Biisi jossa on munaa

  • 12 440
  • 132

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
tilliliha kirjoitti:
Metallica - Whiskey in the jar

Onkos Metallicakin heittänyt tuon Thin Lizzyn biisin jollekin levyilleen? Biisi taitaa olla joka tapauksessa alunperin jokin trad. Irish juomalaulu

Sori jos tuo oli typerä kysymys, mutta mulla on todella harvon aikaa kuunnella rauhassa ostamiani levyjä rauhassa.

Perhanan penikat. . .

-duud-
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
duud kirjoitti:
Onkos Metallicakin heittänyt tuon Thin Lizzyn biisin jollekin levyilleen? Biisi taitaa olla joka tapauksessa alunperin jokin trad. Irish juomalaulu

Hyvä kysymys, piti ihan diskografiasta tarkistaa. Eli Garage inc. levyltä löytyy. Itse en koskaan Thin Lizzyn versiolle ole syttynyt mutta Metallican rokkaa! Ja tosiaan, irkkubaareissa tulee kuultua aika usein liveversiona.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
duud kirjoitti:
Onkos Metallicakin heittänyt tuon Thin Lizzyn biisin jollekin levyilleen? Biisi taitaa olla joka tapauksessa alunperin jokin trad. Irish juomalaulu


-duud-

Avauduin muinoin samasta aiheesta parhaat coverit -ketjuun. Tässä on munaa - Jumalacion! Tässä on niin paljon enemmän cojones kuin Thin Lizzyn versiossa kuin olla ja voi. Ja kyllä, tämä on alun perin irlantilainen juomalaulu. Thin Lizzy, jossa muuten oli Gary Moore tuohon aikaan kitaristina, ihan kuin sitä eivät kaikki tietäisi, teki siis itsekin jonkinlaisen coverin, jota Metallica sitten jalosti.

Carage Inc. on muutenkin kuuntelemisen arvoinen levy. Metallica on ottanut nipun biisejä, vääntänyt muna-nappulan kaakkoon ja pistänyt levitykseen.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
tilliliha kirjoitti:
Hyvä kysymys, piti ihan diskografiasta tarkistaa. Eli Garage inc. levyltä löytyy. Itse en koskaan Thin Lizzyn versiolle ole syttynyt mutta Metallican rokkaa! Ja tosiaan, irkkubaareissa tulee kuultua aika usein liveversiona.

No, mulla tuollainenkin cd hyllystä löytyy. Pitänee jossain välissä kuunnella sekin ihan rauhassa. Perskele kun on duunia ja noita skidejäkin. Ei voi oleelliseen keskittyä ollenkaan. Mulle vanhalle fabulle tuo Thin Lizzyn versio on se "ainoa oikea", mutta pakko kai huutaa nuo teinit joskus hiljaiseksi ja kuunnella Metallicankin versio rauhassa. Mulle tuo Thin Lizzy oli nuorena todella tärkeä bändi ja on se edelleenkin...

-duud-
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uleåborgir kirjoitti:
Avauduin muinoin samasta aiheesta parhaat coverit -ketjuun. Tässä on munaa - Jumalacion! Tässä on niin paljon enemmän cojones kuin Thin Lizzyn versiossa kuin olla ja voi. Ja kyllä, tämä on alun perin irlantilainen juomalaulu. Thin Lizzy, jossa muuten oli Gary Moore tuohon aikaan kitaristina, ihan kuin sitä eivät kaikki tietäisi, teki siis itsekin jonkinlaisen coverin, jota Metallica sitten jalosti.

Carage Inc. on muutenkin kuuntelemisen arvoinen levy. Metallica on ottanut nipun biisejä, vääntänyt muna-nappulan kaakkoon ja pistänyt levitykseen.

Jo Thin Lizzyn versiossa oli munaa jo todella paljon. Juurikin se käheä ääni, jolla laulettiin ja se rennon räkäinen soundi ja soitanto. Voisin uskoa, että Hetfield & co saisi senkin biisin rullaamaan jopa paremminkin. En tosin usko, että koskaan enempää kuin Lizzyn versiosta voisin pitää. Minulle se on se yksi ja ainoa. Noh, noista ei kannata mielestäni kamalasti kiistellä, vaan annetaan kaikkien biisien elää ja nautitaan niistä.

-duud-
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
duud kirjoitti:
Voisin uskoa, että Hetfield & co saisi senkin biisin rullaamaan jopa paremminkin. En tosin usko, että koskaan enempää kuin Lizzyn versiosta voisin pitää. Minulle se on se yksi ja ainoa. -duud-

Kuuntele nyt heti, jos sulla kerran on se levy. Uskon että se vakuuttaa. Pistä kommentteja perään.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uleåborgir kirjoitti:
Kuuntele nyt heti, jos sulla kerran on se levy. Uskon että se vakuuttaa. Pistä kommentteja perään.

Musta tuntuu, että ei siinä nyt ole kamalasti järkeä. - - Kuuntelin - - Onhan se ihan ok, mutta ei mun muistoihin verraten ole niin hyvä.

Tykkäsin Metallicastakin, mutta se "oikea" on Thin Lizzy. Se biisi on mulle se alkuperäinen.

Mä olen varmaan niin vanha. . . "smiley face"

Mut hei, mul tulee 39 jahres today+3. Pakko alkaa lähteen. Jos ei nyt mene, niin sitten ei kerkee...

-duud-
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
duud kirjoitti:
Musta tuntuu, että ei siinä nyt ole kamalasti järkeä. - - Kuuntelin - - Onhan se ihan ok, mutta ei mun muistoihin verraten ole niin hyvä.

Tykkäsin Metallicastakin, mutta se "oikea" on Thin Lizzy. Se biisi on mulle se alkuperäinen.


-duud-

Tunne piti pintansa jälleen kerran.

Mutta muista se, että Metallica valitsi Carage Inc.:n biisit kunnioituksesta. Uskon että Hetfieldistä ja Ullrichistakin se Thin Lizzyn versio kuulostaa paremmalta.

Lisätään vielä munarikkaiden (anteeksi svetisismi) biisien sekaan Nirvanan Smells Like Teen Spirit.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Pantera - 5 Minutes Alone
Yksinkertaista riffittelyä, äijäilyä ja betonista murahtelua. Jollain keikalla San Diegossa joku oli soittanut jatkuvasti suutaan laulosolisti Anselmolle. Laulaja fiksuna miehenä veti herneen nenään ja käski yleisön antaa kaverille sakinhivutusta. Amerikanmeininkiä - ja haaste oikeuteenhan siitä seurasi. Tän jannun isä oli soittanut bändin managerille ja sanonut: "You just give me five minutes with that Phil Anselmo guy and I´ll show him who´s big daddy around here". Kuultuaan tämän, Anselmon vastaus oli: "You just give me five minutes with that cat´s dad and I´ll whoop his ass". Heh, isot miehet, kuinka ne viittii...tosin Texasissa, Jenkkilän Pohjanmaalla, kaikki on suurempaa ja pieni pullistelu ilmeisesti kuuluu asiaan.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
KISS - War Machine

(Bryan Adams on ollut mukana tekemässä tätä biisiä, uskomatonta mutta totta...)
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
cosmic_rodeo kirjoitti:
Mannhain Spiritraiser on munaa täynnä ja saa oluenkin maistumaan. Samat sanat voisi tokaista Turbonegron Age of Pampariuksesta. Ja aika hemmetin monesta Monster Magnetin biisistä.

Samat sanat.
 
Viimeksi muokattu:

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pantera - Cowboys from hell

Tässä on munaa jos jossain!

You see us comin'
And you all together run for cover
We're takin over this town
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Arttu#29 kirjoitti:
KISS - War Machine

(Bryan Adams on ollut mukana tekemässä tätä biisiä, uskomatonta mutta totta...)

Täytyy myöntää etten kaiketikaan ole kuullut alkuperäistä versiota. Kiss-tribuutilla sen murisee Six Feet Under, aika lailla mallikkaastikin. Kotiteollisuuden Yksinpuhelussa kuulemma vähän samaa väritystä. Kiss-laina, ihan tosi!?
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Vanhempaa kauraa

Nuoresta iästä huolimatta on tullut kaikenlaista rokkia sun muuta kuunnelluksi. Joten oli pakko tännekin laittaa muuta personal favourite:

Ozzy Osbourne: Hellraiser
Deep Purple: Lady Double Dealer
Doc Holiday: Last Ride
Rainbow: I Surrender
Gary Moore: Out In The Field
Sekä Backsliders:in ja Disneyland After Dark:in tuotanto huomioidaan myös.
 

#61

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
-Discipline - The Last Of The Hippies(Is Finally Dead)
-Social Distortion - Prison Bound
-Unicef - Käkimaassa

Loppuhuipennus:¨
-Elton John - Saturday Night's(Is Alright For Fighting)
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Arttu#29 kirjoitti:
KISS - War Machine

(Bryan Adams on ollut mukana tekemässä tätä biisiä, uskomatonta mutta totta...)

Kysymyksessä ei kuitenkaan liene juuri SE Bryan Adams. Tuo levy (Creatures Of The Night), jolla tuo biisi on, on ns. "munakkain" KISS-levy kokonaisuudessaankin.

Accept - Living For Tonite
AC/DC - Whole Lotta Rosie
Ozzy - Perry Mason
Black Sabbath - War Pigs
Metallica - Master Of Puppets

Siinä joitakin.
 
Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
Viis ensimmäistä mieleen juolahtanutta:

Darkthrone "Sjakk Matt Jesu Krist" & "Fucked Up And Ready To Die"
Bathory "Blood Fire Death"
Motörhead "Orgasmatron"
The Hellacopters "Soul Seller"
 
Blackie kirjoitti:
Kysymyksessä ei kuitenkaan liene juuri SE Bryan Adams. Tuo levy (Creatures Of The Night), jolla tuo biisi on, on ns. "munakkain" KISS-levy kokonaisuudessaankin.

Minä taasen väitän että kyseessä on juurikin SE. Voin toki olla väärässä mutta mielestäni olen oikeassa.
 

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rage against the machine: Know your enemy, Killing in the name.
Amoc: Kolle Aksu. (Saame-räppiä)
Cradle of Filth: Nyphetamine.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Excusez-moi, mutta näin naispuoleisen kannalta Thin Lizzy-Metallica -matsi menee Lizzylle nimenomaan Phil Lynottin äänen takia. Iisk!
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tuli ongittua joku viikko sitten Anttilan ale-korista Manowarin "Kings Of Metal" ja kyllähän tuossa nimikkobiisissä jos missä on munaa. Muutama muukin huippu löytyy, mutta liikaa noita loruja. Lontooksi nuo tekstit eivät saa edes sellaista naurureaktiota aikaan kuin nämä kotimaiset.

Eli: Manowar - Kings Of Metal

Other bands play, Manowar kill
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Impaled Nazarene- Vitutuksen multihuipennus
Slayer- War ensamble
Manowar- Koko tuotanto
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Bauer kirjoitti:
Hyvä biisi, mutta jotenkin minusta niin kovin homoeroottinen. Tai ehkä se on vaan se musavideo joka luo mielikuvan. Paidattomia saksalaisia

Niin kyse oli siis Ramsujen biisistä Du Riechst So Gut, ja kyllä tuo vanhempi video tosiaan on aika b-rapun meininkiä, muuta uudempi on taas erittäin jees.

Mitä aiheeseen tulee, niin ketjun avaaja ei sen tarkemmin määritellyt että mitä tarkoitetaan tuolla munakkaalla biisillä, mutta volat kaakkoon ja rähinä päälle meinikiin minulle sopii esim. Metallica - Dyers Eve tai Children Of Bodom - Needled 24/7 tyylinen nopea ja raskas mättö, ja sitten herkistely muna osastolle vaikkapa Mustajärvi, Marstio, Kääriäinen, Sorsakoski kokoonpanolla vedetty Mä Elän Vieläkin. Siinä tulee tippa silmää raavallakin äijällä!
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kotiteollisuus - Vieraan Sanomaa
Kotiteollisuus - Tämän Taivaan Alla
Kotiteollisuus - Minä olen
Kotiteollisuus - Helvetistä Itään


Monta munaa samassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös