JYP kutsui Bicekin mestaruusjuhliin
JYP:ssä alkukauden pelannut Jiri Bicek on myös noteerannut Suomen mestaruuden ja lähettää onnittelut Keski-Suomeen. Paikallinen media haastatteli Bicekiä Slovakiassa, kun hänen kautensa päättyi juuri Sveitsin karsinnoissa. Tässä joitain poimintoja haastattelusta, joissa puhutaan JYP:stä.
Jiri Bicek, minkälainen oli kautesi 2008-2009?
Voin sanoa, että olen tyytyväinen kauteen. Minä vältin vammat, joka oli kaikkein tärkeintä. Olin Jyväskylässä, ja seura oli tyytyväinen minuun, mutta sopimusehtojen takia täytyi lähteä. Kun pelasin ennen joulua maajoukkueessa, sain selville uuden seuran Sveitsistä. Joukkue ei ollut kovin kokenut. He ottivat minut lähinnä siksi, että auttaisin seuraa säilyttämään sarjapaikan. Itse asiassa koko kaudesta jäi positiivinen mieli.
Oliko Jyväskylästä lähteminen helppoa?
- Se ei ollut helppoa lähteä voittavasta joukkueesta. Tiistaina Jyväskylästä tuli Suomen mestari, mikä vahvistaa puheita seuran tasosta. JYP:stä jopa soitettiin minulle puhelimella, että tule tänne juhlimaan! Biel onnistui säilyttämään sarjassapaikkansa, joka oli myös minun tavoitteeni. Kun onnistuimme siinä, voi olla tyytyväinen.
Olet jopa menossa Jyväskylään juhlimaan?
- Ei, en ole (naurua).
Miten arvioisit Suomen ja Sveitsin eroja?
- Jyväskylässä taso oli selvästi kovempi. Sveitsissä pelataan kuitenkin täysin eri kiekkoa. Siellä ajatellaan pelistä aivan eri tavalla ja kaukalot olivat pienempiä. Päätös pelata Bielissä ei ollut kuitenkaan huono ratkaisu.
Loppu haastattelusta onkin pelkkää jutustelua Bicekin suunnitelmista kevään MM-kisoja ajatellen. Hän vastaa myöntävästi, jos valmentajalta tulee kutsu joukkueeseen. Hän jatkaa uraansa todennäköisesti Sveitsissä.