Baari-illan budjettisi?

  • 39 036
  • 243

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
kettu666 kirjoitti:
Ja en tajua miten joku saa menemään baariin enemmän kuin 100€, joka sekin on jo aivan liikaa. Max kympillä viinapullo pohjiksi ja sitten baarissa n.5 paukkua. Sitten vielä safkat ählämiltä. Eli illassa menee yleensä max 50€.

Helposti paukkuu satanen rikki. Vituttaahan se seuraavana päivänä (tai mikä se seuraava selvä päivä onkaan)! Tuo budjetti tietysti riippuu paljon, missä baarissa sitä viinaa imee... paukkujen hinnat voi vaihdella kapakasta riippuen aika paljonkin.

Lauantaina tosin selvisin muutalla kympillä, kun ei jaksanut odottaa, että saa jonkun mukin eteen.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kettu666 kirjoitti:
Ja en tajua miten joku saa menemään baariin enemmän kuin 100€

Ei sitä ehkä yksin saakaan, mutta varsinkin viime kesänä oli iltoja, jolloin minulla oli todella kova tarjoiluvimma päällä. Muutaman kerran tarjosin eräälle köyhälle kaverilleni jopa koko illan, ja koska kyseinen heppu on armoton juoppo, rahaa meni todella paljon enemmän kuin sata euroa. Lisäksi mm. sisäänpääsy-, taksi- ja privaattimaksut tuli hoideltua muidenkin puolesta, ja yleinen minun suustani kuultu kommentti oli "minä maksan!".

Onneksi nyt olen jo päässyt tuosta pahasta tavastani eroon. Tosin eipä baarielämäkään tällä hetkellä juuri motivoi, joten eipä tarvitse asiaa erityisemmin ajatellakaan.
 

Greffin

Jäsen
Pee kirjoitti:
Eipähän tuosta seksin ostosta ketään ole Suomessa vielä tuomittu, mutta koska homma on kuitenkin lainvastaista, riski on aina olemassa. Jos ei olisi, niin varmasti vaihtaisin "pimpin vahtaamisen" "aitoon asiaan", kuten tein vielä ennen lokakuuta 2006.

Muokkaus: Tosin ajankohtana, jolloin erotiikkabaarissa tulee käytyä (puolenyön jälkeen), "aitoa asiaa" on enää rahalla vaikea saada. Varsinkaan kun on humalassa. Niin se vain on, että huoratkin nukkuvat.

Onko käynyt mielessä, että voi sitä aitoa asiaa saada aivan ilmaiseksikin?

Itse en ole ainakaan koskaan maksanut moisesta. Ikävä olisi upottaa rahaa johonkin huoraan.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ohi aiheen

Greffin kirjoitti:
Onko käynyt mielessä, että voi sitä aitoa asiaa saada aivan ilmaiseksikin?

On.

Greffin kirjoitti:
Itse en ole ainakaan koskaan maksanut moisesta. Ikävä olisi upottaa rahaa johonkin huoraan.

Jokainen käyttää rahojaan miten käyttää.

Muokkaus: Itse vain koen nautintoa, että saan maksaa "siitä". Ilmainen "se" ei ihan niin paljoa sytytä.
 

Jeffrey

Jäsen
Zuppana kirjoitti:
Lauantaina tosin selvisin muutalla kympillä, kun ei jaksanut odottaa, että saa jonkun mukin eteen.

Niin joo.. Viimeksi kun sedulassa ei jaksettu odottaa, että saataisiin se muki eteen oli ratkaisu seuraava: Noh menin siihen tiskille ja pyysin kohteliaasti tripla viskin ja kolme kaljaa. Noh myyjätär sanoi ettei voi myydä kuin kaksi annosta ja totesin siihen sitten, että "vittu laita sitten vaikka kaks pulloo valkkarii" ja muijahan laitto. Siitä illasta en paljoa muista, mutta rahat kyllä jonnekkin katosi.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Pee kirjoitti:
Eipähän tuosta seksin ostosta ketään ole Suomessa vielä tuomittu, mutta koska homma on kuitenkin lainvastaista, riski on aina olemassa. Jos ei olisi, niin varmasti vaihtaisin "pimpin vahtaamisen" "aitoon asiaan", kuten tein vielä ennen lokakuuta 2006.

Sellainen tarkennus vain, että ei seksipalveluiden ostaminen ole laitonta kuin alle 18-vuotiaalta tai sellaiselta henkilöltä joka on seksikaupan kohteena tai joka on ihmiskaupan uhri. Jos palveluiden tarjoaja tekee bisnestä omasta vapaasta tahdostansa ja omaan lukuunsa ei seksipalveluiden ostaminen ole kriminalisoitua.

Aiheeseen.

Itsellä menee baariin silloin hyvin harvoin kun siellä käyn noin 70 euroa. Mukana on taksimatka kotiin, eli alkoholiin menee maksimissaan 50 euroa.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ohi aiheen - taas

Beagle Boy kirjoitti:
Sellainen tarkennus vain, että ei seksipalveluiden ostaminen ole laitonta kuin alle 18-vuotiaalta tai sellaiselta henkilöltä joka on seksikaupan kohteena tai joka on ihmiskaupan uhri. Jos palveluiden tarjoaja tekee bisnestä omasta vapaasta tahdostansa ja omaan lukuunsa ei seksipalveluiden ostaminen ole kriminalisoitua.

Tiedän toki tuon, mutta kun nuo jälkimmäiset ovat vain niin kovin harvassa tai ainakin "piilossa", toisin kuin ihmiskaupan uhrit. Jotkut voivat lisäksi sanoa tekevänsä hommaa ihan omasta tahdostaan, mutta totuus ei välttämättä olekaan tuo.
 

scholl

Jäsen
kettu666 kirjoitti:
Ja en tajua miten joku saa menemään baariin enemmän kuin 100€, joka sekin on jo aivan liikaa.

Miksei saisi. Tai jos on jurrissa niin tuskin moni erottelee, että ovat rahat menneet baariin, takseihin tai mihinkä, mutta käytännössä tilanne on se, että 100e on aika pieni raha. Mieti vaikka sitä, että ilta voi sisältää käynnin illallisella jossain ravintolassa, sitä ennen muutamia drinksuja, sen jälkeen muutamia drinksuja, taksimatka jollekin kaverille pohjille, sieltä taksilla keskustaan baareihin, josta kävellen ehkäpä yökerhoon, josta sitten ehkäpä safkan kautta taksilla himaan. Ja kun ajattelee drinksujen maksavan esim. 9-10e tsibale niin siitä tulee kyllä summaa, vaikkei pulloja lähtisikään tilailemaan.

Peelle sanoisin, että huorat nukkuvat päivisin. Mitä enemmän olet jurrissa niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä jossain kadulla joku huora tulee tarjoamaan aamuyöstä palveluksiaan. Helppoa rahaa känniläisiltä. Ja jos niitä ei tule häiriköimään niin sitten somalit tulevat varastamaan puhelimen, vaikket olisikaan juurikaan jurrissa ;)
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
scholl kirjoitti:
Peelle sanoisin, että huorat nukkuvat päivisin. Mitä enemmän olet jurrissa niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä jossain kadulla joku huora tulee tarjoamaan aamuyöstä palveluksiaan. Helppoa rahaa känniläisiltä.

Katuprostituutiohan on lailla kielletty, eikä ainakaan täällä Jyväskylässä meininki ole tuollaista. Helsingin poliisin raporttien mukaan pääkaupungissakin katuprostituutio on ollut vähäistä muutama vuosi sitten tapahtuneen lainmuutoksen jälkeen, mutta kenties "scholl" tietää mistä puhuu?
 

scholl

Jäsen
Sillä ei ole mitään merkitystä onko katuprostituutio kiellettyä vai ei. En ole itseasiassa koskaan käynyt jossain Aleksis Kiven kadulla tsiigaamassa millaista meininki on, mutta fakta on se, että 3.30 ravintolat sulkeutuvat ja silloin ns. alan ravintoloissa eli Mikadossa ja Alkassa pyörineet naiset ovat tulleet vielä Manskulle Mikadoon eteen hankkimaan illan viimeisen asiakkaan. Mikadon lopettamisen myötä homma loppui, mutta viime syksynä alkoi taas siinä about rakennustyömaankohdalla niitä pyöriä aikalailla. Eli jos tulet burgerilta ulos ja kävelet sitä Manskua niin tarjouksia tulee.

Toinen asia on vielä se, että Helsingissä ei ole yhtään yöravintolaa, missä ei olisi naisia, mitkä eivät huoraisi. Siis fakta on se, että huoratkin käyvät bilettämässä ja joka ravintolassa on porukkaa, jotka ainakin silloin tällöin keikkaa heittävät. Ei se tarkoita, että joka ilta hakisivat maksavaa asiakasta, mutta sekin on mahdollista. Ja yökerhon ulkopuolella paikan sulkeuduttua voi myöskin tulla sellainen tilanne, että joku tulee tarjoamaan. Kyseessä on vähän samanlainen tilanne kuin huumeiden kanssa. Nekin ovat kiellettyjä, mutta aika moni on joskus nähnyt jonkun joka haluaa myydä niitä.
 

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold, Blackhawks, WHUFC
Pee kirjoitti:
Muokkaus: Itse vain koen nautintoa, että saan maksaa "siitä". Ilmainen "se" ei ihan niin paljoa sytytä.
Itse en ymmärrä, että miksi pitää maksaa sellaisesta, mitä saa ilmaiseksi. Kyllä sitä rahalle parempaakin käyttöä keksii, kuin puhkipantujen huorien kanssa touhuamisesta/katselemisesta.

Minulle riittää oma tyttöystävä, jolta saan sitä itseään aina kuin mahdollista. Usein melkein enemmän kuin olisi tarvetta.

Baareihin ei tule liikaa rahaa upotettua, koska yleensä juon niin vahvat pohjat, ettei itse baarissa tarvitse tuhlata liiemmin rahaa kalliisiin juomiin. Poikkeusreissuja tosin löytyy, jolloin on tullut tarjottua kavereille juomia jne.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
dee_snyder kirjoitti:
Baari-illan budjetti on sen sijaan hyvinkin pieni, sisälle kun ei pääse johtuen hyvinkin tuhdista humalatilasta ja silloinkin kun pääsee, ei ehdi kuin pari tuoppia/trinkkiä kiskaista hetuloihin ja taas mua vietiin...

Heh, sama.

Paperirahan käyttö on myös suotavaa, kortit kannattaa aina jättää suosiolla kotiin. Semmonen 60 € kun ottaa, niin sillä pärjää. Ja hyvällä tuurilla pääsee ilmaiseksi taksilla takaisin, kun kaveri joutuu maksumieheksi. Huonona puolena pienen aamulenkin riski on tässä skenaariossa aina olemassa.
 

Jeffrey

Jäsen
Yuppi kirjoitti:
Paperirahan käyttö on myös suotavaa, kortit kannattaa aina jättää suosiolla kotiin. Semmonen 60 € kun ottaa, niin sillä pärjää. Ja hyvällä tuurilla pääsee ilmaiseksi taksilla takaisin, kun kaveri joutuu maksumieheksi. Huonona puolena pienen aamulenkin riski on tässä skenaariossa aina olemassa.

Jännä juttu sinäänsä, että kaikki yleinsä sanoo, että kortilla menee paljon enemmän rahaa kuin käteistä. Minulla asia on päinvastoin. Toki alan meihenä on aina oltava se parikymppiä käteistä tippeihin, mutta muuten en juuri käteistä ota mukaan. Jos käteistä sattuu olemaan niin se sitten menee esim. rulettiin ja black jackiin tai turhiin tippeihin. Kortilla ainakin minä pääsen yleensä vähemmällä. Juon kuitenkin sen saman määrän viinaa baarissa riippumatta siitä millä sen maksan. Kortilla tulee usein myös kierrettyä grillit ja syötyä himassa esim. nakkeja ja lihapullia yms. eineksiä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pee viime viikon maanantaina kirjoitti:
ketu666 kirjoitti:
Ja en tajua miten joku saa menemään baariin enemmän kuin 100€
Ei sitä ehkä yksin saakaan, mutta varsinkin viime kesänä oli iltoja, jolloin minulla oli todella kova tarjoiluvimma päällä. Muutaman kerran tarjosin eräälle köyhälle kaverilleni jopa koko illan, ja koska kyseinen heppu on armoton juoppo, rahaa meni todella paljon enemmän kuin sata euroa. Lisäksi mm. sisäänpääsy-, taksi- ja privaattimaksut tuli hoideltua muidenkin puolesta, ja yleinen minun suustani kuultu kommentti oli "minä maksan!".

Onneksi nyt olen jo päässyt tuosta pahasta tavastani eroon.

Tai sitten en.

Kun taas katselee tililtä vihdoin lähteneitä ravintolamaksuja viime perjantai-illalta ja sitä seuraneelta yöltä, niin voi taas todeta, että on sitä makseltu vähän muutkin kuin omat juomat ja pääsymaksut. Muistin kyllä, että päätin ravintolaan lähtiessämme "tasoitella" kaverilleni hänen kotonaan tarjoamansa, Tallinnasta tuomansa pohjajuomat, mutta en sentään muistanut, että "tasoittelu" meni näin överiksi.

Lähes kaikki korttimaksut ovat lähellä kymmentä euroa tai jopa yli, mikä kertoo vain siitä, että ennen maksua on taas kaverilta kysytty "mitäs sä otat?" ja vasta sen jälkeen annettu Visan vinkua. Ja näkyypä noissa tilitapahtumissa jo se turhankin tutuksi tullut 14 euron maksu. Eli "lähde Punaiseen lyhtyyn, minä maksan sisään" (seitsemän euroa per nuppi).

Nyt on minun baarielämäni ohitse. Ja se päätös pitää.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Pee kirjoitti:
Nyt on minun baarielämäni ohitse. Ja se päätös pitää.

Onko ne sun tuttavat aina sellaisia että ne ei ikinä laita sulle takaisin jos olet tarjoillut niille?

En ymmärrä tätä hommaa? Eli miten ne voi olla sellaisia?

Ei sun tehtävä ole huolehtia niiden hyvinvoinnista, ja varmasti he eivät roiku seurassasi sen takia että olet jätkä joka tarjoo kaiken.

Jos asia painaa mieltäsi, mikset ottaisi puheeksi tätä kavereidesi kanssa selvinpäin? Jos et uskalla keskustella asiasta, tai kaverisi suuttuvat tai pettyvät niin etsi reilusti parempaa seuraa.

Vituttaa tuollaiset juntit jotka vaan käyttää hyväksi toisen hyvätahtoisuutta ilman mitään vastavuoroisuutta. Itselläni oli jossain vaiheessa saman tyyppinen tilanne, eli huomasin ettei tarjotut juomat aina palanneet takaisin tietyssä seurueessa, joten vaihdoin seuraa ja nykyisin homma pelaa kuin Hovin pajalla.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
startin13 kirjoitti:
Onko ne sun tuttavat aina sellaisia että ne ei ikinä laita sulle takaisin jos olet tarjoillut niille?

Osa on, osa ei. Se on kuitenkin niin, ettei kukaan ole pyytänyt minua tarjoilemaan, enkä siksi myöskään odota mitään "takaisinmaksua", vaan yritän pelkästään parantaa omat tapani - toisin sanoen, jättää tarjoilut tarjoilematta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meikäläisen huomiselle suunnattu baaribudjetti on 30euroa... sillä saa reilusti yli kymmenen stobea opiskelijabileissä ja samalla voi vielä käydä mäkkärissä ennen kotiin menoa... kaverillekin voi yhet salmarit tarjota :)
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pohjat 8€ (mäyrä)
Linkki kaupunkiin 4€, taksi 22€
Juomat (omat +emännän) 100€
Bläkkäri 50€-150€
Taksi takaisin 22€
Krapulamäkki 16€

Tekeehän tuo pahimmillaan yli 300. Onneksi ei tule käytyä baarissa, kuin muutamia kertoja vuodessa. Kotona sitten selviää tuolla 8€:lla, ja pullotkin voi vielä palauttaa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Jukan takahiukset kirjoitti:
Baarissa käyn enää aniharvoin, koska on perhettäkin siunaantunut, mutta nykyään homma menee jotenkin näin.
- Pohjat: pullo viinaa, ei merkillä niin väliä ~10€
- Blandikset: mm. Battery, Russchian, Fenix ~10€
- Taksi meno ja paluu 20€
- Baarissa narikka 2-4€, kaljaa en baarissa juo. Kovien puolelle siis menee. N.6 paukkua yht.~40€. Kenellekään en tarjoa nykyisin.
- Blackjack 30-40€, riippuu tietysti voittaakko, on niitä ollut "ilmaisiakin" baari-iltoja.
- Satunnaiset menot ~15€. Sis. ruoka tms.

Yhteensä siinä 130-140€.

Nuorempana opiskelijana baari-illan budjetti oli siinä 200mk max. Ovat näköjään ajat muuttuneet.
Päivitystä vajaan kahden vuoden takaiseen budjettiin...

Baarissa tulee käytyä entistä vähemmän. Kai tässä alkaa ukkoutua ihan kunnolla sitten.

- Pohjat: Kirkkaita olen vähentänyt reilusti. Enää ei pulloa viinaa voi vetää pohjiksi. Jos koko lekan vetäisin, ei tarvitsisi baarin edes mennä. Nykyään muutama olut ja siihen pari lonkkua päälle. Silloin ollaan baarikunnossa. No joskus voi ottaa pari drinkkiä, mutta kun kirkkaasta viinasta tulee pää niin kipeäksi. n. 10-15€

- Blandikset: Eipä juurikaan mene rahaa. Max. 5€

- Julkisilla varmaankin sitten meno ja taksilla paluu. Edelleen hinta 20€.

- Baarissa narikka 2-4€, Baarissa juon pääsääntöisesti kaljaa tai lonkkua. Viinaa en juo käytännössä lainkaan. Joskus voi tulla tiltti ja tulee vedettyä useampikin paukku, mutta onneksi aniharvoin. Hinta noin 100€ sis. vaimonkin juomat. Kenellekään en tarjoa edelleenkään.

- Blackjack 30-40€, riippuu tietysti voittaakko, on niitä ollut "ilmaisiakin" baari-iltoja.

- Satunnaiset menot ~15€. Sis. ruoka tms.

Baari-ilta kustantaa kaikkineen alle 200€. Joskus voi mennä ylikin, mutta se ei harmita ollenkaan. Hyvä fiilis on pääasia. Harvoin kun käy, on varaa sitten pistää hieman enemmän menemään, jos siltä tuntuu.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Budjetti riippuu hyvin paljon illasta, mutta nyt olen saanut vakautettua menot, kun yöelämässä käy juoksemassa.

-Pohjakyytipoikaa sellaisen 20-30 euron edestä
-Kuppilassa menee kyllä helposti se 30-40 euroa helpostikin kaivoon, varsinkin jos kyseessä joku kalliimpi Sedula.
-Taksia pyrin välttämään, mutta siihen tarvittaessa laitetaan 15 euroa.
-Ruoat, yleensä kun tumuissa tekee mieli, sellainen 10 euroa.
-Narikat/pääsyliput tavallisen epätavallisesti sellaiset 5 euroa.

Yhteensä siis noin 80-90 euroa on pinossa, kun käy virvokkeita nauttimassa. Kallista, kallista...
 

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
Veikkaisin jotain tämän suuntaista:

pohjat: sixpack tai pullo kuoharia/viiniä ja muutama terävä ~ 10€

baari: olutta,lonkeroa,shotteja,drinkkejä tulee kaikkia juotua yhden illan aikana arvio ~ 60€. Helposti (valitettavasti) voidaan ylittää 100€ raja jos fiilis on oikea.

jatkot: kuoharia,viiniä,olutta tai lonekeroa ja teräviä vaihdellen ~ 20€

taksi: -, onneksi on aina ollut keskusta-alueella asunto

sekalaiset: tupakkaa Maxi-aski, ruokailu, narikka, blackjack etc ~15€
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kutakuinkin näin:

Pohjat: 10-12 pulloa olutta -> eli mäyris tulee ostettua ~10 €.

Baari:Yleensä ei kauheasti tule otettua, riippuen toki illasta, sanoisin max 25 € juomiin, 10-20 € Black Jack tms. rahapelit.

Muu: 10 € sapuskaan ennen tai jälkeen baarin, pari askia tupakkaa 8 €.

Julkisilla meno ja paluu, joskus toki taksillakin kotiin. 5-20 €.

Eli hirveästi ei mene rahaa, kun panostus täällä päin on yleensä tuo tukevien pohjien ottaminen. Tietysti, jos lähtee katsomaan jääkiekkoa ja sieltä suoraan pubin kautta yökerhoon niin rahan meno on aivan erinäköistä.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Unelma(normi)lauantai..

- Julkisilla hallille katsomaan kärppien lätkämatsia
- Lippu fanikatsomoon (G/H) 10,5e
- Tauoilla ruokaa ~10e
- Pubiin (Pub Graal?) laskeskelemaan tuopin pohjia ja tuulettamaan voitettua peliä .. Jos fiilistä ~20-40e
- Yökerho (Jonkinasteinen Sedula) ~20-50e
- Ruokaa (Kehbabbia yleensä) ~8e
- Julkisilla pois. Meno-paluu tullut maksamaan ~5e

Seuraava mahdollisuus moiseen turmiolliseen suunnitelmaan jo ensi lauantaina 01.11 Kärpät - Lukko ..Saas nähdä, sinne uppois taas väh. 80ernoo jos menee.. Kotona kalsareissa med Öl & Radio ~10-20e
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Tulipa ajankohtaiseksi. Tänään on lähes pakolliset opiskelijariennot edessä, mutta budjetti on äärimmäisen tiukka. Tarkoitus olisi siis hankkia krapula ja morkkis mahdollisimman halvalla. Opintotukia odotellessa näin:

- Ruoka: Makaronilaatikko, jossa jauheliha korvattu tummalla soijarouheella. Pitäisi riittää tankkaukseen ennen ja jälkeen reissun. n.2€
- Pohjat: Lonkero on liian kallista. Korvikkeeksi viinakaapin pohjalla lähes vuoden pölyttyneestä Finlandiasta puolet + pullo Schweppesiä. n.7€
- Matkat: Keskustaan alle kilometri, jalkapatikalla molempiin suuntiin. 0€
- Sisäänpääsymaksut: Ainejärjestö tarjoaa. Joutuukohan narikan kuitenkin maksamaan? 2€?
- Baarissa: Keskiviikkona ei hirveän kallista luulisi olevan. Max. 6x 2,5€, siis 15€
- Huomaat aamulla että budjetti ylittyi useammalla kymmenellä eurolla: Priceless.

Grande total: 26€. Kipurajoilla, mutta juhlimisesta tingitään viimeisenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös