Baari-illan budjettisi?

  • 38 910
  • 245

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Riippuu hieman tilanteesta eli millaisella porukalla ollaan liikenteessä, mutta heitetään arvio perussetistä:

- Pohjiksi menee useimmiten jotain välillä sixteristä mäyrikseen eli 6 - 15 €:a
- Baarissa 20 - 40 €:a
- evästykset 5 €:a
- Taksi 15 €:a

...eli yhteissumma keikkuu tuolla 50 - 60 erkin tietämissä.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Eilen:

Ravintoloittain:

Safka+3 tuoppia 30€ooh
IFK:n tsekkivahvistus Breznak Lezak*3+Guinness+Vodka Venom ~ 25€ooh
Kaksi tuoppia 10€ooh
Tuoppi+4 siideriä 25€ooh
Taksi 15€ooh

Eli yhteensä 105€ooh. Huh, kyllä taas näköjään meni rahaa, vaikka vasta 21.30 aloitimme. Hauskaa kuitenkin oli, vai mitä P_L, Korak ja B1?
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Itse olen Tapio Rautalapion kanssa samaa mieltä siitä, ettei sisäänpääsystä ravintolaan tule maksaa. Onneksi tuo nyt ei hirveästi rajoita baarikäyntejä, koska en ylipäänsä juurikaan viihdy pintaliitomestoissa. Säännön vahvistavana poikkeuksena mainittakoon Vanhalla pyörivä Club Kajal, jonne mielellään maksaa sen 2€ sisään. Saapahan ainakin kuulla hyvässä bailumestassa asiallista musiikkia niiden pritnispiörsien ja jenniferlopetsien sijaan.

Mutta asiaan:

- pohjat 6-10€ (vinkkupullo tai muutama siideri/lonkero)
- narikka 1-2€
- juomat raflassa 20-40€
- snägäri ~5€
- osuus kimppataksista 5-10€ (kesäisin tulee tosin joskus käytettyä apostolinkyytiä: 0€)

Eli tuosta kun lasketaan yhteen, niin 37€-67€ näyttäisi menevän.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Jaa-a.

Tämä tilasto on kyllä kovin suhdanneherkkä ja vaihteleekin erittäin paljon pankkitilin saldon mukaan.

Esimerkkinä kun heinäkuun puolessavälissä aloitin jälkimmäisen lomani niin kahden illan yhteislasku oli 520€. Ei muuten sunnuntaina paljoo hymyilyttäny. Sitten taas toisinaan on näin kesällä tullu vedettyä naamarit ihan parillakympilläkin kun puistoissa ollaan notkuttu.



Jos lähden dokaamaan niin harvemmin alle satasella pääsen ja usein ollaan lähempänä toista sataa. Olen siitä yksinkertainen ihminen että kun saan kännin päälle niin tykästyn tarjoamaan viinaa kuin se olisi elämäntehtäväni (ammatin varjopuolia). Tämä on muuten harvinaisen kallis harrastus, en suosittele.


Tiedän että laitan huomattavasti normaalia enemmän rahaa haisemaan baarissa kuin keskiverto Pekka mutta toisaalta ihmettelen miten joku voi pärjätä baarissa 30€:lla kun minulla menee samanverran jos menen "parille" kulmabaariin..


Pohjien ottoa harrastan ainoastaan silloin kun rahatilanne on todella tiukka. Tosin olen monesti miettinyt että tulisi varmaan säästettyä pitkä penni jos tuohon kulttuuriin tottuisi.
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Satasen hujakoilla

Pyrin välttämään änkyräpohjia, ettei kuppilassa ole sitten ihan seis. Rahaa siinä tietysti säästyy, mutta ei se hauskaa ole. Pohjiksi yleensä 6-pack ja pari pulloa lonkeroa ja/tai siideriä, nykyään harvemmin väkeviä. Kimppataksilla keskustaan ja yllättävän hyvin etupenkin kaverikin saa nykyään rahat (yleensä se joka taksin soittaa, kerää rahat etukäteen koska seuraavana päivänä kukaan ei muista maksoiko baarissa vai ei), kotiin joko kimppataksilla tai yöbussilla ja tietysti grillin kautta.

Baarissa rahanmeno vaihtelee, joskus tulee tarjottua turhankin avokätisesti mutta aika tasan ne pitkässä juoksussa menee. Lähtiessä jätän aina jonkinlaisen tipin, jos ei ole syytä jättää antamatta ja toisinaan nekin on hieman reilunpuoleisia, mutta yllättävän hyvin portsarit muistaa tipit ja seuraavalla kerralla ei ole sitten tarvinnut jonottaa ja saanut pari drinkkilippuakin käteen. Ns. perusreissu on siinä 70-120€ ja poikkeustapaukset sitten 150+, onneksi niitä on harvoin.
 

Lint

Jäsen
Viestin lähetti Jaari
Jaa-a.






Tiedän että laitan huomattavasti normaalia enemmän rahaa haisemaan baarissa kuin keskiverto Pekka mutta toisaalta ihmettelen miten joku voi pärjätä baarissa 30€:lla kun minulla menee samanverran jos menen "parille" kulmabaariin..



Faktaa...Vaikka näin kotona kalkulaattorin kanssa saattaa tuntuakin että 30€ riittäisi, ei tosielämässä mitään mahdollisuuksia. Odottamattomia kuluja tulee YLLÄTTÄVÄN paljon.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten omiin kommentteihin lisää.

Parhaat illat tosiaan tulevat spontaanilta pohjalta, eli mennään muutamalle. Tämähän on selviö, pohjilla tapetaan paras piikki tai toki vaihtoehtona on olla kotona tai bileissä ilta. Hyväöstä kuitenkin välillä kannattaa maksaa, mikä ainakin minusta kannattaa.(Tatzka recommend)

Taksissa kannattaa vältää etupenkkiä, kuten ansiokkaat kirjoittajat jo ovat sanoneet, takaisin ne rahat eivät tule koskaan.

Mielestäni silti maksan hyvästä illasta vaikka tuplasi, kuin surkeasta illasta, joten suhteessa se on paljon pienempi paha.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Nostetaanpa ylös tämä aihe.

Nyt on sitten taas edessä yo-juhlia ja kaikkia mahdollisia kinkereitä pitkin kesää, joiden johdosta alkoholin kulutus lisääntyy ainakin meikäläisellä.

Rahaa menee yhteen baari-iltaan 30e - 250e, ihan rahatilanteen mukaan. Halvimmassa versiossa ei juuri brassailla, kymmenellä egellä pohjat ja parikymppiä halpaan juottolaan. Mitään ei syödä, matka taittuu jalan eikä drinksuista tarvitse haaveilla.

Kalliimassa versiossa otetaan sitten kunnolla, rahaa säästämättä. Tätä reilun parin satasen budjettia on paha mennä erottelemaan, rahaa menee tietysti viinaan, mutta myös kaikkeen turhuuteen (=kalliit sikarit, tipit, taksilla kuljetut naurettavan lyhyet matkat).

Onneksi noita maksimi-budjetin iltoja tulee vain muutamia vuodessa, keskiarvo baari-illalle on ehkä tuollainen 100e.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Nykyään onneksi tulee harvemmin käytyä,toista se oli poikamiehenä..silloin vedettiin lähes aina pe-la..ja rahaa paloi..

Nykyään budjetti on aika pieni..sanotaan tommoset 50-60 € ilta. Ja siinä on pohjat, taksit ym..Tosin silloin tällöin tulee myös yli 100 € iltoja lähinnä silloin kun juodaan isommalla porukalla ja haetaan kierroksia vuoron perään.

PS. Ja kun puhutaan että halpa ilta ei menny kun 60€, vaan sekin on monelle iso raha..Nytkin kaverin pitäis selvitä reilut 2 viikkoa 20€..revi siitä huuomoria
 

JoeyKocur#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hki Punx
Näillä mennään (yleensä):
Pohjat: 12-15 bisseä (tarjousten perässä kun juoksee, tulee hintaa n.10€)
Baarissa: 1-5 stobea (Hintaa tulee n.5-30€)
Sis.pääsymaksu baariin: 0-5€
Narikka: 1-2€
Dösä: n.5€ (spåra:0€)
Ruoka: n.7€
Mahd. jatkot: muutama paukku viinaa,ehkä jokunen bisse
Sanotaanko näin että kyllä 50€ pitää riittää mun dokaamiseen päivässä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Ruotsi
Viestin lähetti Sniper

Olen ehdottomasti sitä mieltä että paras humala saavutetaan aloittamalla juominen vasta kuppilassa ja mielellään sekin mahdollisimman myöhään. Toki päivähumaltuminen terassilla hyvien ystävien seurassa on myös hemmetin hauskaa.

Minun mielipiteeni on taas se että, jos kerran aikoo humaltua niin juominen kannattaa aloittaa tuossa puolenpäivän aikoihin.
Oma työtilanteeni on nyt juuri sellainen, että se on myös mahdollista.

Budjetiksi tullee noin 90-120 euroa, joten en vedä kännejä kuin vaan kahdesti viikossa. Toki ystäväpiirissäni on myös näitä ns."vätyksiä" jotka juovat noin viitenä päivänä viikossa. Niinpä he saavatkin "joskus" houkuteltua minut mukaan heidän putkeensa joten käytännössä pahimpina viikkoina rahaa känneihin menee se reipas 300 Euroopan rahaa..

Parhaimpia humalia saavutetaan myös juomalla krapulassa, jolloin pääsee huomattavasti halvemalla.

Ja hintaa nostaa myös se että en juo näitä halpiskaljoja. Toki tiedän että kännit saisi varmasti puolet halvemmalla näillä kaljoilla, mutta kerrankos sitä ihminen vain on nuori..

Juomien lisäkis rahaa menee kulkuneuvoihin, hyvään safkaan ja ennen kaikkea niihin paikkoihin. Ruotsissa kalliit laatupaikat maksaa, ja kun tykkään vaihtaa paikkaa useaan, rahaa menee.

Pohjiin menee tottakai paljon, mikäs sen parempaa kuin juoda mietoa sideriä, pelata kaverien kanssa playstationilla Nhl:ää Coloradolla, ja tehdä Forsbergillä maaleja.

Baarissa juomiin menee onneksi vähemmän,ja monesti keskitytäänkin porukalla vaan danssaan ja poltteleen epäterveellistä sikarin tynkää.

Jatkot on sitten taas eri juttu. Monesti ennen kaljottelua päätetään kellä jatkot, ja se jolla on jatkot hommaa myös juomat ja ruuat.
Joten useemmiten jatkot ei verota omaa lomsaa lainkaan, mutta jatkojen osuessa omalla kohdalle, rahaa palaa todellla paljon.

Ja tottakai näin ruotsalaisittain narikkaa ym. "apumaksuja" annetaan reilunlaisesti ja useasti, koska ainakin mä annan suuren kunnioituksen näille ihmisille, jotka jaksavat palvella humaltuneita ihmisiä. ( Suomessa en ole vähään aikaan baareillu, joten en tiedä miten siellä?)
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
0 euroa.

Drinkkejähän saa helposti kun menee kysymään joltain nuorelta komealta mieheltä että tarjoisko.

Sisäänpääsymaksun hoitaa tietenkin luonnollisesti joku muu kuin sinä itse.

Taksimatkaan ei mene rahaa, jalat on kävelyä varten.

Juuri näin.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Mister-Finland

Ja tottakai näin ruotsalaisittain narikkaa ym. "apumaksuja" annetaan reilunlaisesti ja useasti, koska ainakin mä annan suuren kunnioituksen näille ihmisille, jotka jaksavat palvella humaltuneita ihmisiä. ( Suomessa en ole vähään aikaan baareillu, joten en tiedä miten siellä?)
Kelpaakos teillä siellä Ruotsissa portsareille eurot ?
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn kun en ole aikoihin käynyt.

Terveisin koo
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
monenlaista

Itse en haluaisi baariin rahojani iskeä, silti näin aina tapahtuu.

Ensin aloittelut yleensä, 0.5l suomipottu, ja tarjous siksäkki.
lisäten 3e röökiaski ja 1e blandis mehu.

n. 15e

sitten taksit yms. alle 5e. Jonottaminen on raivostuttavaa jotensuositaan paikkoja jossa pääsee jononohi ja tipataan lähtiessä 5-15e.

Baarissa itse menee noin 50e yleensä. 25e itselleni, ja saman verran muille. Enempää ei tarvitse pohjien jälkeen. Jallubatteri on sopiva juoma :)

Poistusessa yleensä grillille tms. ja taksilla jatkoille. N.10e

eli, jännää ennen pahemmin laskenut koko operaatiota, yleensä vain miettinyt että n.50e baariin that's it.

15+15+40-50+15..

uhh.. 85-95e.. nojoo ei sitä aina toivottavasti noin paljoa mene. Korttilla ollut raha ei satuta kun sitä ei näe ;)
 

testoman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti girlzilla
...Drinkkejähän saa helposti kun menee kysymään joltain nuorelta komealta mieheltä että tarjoisko. ...

Joo, tuo ei meikäläisen kohdalla taida toimia, eli:
- pohjat sellanen ~12bisseä, eli sen ~10e
- sisään pariin juottolaan 5-10e
- olueen baarissa ~10-15e
- terävät ~10-15e
- grilli ~5e
- kyydit yleensä juoppokuski/(pimeä) kimppataksi ~5e
Yhteensä siis noin 45-60e (ja se 10-20e menee aina "johonkin muuhun", jota ei aamulla muista)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Ruotsi
Viestin lähetti koo
Kelpaakos teillä siellä Ruotsissa portsareille eurot ?
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn kun en ole aikoihin käynyt.

Terveisin koo

Luulisin, vaikka annan aina kyllä ihan kiltisti kruunuja. Mutta eiköhän raha aina kelpaa jos ei muuten niin sitten vaikka euroina.

Sama juttu jos sulla ei olisi autoa, niin kyllähän sä ottaisit sitten vaikka ladan. Mutta jos olisi tarjolla lada ja mersu, niin kai sinä mersuun päätyisit.

Mainittakoon itse aiheesta vielä että kyllähän kauneille daameille aina pari paukkua täytynee tarjota. Ja kalleinta tietysti...
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Viina on viisasten juoma. Sen lisäksi se on myös hyvin kallista tai ainakin lähes tulkoon joka kerta kun sitä juo, niin rahaa katoaa, toisin paljon, toisinaan helvetin paljon. Yleensä semmonen normikeikka vie noin 70-100 euroa.


Viestin lähetti Jet Pilot
...taksilla kuljetut naurettavan lyhyet matkat...


Näistäpä saa ainakin hyvät naurut aamulla. Itse olen joskus Hämeenlinnassa käydessäni jurripäissäni ottanut taksin lennosta ja käskenyt ajaa Poltinahontielle, niin taksirise siihen että mehän ollaan nimenomaan Poltinahontiellä, oliko muita vaihtoehtoja. Eihän siinä muu auttanut kuin sanoa että aja sitten vaikka eteenpäin...

Viestin lähetti girlzilla


Drinkkejähän saa helposti kun menee kysymään joltain nuorelta komealta mieheltä että tarjoisko.

Jaahas, tämä taitaakin olla joku naissuokupuolen yhteinen katala juoni meitä miehiä vastaan. Kiitos kun toit sen julki! Tästedes pitääkin alkaa sanomaan drinkkiä kinuaville naisille, että tarjoa sinä vastavuoroisesti minulle! Toivottavasti toimii.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Romppanen


Jaahas, tämä taitaakin olla joku naissuokupuolen yhteinen katala juoni meitä miehiä vastaan. Kiitos kun toit sen julki! Tästedes pitääkin alkaa sanomaan drinkkiä kinuaville naisille, että tarjoa sinä vastavuoroisesti minulle! Toivottavasti toimii.

Toi muuten toimii. Mua tultiin kerran baarissa pokaamaan lauseella "Käynks mä tääl usein". Toimi. Samoin yks nuori mies tuli ja kysyi "otetaan drinkit, sä tarjoot!". Jostain oudosta syystä...toimi.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vähän tietenkin vaihtelee illasta toiseen, mutta yleisemmin rahaa menee suunnilleen näin:

-Pohjat n. 10€
-Sisäänpääsymaksu baariin+narikka n. 7€
-Baarissa juomiin n. 20€

Taksiin minulla ei koskaan mene rahaa sillä asun niin ydinkeskustassa kuin ihminen vain voi asua. Eli yhteensä baari-iltaan menee 35-40€.
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Viestin lähetti Romppanen
Itse olen joskus Hämeenlinnassa käydessäni jurripäissäni ottanut taksin lennosta ja käskenyt ajaa Poltinahontielle, niin taksirise siihen että mehän ollaan nimenomaan Poltinahontiellä, oliko muita vaihtoehtoja. Eihän siinä muu auttanut kuin sanoa että aja sitten vaikka eteenpäin...


Itse olen joskus kotiinpäin kävellessäni tuumannut voimieni ehtyvän ja ajanut (jälkeenpäin mitattuna) 115m matkan taksilla. Suhari ei kerinnyt kolmosvaihdetta edes hapuilla, kun ilmoitin jääväni kyydistä. Olin perillä. Maksoi aivan vitusti tietenkin.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti girlzilla
Mua tultiin kerran baarissa pokaamaan lauseella "Käynks mä tääl usein". Toimi.

Minultakin eräs nainen tuli tuossa männä viikonloppuna baarissa kysymään että "käytkö täällä useinkin?". Vastattuani että "joka päivä" tuo kyseinen nainen otti nopeasti jalat alleen. Outoa.

Toinen legendaarinen tekniikka saada naisten suosiota osakseen on mennä kysymään häneltä että "lähdetkö tanssimaan" kun hän istuu baaritiskillä. Jos nainen innostuu ja vastaa myöntävästi niin hänelle on sitten mukava sanoa että "hienoa, minä pääsenkin sitten siihen istumaan".
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän riippuu siitäkin missä päin ottaa tuoppia. 'Löydettyäni' kallion kapakat on budjetti pienentynyt puoleen siitä mitä se oli keskustan baareissa pyöriessä. Varsinkin kun ollaan vakiinnuttu, niin se on aikalailla se ja sama missä sitä olutta juo.

Pohjiin ~10€.
Baarissa ~15-20€.
(Yöruoka ~5€)
Kotimatka taittuu helposti kävellen taksin/bussin sijaan.
= ~25€-40€

Aika pieneltä tuo summa kuulostaa, jos sitä vertaa siihen mitä sinkkuna meni keskustassa.

Pohjiin ~10€.
Baarissa ~35-45€.
Matkat ~10-30€
(Yöruoka ~5€)
= ~60-90€.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Käyn niinkuin jossain ketjussa mainitsin, kapakoissa etelässä, koska ei ole portsareita ja viina on aivan vitusti halvempaa.

Jos kuitenkin satun seurustelemaan mr. kalsarin kanssa, juttu menee näin:

Kaverin kanssa hankitaan viinat - 30€

Pari askia pikkusikareita (äärimmäisessä hätätapauksessa röökikin käy) - 8 €

Pari isoa lahtarisikaria - 20 €

Safkat - Pummin

Matkat - Kävellen tai talutushihnassa

Budjetti siis: 30 €, 8/2= 4 €, 20/2= 10 € = 48 €

Onneks tää on aika harvassa...

Kesän jälkeen otan uusiks ja lasketaan et paljonko on yhtees menny viinaan ;).
 

Miguel

Jäsen
Taksista ei tarvitse huolehtia, sillä parin kilometrin kotimatka kävellen ja pyöräillen tekee vain hyvää. Iltapalakin tulee siten useimmiten syötyä kotona.

Meikäläiselle tyypillinen baarireissu voisi olla kuluiltaan seuraavanlainen:

-Pohjiin ~10€
-Baariin sisään + narikka (0-)6,5€
-Juomiin baarissa ~15€
-Blackjack ~10€
=~40€

Vaan onhan tuohon peruskaavaan tarjolla jos jonkinmoisia variaatioita. Joskus kierrellään pääsymaksuttomia pikkupaikkoja koko ilta, joskus minäkin haukkaan välissä grilliltä jotain. Ehdottomasti heiluvin muuttuja on kuitenkin kiinni korteista. Toki joskus harvan kerran saatan jäädä blackjackista omilleni tai peräti vähän voitollekin, mutta ei se tyhmä mies vaan opi kokemuksistaan. Humalassa harkintakyky vielä hämärtyy siinä määrin, että yhden hävityn sinisen setelin jälkeen joko käydään pankkiautomaatilla tai kaverin kukkarolla, "ja minähän hankin joka pennin takaisin". Kohta on taas töiden myötä tilillä baari-iltoja ajatellen liikaa rahaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös