Mainos

Baarikärpäset ja muu maailma

• 5 979
  • 51

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viina. Vihattu, rakastettu viina.

Hannes_ko:n puheenvuoro toisessa ketjussa laittoi minut ajattelemaan, vaikkei välttämättä silloin iso pyörä pyörikään.

Miksi tämä "jumalten juoma" on niin kansaa jakava? He, jotka eivät ota, sysäävät Suomen ja ehkä koko maailmankin ongelmat viinan ja sitä juovien ihmisten syliin.

Viinaa juovat ihmiset puolestaan pitävät raittiita piikkinä lihassa. Heitä pidetään ihmisinä, jotka pilaavat hauskuutta elämäänsä etsivien bileet ja jotka marmattavat pienestäkin melusta, mitä bileitä pitävien asunnossa syntyy.

Tämä on toki yleistys, ei absoluuttinen totuus. (surprise!)

Miksi on näin? Miksi me (juovat) olemme teidän (raittiiden) kanssa lähes sotajalalla? Miksi te ette voi ymmärtää, että haluamme välillä tuulettua ja örveltää kännissä kotona/baarissa/katuojassa.

Entä miksi me (juovat) emme voi ymmärtää teidän (raittiiden) huolta yhteiskunnan tulevaisuudesta "tuliliemen" aiheuttavien ongelmien edessä.

Missä sitten kulkee kultainen keskitie? Entä mihin juomakulttuurin kastiin juuri Sinä kuulut?

Minä kuulun juoviin. Ainakin toivoisin kuuluvani, sillä nykyisellä tulotasollani pystyn juomaan vain pari kertaa kuussa.

Minä myöskään en juo juuri koskaan vain yhtä tai kahta. Juomiseni on lähes aina humalahakuista, sillä alkoholi ei ole mielestäni niin maukasta, että sitä huvikseen joisi esim. virvoitusjuomien sijasta.

Miten sinä juot? Miksi? Milloin? Mitä? Missä?

Mikä on elämän tarkoitus?

Vastatkaa.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten sinä juot?

Otan alkoholia sisältävän lasin, pullon tms. käteen -> kallistan sitä kohti aukkoa, josta tulee välillä puheeksi mainostettua ääntä -> kaadan lasin, pulllon tms. sisällön sinne ja nielaisen. Eli aika perinteisesti omasta mielestäni.

Tehdäkseni itsestäni vieläkin fiksumman ja filmaattisemman. Joskus ilosta juon, joskus surusta juon.

Juhlapäivinä. Mikäli sellaista ei löydy, niin sellainen kehitetään. Pikkulauantain aatonaatto on yksi suosituimmista uusista juhlapäivistä.

Olutta, mutta voin poiketa periaattestani juoman ollessa ilmaista. Nimim. Pahaahan tämä on, mutta ilmaista.

Siellä missä on alkoholia. Useimmiten rokkibaareissa.

Elä nopeasti, kuole nuorena ja jätä hyvännäköinen ruumis.

Minä en itsekään ymmärrä absolutistien puolelta tulevaa marmatusta alkoholin haitoista. Minun aivosolunihan siinä tuhoutuvat, eivätkä kyseisen absolutistin. Varsinkaan ihminen, jolla ei ole ollenkaan kokemusta alkoholista tai humalasta, ei ole todellakaan oikeutettu puuttumaan muiden juomistapoihin. En kuitenkaan väitä jokaisen absolutistin olevan kyseisen tyylisuunnan edustaja, heissäkin on fiksuja persoonia ja monesti on hyvä olla mukana ihminen, joka ei koske alkoholiin. Voi sitten huolehtia muiden kunnosta ja ohjailla kotiin osoitteen unohtuessa. Tunnen itse muutaman tälläisen ihmisen.

