johtohan ei muistanut ajoissa kertoa Harri Tikkaselle, että kaverin palveluksia ei tarvita ensi kaudella. Unohduksen takia kaverin optio astui voimaan ja nyt SaiPan pakistossa on palkkaa nostamassa tämä 175-senttinen gooni, jota kukaan ei halua nähdä ensi kauden jengissä.

Bluesin sivuijen mukaan Immonen kuuluu niihin sopimuspelaajiin, joiden kanssa on sovittu jatkosta 28.4 mennessä.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Niin no, mianittakoon nyt vielä kerran selvennykseksi, että Immonen pelaa ensikauden Bluesissa. Sijoitus ilm. kolmosketjun keskellä (Pirneksen pysyessä joukkueessa).
 

huppumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Ottawa, Leeds Utd
Viestin lähetti Tommy
Browerista myös yksi muisto, joskus penskana samassa valokuvassa Scottin kanssa.

Pitäs varmaan kaivella varaston pohjalta Browerin vanha maila,jonka pikkuveli on aikoinaan Jukalta saanut..

Se on ainut muisto Browerista meikäläiselläkin..
 

JJO

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, San Jose Sharks, HJK
Browerin debyytti taisi tapahtua Helsingin jäähallissa, olisiko ollut IFK:ta vastaan. Olin kaverini ja faijani kanssa katsomassa, ja hauskaa oli. Muistan jännittävän tunteen, olihan Kiekko-Espoo juuri hankkinut yhden ensimmäisistä (vai olisiko ollut ensimmäinen?) ulkomaalaisvahvistuksista, amerikkalaisen maalivahdin. Huusimme keuhkomme pihalle kannustuksia nimenomaan Browerille, ja olimme tyytyväisiä näkemäämme.

Browerista ei tosiaan ole hirveän paljoa muistoja, olin aika nuori silloin, paitsi että torjui Juha Vireniuksen "pöydän alle" ja nappasi hyvin nopeasti ykkösvahdin paikan.

Ja tosiaan ne piilolinssijutut on kanssa muistissa.

Browerhan menehtyi valitettavasti vuonna 1998 auto-onnettomuudessa, jossa kokaiinipöllyssä väärällä puolella tietä ajanut mies törmäsi suoraan vastaantulevan Browerin autoon.

Alla linkki Browerin muistoksi tehdylle sivustolle:

http://www3.telus.net/public/browerd/Scottsweb/scottspage.htm

1992-93 Kiekko-Espoo FNL 28 0 0 0 1627 94 0 0 3.46

1993-94 Kiekko-Espoo FNL 35 0 0 0 1495 119 0 0 3.77
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti JJO
Muistan jännittävän tunteen, olihan Kiekko-Espoo juuri hankkinut yhden ensimmäisistä (vai olisiko ollut ensimmäinen?) ulkomaalaisvahvistuksista, amerikkalaisen maalivahdin. Huusimme keuhkomme pihalle kannustuksia nimenomaan Browerille, ja olimme tyytyväisiä näkemäämme.

En Browerin ekaa peliä itse muista, mutta muistan kyllä miehen hyvin muuten. Samanlaisia ajatuksia silloin oli. Pieni korjaus kuitenkin siihen, että K-Espoon ensimmäinen ulkomaalaisvahvistus oli divariajan jeesuspartainen kanadalainen (?) Kostas Garagavrilidis, lienee kreikkalaista sukujuurta.
 

JPL

Jäsen
Viestin lähetti JJO
Ja jos ulkomaalainen ykkösvahti on hankittava, ehdottakaa joku Summaselle että soittaa Arturs Irbelle. Elinikäinen haaveeni toteutuisi (ja Blues saisi todella hyvän ykkösen). Neuvotteluvalttina voisi käyttää vaikka ensi kauden jälkeen Latviassa pelattavia MM-kisoja, joihin mies pääsisi takuuvarmasti vain pelaamalla euroopassa.

Irbe pelaili tuossa toissapäivänä Latvian maajoukkueen mukana täällä Oulussa. Ei kannata hankkia. Irbe oli aikoinaan hyvä veskari, mutta aika on jo armottomasti jättänyt miehen. Ei todellakaan ollut enää se sama Irbe, joka aikoinaan torjui Carolinassa. Irben vahvuus on aina ollut hyvä liikkuminen, mutta koska nykyään se ei enää ole edes sitä luokkaa, mitä hyvältä liigavahdilta vaaditaan. Johan te Myllyksen testasitte - miksi ottaa uutta samanlaista säheltäjää? Pitää varmasti toisinaan joukkuetta pystyssä, mutta toisinaan pettää pahasti. Summanen ei ole niin tyhmä, että tuhlaisi rahaa puhtaaseen riskiin. AHL:stä löytyy kyllä huomattavasti varmempia ja nälkäisempiä kassareita.
 

JJO

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, San Jose Sharks, HJK
En usko, että Irbe pelannut missään tällä kaudella joten tuntuma on varmasti hakusessa. Siitä ja iästä huolimatta yhä erittäin hyvä maalivahti, joka pesee keskitason AHL-imurit mennen tullen. Pystyy lisäksi hanskaamaan vaikka kuinka isn työmäärän tarvittaessa.

Blueshan ei edes kaipaa pitkäaikaista ykköstä muualta, Kaltiainen on aiakin ymmärtääkseni se pitkäaikaistavoite ykköseksi, eikä hän niin nuori ole että se aika olisi kamalan kaukana.

Irbe on tunnollinen työntekijä, hyvä joukkuepelaaja (pelikavereiden mukaan) ja ilmeisesti hyvä nuorempien maalivahtien "mentori". Lisäksi Irbe toisi vähän väriä ja luonnetta joukkueeseen, josta puuttuu molempia.
 

Pleier

Jäsen
Viestin lähetti E
En Browerin ekaa peliä itse muista, mutta muistan kyllä miehen hyvin muuten. Samanlaisia ajatuksia silloin oli. Pieni korjaus kuitenkin siihen, että K-Espoon ensimmäinen ulkomaalaisvahvistus oli divariajan jeesuspartainen kanadalainen (?) Kostas Garagavrilidis, lienee kreikkalaista sukujuurta.

Muistelisin että "Karakallion Jorma" olisi ollut Tsekkoslovakian ja Litvinovin miehiä. Oli muuten loistava persoona sen ajan divarissa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös