1) Varmista että auton myyjä on oikeasti suomalainen liike. Jos firma toimii välittäjänä pelkästään niin heiltä on turha ruinata mitään takuita/kuluttajansuojaa. Eli papereissa pitää selvästi lukea että myyjä on liike, ei kukaan muu (varsinkaan yksityishenkilö).
2) Tarkasta esim. ottoauto.de osoitteesta mitä autosta menee veroja. Noi firmat vetää helposti välistä verot ellei erikseen sovita että kauppahintaan lisätään verot lopullisen veropäätöksen perusteella (ts. liike arvioi verot yläkanttiin vrt. veropäätös)
3) Pyydä kaikki dokumentit autosta, huollot, katsastukset, rekisterimuutokset yms. Jos ei löydy niin älä osta.
4) Käy tarkasti läpi kaikki verhoilut, nosta penkit ylös ja kurkkaa verhoilujen taakse. Aika moni suomalainen on huomannut myöhemmin ostaneensa ns. tulva-auton eli auto on lillunut tulvan alla. Jos auton sisusta haisee yhtään kummalliselta niin ole hyvin varovainen.
5) googlaa autoliikkeen nimi ja katso mitä ko. lafkasta puhutaan netissä. Hämäriä liikkeitä on helvetisti.
6) Jos tiedät tarkkaan mitä haluat niin mene mobile.de + ottoauto.de ja katso minkä hintaisia ko. autot ovat Saksassa ja mitä veroja niistä menee. Voit säästää selvästi käyttämällä puhdasta välittäjäliikettä (veloittavat 1000-1500€ ns. avaimet käteen toimituksesta kotiovelle katsastettuna).
7) Muista että jos liike hoitaa verotuksen niin kaikki verohyödyt jäävät liikkeelle. Esim. 2005-2009 tuodut autot saivat verottajalta alvin verran veroja takaisin ja hyödyn sai se joka verotti auton. Ns. lisäveron vaaraa ei ole eli vaikka tulevaisuudessa tuomioistuimissa päätettäisiin jotain joka olisi nostanut auton veroja, et joudu maksamaan mitään.
8) Älä osta autoa suomalaisesta lasipalatsista. Saatanan ketkut hehkuttavat "aitoja Suomi-autoja" vaikka a) ne ovat keskimäärin paljon paskemmassa kunnossa, vähemmän varusteltuja ja enemmän ajettuja kuin esim. Saksan tuonnit ja b) tuovat itse käytettyjä Saksasta pää märkänä.