Vielä pahempi ryhmä ovat nämä kansanterveyslaitoksen urpot, jotka keksivät ehdottaa oluen laimentamista ja nelosoluen siirtämistä pois maitokaupoista alkoon. Kertokaa minulle miten oluen laimentaminen auttaa parantamaan suomalaisia? Suomessa juodaan paljon ja alkoholismista kärsii varmasti enemmän ihmisiä kuin muissa maissa, mutta ei oluen laimentaminen tuohon vaikuta ollenkaan. Ainakin minä ostaisin kaksi pulloa keskilutta yhden sijaan tai menisin hakemaan nelosolutta alkosta ja pahimmassa tapauksessa tuli heräteostoksia kirkkaiden viinojen hyllyn kohdalla.
Alkoholi on tie pois todellisuudesta ja Suomen oloissa sillä on jatkuvasti ruuhkaa. Verot ovat korkeat, työttömyys rehottaa, poliitikot ajattelevat vain omia etujaan, suurin osa vuodesta täällä on kylmä ja pimeä. Onko se jokin ihme, että ihmiset hakevat lohtua alkoholista. Sitten kun menee tarpeeksi huonosti, niin ihminen jää sille tielleen.

Kultainen keskitie, ei koskaan harhaan vie, tule vain mukaan lonttimaan...näin lauleskelee yhtye nimeltä klamydia. Alkoholin kultaista keskitietä on aika vaikea piirtää. Minun mielestäni on aivan sama kuinka paljon ihminen käyttää alkoholia, jos se ei haittaa esim. työntekoa eikä pahemmin ihmissuhteita. Myös siinä tilanteessa, että aina tietyssä humalan vaiheessa aletaan haastamaan riitaa ja etsimään kättä pidempää olisi hyvä alkaa miettiä niitä omia rajojaan. Alkoholin nauttimisessahan on perimmäinen tarkoitus rentoutua eikä tappeleminen tai pahimmassa tapauksessa toisen tappaminen ole kovinkaan rentouttavaa. Suuri osa Suomessa tehdyistä surmistahan on juuri humalassa puukon kanssa.

Itse kuulun kanssa tähän humalahakuiseen ryhmään. Sitten kun otetaan, niin otetaan kunnolla. Mitä sitä turhia tissuttelemaan. Toki joskus tulee käytyä töiden jälkeen (ravintolassa kun ollaan töissä) omalla tiskillä yhdellä, mutta niitähän ei lasketa. Kunnon krapula säännöllisin väliajoin opettaa muistamaan kuinka pieni ihminen oikeasti on ja samalla tullaan taas vähän nöyremmäksi.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti vision
Kultainen keskitie, ei koskaan harhaan vie, tule vain mukaan lonttimaan...näin lauleskelee yhtye nimeltä klamydia.
Niin, tämä vaasalainen huippubändi.. ja myös: "Mä vaan tallaan Ristikan Raittia, kossupulloon sekotan spraittia, yks vitun hailee...

Vaikea juttu, sillä alkoholin käyttö on niin yksilöllistä. Vastaan kuitenkin kertomalla omista tavoistani:

Miten sinä juot?
-Sillee maistellen, pikku-hiljaa ja uusia makuja testaten.
Miksi?
- Juhlan kunniaksi, talven iloksi, neidin kanssa, ruokaillessa...
Milloin?
- Joskus illalla, yleensä ruoan kanssa viikonloppuna.
Mitä?
- Useimmiten viiniä. Joskus illalla menee pieni lasi likööriä.
Missä?
- Kotona, ravintelissa, kekkereissä, lomalla.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Miksi te ette voi ymmärtää, että haluamme välillä tuulettua ja örveltää kännissä kotona/baarissa/katuojassa. "

Ei siinä mitään vikaa ole...kunnes 190 senttinen 100 kiloinen bodari alkaa haastamaan riitaa ohikulkijan(lue minä) kanssa...
"Hei ööörr mitä sä katot mua ööö?"

"Mikä on elämän tarkoitus?"

42

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Murmeli
Miten sinä juot?
Normaalisti. Tosin ei tietoa mitä sillä tarkoitetaan. Varmaan sitä, että harvemmin tapahtuu mitään kummempaa. Mitäköhän tuokin tarkoittaa?
On hyvää. Ainakin toistaiseki näin on ollut. Lisäksi varmaan se lopputulos on sen verran mukava, että intoa riittää. Janoonsa tuskin kukaan juo ja jopa oluen juominen janojuomana on (imho) erikoista.
Silloin kun huvittaa tai saa muita houkulteltua kuppilaan.
Olutta, rommia, whiskyä, giniä yms.. Yleensä sitä yrittää maistella erilaisia juomia ihan vaan huvin vuoksi. Välillä löytyy hyviä ja toisnaan "erilaisia" juomia.
Kuppilassa, kotona ja toisten kodeissa. Lisäksi jos on muita paikkoja mitä jäi mainitsematta niin niissäkin myös. Riippuu tilanteesta ja paikasta.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Murmeli

Miten juon?

Juon vähemmän sivistyneesti, suoraan pullon suusta humaltuakseni.

Miksi?

Ei tätä elämää kestä kokonaan ilman viinaa, kun kerran sen makuun on päässyt.

Milloin?

Viikonloppuisin, ja liian usein. Tosin nyt on menossa pitkä kuiva kausi, alkoi joulukuun alussa pikkujoulun jälkeen ja jatkuu todennäköisesti vuoden 2002 loppuun.

Mitä?

Olutta ja kirkasta viinaa.

Missä?

Yleensä kotona. Joskus nuorempana olin olevinani jonkinlainen baarikärpänen, nykyään pysyn kotona keittiön pöydän vieressä, katselen ulos ikkunasta ja kuuntelen musiikkia.

Sen kun tietäis.

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Murmeli

Tähän on hyvä vastata nyt, kun on juuri kotiutunut kaljanjuontipippaloista.

Minä juon - voin myöntää sen täysin häpeilemättä - lähes aina humalahakuisesti. En pidä kaljan, lonkeron tai siiderin mausta erikoisemmin, virkistäväksi juomaksi valitsen paljon mieluummin kokiksen tai spraitin. Mutta kun haluan päästä irti arjesta ja hieman irroitella, ostan 8-12 olutta/siideriä/lonkeroa, ja alan tissutella. Jos siltä tuntuu, siirryn illan pimetessä baariin, jos ei, pysyttelen kotona ja menen rauhassa nukkumaan. Alkoholi tekee minut rauhalliseksi, enkä koskaan haasta riitaa tms. juodessani.

En tarvitse juomiseen mitään erikoista syytä. Esimerkiksi viime talvena en ottanut juurikaan, toisaalta nyt kesällä alkoholi kuuluu tavalla tai toisella lähes jokaiseen viikonloppuun. Paikaksi kelpaa koti, baari tai kaverin kämppä - kaikki käy. Pääasia että sateen sattuessa on katto pään päällä - tai sitten ei..

Minulle absolutistit eivät ole piikki lihassa. Tunnen tosin vain yhden tapauksen, mutta ainakin hän toteuttaa omaa päätöstään mielestäni juuri oikealla tavalla. Eli, ei tee suurta numeroa siitä ettei juo viinaa, eikä toisaalta puutu toisten juomiseen millään tavalla. Kaveri on todella usein kuskina, ja heittää selvinpäin niin loistavaa juttua että vain harva sellaiseen pystyy - edes lievässä humalassa (jolloin yleensä ne parhaat läpät irtoavat). Arvostan hänen päätöstään joka syntyi jo yläasteiässä. Tiedän joiltain osin hänen päätöksensä taustat, arvostan sitä eikä tulisi mieleenikään mennä kyselemään häneltä joutavia asiasta. Viimeisen päälle pelimies!

Ainoa asia mikä minua absolutisteissa joskus häiritsee on se, että kaikki heistä eivät osaa tehdä eroa alkoholismin ja alkoholin käyttämisen välille. Joidenkin absolutistien mustavalkoinen suhtautuminen juomiseen pännii välillä - enhän minäkään ihmettele huuli pyöreänä heidän päätöksiään alkoholin suhteen.

Ja nyt sitten nukkumaan..

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
En ymmärrä sitä että juodaan pari pulloa joka ilta (isäni tekee näin), eli oma juomis-filosofiani on humalanhakuinen. Tästä on viimeisen parin viikon aikana joutunut luistamaan sillä kaverin kanssa on tullut juotua muutama olut illassa ja pelattua CM3:sta. Kun se ei voi käsittää sitä ettei minua huvita juoda muutamaa illassa, olen ovelasti vähentänyt annosta joka kerta tölkillä niin seuraavalla kerralla on nolla-tölkki vuoro. Perin rasittava tyyppi siinä että alkaa inttäminen jos ei tahdo ottaa sitä paria olutta. "Ota nyt pari" "En mä yksin voi ottaa" jne.

Mitä tulee todellisuudesta pakenemiseen kännäämisellä, niin tätä en harrasta enkä tykkää tästä periaatteesta. Vaikka minun elämäni on perseestä melkeen joka osa-alueella niin en ole ratkennut ryyppäämään. Vaikka siihen varastoa löytyy. (bissee, kossuvotkaa kahtena eri vahvuutena, pirtua, minttua, baileyssiä)
Täytyy myöntää että tulee katseltua noita pulloja pari kertaa viikossa että löytyykö se apu niistä. Järkevänä ihmisenä tiedän ettei löydy.

Silloin juon kun olen baariin lähdössä, kavereitten kanssa mökille, niin juon. Muuten en oikeastaan ollenkaan.

Viiniä en juo, muut menee.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muistaakseni olin noin 22-24 -vuotias juodessani ensimmäistä kertaa viiniä. Varsinaisesti viininjuojaksi minua on voinut kutsua noin kolmen vuoden ajan, eli sitä ennen maistoin viiniä hyvin harvoin. Nykyisin juon viiniä ennen kaikkea ruuan kanssa, mutta toki seurustellessakin. Pari kertaa olen joutunut toteamaan, että olisi kannattanut syödä jotakin ennen kuin juo 3 lasia viiniä, mutta näitä paria tilannetta lukuunottamatta juon rentoutuakseni, en humaltuakseni. Viinin rentouttamana minusta tulee entistäkin puheliaampi, ja haastan kanssaihmiset k e s k u s t e l u u n. En ole koskaan miettinyt alkoholin mahdollisia haittavaikutuksia, sillä tärkeämpää on kuunnella itseään; en pidä ajatuksesta humaltumisesta, sillä esimerkiksi oksentaminen ei ole suosikkilajini. Tämän seurauksena kuvittelisin, että kuolinsyy kohdallani ei tulle olemaan maksakirroosi. Känniset ihmiset eivät ole hauskaa seuraa, joten ehkäpä siksikään en halua humaltua. Minusta tulisi taatusti monin verroin rasittavampi yksilö kuin selvin päin. Ja selvin päinkin minussa on kuulemma vaimon mukaan kestämistä.
Valitettavasti alkoholi on helppo ja jopa ymmärrettä tapa turruttaa paha olo. Silloin se muodostuu ongelmaksi. Kyllähän minullakin on sukulaisia, joiden itsetuhoinen alkoholinkäyttö on ahdistavaa sivusta seurattavaa. Itsekin huomaan korkkaavani viinipullon toisinaan ikään kuin piristykseksi, kun mieli laahaa. Popcornit ja viini ovat takuuvarma lohduke. Toistaiseksi siis olen alkoholinkäyttöni niskan päällä, mutta kuka voi vannoa itsestään?

Olen silti viinin ystävä. Pyrin myös siihen, että viini olisi minun ystäväni. Kontrolloin alkoholinkäyttöäni miettimällä tuon tuosta, olenko korkannut punkun viime aikoina liian usein, ja kysyn myös itseltäni, miksi juon. Omalla kohdallani tämä toimii.

Viini virtaa milloin missäkin; baarissa, ystävien luona, saunan päälle kotosalla...

Absolutismi ei minua vaivaa lainkaan. En tarvitse siihen edes selityksiä. Ennemminkin selityksiä kaipaa alkoholinkäyttö. Itselleni teenkin siis jatkuvasti tiettäväksi, miksi viiniä juon, jotta homma ei vahingossa, pikku hiljaa, ryöstäänny käsistä. Minusta on täysin n o r m a a l i a olla ilman alkoholia, mutta absolutistien tuomitseva asenneei ole kovin hauskaa. Se on silti kansantaloudellisesti ajateltuna ymmärrettävää, sillä liika alkoholi aiheuttaa välillisesti todellakin menoja meille kaikille.

Ps. Viinin lisäksi saatan joskus naukata viskiä, mutta olut tökkii niin maan penteleesti, rehellisestä viinasta puhumattakaan. Alkoholin suhteen maulla on nimenomaa suuri merkitys. Miksi joisin jotakin pahanmakuista, kun hyvänmakuistakin on tarjolla?

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Miten sinä juot?
Nautiskeleen juominen se on vain alkoholin tuhlausta. Kerralla alas vaan ja sitten kynnetään nenällä ojan pohjaa.

Miksi?
Ei siihen niin kamalaa syytä tarvitse. Vapaapäivä, vapaapäivän aatto, koulun tuomat paineet pitää purkaa, kavereiden synttärit, nimpparit, ajokortin saamiset, töiden loppumiset, töiden saamiset, kaatamisen tarve... Eli aina 'juhlitaan' kun siihen on tilaisuus.:p

Milloin?
Illalla, yöllä, joskus päivällä, harvoin aamulla. Ympäri vuoden.

Mitä?
Pääasiassa siidereitä, Copparberg, Golden cap, Fizz. Tai tämä persikkaolut, mikä on muuten aiiivan loistavan makuista. usein lähtee myös vähän vahvempia, parhaita ovat Pisang Ambon-maito, Passoa-oringina, Malibu-maito, vodka-Cola.:p

Missä?
Missä vain, mieluiten katon alla. Kun on hyvä syy, löytyy yleensä myös hyvä paikka. Usein jonkun kotona, tai jossain yleisellä paikalla.

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Sain yllättävästi puolelleni porukkaa Jeesus teki viiniä!-keskustelussa, mutta niin siinä kuin tässäkin ketjussa olen voinut rivien välistä lukea, että minä olen tiukkapipo ilonpilaaja, joka kyttää koko ajan sitä, mitä toinen juo. Totuus on toinen.

Ensinnäkin tietoisesti vältän tilanteita, joissa alkoholia käytetään. En käy baareissa, ravintoloissa, bileissä. Siksi harvoin joudun edes keskusteluun aboslutisimistani. Minulla ei edes ole erityistä intohimoa alkaa jakaa "viisauttani" kadunkulmassa, joten esim. vanhempani eivät tiedä vakaumuksestani. Tosin ovat varmasti huomanneet, että en edes limudiskossa ole koskaan käynyt. En ollut yläasteen luokkaretkellä, vanhojen tansseissa, penkkareissa jne.

Yläasteella vielä kovikset jaksoivat kysyä päivittäin pari kolme kertaa, että "no millon hannes_ko lähtee Halkosaareen" so. ryyppäämään tansseihin. Ei lähtenyt koskaan. Lukiossa minut jätettiin jo rauhaan tämän asian tiimoilta. Oikeastaan vain kerran jouduin puhumaan asiasta: tälläkin palstalla vaikuttava Tibor oli yksi koulun ruokalassa olleista, kun yksi kavereista kysyi olenko absolutisti. Taisin myöntää. Asia jäi siihen. Muistaako Tibor tämän?

Armeijassa olin pitkään matalalla profiililla, mutta kyllähän porukka huomasi, että en koskaan lähde IV:lle. Siellä sitten jouduinkin selkkauksiin, kun joillakin ei vain ollut mitään tajua siitä, että joku voi olla raitiskin.

Elämän tarkoitus todellakin on 42.

Aksu

Jäsen
Miten sinä juot?

Pääasiassa humalahakuisesti ilonpito mielessä, mutta valtaosa keikoista on loppujen viimeksi aika tylsiä. Tai sitten eilinen reissu ja kaamea vitutus estävät hyviä muistoja tulemasta tykö.

Miksi?

No niin... Halu päästä irti "tavallisuudesta" ja omista aivoista.

Milloin?

Kaikki ajankohdat käy.

Mitä?

Olutta selkeästi eniten. Lisäksi siideriä ja punkkua. Väkeviä sun muita silloin kun on saatavilla, mutta harvoin ostan itse.

Missä?

Koti, mökki, baari, puisto, Saimaan rannat... tilanteet tulee ja menee.

Minäkö sen määrittelen...

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Miten sinä juot?
Humalahakuisesti minäkin. Tarkempaa syytä en tiedä, enkä välttämättä halua tietääkään.

Miksi?
Koska se on "kivaa". Ja silloin puhuu vielä enemmän rehellisemmin.

Milloin?
Juhlapäivät, lähinnä perjantaisin, joskus lauantaisin. Kun on hyvä syy.

Mitä?
Siideriosastoa lähinnä, baarissa menee Salmaria, Kossutuoremehua jne..

Missä?
Yökerho. Tai joku kunnon baari, ei mikään räkälä.

Elää päivä kerrallaan ja katsoa, miten homma etenee.

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Miten sinä juot?
Humalaa sitä haetaan. Pari saunaolutta joskus.

Miksi?
Hauskaa, näkee kavereita ja kaikki legendaariset asiat on yleensä sattunu humalassa.

Milloin?
Viikonloppuisin, festareilla ja aina kun on aihetta.

Mitä?
Olutta, jeggubatteria, väkeviä.

Missä?
Kotona, kaverilla, mökkillä, baarissa.

Ei pysty tietää.

:confused:

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Jani82
Miten sinä juot?
Humalaa sitä haetaan. Pari saunaolutta joskus.

Sinullehan edulliseksi tulee, kun jo kahden oluen jälkeen alkaa humalatila olla valmis.

Elämän tarkoituksesta sen verran, että meikä ei usko, että elämällä on varsinaisesti tarkoitusta. Elämä vain on. Tosin mielekkyyttä elämälle voi hakea, mutta että tarkoitusta...

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Kännissä kaikki on kuninkaita.

Nimim. "Liskojen yö odottaa"

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Murmeli
Viina. Vihattu, rakastettu viina.

Miten sinä juot? Miksi?Milloin? Mitä? Missä?

Vastatkaa.

Miten?
Sivistyneesti ja mieluiten lasista.

Miksi?
Tehdäkseni ateriasta vieläkin nautittavamman, hakeakseni pientä nautinnon hetkeä elämään.

Milloin?
Hyvin harvoin, enkä enää koskaan humalahakuisesti.

Mitä?
Mieluiten viiniä tai siideriä.

Missä?
Kotona tai ravintolassa käydessäni syömässä, harvemmin yökerhoissa mutta tuolloinkin vain muutaman.

Kuolema...

Nykyään alkoholin käyttö omalta osaltani on hyvin sivistynyttä ja samalla todella vähäistä, joskus hyvää viiniä aterialla tai siideri illalla silkasta nautinnon halusta. - Aina se ei suinkaan ole sitä ollut, huokaisten voin kuitenkin todeta turmiollisten aikojen olevan historiaa ja toivoakseni ne eivät enää koskaan palaa. Rehellisesti voin sanoa ettei ole todellakaan mukavaa huomata ajautuneensa pääosin alkoholin tähden hyvin lähelle kuilun reunaa - melkein jo sille reunalle ja katsella kuolemaa silmästä silmään.

Eikä myöskään ole kiva katsella jos hyvä ystävä syöksyy kohden samaa "reunaa" - viimeistä etappia. Silloin sitä haluaa tehdä kaikkensa ja puuttua vaikka sitten siihen viinanjuontiin jollei muu enää auta. Näin tehdessäni olin itse jo päässyt viinasta eroon joten saatoin helposti huomata kuinka tämä ystäväni ajautui suorastaan kohden alkoholismia ja tuolloin katsoin aiheelliseksi puuttua asiaan.
Muutoin en kuitenkaan ole puuttumassa toisten alkoholin kulutukseen, minä olen valinnut oman tieni ja joku toinen omansa. Kukin tapojensa mukaan.

vlad#16.

Spenroos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, JanPa
Miten sinä juot?
Yleensä humalanhakuisesti. Muistetaan kuitenkin että humala ja känni ovat kaksi eri asiaa. Jos on tarkoitus lähteä radalle hameväkeä tavoittelemaan, otetaan päälle yleensä pieni hiprakka. Jos taas kavereiden kanssa pidetään saunailtaa, saatetaan joskus olla jopa kännissä. Kuitenkaan koskaan ei oksennella eikä haasteta ketään otsaanlyöntikilpailuun eikä tehdä mitään laittomuuksia

Miksi?
Suurin syy omalla kohdalla juomiseen on se että olen selvinpäin melko hiljainen kaveri tuntemattomien ihmisten seurassa. Alkoholi poistaa estoja ja tekee minusta puheliaamman. Toki kykenen sosiaaliseen kanssakäymiseen myös selvin päin mutta humaltuneena se on helpompaa. Kännit kavereiden kanssa sillon tällön ovat taas siitä mukavia että sillon joka jätkä pistää hieman ranttaliksi ja tällöin jää huikeita muistoja siitä kuinka kaikki puhui ja mahdollisesti teki hassuja.

Milloin?
Kesäisin lähes joka lauantai, koska viikon työrupeama on takana ja aurinko sekä kohtuu lasti Koffia on uskomattoman rentouttava yhdistelmä. Siihen vielä lisäksi laadukasta naisseuraa ja aina on hauskaa. Talvisin sitten ehkä kerran kuussa.

Mitä?
Koffia tai hätätilanteissa muitakin olutmerkkejä, lukuunottamatta lapparia. Ravintolassa sitten yleensä tequila sunrisea.

Missä?
kesällä missä tahansa ulkona tai jonkun mökillä ja mahdollisesti yöllä ravintolassa. Talvella sitten poikkeuksetta ensin kotona tai kaverilla ja myöhemmin illalla ja yöllä ravintolassa.

Elää juuri niinkuin hyvältä tuntuu. Ansaita elantonsa ja tehdä vapaa-aikana sitä mitä itse haluaa. Yrittää olla niin onnellinen kun mahdollista.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti mauri
Elämän tarkoituksesta sen verran, että meikä ei usko, että elämällä on varsinaisesti tarkoitusta. Elämä vain on. Tosin mielekkyyttä elämälle voi hakea, mutta että tarkoitusta...
Eikös elämän tarkoitus ole se että on elossa? Kai nyt elämässä voi hauskaakin olla? Jos joku saa iloa elämään juomalla alkoholituotteita enemmän tai vähemmän, niin eläköön niin. Kyllä sitä allekirjoittanutkin juo viinaksia silloin ja tällöin, nykyään about kerran ehkä jopa pari kuussa, mutta jokaisella on oikeus omaan juomiseensa ja juomattomuuteensa. Elämässä on joskus kivaa joskus vähän vähemmän kivaa, mutta kunhan elämästä selviää jotenkin hyvin, niin silloin on hoitanut asiansa hyvin.

Elämän tarkoitusta en tiedä, mutta syntymästä se alkaa ja kuolemaan päättyy. Niiden välillä jokaisen on tehtävä oma elämänsä elämisen arvoiseksi, mitä se sitten tarkoittaakaan...

Joskus on hauskaa, joskus ei.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Viestin lähetti Murmeli

"Well, it's nothing very special. Uh, try and be nice to people, avoid eating fat, read a good book every now and then, get some walking in, and try and live together in peace and harmony with people of all creeds and nations."

- Monty Python's The Meaning of Life

Itse kallistun vaihtoehdon 42 kannalle.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Kunigas alkoholi

Tähän keskustelun oli pakko osallistua, sillä takana on 5 kosteaa baari-iltaa ja kieltämättä hauskaa on ollut. Myös minun täytyy myöntää, että oma juominen on hyvinkin humalahakuista, mutta aina myös sosiaalinen tapahtuma. Yksiäkään kalsarikännejä en ole vielä elämäni aikana juonut. Yksin on mukavampi olla selvin päin.

Absolutisteista minulla on aika vähän kokemuksia. Tai no tilanteen voi sanoa olevan +-0. Eli yhden absurdin absolutistin käännytin kaidalta tieltä alkoholin lavealle valtatielle. Tästä kiitos noihin aikoihin kauppoihin ilmestyneille siidereille. Tämä kyseinen ex-absolutisti vetosi aina siihen miksei juo, että viina on pahaa eikä olutkaan maistu sen paremmalta. Lisäksi hän väitti, että ilman viinaakin on kivaa vaikka vanha totuushan on, että ilo ilman viinaa on teeskentelyä - minä en ainakaan kestä baarissa hetkeäkään selvin päin. No niin, no! Eli kun nämä siiderilitkut tulivat ruokakauppoihin silloin 90-luvun alkupuolella ne olivat lähes järkeään makeita sokerilitkuja, limuja. No tästäpä äkkäsin, että nyt pistetään poika maistamaan siidua, kun pahanmakuiset ei kelpaa. Kehuin kuinka hyvää se on, vähän niinkuin limsaa, ja ainahan sitä voi yhden "saunapullon" ottaa. Suostuttelu vei aikansa, mutta viimein se siidupullo tavoitti ystävän huulet ja siitä se ala...ylämäki sitten lähti. Niin maistuu poijjaalle jo olutkin ja vahvat viinat ja ei kuulemma ole katunut ratkaisua hetkeäkään :) Eräs toinen kaveri sitten lopetti viinan käytön ja kaiken perheen ulkopuolisen elämän avioliitonsatamaan astumisen jälkeen. Onnea hänen valitsemalleen tielle :)

Mutta vielä ytimekkäät vastaukset:

Miten sinä juot?
Seuran vuoksi, jolloin humala on monasti myös erittäin humalahakuista. Mitä paremmat kännit, sen hauskempaa on. Jos taas naisia on enemmälti läsnä kyseinen kaava ei ehkä päde yks yhteen :)

Miksi?
Koska humala on kiva!

Milloin?
Milloin vain, kun tilane sallii/siihen on aihetta. Saattaa mennä joskus kk ilman tippaa, ja joskus voi mennä höpöksi 2 kertaa viikossa. Riippuu aktiviteeteista. Joskus viini ruokajuomana mm. perheen kesken on virkistävä. Lisäksi muutama pullo olutta kovan urheilusuorituksen jälkeen on poikaa. Samalla voi pohtia kaverien kesken mikä pelissä meni vikaan tai missä onnistuttiin.

Mitä?
Olutta, konjakkia, puna- ja valkoviiniä (p. Trapiche, v. Tokaj Azu, ym.), drinkkejä (1. Caipiroska 2. Vodka Russian 3. Long Island Tee (hyvät humalat)), siidua ja lonkkua (silloin tällöin), rommia...

Missä?
Ystävien kanssa missä vain.

Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Miten sinä juot?

Kieltämättä suht humalahakuisesti. Tosin voin kyllä yhdenkin ottaa mutta virvoitusjuomat tai vesi uppoavat paremmin ns janojuomana.

Miksi?

Se on meikälle tapa rentoutua ja viettää aikaa hyvien ystävien kanssa. Ja samalla mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin.

Milloin?

Perusjuhlapyhät ja aika usein lauantaisin

Mitä?

"Pohjia" otettaessa olutta, baarissa siideriä/drinkkejä. Olen tosin kaikkiruokainen, absintti on oikeastaan ainoa mikä ei maistu.

Missä?

Helsingin yökerhoissa yleensä minut löytää.

Tää oli helpoin. 42

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Miten?
Vaikka miten. Toisinaan erittäin humalahakuisesti, toisinaan ihan muuten vaan. Minulla on lähes aina olutta jääkaapissa. Saatan ottaa yhden/kaksi janojuomaksi tai katsella leffaa ja juoda sixpackin. En tosiaankaan juo aina humalahakuisesti.

Miksi?
Kuten sanottu, monesta syystä. Joskus juon juhliakseni, joskus unohtaakseni. Useimmiten kuitenkin se on vaan jotenkin rentouttavaa istahtaa sohvalle, laittaa aivot narikkaan ja ottaa muutama olut. Jos juon humalahakuisesti, niin juon siksi koska sopivassa nousuhumalassa on "hyvä meno päällä" vai miten sen paremmin sanoisi. Joskus on hauskaa olla kännissä.

Milloin?
Jos varsinaisesta kännäämisestä puhutaan, niin sanotaan nyt vaikka kerran/pari kuussa. 3 vuotta sitten se oli 2-3 krt viikkossa.

Missä?
Kotona, kylässä, baarissa, pubissa, mökillä, terassilla, laivalla...

Mitä? Onko tällä joku tarkoitus? Mää vaan surffaan tätä isoa aaltoa. Arvataan nyt sitten vaikka jääkiekko?

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Ihan kuriositeettinä pitää tänne mainita että kävin juuri työterveyslääkärillä tarkastuksella ja siinä yhteydessä piti täyttää joku "juomatottumus-lomake". Sain tulokseksi 22 vaikka muutamassa kohdassa pistin hiukan alakanttiin. Noh minulla on kuulemma alkoholi-onkhelma ja melko paha sellainen sillä onkhelma on jo silloin kun ylittää 10pisteen rajan (tähän mainittakoon että tuolla kriteerillä kyllä 90% tuttavapiiristäni on onkhelma ja lopuilla jo toinen jalka haudassa). Lääkäri sätti siinä aikansa ja lähetti sitten maksa-arvo testeihin.

Tällästä tänään.

Kyllähän minä ja Kuningas alkoholi luultavasti kävelemme lopun elämäni käsi kädessä
- Jere Karalahti

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy