Bicek paikkaamaan Tuppuraista

  • 51 500
  • 154

Handyy

Jäsen
En sanois todellakaan hyödyttömäksi. Taklaa innokkaasti, ja on päässyt vetopaikollekin ihan hyvin. Jo nyt näkee että mies tulee olemaan keväällä tärkeimpiä pelaajia Jypissä. Allulla on asenne kohdillaan, ja kyseessä on monipuolinen pelaaja. Annetaan vaan vielä aikaa miehelle, kyllä kohta rupee ropisemaan kun saa vakipaikan jostain ketjusta, ja rytmin kohdilleen.
Kyse olikin siitä, että Tuppurainen on tällä hetkellä täysin hyödytön pelaaja joukkueelle, mikä on totta. Voi olla, että pudotuspeleissä mies on paremmassa iskussa, mutta tällä hetkellä vain haittaa hyökkäyskenttänsä peliä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tuppurainen on tällä hetkellä täysin hyödytön pelaaja. Esityksissä ei ole huomattavissa minkäänlaista paranemista päinvastoin.

Niin, Jani Tuppurainen oli edellisen kerran ennen joulukuun Pelicans-peliä pelannut tosissaan jääkiekkoa joskus maalis-huhtikuussa. Jos joku odottaa tässä vaiheessa Allulta todella kovaa panosta, voi tosissaan pettyä.

Duvie Westcottilla meni muistaakseni 1-2 kuukautta että mies pääsi todella hyvin pelituntumaan. Ellei kauemminkin. Ja hänen taukonsa oli vielä Tuppuraista lyhyempi.

Realistista on odottaa Tuppuraiselta apuja seuraavan maaottelutauon jälkeen.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Tuppuraisen pelaamisessa näkyy kyllä tuo pelaamattomuus etenkin siinä että kiekko polttelee lavassa.

Ehkä ei ole realistista odottaa vielä huippusuorituksia, mutta peliesitykset voisivat olla edes nousujohteisia.
 

pavol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, RoKi, SoPa
On jotenkin outoa, että täällä verrataan hyvät pohjat saanutta Bicekiä pitkällä saikulla olleeseen Tuppuraiseen.

Vaikka tosiasia on se, että vertasi tai ei, Bicek pelasi paremmin kuin Tuppurainen nyt. Jokainen voi itse kokeilla loukkaantua puoleksi vuodeksi ja hypätä sitten sarjakärjen remmiin.
 

korvahiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP (Flyers, D)
Koko puun otsikoksi sopisikin tällä hetkellä paremmin: Tuppurainen paikkaamaan Bicekiä. Se ei vielä ole onnistunut ja syyt löytyvät hyvin edellisistä viesteistä, mutta lisään yhden. Allu ei ole päässyt pelaamaan peliä hyökkäyssuuntaan tekevän sentterin rinnalla. Niitä JYPissä on yksi, nimittäin Immonen. Hytönen ajattelee juurikin puolustuspäätä enemmän ja on mitä mainioin kolmossentteri. Jos jokereilta puuttuu selkeä ykkönen, niin JYPiltä uupuu se (hyökkäävä) kakkossentteri joka herättäisi esim. Louhivaaran ja Tuppuraisen parempaan iskuun tehojen valossa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Niin, Jani Tuppurainen oli edellisen kerran ennen joulukuun Pelicans-peliä pelannut tosissaan jääkiekkoa joskus maalis-huhtikuussa.
Tarkennetaan että tosissaan Tuppurainen on edelllisen kerran ennen joulukuuta pelannut joskus edellisen vuoden Marraskuun - Joulukuun tietämillä. Sen jälkeen kun herra oli päättänyt ettei Kalpassa jatka ei tuo tosissaan pelaamista nähty. Jypin onni voikin olla että herra oli alkukauden loukkaantuneena niin ei varmaan sopimusta minnekään muualle ole vielä tehtynä.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Tarkennetaan että tosissaan Tuppurainen on edelllisen kerran ennen joulukuuta pelannut joskus edellisen vuoden Marraskuun - Joulukuun tietämillä. Sen jälkeen kun herra oli päättänyt ettei Kalpassa jatka ei tuo tosissaan pelaamista nähty. Jypin onni voikin olla että herra oli alkukauden loukkaantuneena niin ei varmaan sopimusta minnekään muualle ole vielä tehtynä.

Itse asiassa Allu kyllä pelasi Ruotsissa loppukauden joten eiköhän se edelliset ottelut ollut maaliskuussa, joka tapauksessa pitkä loukkaantumisen jälkeen menee pitkä aika että pääsee tasolleen yleensähän se on jotain 10-15 ottelua eli siihen mennessä on turha odottaa mitään ihmeitä, vielä on aikaa päästä pelikuntoon. mutta odotetaan mitä ensi kausi tuo tullessaan Tuppuraisen suhteen. Kaikki mikä tällä kaudella tulee on minusta pelkkää plussaa
 

Winston Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Boston Bruins
Kyse olikin siitä, että Tuppurainen on tällä hetkellä täysin hyödytön pelaaja joukkueelle, mikä on totta.

Aika raju ilmaus tuo "täysin hyödytön" mielestäni. Innokasta peliä Allulta JO NYT. Simmut auki!
 

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
Aika raju ilmaus tuo "täysin hyödytön" mielestäni. Innokasta peliä Allulta JO NYT. Simmut auki!
Täysin samaa mieltä! Handyy ei ole varmaan koskaa itse potenut mitään loukkantumisia?
 

Handyy

Jäsen
Täysin samaa mieltä! Handyy ei ole varmaan koskaa itse potenut mitään loukkantumisia?
Kiitos vaan, kyllä olen. Ja kun pääsin takaisin kaukaloon olkapäävamman jälkeen, olin täysin hyödytön kunnes pääsin takaisin pelirytmiin johon meni aikaa. Pitääkö tässä nyt alkaa säälimään Tuppuraista, kun mies on ollut loukkaantuneena? En minäkään sellaista omassa tilanteessani odottanut. Puhe oli miehen esityksistä tässä ja nyt. Ja jokaisessa ottelussa mitkä olen nähnyt, pysyn mielipiteessäni ettei käytännössä mitään ole saanut aikaan. Sama esimerkiksi Vänttisen kohdalla, loukkaantumisen jälkeen ei ole päässyt viime vuoden tasolle ja pelipaikka löytyy oikeutetusti neloskentästä vähällä peliajalla. Kun ei vaan ole hyödyllinen joukkueelle tässä ja nyt. Vaikea siinä on kehusanoja jaella?

Tietääkseni en ole sanonut mitään siitä, etteikö Tuppurainen voi olla hyödyllinen jatkossa. Todennäköisesti onkin. Voi myös olla, että pelihuumori ei löydy koko kauden aikana. Näistä kun ei tiedä, muuta kuin pelaajan tämänhetkisten otteiden perusteella. Tekihän mies tosin nyt 1+1 Lukkoa vastaan, mutta en osaa sanoa miten ottelu kokonaisuudessaan muuten meni koska en ollut paikalla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni Tuppurainen on jopa yllättänyt meikäläisen hyvillä otteilla vaikka pitkään sivussa ja kuntokaan ei varmaan ole ihan paras. Mitä pitemmälle kevät etenee niin uskon että Tuppuraisesta saadaan enemmän irti, mutta olen jo nyt ihan tyytyväinen pelaamiseen.
 

Winston Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Boston Bruins
Samoin. En minäkään uskaltanut odottaa että Allu pelaisi jo tässä vaiheessa noin hyvin! Aijai mitä sieltä onkaan vielä tulossa..
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
JYP kutsui Bicekin mestaruusjuhliin

JYP:ssä alkukauden pelannut Jiri Bicek on myös noteerannut Suomen mestaruuden ja lähettää onnittelut Keski-Suomeen. Paikallinen media haastatteli Bicekiä Slovakiassa, kun hänen kautensa päättyi juuri Sveitsin karsinnoissa. Tässä joitain poimintoja haastattelusta, joissa puhutaan JYP:stä.

Jiri Bicek, minkälainen oli kautesi 2008-2009?


Voin sanoa, että olen tyytyväinen kauteen. Minä vältin vammat, joka oli kaikkein tärkeintä. Olin Jyväskylässä, ja seura oli tyytyväinen minuun, mutta sopimusehtojen takia täytyi lähteä. Kun pelasin ennen joulua maajoukkueessa, sain selville uuden seuran Sveitsistä. Joukkue ei ollut kovin kokenut. He ottivat minut lähinnä siksi, että auttaisin seuraa säilyttämään sarjapaikan. Itse asiassa koko kaudesta jäi positiivinen mieli.

Oliko Jyväskylästä lähteminen helppoa?


- Se ei ollut helppoa lähteä voittavasta joukkueesta. Tiistaina Jyväskylästä tuli Suomen mestari, mikä vahvistaa puheita seuran tasosta. JYP:stä jopa soitettiin minulle puhelimella, että tule tänne juhlimaan! Biel onnistui säilyttämään sarjassapaikkansa, joka oli myös minun tavoitteeni. Kun onnistuimme siinä, voi olla tyytyväinen.

Olet jopa menossa Jyväskylään juhlimaan?

- Ei, en ole (naurua).

Miten arvioisit Suomen ja Sveitsin eroja?

- Jyväskylässä taso oli selvästi kovempi. Sveitsissä pelataan kuitenkin täysin eri kiekkoa. Siellä ajatellaan pelistä aivan eri tavalla ja kaukalot olivat pienempiä. Päätös pelata Bielissä ei ollut kuitenkaan huono ratkaisu.

Loppu haastattelusta onkin pelkkää jutustelua Bicekin suunnitelmista kevään MM-kisoja ajatellen. Hän vastaa myöntävästi, jos valmentajalta tulee kutsu joukkueeseen. Hän jatkaa uraansa todennäköisesti Sveitsissä.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Bicek on julma mies. Keskisuomalaisen paperiversiossa Bicek kiusoittelee paluulla JYPiin.

Pätkätyöläinen nautti Jyväskylän-jaksostaan.

– Pukukopissa oli hieno meininki, organisaatio hoiti asiat tyylikkäästi ja kaupunki oli sympaattinen.

Bicekillä ei ole sopimusta ensi kaudesta.

– Saatan ilmestyä kesällä Pihlmanien pihaan pelikassin kanssa. Tuskin Pile hennoo ajaa minua pois, veijari virnuilee.

Bicekillä ei ole vielä käsitystä seuraavasta työnantajastaan.

– Olisihan se hienoa liittyä voittajajoukkueeseen, mies toteaa jo hieman vakavoituneena.

Muut jatkavat myhäilyään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivottavasti Seppänen on nyt hereillä kun Bicekillä selkeästi on halua tulla.. Ja toivottavasti sponsoritkin ymmärtävät raottaa lisää kukkarojaan, että rahat eivät lopu kesken. Jotenkin Bicekin puheista saa sen kuvan, että olisikohan asiasta jo keskusteltukin. Harvoin pelaaja noin avoimesti osoittaa kiinnostustaan, jos ei ole missään yhteydessä joukkueen johtoon ollut.

Tämä nyt on tietysti niin täyttä toiveajattelua.. Mutta piru vie kun olisi hienoa saada Bicek ensi kaudeksi takaisin! Ja ei mitään pätkätöitä enää, vaan parin vuoden soppari laakista kehiin.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pilen parempi laittaa grilli kuumaksi ja ostaa muutama koppa kaljaa ja pitää Jiri siellä pihallaan kunnes sopimus saadaan tehtyä.

On kyllä ilkeää puhua tuollaisia!
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän Eric Perrinkin lupasi tulla työsulkukaudella JYPiin, Petr Tonin seura piti olla Suomessa aina JYP jne. Ehkei kannata kaikkea uskoa sinisin silmin, joten suosittelen laittamaan jäitä hattuun.
 

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivottavasti Seppänen on nyt hereillä kun Bicekillä selkeästi on halua tulla..

Se ei taida välttämättä auttaa että Seppänen olisi hereillä. Tällä kaudellakin Dufva olisi halunnut pitää Bicekin riveissä loppuun saakka, mutta Seppästä ei miellyttänyt täysin Bicekin pelityyli, missä ei uskallettu ajaa täysillä tilanteisiin ja taklata tai tulla taklatuksi. Toisin sanoen Bicek ei uskaltanut mennä pieniin rakosiin ja pistää itseänsä likoon. Toisaalta Bicek vältteli varmaan paljon loukkaantumisia, koska ei ollut koko kauden sopimusta. Mutta saattahan se olla että Seppäsellä ei oikeasti ollut enää laittaa euroja jonoon...

Ja sitäpaitsi Seppänen taitaapi olla Turkissa nytten golffaamassa. Toivoa sopii että porukka on jo valmis.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se ei taida välttämättä auttaa että Seppänen olisi hereillä. Tällä kaudellakin Dufva olisi halunnut pitää Bicekin riveissä loppuun saakka, mutta Seppästä ei miellyttänyt täysin Bicekin pelityyli, missä ei uskallettu ajaa täysillä tilanteisiin ja taklata tai tulla taklatuksi. Toisin sanoen Bicek ei uskaltanut mennä pieniin rakosiin ja pistää itseänsä likoon. Toisaalta Bicek vältteli varmaan paljon loukkaantumisia, koska ei ollut koko kauden sopimusta. Mutta saattahan se olla että Seppäsellä ei oikeasti ollut enää laittaa euroja jonoon...

Ja sitäpaitsi Seppänen taitaapi olla Turkissa nytten golffaamassa. Toivoa sopii että porukka on jo valmis.
Mistä olet kuullut ettei Seppästä olisi miellyttänyt Bicekin pelityyli? Mieshän pelasin niin hyvin kuin toivoa sopi ja itse olen lukenut Jukan haastatteluja, joissa hän mainitsee, että Bicek olisi mielellään pidetty ja rahoja yritettiin saada kasaan, mutta ei vaan tällä kertaa riittänyt. Ja Seppänen kumppaneineen luopuivat Bicekistä todella hyvällä hengellä ja sopparin päätteksi taisivat syömässä käydä tai vastaavaa.

Täysin puskista tuli kyllä nuo väitteesi tähän väliin.

Ja faktaa on että rahavaroista Bicekin tulo on enemmän kiinni kuin mistään muusta.
 

Seventeen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä olet kuullut ettei Seppästä olisi miellyttänyt Bicekin pelityyli? ...

Ja faktaa on että rahavaroista Bicekin tulo on enemmän kiinni kuin mistään muusta.


Aika läheltä Seppästä tämä on kuultu. Täytyy vielä korostaa että oletan että Bicekin pelityyli ei täysin miellyttänyt, ei varmaan kauaksi jäänyt. Eli varmasti Seppänen kaveria piti hyvänä ja potentiaalisena pelimiehenä, mutta ei ollut valmis ottamaan (maksamaan) hinnalla millä hyvänsä. Ja oletan että Jukka piti kiinni sovitusta suunnitelmasta että Bicek paikkaa Tuppuraista ja että Tuppuraiselle oli luvattu peliaikaa silloin kun hänen kanssaan sopimusta on ruuvattu. Ei Tuppurainenkaan ihan millä tahansa ehdoilla tänne tullut. Varmasti ovat yhteisymmärryksessä erilleen lähteneet ja ei kenelläkään ole ollut mitään pahaa sanottavaa. Ei varmasti ollut helppo paikka Seppäsellekkään, mutta jälkeenpäin voi sanoa että viileä ratkaisu.

Eli samaa mieltä sinun kanssa että eniten oli rahasta kiinni.

Toivon että nyt olisi Seppäsellä hieman erilainen näkemys kokonaisuudesta ja tarjoaisi Bicekille koko kauden tai kahden sopimusta. Nyt tiedettäisiin mitä saadaan ja voitaisiin sopia siitä mitä halutaan ja muutetaanko pelityyliä ja roolitusta. (vrt. Vänä) Itse pidän Bicekin tyylistä pelata, lisäksi hänellä on hyvä laukaus, hyvä luistelu, hyvä takakarvaaja ja ennenkaikkea joukkuepelaaja. Olen varma että Dufva osaisi roolittaa kaverin paremmin jos tiedetään että täällä koko kauden pelaisi.
 
Mitä kuka minnekin

Joopa joo, näissä spekulaatioissa on kyllä hommaa - jos Jussi Pesonen JA Bicek liittyisi hurrikaanijengiin niin siinä ei ehkä oikeasti olisi oikein mitään järkeä. Jos VIP on VIP ja Hytösen kenttä heivattaisiin kolmoseksi (aika kova kolmoskenttä muuten) niin silloin kakkoskentästä jäisi yli joko J.Pesonen, Bicek tai Tuppurainen eli neloskenttään -> ei oo järkeä edes junnolle pyöritellä yli 100k jätkiä neloskentässä. Jo pelkästään J.Pesosen tulo vaikeuttaa mun mielestä Tuppuraisen sijoittamista johonkin kenttään jos H.Pesoselle pitäisi antaa enemmän ensi kaudella vastuuta - ja tähän soppaan kun hyppäisi vielä Bicek niin siinä onkin probleemia kerrakseen. Tuppuraisesta pidän mutta en ole ihan varma onko palkka/rooli joukkueessa -suhde kovinkaan kohdillaan. Ja yksi kysymys kaiken lisäksi on se että jos Hytösistä tehdään 3-ketju niin onko tosiaan Hakkarainen (tai Vänttinen) sellainen pelimies että kakkossentterin paikan täyttää. On tää vaikeeta tää funtsiminen - toisaalta mukavampi näin päin että on ns. positiivinen ongelma - toivottavasti kuukauden päästä meillä ei ole negatiivista ongelmaa kun Immonen, Pihlman, Malmivaara, Hytönen, Tuokkola ja Välivaara tekevät NHL tai AHL-sopimukset - tuskin näin tulee käymään mutta you never know!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin en usko tähän Bicek juttuun ainakaan itse. Ongelma on tuo rahapuoli juurikin. Miehen palkkapyyntö on todennäköisesti aika lähellä jopa Immosen palkkaa joten onko mies välttämättä koko rahan arvoinen kun roolikin on 2-3 kentässä? Toki tärkeä mies olisi joukkueessa, mutta onko silti koko rahan arvoinen jos on tänne tullakseen.

Tuskin ainakaan Pesonen, Bicek + "Mäntymaan" paikkaaja ihan kaikki joukkueseen olisi tulossa.. tuohan tietäisi n. puolen miljoonan pelaajabudjetin nostoa, riipuen vähän kuka tuo puolustaja olisi sitten. Enemmänkin toivoisin että hankittaisiin vain se yksi puolustaja joka oikeasti olisi kovatasoinen. Hyökkääjiä on kyllä entisestäänkin tarpeeksi, tosin jos Immonen lähtee niin tilanne on ihan eri sitten.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin en usko tähän Bicek juttuun ainakaan itse. Ongelma on tuo rahapuoli juurikin. Miehen palkkapyyntö on todennäköisesti aika lähellä jopa Immosen palkkaa joten onko mies välttämättä koko rahan arvoinen kun roolikin on 2-3 kentässä? Toki tärkeä mies olisi joukkueessa, mutta onko silti koko rahan arvoinen jos on tänne tullakseen.

Tuskin ainakaan Pesonen, Bicek + "Mäntymaan" paikkaaja ihan kaikki joukkueseen olisi tulossa.. tuohan tietäisi n. puolen miljoonan pelaajabudjetin nostoa, riipuen vähän kuka tuo puolustaja olisi sitten. Enemmänkin toivoisin että hankittaisiin vain se yksi puolustaja joka oikeasti olisi kovatasoinen. Hyökkääjiä on kyllä entisestäänkin tarpeeksi, tosin jos Immonen lähtee niin tilanne on ihan eri sitten.
En tiedä tarkkoja summia, joten tämä on vain spekulointia.

Immosen palkka on käsittääkseni luokkaa 250-260k / kausi. Bicekin kuvittelisin olevan luokkaa 130-150k / kausi. En missään nimessä usko Bicekin palkkapyynnön olevan Immosen luokkaa, sillä ei miehen arvo ole juuri esimerkiksi Kalpan ajoista kasvanut ja Kalpa ei varmasti hirveitä summia pystynyt maksamaan.

Tämä ei toki muuta sitä tosiasiaa, että halpa mies Bicek ei ole ja rahasta hänen hankkimisensa on täysin kiinni. Jos J.Pesonen tulee, niin kyllä Bicek voidaan unohtaa.. Ellei joku lähde tieltä pois, mihin en usko.
 

Torspo82

Jäsen
Supervision kirjoitti yllä täyttä asiaa. Täysin samaa kuviota olen pyöritellyt omassa mielessäni. Hytösen ketjun tulisi lähtökohtaisesti olla juuri tuo kolmosketju, jolloin kaikki hyökkäyspään onnistumiset olisivat enemmän plussaa kuin pakollisia vaatimuksia. Tällöin kakkosketjuun olisi tällä hetkellä heittää Tuppurainen sekä kovasti kehittynyt H. Pesonen. Lisäksi varastossa on vielä mm. Virpiö, jolle moni varmaan haluaisi todellisen mahdollisuuden näyttää osaamisensa. Jos siis tähän kuvioon heitettäisiin vielä J. Pesonen ja Bicek, olisi meillä aikamoista ylitarjontaa hyvistä laitureista, mutta pulaa hyökkäävistä keskushyökkääjistä.

Toivottavasti tämä mahdollinen laitureiden hankkiminen ei viittaa siihen, että koko VIP ei pelaa JYPissä enää ensi kaudella. Hytösen ketjusta tuskin J-P:tä lukuunottamatta kukaan on mihinkään lähdössä, joten sen vuoksi ei lisälaitureita tarvita. Omasta mielestäni siis suurin tarve olisi kunnolliselle kakkossentterille, joka pystyisi ottamaan kaiken irti Tuppuraisesta ja H. Pesosesta. Laitureita ei periaatteessa tarvita muuta kuin paikkaamaan mahdollisia vielä julkistamattomia siirtoja pois JYPistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös