Minä olen harrastanut bloggaamista enemmän ja vähemmän aktiivisesti jo kymmenen viime vuoden ajan. Oma blogini itse asiassa just siis täytti toukokuussa kymmenen vuotta, ensimmäisen postauksen sinne rustasin 25. toukokuuta 2011.
Just sattumalta tämä juhlavuosi on kuitenkin ollut etenkin alku kesästä-alku syksyyn asti varsin haasteellinen blogilleni ja tosissani mietin jo Arttu Wiskarin laulun sanoin Tässäkö tää oli? Ja annanko blogini lopullisesti kaikessa hiljaisuudessa hautautua nettimaailman syövereihin.
Bloggaamisen selkeän rauhoittumisen ja mahdollisen harrastuksen lopettamisenkin miettimisen syynä olivat ne seikat että työt veivät elämästä ison osan, vapaa-aika oli varsin rajoitettua ja vapaa-ajalla olin jokseenkin väsynyt keskittyäkseni bloggaamiseen sekä aiheetkin olivat vähissä. Bloggaaminen ei ollut enää nautinnollista.
Sitten jossain lokakuun tienoilla elämässäni alkoi tapahtumaan. Kohtasin erilaisia haasteita ja ongelmia ja kaikessa surullisuudessaankin se on ollut blogin kannalta hyvä asia. Blogi sai uuden mahdollisuuden, jatkoajan. Kaikki nämä ongelmat ja haasteet kuntoutuminen, elintapojen terveellistäminen ja laihduttaminen sekä rahapeliongelmat ja riippuvaisuudet tuntuvat aiheilta joista juttua on revittävissä ja monesta eri näkökulmasta. Ja olenkin niistä jo melko paljon ehtinytkin bloggaamaan. Sekä tuntuu että niistä on hyvä kirjoittaa koska kirjoittaminen on minulle vielä luontainen tapa käydä omia tunteita, ajatuksia läpi.
Tällä hetkellä kun on aikaakin taas enemmän niin luenkin blogeja melko paljon. Luen yleensä blogeja blogit.fi sivuston kautta jonne päivittyy aika runsaasti päivittäin monenlaisia blogeja ja niiden postauksia. Luen muiden blogeja mielenkiinnosta tietenkin sekä sen takia myös että samalla yritän löytää ideoita omaa bloggaamista varten. En linkitä tänne suoraan omaa blogiani mutta linkitän tuon blogit.fi sivuston jonka etusivulla on näemmä vieläkin tuo minun hiljattain julkaisema postaus "Blogini täytti sittenkin 10 vuotta!". Siinä postauksessa olen kirjoitellut tällä kertaa samoja asioita kuin tässä viestissä.
Blogit.fi listaa tuhansia suomalaisia blogeja. Seuraa helposti omia suosikkiblogejasi ja löydä uutta luettavaa!
www.blogit.fi
Blogini on kai sitten tällainen lifestyle-blogi. Blogilla ei ole varsinaisesti mitään tiettyä aihealuetta vaan kirjoitan sinne just asioista jotka on elämässäni vaikka kulloinkin ajankohtaisia. Niin kuin monasti tännekin palstalle. Nykyään.
Jos joku eksyy blogiini niin sanon sen että tällä hetkellä olen tosiaan tehnyt sellaisen päätöksen että selkeä pääpaino blogissani on tällä hetkellä tekstit. Koitan vähän sillä vähentää vaatimuksia postauksen julkaisemista kohtaan että en enää mistään kuvapankeista kopioi kuvia blogiini. Jos minulla on itse otettu ja aiheeseen sopiva kuva niin sen voin postaukseen kuvaksi joskus liittää mutta muuten tällä hetkellä blogissani ei paljon kuvia ole. Saan sitten ainakin tekstiä julkaistua mahdollisimman usein.
Aina olen opin tiellä joka asiassa. Ja yksi tärkeä asia jota koitan opetella vihdoin käyttämään on myös Google Analytics josta siis näkee noita blogitilastoja.