Blues 2001-02 osa 2

  • 16 134
  • 134

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei pakkeja lisäää...

Mun mielestä D näyttää jo ihan hyvältä, hyökkäykseen tarvitaan kipeästi kokoa ja voimaa. Topperi olis ihanteellinen vaihtoehto siihen rooliin.
 

Remu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Taitaa olla vanhan kertausta, mutta kun tuota puolustajien nimilistaa silmäilee, niin kyllä alkaa heikottamaan ajatellessa samaista listaa Vykoukalin loukkaannuttua. Aikamoinen kauhuskenaario vai kuinka? Eli tämä mielessä täytyy kyllä toivoa kädet ristissä että viimeisen ulkomaalaisen paikan vie joku kovatasoinen pakki.

Mikäli se kuitenkin on hyökkääjä, niin kyllä ainakin omaan korvaani helähtäisi suhteellisen messevästi parivaljakko Davidsson-Caloun… Sen Toporowskin paikalle tosiaan se Tuomainen olisi erittäin hyvä vaihtoehto pelaamaan samantyyppistä roolia. Näiden diilien toteutuessa voisi tosin budjetti snadisti paisua, mutta tuskin se nyt hirveätä lovea omistajan kukkaroon tekisi.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Davidsson ei enää mahdu joukkueeseen,
sillä meillä on ykkössentteri. Filip Turek.

Se on totta että voimaa ja kokoa tarvitaan hyökkäykseen, Shayne Toporowski tai Marko Tuomainen.

Yksi tälläinen Ray Giruox -tyylinen puolustaja tekisi vielä terää.
 

kaasumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tammerfors ja Södertälje Sport Klubb.
Ahola ja Popovic!

Tässä kaksi suurikokoista puolustajaa joista toivomme voimaa ja kovuutta puolustupäähän tulevalla kaudella SSK:n riveissä.
Popovic 110 kiloa ja 8 NHL kautta takana ja Ahola iso ja kokenut pelaaja. OK jäähysuman mahdollisuus tietenkin on olemassa näiden kahden kaverin osalta, eihän näistä kahdesta mainitusta kumpikaan ole tunnettu minään "salamana" luistimet jalassa :D

Tiilikainen joka tietojen mukaan on hyvä ystävä Juha Lindille tuli pakettihankintana Lind kaupassa. Uskon kuitenkin että Tiilikainenkin jotain positiivista tuo mukanaan Södertäljen joukkueeseen? Pelasihan mies jo aikaisemmassa vaiheessa Tukholman AIK:n riveissä, kuitenkaan mitään ihmeitä esittämättä.

Peter Larsson(Curt Larssonin poika, Curt entinen Ruotsin maajoukkueen veskari 70 luvulta)on varma hankinta joka on tunnettu pistekone sekä Brynäksessä, Ilveksessä, Jypissä ja nyt viime vuosina Saksan liigassa. Peter joka on SSK:n oma kasvatti palaa nyt sitten kotijäille usean ulkomaanvuoden jälkeen. Larssonilta voimme odotella mukavan määrän maaleja, tai oikeastaan pääasiassa maaliin johtavia syöttöjä.
Mielenkiintoista myös nähdä miten nuori Gabriel Karlsson onnistuu uudessa seurassaan? Pelasihan Gabriel Porin Ässissäkin viime kaudella jossa onnistumisia pahemmin ei tullut(kenkää tuli). Toisaalta Ässät ei ollut se porukka missä viime kaudella oli kaikesta helpointa onnistua. Tiedämmehän kaikki miten Porilaisten pelit kulki. Jumboporukassa ei ole helppo pelata.
Gabriel pelasi Ässien jälkeen loppukauden Leksandissa jossa hän onnistui mukavasti.

Joka tapauksessa mielenkiintoinen kausi tulossa sekä Espoolla niinkuin Södertäljelläkin. Toivotaan menestystä.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Re: Ahola ja Popovic!

Viestin lähetti kaasumies
Tässä kaksi suurikokoista puolustajaa joista toivomme voimaa ja kovuutta puolustupäähän tulevalla kaudella SSK:n riveissä.
Popovic 110 kiloa ja 8 NHL kautta takana ja Ahola iso ja kokenut pelaaja. OK jäähysuman mahdollisuus tietenkin on olemassa näiden kahden kaverin osalta, eihän näistä kahdesta mainitusta kumpikaan ole tunnettu minään "salamana" luistimet jalassa :D

Tiilikainen joka tietojen mukaan on hyvä ystävä Juha Lindille tuli pakettihankintana Lind kaupassa. Uskon kuitenkin että Tiilikainenkin jotain positiivista tuo mukanaan Södertäljen joukkueeseen? Pelasihan mies jo aikaisemmassa vaiheessa Tukholman AIK:n riveissä, kuitenkaan mitään ihmeitä esittämättä.

Peter Larsson(Curt Larssonin poika, Curt entinen Ruotsin maajoukkueen veskari 70 luvulta)on varma hankinta joka on tunnettu pistekone sekä Brynäksessä, Ilveksessä, Jypissä ja nyt viime vuosina Saksan liigassa. Peter joka on SSK:n oma kasvatti palaa nyt sitten kotijäille usean ulkomaanvuoden jälkeen. Larssonilta voimme odotella mukavan määrän maaleja, tai oikeastaan pääasiassa maaliin johtavia syöttöjä.
Mielenkiintoista myös nähdä miten nuori Gabriel Karlsson onnistuu uudessa seurassaan? Pelasihan Gabriel Porin Ässissäkin viime kaudella jossa onnistumisia pahemmin ei tullut(kenkää tuli). Toisaalta Ässät ei ollut se porukka missä viime kaudella oli kaikesta helpointa onnistua. Tiedämmehän kaikki miten Porilaisten pelit kulki. Jumboporukassa ei ole helppo pelata.
Gabriel pelasi Ässien jälkeen loppukauden Leksandissa jossa hän onnistui mukavasti.

Joka tapauksessa mielenkiintoinen kausi tulossa sekä Espoolla niinkuin Södertäljelläkin. Toivotaan menestystä.

Ahola nyt ei ihan mikään rymistelijä ole... enemmänkin kiekollinen johtohahmo...

Sodertäljen hankinnoista: todella riskipitoista... Tiilikainen ja Ahola eivät ole pariin vuoteen saaneet tasaisesti hyvää suoritustasoa kaivettua, mutta varsinkin Ahola omaa potentiaalia olla All Star-pakki jos homma luistaa. Tiilikainen paiskii töitä paljon, muttei ole saanut muuta aikaan kuin hukattuja maalipaikkoja. On joskus ollut mukamas lupaava, koskas alkaa niitä lunastaa... voi tehdä hyvän kauden, mutta epäilevästi siihen kyllä nyt suhtaudun....
 

Sokos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kannattaisi tehdä Topperin kanssa soppari. Mies on monipuolinen ja on ns. Kovien tilanteiden mies. Muistamme hyvin taannoisen Blues-Hifk matsin. Maltti on valttia.

Ja mies on kuulemme todella kova tappelemaan. Mm. Hätääntyi Smithin ehdotuksesta. Tehkää ihmeessä soppari pojjat.

Ps. Tuskin Jussi sijoittanee omia rahojaan Bluesiin. Joten niiden rahojen haikailu on todella lapsellista!


:mad:
 

Kapo

Jäsen
ote topperin hastattelusta

TA: Sinulla oli kahnausta mm. entisen joukkuetoverisi Matt Smithin kanssa pelissä Ilvestä vastaan, mistä oli kyse?

ST: "Se oli ensimmäinen pelini Suomessa, enkä edes tiennyt sen olevan hän. Luulen ettei hänkään tiennyt aluksi kuka olin. Myöhemmin pelissä juttelimme hetken asiasta ja hän sanoi että meidän olisi pitänyt tapella, sillä se on kuulemma hänen roolinsa Ilveksessä. Itse olin melko yllättynyt sillä kuten sanoin, se oli ensimmäinen pelini täällä ja olin vasta kuntoutumassa loukkaantumisen jälkeen enkä todellakaan odottanut tappelua heti alkuun. Olin pelissä taklannut muutamaan otteeseen rajusti, ja hänen valmentajansa oli lähettänyt hänet perääni. Pelin jälkeen nauroimme asialle, mutta tottakai tilanteen tullen olisimme tapelleet vastaikkainkin toistemme kanssa välittämättä entisestä seuratoveruudesta. Kasvoimme samalla seudulla ja tiedämme molemmat, että tilanteen tullen on oltava valmis mihin vain joukkueen puolesta. Samanlaisia tilanteita on ollut useampia, ja joskus lähdetään tappeluun joskus ei. On kyse siitä, että toiset pelaajat kunnoittavat sinua, ja että saat pelata omaa peliäsi. Sanaharkkaa on ollut useasti, mutta suomalaiset pelaajat puhuvat minulle useasti suomea, enkä tietenkään tajua siitä mitään, joten monesti tappeluhalukkuus on kadonnut siihen. Tällainen tilanne oli mm. Jokereiden Kari Haakanan kanssa."
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mitäs sä nyt taas selität?

Älä Sokos tunge nokkaasi Bluesin viestiketjuun moisella provosoinnilla. Tiedät varsin hyvin miten asia oli, ja Topperin vetäytyminen on pelkkä legenda josta ilmeisesti Ilves-leirissä on tullut todellinen myytti. Ainakin haastatteluni perusteella asia ei ollut niinkuin sanoit. Kyllä Toporowski kestää vertailun...varsinkin Matt Smithin kanssa. Topperi osaa pelatakin.

Pidähän pienempää suuta!

T: Rui Costa.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Kapo
Mutta täytyy myös muistaa, että Topo oli suomeen tullessaan keskenkuntoinen, eikä ensimmäisessä matsissa (HIFK) juuri muuta tehnyt kuin seisoskeli Hifkiläisten pyörityksessa ja huiski mailalla...

Kapo,

ei millään pahalla mutta Topperin eka peli SM-liigassa oli 5.12.2000 Tampereella Ilvestä vastaan. IFK-matsi oli vasta seitsemäs peli ja noihin aikoihin Topperi alkoi jo saada juonesta kiinni...olihan välissä joulutauko, jonka aikana häntä kuntoutettiin ankarasti.

Tuota väitettyä "välikohtausta" Smithin kanssa on tosiaan Tampereella katsottu hiukan ilvesturkin lämmöstä...;)

Uhkasihan tämä IFK:n rääväsuu #25 runkosarjan päätöskierroksella jo alkulämmittelyssä "hakata espoolaisilta puoli päätä irti", mutta mielipide muuttui pienen juttutuokion jälkeen vastakkaisen seuran #23 kanssa...

Tosin nämä linjatuomarin tönimiset ja keskisormen näyttelyt päätuomarille jätän omaan arvottomuuteensa.
 

flogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
[

Tosin nämä linjatuomarin tönimiset ja keskisormen näyttelyt päätuomarille jätän omaan arvottomuuteensa. [/B][/QUOTE]

Niinpä, mutta toi 2+10 käytöksestä Bluesin pelatessa alivoimaa sekoitti minunkin pasmat aivan täydellisesti! Siihenhän se peli sit tyssäs jos en väärin muista. Hävetti pikkasen jälkeenpäin kun edessäni istui sattumalta vaari-iskä-pikkupoika yhdistelmä. Tais pikkuskidi oppia pari uutta kirosanaa...
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Viestin lähetti Sokos
Kannattaisi tehdä Topperin kanssa soppari. Mies on monipuolinen ja on ns. Kovien tilanteiden mies. Muistamme hyvin taannoisen Blues-Hifk matsin. Maltti on valttia.

Ja mies on kuulemme todella kova tappelemaan. Mm. Hätääntyi Smithin ehdotuksesta. Tehkää ihmeessä soppari pojjat.

Ps. Tuskin Jussi sijoittanee omia rahojaan Bluesiin. Joten niiden rahojen haikailu on todella lapsellista!


:mad:


Totta hemmetissä kannattaisi tehdä soppari.

Älkää ihmeessä tehkö Raipen kanssa sopparia, menihän silläkin totaalisesti hermot yhdessä Ilves-Blues -pelissä viime kaudella...? Pinna/peli -tahdilla pelaava kaveri saa välillä vähän lämmetäkin... ei haittaa.

Tosta Smithin jutusta nyt on vatkattu legendaa jo vaikka kuinka kauan... Olen ehdottomasti sitä mieltä ettei äijän kannata ihan kenen tahansa nollan kanssa tiputtaa hanskoja vaan jos joku ehdottaa tappelua ilman sen kummempaa syytä! Eihän se auta omaa joukkuettaan yhtään. Paljon parempi että on kentällä, varsinkin kun on kyse Topperin tasoisesta pelaajasta. Joku Smith nyt ei sinänsä Ilveksen puolustuksessa mikään korvaamaton kaveri ole, että siitä vaan tappelemaan. Smith on vastaavanlainen pelaaja kuin Willman, tarpeeksi hyödytön että sen voi tarpeen tullen uhrata hanskaushommiin ilman sen suurempaa syytäkin.

Ja veikkaisin että toi Jussin patistaminen ostoksille tarkoitti enemmänkin, että hän (toimitusjohtaja) käyttäisi Bluesin rahoja yhteen kovan luokan pelaajaan. Jos olet yhtään tätä viestiketjua seurannut, niin moneen kertaan on tullut selväksi että Jussin rahat on eri asia kuin Bluesin rahat. Tuskin kukaan ihan vakavalla naamalla haikailee että mies omistaan pistäisi pötäkkää palamaan ostaakseen Bluesiin uuden pelaajan... näin minä ainakin asian käsitin.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jussin rahoista

Eikö se salonojan juniori omista seurasta 80%? Jos näin on niin eikö silloin ole jussin rahat kyseessä. Tämä oli vain pieni piikki...ei kannata kenenkään suuttua näin kesällä

Ei jussia ole varmasti valittu toimitusjohtajaksi liikemiestaitojensa puolesta vaan on tainnut olla raha aika isona tekijänä...
 
Viimeksi muokattu:

Sokos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Mitäs sä nyt taas selität?

Viestin lähetti Cannibal
Älä Sokos tunge nokkaasi Bluesin viestiketjuun moisella provosoinnilla. Tiedät varsin hyvin miten asia oli, ja Topperin vetäytyminen on pelkkä legenda josta ilmeisesti Ilves-leirissä on tullut todellinen myytti. Ainakin haastatteluni perusteella asia ei ollut niinkuin sanoit. Kyllä Toporowski kestää vertailun...varsinkin Matt Smithin kanssa. Topperi osaa pelatakin.

Pidähän pienempää suuta!

T: Rui Costa.

Pienempää suuta? Says who?:(

Kyllä itse T.A.007 kävi haastattelemassa kyseistä herraa(Topperi). Tottakai mies kieltää kaiken, tunteehan hän jos kuka Smithin. Eikös Frank Kyrbänkin uskotellut T.A.007:lle että jos jatkaa Suomessa niin hän tekee sen Bluesissa????

Seuraavassa Smith kertoo näkemyksensä:

9. Ilveksen fanit haluaisivat tietää, oletko "poliisi" vai et? Tällä kaudella olet ainakin pelannut aika rauhallisesti.

- Minä teen mitä minun käsketään tehdä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos haluaa tapella niin kyllä pelaaja silloin pysyy Amerikassa. Tänne tullaan kehittämään nopeutta ja kiekollista pelaamista. Yritän pelata fyysisesti kovaa, mutta pysyä pois jäähyboksista. Ei minusta siellä ole paljon apua joukkueelle. Minua ei ole haastettu tappelemaan täällä. Jos joku haluaa tapella, niin tottakai otan haasteen vastaan. Eilen Bluesin Shayne Toporowski pelasi koko ajan sikaa ja kysyin, että haluaako hän tapella vai mitä hän oikein meinaa, mutta ei ilmeisesti halunnut, kun lähti pois .

Itse en yritä tässä todistaa, että Smith on Mike Tyson, vaan sitä, että Topperi on pelkuri!
:cool:
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Eiköhän tässä ole molempien lausunnoissa kyse samanlaisesta suunpieksemisestä mitä esim. nyrkkeilyssä harrastetaan koko ajan. Smith väittää Topperin pelanneen pikkusikaa, Topperi kertoo olleensa hiukan pihalla koko tilanteesta, ei tajunut että äijä oli Smith eikä todellakaan nähnyt mitään ideaa lähteä tappelemaan.

Pelkuruuskin on niin kirjava käsite. Pidetään nyt kuitenkin mielessä että SM-liiga ei ole NHL. Sanktiot tappeluista on aina paljon suuremmat (kuten myös Topperi haastattelussaan painottaa). Amerikassahan saa tappelusta vitosen ja sen jälkeen on taas täysillä pelissä ja kuvioissa mukana. Suomessa sen sijaan joutuu pihalle ja muutamasta iskusta saakin jo pelin tai kaksi lisää huilimisaikaa. Tämän takia mun mielestä tollaisessa tilanteessa ei ollut mitään järkeä lähteä tappelemaan, kun selkeää syytä ei ollut. Kutsu sitä sitten pelkuruudeksi tai miksi tahdot. Mun mielestä tappeleminen ei kannata pelkän tappelemisen vuoksi, ja suurempia pelkureita ovat kaikki mailalla huitojat vaikkapa Jani Kiviharjusta lähtien...


