Baarikärpäset ja muu maailma

• 6 017
  • 51

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Juominen on allekirjoittaneelle sellainen puhdistusrituaali ja muistin resetoiminen. Noin kerran kuukaudessa vedän kunnon kännit, n. 10-15 pitkää kolmosolutta (Koffia yleensä), siihen päälle 3-5 single malt whiskyä ja muutama muu snapsi (kylmä kossu, jeegeri tms.).

Seuraavana aamuna on yleensä kuningaskankkunen, nykyään harvoin loivennan, ennen loiventaminen tai muutaman päivän putki oli asiaa vähintään joka toinen kuukausi. Kankkusen ohella joudun kärsimään/kuulemaan avovaimoni vittuilua ja saarnaa, kuinka juoppo olen ja miten minä en osaa käyttää viinaa kohtuudella. Tämä tilanne on yleensä helvetillinen, ja jos lähden loiventamaan, huuto on seuraavana päivänä entistä kauheampi. Kuitenkin kestän tilanteen kuin mies, ja yritän vakuutella, että en taas kuukauteen juo itseäni tähän kuntoon ja yritän parantaa tapani jne.

Sitä seuraavana päivänä yritän sitten kuntoilla, vakuutan avovaimolle, että parannan tapani ja pahoittelen, että taas meni överiksi. Kuitenkin kuntoillessa, kuntofillaria polkiessa kuntosalilla, olo paranee ja kun on polkenut pahan hien pois, on kuningasolo. Sitä jaksaa taas tehdä duunia ja olla kunnolla kuukauden päivät.

Mace

Jäsen
Viestin lähetti Murmeli

"Miten sinä juot?"

Juomiseni on humalahakuista käytännössä joka kerta. Joskus harvoin otan vain muutaman, mutta alkoholi ei kuitenkaan mielestäni ole niin hyvää, että käyttäisin sitä säännöllisesti muuhun kuin humaltumistarkoitukseen. En ryyppää koskaan yksin vaan aina kavereiden kanssa.

"Miksi?"

Alkoholin nauttiminen rentouttaa ja tuo kivan fiiliksen. En kuitenkaan koskaan voisi kuvitella ryyppääväni yksikseni eli juomiseeni liittyy aina hyvin vahva sosiaalinen puoli. Kalsarikännien ottaminen ei siis kuulu harrastuksiini.

Lienee syytä mainita myös se, että juon aina vain juhlimistarkoituksessa eli en voisi kuvitella ryyppääväni suruuni.

"Milloin?"

Juon tiettyinä juhlapäivinä, ja jos juon viikonloppuna, päivä on lähes poikkeuksetta lauantai. Kesäisin viinanjuontini on kuitenkin hyvin vähäistä, kouluvuoden aikana taas tulee ryypättyä useammin. Yleensä juon ehkä keskimäärin 2 kertaa kuukaudessa.

"Mitä?"

Siideriä kuluu aika paljon, hiukan myös lonkeroa. Leijonaa ja vodkaa tulee appelsiinimehun kanssa myös maisteltua aika usein. Viinejä en juo juuri koskaan, ja olut ei uppoa kyllä kirveelläkään.

"Missä?"

Siellä, missä kaveriporukkamme päättää ryypätä. Jossain vaiheessa iltaa päädymme kuitenkin yleensä baariin. Toisinaan on toki kiva viettää ilta ihan kaveriporukassa ilman baarin hälyä.

"Mikä on elämän tarkoitus?"

Elää mahdollisimman onnellista elämää ja aiheuttaa mahdollisimman vähän tuskaa kanssaihmisille. Ah, olipas se kaunista...

Mace

Jäsen
En todellakaan hakkaisi kännissä omia lapsiani. Kaikki eivät tietenkään ole viinaa nautittuaan mukavia ja ystävällisiä ihmisiä. Eiväthän kaikki ole sellaisia edes selvinpäin. Olen pahoillani niiden puolesta, jotka ovat tuollaisia kuvailemiasi hirveyksiä joutuneet kokemaan. Onneksi itse en ole.

Tuo kaikki ei kuitenkaan millään tavoin muuta suhtautumistani asiaan. Mielestäni absolutisteissa ei ole mitään vikaa, jokainenhan tekee omat päätöksensä. He ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja ovat tervetulleita viettämään baari-iltaa minun ja ystävieni kanssa. En siis tuomitse ketään vain sen takia, että hän ei juo viinaa.

En kuitenkaan tykkää viettää aikaani vittumaisten ihmisten seurassa. Jos siis porukassamme on henkilö (absolutisti), jonka pääasiallinen tehtävä on selittää muille porukan jäsenille viinan turmiollisista vaikutuksista, hän ei ole tervetullut porukkaamme. Sama on tilanne silloin, jos porukkaamme eksyy joku, joka jostain syystä vaan tahtoo pilata iltamme (aivan sama, juoko hän viinaa vai ei). Näin yksinkertaista se on. Minä en paasaa hänelle juomiseni paremmuutta, eikä hän minulle raittiutensa paremmuutta. Minä en yritä pilata hänen iltaansa, eikä hän minun (tai ystävieni) iltaa.

Jokainen on oikeutettu omaan näkemykseensä, mutta muita ihmisiä on aivan turha tuomita vain sen vuoksi, että nämä käyttävät viinaa (tai eivät käytä). Tuollainen tuomitseminen puolestaan saattaa kertoa paljonkin tuomitsijasta itsestään.

Sanottakoon vielä, että omien kokemusteni mukaan ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä on myös humalassa oikein mukavaa porukkaa. Tunnen vain yhden absolutistin, mutta hän ei ole kertaakaan baarireissuillamme paheksunut kaveriporukkamme viinanjuontia, emmekä me ole paheksuneet hänen juomattomuuttaan.

Viimeksi muokattu:

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Re: Re: Niin

En todellakaan hakkaisi kännissä omia lapsiani. En vain nyt oikein ymmärrä, mitä ajat kirjoituksellasi takaa. Kaikki eivät tietenkään ole viinaa nautittuaan mukavia ja ystävällisiä ihmisiä. Eiväthän kaikki ole sellaisia edes selvinpäin. Olen pahoillani niiden puolesta, jotka ovat tuollaisia kuvailemiasi hirveyksiä joutuneet kokemaan. Onneksi itse en ole.

En kirjoittanut tuota viestiä lapsesta, jonka isä kännissä pieksi lapsensa, mutta ymmärtääkseni sillä ajettiin takaan nimenomaan sitä, että jos tuollaista on kokenut niin tuskinpa haluaa koskea Kuningas Alkoholiin pitkällä tikullakaan. Sen verran traumaattinen tuo kokemus varmasti on. Itse tiedän yhden tyypin, joka ei juuri siksi käyttänyt alkoholia, että hänen vanhempansa olivat pahasti alkoholisoituneita. Ei kuulemma sellaisen kokemuksen jälkeen voinut itse juoda.

Tunnen vain yhden absolutistin, mutta hän ei ole kertaakaan baarireissuillamme paheksunut kaveriporukkamme viinanjuontia, emmekä me ole paheksuneet hänen juomattomuuttaan.

Itse en ole absolutisti, mutta olen mennyt monesti mukaan ihan selvinpäin, sillä mielestäni baarissa voi niinkin olla ihan mukavaa (riippuu toki minkälaiseksi muut muuttuvat kännissä), mutta olen myös monesti kokenut sen, että ihmiset eivät ymmärrä sitä että joku on baarissa selvinpäin. Sitten ruvetaan sönkkäämään "ota nyt yksi.. hei come on.. yksi paukku". Eli kyllä noita ymmärtämättömiä löytyy molemmista leireistä. Omasta mielestäni pääasia on, että kaikilla on hauskaa.

Mace

Jäsen
Re: Re: Re: Niin

Viestin lähetti Timi

"En kirjoittanut tuota viestiä lapsesta, jonka isä kännissä pieksi lapsensa, mutta ymmärtääkseni sillä ajettiin takaan nimenomaan sitä, että jos tuollaista on kokenut niin tuskinpa haluaa koskea Kuningas Alkoholiin pitkällä tikullakaan. Sen verran traumaattinen tuo kokemus varmasti on. Itse tiedän yhden tyypin, joka ei juuri siksi käyttänyt alkoholia, että hänen vanhempansa olivat pahasti alkoholisoituneita. Ei kuulemma sellaisen kokemuksen jälkeen voinut itse juoda."

Jep, kyllähän tuo kuulostaa ihan ymmärrettävältä. Tarkoitinkin vain sitä, että tällaisen henkilön ei tulisi leimata kaikkia alkoholia käyttäviä ihmisiä "huonoiksi" vain sen vuoksi, että hänen isänsä oli kännissä kusipää.

"Itse en ole absolutisti, mutta olen mennyt monesti mukaan ihan selvinpäin, sillä mielestäni baarissa voi niinkin olla ihan mukavaa"

Voi tietysti ollakin, jos porukka on kiva. Itse viihdyn kuitenkin humalaisten seurassa parhaiten silloin, kun olen itsekin humalassa.

"Eli kyllä noita ymmärtämättömiä löytyy molemmista leireistä. Omasta mielestäni pääasia on, että kaikilla on hauskaa."

Tuon allekirjoitan kyllä täysin.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Re: Re: Re: Re: Niin

Viestin lähetti Mace
Jep, kyllähän tuo kuulostaa ihan ymmärrettävältä. Tarkoitinkin vain sitä, että tällaisen henkilön ei tulisi leimata kaikkia alkoholia käyttäviä ihmisiä "huonoiksi" vain sen vuoksi, että hänen isänsä oli kännissä kusipää.

Yleisesti ottaen kaikenlainen leimaaminen on aika typerää. Lähinnä ymmärrän tuossa mielessä sen, että nimenomaan ei itse koske siihen alkoholiin. Turha siitä on kuitenkaan muille ruveta paasaamaan. Loppujen lopuksi se on jokaisen oma asia, mitä kurkustaan alas kaataa, niin kauan kun ei esim. rupea toisten päälle käymään.

Voi tietysti ollakin, jos porukka on kiva. Itse viihdyn kuitenkin humalaisten seurassa parhaiten silloin, kun olen itsekin humalassa.

Jos hieman enemmän otetaan niin ihmisten jutuista tuppaa tulemaan itsensä toistavia, joten sen vuoksi minusta on ainakin mukavampaa olla pienessä humalassa jos muut on. Aina ei kuitenkaan ole napannut juoda ja siksi olen mennyt selvinpäin baariin.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Miten sinä juot?

Lähestulkoon poikkeuksetta hyvin humalahakuisesti. Harvemmin tulee juotua vain muutamaa kaljaa tjsp. vaan aina vähintäinkin jonkunlainen känni.

Miksi?

Iloon, suruun, väsymykseen, vitutukseen, arkeen, juhlaan jne.
En osaa yksilöidä mitään erityistä syytä.
Se on hyvä keino unohtaa vähäksi aikaa kaikki normaalirutiinit, hyvä keino myöskin juhlia ja hyvä keino rypeä vitutuksessa.

Milloin?

Silloin kun siltä tuntuu, eikä mitään estettä sille ole.

Mitä?

Melkein yksinomaan kaljaa tulee juotua, mutta myöskin väkeviä juomia kuluu jonkin verran (lähinnä kirkkaita tai viskiä). Viinejä ja siideriä en juo.

Missä?

Lähinnä kotona ja baareissa. Kalsarikännit eivät ole lainkaan vieraita, mutta ei sitä totta tosiaan ole yöelämäkään.

Tänään olen miettinyt josko rupeaisin absolutistiksi. Kolme päivää tuska-festivaalia aamu neloseen asti ja tämä maanantai onkin sitten ollut todellista tuskaa. Kaikki pirut ovat irti.
Kai se siitä taas viimeistään keskiviikkoon mennessä helpottaa.. Prkl.

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Re: Re: Re: Re: Niin

Viestin lähetti Mace

En ole eri mieltä, mutta olen varsin läheltä joutunut toteamaan, että tuollaista asiaa voi olla hyvin vaikea ajatella rationaalisesti, kun se osuu omalle kohdalle.

Monissa alkoholin piinaamissa perheissä alkoholi liittyy niin läheisesti kaikkeen pahaan, mitä lähiympäristössä tapahtuu, että ei ole ihme, jos siitä tulee symboli kaikelle koetulle tuskalle. Ja jos lähipiiristä vielä puuttuu malli siitä, miten alkoholia voi käyttää aiheuttamatta läheisilleen mielipahaa, ei ole ihme, jos alkoholista tulee lähes absoluuttinen paha. On ymmärrettävää, että sen jälkeen siihen on vaikea suhtautua järkevästi, vaikea tehdä eroa yhden kaljan ja Koskenkorva-kassillisen välille.

Tibor

Jäsen
Viestin lähetti hannes_ko

Yläasteella vielä kovikset jaksoivat kysyä päivittäin pari kolme kertaa, että "no millon hannes_ko lähtee Halkosaareen" so. ryyppäämään tansseihin. Ei lähtenyt koskaan. Lukiossa minut jätettiin jo rauhaan tämän asian tiimoilta. Oikeastaan vain kerran jouduin puhumaan asiasta: tälläkin palstalla vaikuttava Tibor oli yksi koulun ruokalassa olleista, kun yksi kavereista kysyi olenko absolutisti. Taisin myöntää. Asia jäi siihen. Muistaako Tibor tämän?
Saatanpa muistaa, mutta todennäköisesti en kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota, ainakaan sellaista, että muistaisin tarkasti tuon vuosikymmeniä sitten tapahtuneen.
;)

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Mä en tee absolutismistani suurta numeroa. Eikä siitä mitään ongelmia ole tullut, mitä nyt jonkin verran on jotkut ihmetellyt kun asia on puheeksi tullut. Kuitenkin tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa, riippumatta siitä juovatko he vai eivät. Tyttöystävänikin juo mutta se ei ole mitenkään meidän suhteeseen vaikuttanut.

Olen kyllä absolutisti myös periaatteen vuoksi mutta muille en siitä saarnaa. Se on jokaisen oma päätös mitä alkoholin kans tekee eikä se kuulu muille. Tämä koskee siis sekä juovia että raittiita. Piste!

Mace

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Niin

Viestin lähetti Timi

"Yleisesti ottaen kaikenlainen leimaaminen on aika typerää. Lähinnä ymmärrän tuossa mielessä sen, että nimenomaan ei itse koske siihen alkoholiin. Turha siitä on kuitenkaan muille ruveta paasaamaan. Loppujen lopuksi se on jokaisen oma asia, mitä kurkustaan alas kaataa, niin kauan kun ei esim. rupea toisten päälle käymään."

Olen täsmälleen samaa mieltä. Ymmärrän sen, jos joku ei halua viinaan koskea (riippumatta syistä), mutta en hyväksy sitä, että hän alkaa moralisoida ja tuomita alkoholin kohtuukäyttäjiä. Varsinaisen alkoholistin "herätteleminen" onkin jo toinen asia, ja siinä saatetaan tarvita vakavaakin keskustelua, mutta tuon asian puimiseen ei tällä palstalla kannata ryhtyä.

"Jos hieman enemmän otetaan niin ihmisten jutuista tuppaa tulemaan itsensä toistavia, joten sen vuoksi minusta on ainakin mukavampaa olla pienessä humalassa jos muut on. Aina ei kuitenkaan ole napannut juoda ja siksi olen mennyt selvinpäin baariin."

Tämäkin on täysin totta. Sama juttu voi toistua useampiakin kertoja puolen tunnin aikana, eikä puhuja itse edes huomaa sitä.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä olen absolutisti ja lähes kaikki mun kaverit sen tietää ja kunnioittaa sitä. Mun kavereiden joukossa on muitakin absolutisteja, vakaumus kun on sama muutenkin. Mutta esim. yks mun ei-uskovainen kaveri ei halua mun seurassa juoda tai olla muutenkaan kännissä. Ei siinä mitään, mutta välillä tulee sen seurassa semmoinen olo, että mä olen jonkunlainen riesa tms. kun kaverit pyytää sitä juomaan mut se on mun kanssa.

Monesti ollaan todettu, että yksin ja ainoana selvinpäin kännisten kavereiden kanssa ei todellakaan ole kivaa. MÄ en ainakaan jaksa kuunnella sitä vakuuttelua: "En mä oo kännissä, pystyisin kävelemään suoraa viivaakin..." Vaikka mä en olis sanallanikaan sanonut mitään negatiivista niiden juomisesta, niin silti se on jotenkin häpellistä olla humalassa jos mä olen mukana. Joten mä en ole niiden seurassa ryyppyreissuilla. Toisaalta baarit ei muutenkaan kiinnosta.

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Itseäni eivät absolutistit häiritse vähääkään. Kaveripiiristä ei taida löytyä yhtään varsinaista absolutistia, uskovaisia kylläkin. Kukaan ei ole koskaan tullut tyrkyttämään uskoaan eikä saarnaamaan alkoholin paheista, joten eihän tuollaisia omaa elämäänsä eläviä ihmisiä voi muuta kuin kunnioittaa.

Itse kuulun niihin jotka kaikkein mieluiten unohtaisivat koko alkoholin. Pidän itseäni todellisena kohtuukäyttäjänä, mikä tarkoittaa 4-5 juopottelukertaa vuodessa. Minkä takia juon edes nuo kerrat, löytyy sosiaalisista syistä. Ensinnäkin uuden vuoden viettäminen hyvien ystävien kanssa ilman alkoholia ei yksinkertaisesti onnistu. Juhannuksena mökillä on pakollista viettää kostea ilta. Vuoden varrella tulee juotua myös parit kalsarikännit.

Vedänkin omalta kohdaltani rajan siihen miten ja missä juon. Ensinnäkin, todellisia lärvejä en ole vetänyt sitten vuoden 1998. Tukevan humalan kylläkin, mutta aina niin ettei kontrolli petä. Osaan esimerkiksi vielä illan päätteeksi puhua, en sammu mihinkään enkä puhu filosofiaa. Toiseksi, baariin en enää eksy. En näe mitään eityistä syytä lähteä ravintolaan, joten en mene.
Kolmanneksi, seura missä juon on erityisen tarkkaa. Esimerkiksi parhaan kaverini, kenen kanssa on naureskeltu jo kohtapuoleen parikymmentä vuotta, ei kuulu juomaseuraani. Syy: kaveri ei osaa juoda sopivasti vaan liikaa, ei osaa käyttäytyä ja tarvitsee viinaa uskaltaakseen lähestyä naista. Mielestäni halveksuttavia ominaisuuksia kaikki (anteeksi vaan kaikki jotka itsensä kuvauksesta tunnistavat). Toisaalta baareissa on aina jossain vaiheessa iltaa joku jolla pullon pohjalta löytyy rohkeus ja pakkomielle haastaa riitaa. Sellaiset reppanat ovat kenties kaikkein säälittävimpiä (jälleen anteeksi kaikilta jota itsensä tunnistavat).

Suurin syy siihen miksi en juo kuin harvoin, oikeassa seurassa ja silloinkin kohtuudella, on se, etten aio ikinä muuttua tyypiksi jonka ainoa ilo elämässä on perjantaipullo, ja siitä saatava "ilo ja rohkeus, sosiaalisuus, murheitten unohtaminen". Tietysti minulla ei ole mitään niitä vastaan jotka tähän päätyvät, siitä vaan. Se ei vaan sovi suunnitelmiini nyt eikä tulevaisuudessa.
Lähes yhtä suuri syy on se, että suvusta löytyy vino pino alkoholisteja ja tissuttelijoita, joilta elämän punainen lanka on kadonnut jo vuosia sitten. Tämäkään ei sovi minulle.

Mitä taas tulee kysymykseen elämän tarkoituksesta, sen päätelköön jokainen tykönään. Omalta kohdaltani voin sanoa ettei elämällä ole tarkoitusta, ellei se sitten ole kärsimys.

Mietelauseena todettakoon vielä tähän lopuksi, että asiat eivät koskaan ole niin huonosti etteikö niitä viinalla vielä voisi pahentaa.

TheChef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Useita hyviä löytyy...
Miten sinä juot?
Hiljakseen...
vähän...(7-9nallee riittää!)
Kurkusta alas kaataen...

Miksi?
Joskus vaan tuntuu siltä... (Harvoin kuitenkin...!!)

Milloin?
Kuten sanoin HARVOIN... (kuluvan vuoden aikana ehkä 4 tai 5 kertaa)
Silloin kun seura on oikea...

Mitä?
Yleensä ne nallet (tms!) riittää...

Missä?
Mieluiten sisätiloissa... Baariin en pääse... (18v joulukuussa)

Sitä en ymmärrä miten eräiden into ja rahatilanne mahdollistaa ryyppäämisen jopa 3-4 kertaa viikossa...

Viimeksi muokattu:

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti TheChef
Sitä en ymmärrä miten eräiden into ja rahatilanne mahdollistaa ryyppäämisen jopa 3-4 kertaa viikossa...

Etenkin opiskeluaikoina ihmettelin tätä. Miten se opintotuki + laina voi riittää tuollaiseen ryyppäämiseen. Ok, osa teki kotiviinejä jne. mutta kyllä siellä baarissa rahaa meni niin paljon, että luulisi talouden kaatuneen siihen.

Toisaalta opiskeluaikoina oli vielä huvittavaa kuunnella sitä valitusta opintotuen pienuudesta, kun samat tyypit vetivät pari-kolme kertaa baarissa hirveät naamat. Siihen kurkkuun olisi saanut kaadettua varmasti loputtomasti rahaa viinan muodossa.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Edellä puhuttiin siitä, miten vanhempiensa tai vanhempansa alkoholin käytöstä kärsineestä lapsesta saattaa tulla absolutisti, joka ei ehkä siedä minkäänlaista alkoholin käyttämistä.

Yllättävän monesta alkoholin takia kärsineestä lapsesta tulee kuitenkin itsestään alkoholisti. Lapsena on kirottu viina alimpiin syövereihin ja ajateltu, että en koskaan juo ja anna juomisen tuhota elämääni, kun olen aikuinen, mutta niin vain ne opitut mallit vievät salakavalasti mukanaan.

Vähän samanlaisesta asiasta on kyse, kun piiskattu ja nöyryytetty lapsi aikuisena piiskaa ja nöyryyttää omia lapsiaan. Ihminen saattaa toistaa juuri niitä malleja, joista itse on lapsena kärsinyt. Aina on onneksi myös niitä, jotka pystyvät irtautumaan käyttäytymismalleista, jotka ovat aikoinaan synkentäneet heidän elämäänsä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse juon suhteellisen vähän ja hillitysti... yleensä! Toisaalta kun harvemmin juo niin sitä helposti ottaa siitä kaiken irti ja sitä on kyllä sattunut.

Olin vielä taannoin oikeastaan kokonaan abso ja myönnän että sellaiset ihmiset on piikki viinaa juovan lihassa. Toisaalta onneksi sellaiset harvemmin tulee baareihin istumaan, vaan motkottavat yleensä kotona. Mikään ei varmaan olisikaan sen karmeampaa kuin että silloin tällöin kuppia nostava ihminen saa toiseksi puoliskokseen absolutisti nipottajan. Tuskin olen liian väärässä jos sanon että sellainen suhde ei tulisi kantamaan kovin pitkälle.
Kyllä se alkoholi sopivasti käytettynä on mainio seurajuoma ja sosiaalisuuden nostattaja, sen olen itsekin oppinut viimevuosina tajuamaan ja olenkin vähän oppinut relaamaan... =)

Viinaa tulee siis juotua aika vähän ja raakana vieläkin vähemmän. Olutta tule lipiteltyä useammin... Juhlina ja erikoistapauksissa sitten ne vahvemmatkin menee helpommin.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Löytyipä mukavanlainen keskustelu vuosien takaa sillon, kun Turussakin pelattiin vielä jääkiekkoa. Meille suomalaisille tärkeä asia eli alkoholi tarkennettaen viina. Varmasti löytyy vielä tänäkin päivänä keskustelua tästä, tuskin olemme kaikki jatkoaikalaiset raitistuneet muutaman vuoden aikana.

Miten sinä juot?

-Tekniikkani on melko sosiaalinen muttei liian tätimäinen. Mielummin tuopista, kuin pullon suusta. Ei mitään äänekästä ryystämistä vaan tasaista nautiskelua ja jälkimaun vertailemista ja nautiskelua oluen parissa. Sitten kun on enemmän promillen tynkää veressä niin pullon suusta raakanakin joskus jotain vähän nasakampaakin menovettä.
Lähes aina kavereiden kanssa, silloin kun, on tarvetta ottaa katamaraania. Kalsaritissuttelusta en niin välitä, vaikka kaverini sitä joskus suositteleekin. Tosin jatkoajan kalsarikänniketju on hieno ketju.

Miksi?

Kyllä se taitaa olla se rentoutuminen mitä sillä haetaan. Siihen yhdistettynä hauskanpito varsinkin silloin kovempina saunailtoina äijäporukassa. Mukava myös muistella, mitä kaikkea viisasta ja vähemmän fiksua pienessä hiprakassa on kaverit ja itse tullut tehtyä. Joillekkin myös oivallinen keino saada vähän sosiaalisia estoja pois, jos naisseuraa haetaan.

Milloin?

Nooh, satunnaisesti ja silloin kun on poltetta. Nyt on kuivasesonki menossa, mutta yleensä rymyjuhlat ovat sellaiset milloin mennään ja tinataan. Riippuu myös hyvin usein olotilasta/opiskelutilanteesta jne.

Mitä?

-AC/DC - whiskey on the rocks. Bisse ja nämä perus yökerhojen drinkit. En ole mikään liköörin tai viinin ystävä, vaikka silloin tällöin on kiva maistaa sitäkin puolta.

Missä?

SK-raflat ja muut suositummat ravintolat. Tosiaan no way kalsaritumuille. Kesäisin festarit on kiva tapa nauttia bändeistä sekä alkomahoolista.

Mikä on elämän tarkoitus?

Pitääpä kysyä Petteri Sihvoselta.

Vielä loppuun:
Itse nyt en ole absolutisti, mutta voi olla pitkiäkin aikoja, jolloin tosiaan ei tule otettua. Omassa lähipiirissä nyt ei varsinaisia absolutisteja taida ollakkaan. Itse en nimittäin sellaista kutsu absolutismiksi, jos otetaan ihan vain todella harvoin lasi tai pari. Absolutismi tosiaankin kun on sitä ehdotonta alkoholista kieltäytymistä. Niinpä siis ei ne minun kohdalla ainakaan piikki lihassa ole ja kuten mainittua, niin eivät ne siellä yössä liiku ja marmata alkoholista.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eräs lähipiiriini kuuluva, päälle nelikymppinen mies otti aiemmin railakkaasti viinaa. Pystyi olemaan selvin päin pitkiäkin aikoja, mutta kun korkki naksahti auki jatkui meno vähintään viikon joka kerta. No, mies löysi AA:n eikä ole dokaillut sellaiseen kolmeen vuoteen pisaraakaan.

Nykyisin aina häneen törmätessäni hän puhuu... aivan. Viinasta. Aivan sama mitä puheenaihetta yritän, hän kääntää keskustelun puolessa minuutissa viinaan. Vaan sellaista se raittiusväki on.

Minä juon viinaa aika paljon. Nyttemmin tosin olutta ja lonkeroa enemmän, kun kirkkaiden kanssa alkoi ilmenemään tiettyjä... no, ei ehkä ihan ongelmia, mutta olo ei aina ollut parhain tiukan viinan nauttimisen jälkeen.

Kapakoissa käyn harvoin, lähinnä jos sattuu kaupunkiin joku erityisen kiinnostava bändi tai muutoin erityisestä syystä. Voisi sanoa että kapakat on jo nähty, tuli totaalinen kyllästyminen koko touhuun. Sitä tuli nähtyä ihan tarpeeksi - käytännössä koko 90-luku kului baareissa resuten. Nykyisin viihdyn kotosalla; ei tarvitse kuunnella känniääliöitä tai paskamusiikkia, ei jonottaa vessaan, ei jonottaa juomia saadakseen, ei jonottaa taksiin, ei jonottaa snagarilla... Turpaankaan ei saa, ellei vaimo ole erityisen vihainen! Halpaakin kotitissutus on, neljän tuopin hinnalla 24 tölkkiä lähikaupasta, tai vaihtoehtoisesti pari kossua.

Luulisin että elämän tarkoituksen tulokseton miettiminen. Usein pikku hönössä.

Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
"Miksi te ette voi ymmärtää, että haluamme välillä tuulettua ja örveltää kännissä kotona/baarissa/katuojassa. "

Ei siinä mitään vikaa ole...kunnes 190 senttinen 100 kiloinen bodari alkaa haastamaan riitaa ohikulkijan(lue minä) kanssa...
"Hei ööörr mitä sä katot mua ööö?"

Näin kävi minulle viime kesänä. Löysin itseni nopeasti hassunhauskan sananvaihdon jälkeen pyörätelineistä.

Bodarin kysymys oli: "onko sulla joku ongelma". Vastasin hienotunteisesti että "ei, mutta sun mutsin täytyy olla helvetin ruma koska oot ite tuon näköinen". Ja katso! olin pyörätelineissä. Onneksi löi vain leukaan, niin ei jäänyt jälkeä.

Itse asiaan. Monet sellaiset jotka eivät ole koskaan nauttineet pisaraakaan alkoholia, omistavat raikkaissa päissään vääriä mielikuvia alkoholinkäytön nyansseista.

Muistan alkoholiveron laskemisen kynnyksellä käydyn TV-keskustelun alkoholin haitoista. Siinä eräs raivoraitis kristillisdemokraatti tms. vihreä biyatch (joka tuskin on ikinä saanut munaa/pillua) heitti ilmaan hienon faktana pitämänsä, retoriseen kysymykseen pukemansa käsityksensä: "eiks se oo sama juotsä änkyräkännin 12 kaljasta vain pullosta viinaa".

No voin sanoa sinulle, että ei todellakaan ole.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lukekaas muuten tarkemmin Adamsinne, te jotka olette sitä mieltä että elämän tarkoitus on 42. Se ei ole elämän tarkoitus, vaan vastaus elämään, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen.

The Ultimate answer to Life, the Universe and Everything is...

(You're not going to like it...)

Is...
42

Elämän tarkoituksesta ei tuossa yhteydessä mainita halaistua sanaa.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Näin kävi minulle viime kesänä. Löysin itseni nopeasti hassunhauskan sananvaihdon jälkeen pyörätelineistä.

Bodarin kysymys oli: "onko sulla joku ongelma". Vastasin hienotunteisesti että "ei, mutta sun mutsin täytyy olla helvetin ruma koska oot ite tuon näköinen". Ja katso! olin pyörätelineissä. Onneksi löi vain leukaan, niin ei jäänyt jälkeä.

Tyypillinen esimerkki siitä, kun salilla käydessä kusi kohahtaa päähän lihaskehittymisen sijaan. Sen jälkeen, kun on otettu vähän napanderia niin, korvien välissä kusen määrä lisääntyy ja sitten leikitään kovaa jätkää. Näissä tapauksissa sanoisin, että alkoholi ei tuollaisille väkivaltaisille karjuille sovi lainkaan, joka ei pysty pitämään hermojaan kurissa. Tuollaiset pilaavat hyvin nopeasti monen illan, säälittävää kerrassaan.
Mutta pisteet Uleåborgirille, hyvin sanottu kieltämättä!

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Miten sinä juot?

Pyrin säilyttämään kontrollin tekemisissäni. Juon äärimmäisen harvoin itseni sellaiseen känniin, että muisti menee.

Päätavoite on se, että on mahdollisimman hauskaa viettää iltaa kaverien kanssa.

Viikonloppuisin, poikkeustapauksissa(esim. keikat tms.) myös viikolla, lätkämatseja ennen, niiden jälkeen, vierasmatkoilla ja joskus mennään kaverien kanssa pubiin ilman mitään oheistapahtumiakin.

Ilta alkaa yleensä kevyesti lonkerolla tissuttelemalla, mutta nousukännin iskiessä päälle lähdetään drinkki- ja nykyisin myös shottilinjalle. Paukuista Kelkka ja Valkovenäläinen ovat suosikkeja.

Jokerifanien kantiksessa Pasilassa hyvin usein aloitellaan ja sieltä sitten jatketaan eteenpäin Stadin menomestoihin, mutta ökykalliita seduloita yleensä vältellen.

Olla varoittavana esimerkkinä muille.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy