Otanpa mäkin nyt kantaa tähän Banham/Jokerit/Virmanen/Urheilulehti/CIA/FBI -stooriin...
Itse olen Tuomen suusta kuullut seuraavaa: Frank Banhamin lähtiessä kauden jälkeen Suomesta Banham, Salonoja ja Tuomi pitivät pienen keskustelutuokion, jonka lopputuloksena kolmikko paiskasi kättä: "Jos ei NHL, niin Espoon Blues."
Eli Stolk: siinä on sulle se lupaus. OK, toi nyt on taas lupaus ja lupaus, kyllähän kaikki tietää että mikään ei ole varmaa ennen kuin se on paperilla. Mutta siis TT on itse vahvistanut että Bluesilla ja Banhamilla oli tällainen suullinen sopimus jatkosta. TT kertoi, että seuraavan kerran hän kuuli Banhamista sitten, kun STT julkaisi ton uutisen hänen diilistä Narripaitoihin. Syystäkin mies oli vähän käärmeissään, MUTTA: Tuomi kuitenkin painotti, että Banham ei ole mitenkään ainutlaatuinen pelaaja maailmassa, ja Blues kyllä löytää hänelle korvaajan. Menneitä on turha jäädä sen kummemmin murehtimaan. Frank teki omat ratkaisunsa ja juridisestihan kaikki meni ihan oikein, tyylillisesti ei ihan samaa voi sanoa.
Näin jälkeenpäin voi sanoa, että korvaajien nimet ovat Jiri Zelenka ja Jan Caloun. Oletusarvoltaan ainakin miehet iskevät pisteitä aika rankkaan tahtiin.
Banham, vaikka onkin värikäs pelaaja, ja laukoo uskomattoman lujaa, on kahden jutun ihme: laukaus ja se pyörähdys kiekon kanssa. Niillä tuli ainakin alkukaudesta hyvin tulosta. Loppukausi oli paljon vaikeampaa, kun miehen tyyli tunnettiin, ja kaikki maalivahdit ja pakit osasivat odottaa kultakypäräiseltä mieheltä laukausta. Banham pidettiin paljon tarkemmin ja mies oli todella usein aika turhautunut. Välillä erittäin hyvä, mutta loppukaudesta varsinkin, liian näkymätön. Tottakai olisin halunnut Banhamin pitää täällä, mutta on turha jäädä sen lähtöä liiemmin murehtimaan, Bluesilla on kuitenkin aika kovan luokan arsenaalia ilman Banhamiakin.
Noita Kiekko-Antin puheita on vaikea kommentoida, koska mulla ei ole asiasta minkäänlaista tietoa. Sen vaan voi sanoa, että aika paljon tuli Bluesista ihan aiheetonta sontaa, ja jostainhan nekin ovat lähteneet... mistä, ken tietää?