Ja lisäksi Jussista: ehkä käytämmekin sitten ilmausta "Bluesin pankkitili ei ole Jussin pankkitili." :cool:
 

Kapo

Jäsen
Hups

Kävipäs kämmi! no, hätä ei ole tämän näköinen. Saatte vapaasti valita seuraavista selityksistä: 1. Tarkoitin siis luonnollisesti hänen ensimmäista HIFK-peliään. 2. Tarkoitin ensimmäistä peliä, jota olin katsomassa hänen saapumisensa jälkeen. 3. tarkoitin hänen ensimmäista HIFK-peliään, jota olin katsomassa.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Re: Mitäs sä nyt taas selität?

Viestin lähetti Sokos



Itse en yritä tässä todistaa, että Smith on Mike Tyson, vaan sitä, että Topperi on pelkuri!
:cool:

Pelkuri????
Tuskin kovin moni 185 senttinen pelkuri menee haastamaan lähes kaksi metristä haakanaa tappeluun? Voin tietenkin olla väärässä!

Ja jos haakaana olis uskaltanut lähteä myllyyn topperin kanssa olis siinä kyllä haakana saanut sellasta kyytiä! Ja aivan varmasti rakastamasi Matt"gaygor"Smithkin
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Snickersin sivuilla on Tuomen kommentti...

sanoo suurinpiirtein että Bluesilla on hyvät tarkkailuasemat Pohjois-Amerikkaan... eli että katellaan ihan rauhassa mitä tapahtuu...

Käykää katsomassa itse.

Vetäisin tästä sellaisen johtopäätöksen, että se tsekkipakki oli ja meni... meni siis NHL:ään. Nyt on kaiketi taas verkot vesillä.

Odottelen ihan innolla kuka sieltä tulee... näissä vanhoissa tuttavuuksissakin on ihan loistavia vaihtoehtoja...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ruotsalainen lähteeni kertoi että Blues oli mukana taistelussa Davidssonista, eli hyökkääjää etsitään.

Tervetuloa Toporowski!
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Bluesilla on jo 5 ulkomaalaista !!!

En nyt halua maalailla turhia piruja seinille, mutta eikös Draper ole edelleen Bluesin sopimuspelaaja ? Eli jospa viidennen ulkomaalaisen nimen julistus on enää kiinni siitä, että saadaan Draper pihalle, jotta saadaan tuo ulkomaalaisenpaikka vapaaksi. Kiellettyähän tietääkseni ei ole pitää useampaa kuin viittä ulkomaalaista, mutta ns.herrasmiessopimuksella ollaan sovittu, ettei edes kirjoilla ole tuota määrää enempää ulkomaanapuja.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Bluesilla on jo 5 ulkomaalaista !!!

Viestin lähetti Blues forever
En nyt halua maalailla turhia piruja seinille, mutta eikös Draper ole edelleen Bluesin sopimuspelaaja ? Eli jospa viidennen ulkomaalaisen nimen julistus on enää kiinni siitä, että saadaan Draper pihalle, jotta saadaan tuo ulkomaalaisenpaikka vapaaksi. Kiellettyähän tietääkseni ei ole pitää useampaa kuin viittä ulkomaalaista, mutta ns.herrasmiessopimuksella ollaan sovittu, ettei edes kirjoilla ole tuota määrää enempää ulkomaanapuja.

Kyllä niitä saa olla yli viisi.
Kunhan kokoonpanossa on vain viisi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Draperista

Joskus noin pari kuukautta sitten oli Bluesista juttua lehdessä (en valitettavasti enää muista missä, olisikohan ollut Helsingin Sanomat) ja siinä sanottiin, että Tom Draper ei ole enää joukkueessa mukana. Muistaakseni ei enää oleillut Suomessakaan. Joten Draperia ei tarvitse edes laskea kiintiöön.
 

flogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
snickers

Käykää kattomassa. Kuka mahtaa se nuori jätkä olla? Calounin vieressä Zelenka ja Turekin vieressä ilmeisesti herra X?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös