Audioslave Helsingissä 29.6.2005

  • 3 937
  • 37

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Aika mah~tawaa huumaa. Kerkesi vielä Prahassa vetää pari bisheä ja shottia ennen paluuta Hlinnaan.

Musiikillisesti ja älyllisesti arvosteltuna harmillista oli se että esim. Shadow on the sun-biisin kertsi laahasi aivan käsittämättömän pahasti...toisena se, että vaikka kuinka kovia biisejä vedettiin ja vaikka kuinka mies veti tiukat biisit mahtavasti (paljon paremmin kuin joillain aiemmilla keikoilla ja livetaltioinneilla jne., jolloin ääni on ollut paikoin jopa hukassa), Cornell kuulosti silti parhaalta akustisissa numeroissa, kun mies todella LAULOI...ja se että varsinkin ensimmäisen levyn täytteet ovat kaavamaisen latteahkoja verrattuna äijien aiempien bändien parhaimmistoon, jotka tänäänkin saivat aikaan suurinta huumaa.

Mutta hei. Mulla oli ai~wan helwetin hauskaa ja nautin suunnattomasti. Päätypaikka oli persheeshtä, vaikka keikka kuului loistavasti, jo toisen biisin aikana teki mieli rynnätä pomppimaan areenalle...sinne pitää päästä energiaa tuhlaamaan!

Arvostelette täällä Out Of Exile-levyä turhaan. Nyt bändi kuulostaa enemmän bändiltä eikä osiensa summalta, ja soundissa on oma, Hesarin kriitikkoa luvatakseni tämä on jonkinlaista uudenlaista bluesia...ensimmäisellä levyllä on hetkensä mutta kyllähän tämä uusi pesee vanhan kokonaisuutena ja biisien monipuolisuudellaan selvästi. Paras levy odottaa silti vielä itseään...mutta oikeaan suuntaan ollaan menossa!

Minulle suurin hetki keikalla oli kuulla Outshined. Vihdoin. Livenä levyä vielä paremmalta kuulostivat etenkin Set it off, The Worm (se massiivinen soundi kitarassa), I am the highway ja Be yourself. Lisäksi lempibiisin uudelta levyltä - Doesn't remind me - perkele, biisissä on mah~tawa, jotenkin leikittelevä soundi, tulee mieleen joku VIIDAKKOKIRJA!
Ja kukaan ei voi väittää ettei jalka olisi noussut ilmaan Cochisen, RATM-biisien, Spoonmanin ja Your time has come:n aikana. Vittu että tuli huudettua.

Mah~tawaa. Tilitän episodistani Nylon Beatin Jonnan kanssa sitten naisasiaketjussa.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Ootsä GoldenAWe minä?

En voisi olla enempää samaa mieltä, paitsi ettää kentällä oli kivaaQ!

Outshined \,,/_(><)_\,,/

Ja Call me a Dog! Ja I´m the Highway, ja.... Tää tykkäs! IhQqQ
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai widdu. Morello on aivan päällikkö, sehän varasti koko shown! Huikea virtuoosi! Enkä oo kyllä kuullut noin mahtavaa soundia kovin monella keikalla. Tosin Cochise hukkui aika pahasti petoareenan luoliin (?) ja tosiaan Shadow of the sun, mikä oli ainakin mulle koko keikan huippukohta vähän hukkui myös, mutta aivan huikealta se silti kuulosti. Ekaa kertaa tuli nähtyä Cornell livenä, aika huikee äijä. Ei kovin moni vokalisti pysty tollaseen suoritukseen livenä.

Ei tullu Bring em back alive, ainoo harmitus.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nikke kirjoitti:
Ja vielä muutama sana tuosta lämppäristä; joko a) mulla on kuulossa vikaa b) äänentoistossa oli jotain pahasti pielessä tai c) oli oikeasti ehkä paskin veto mitä olen livenä kuullut.

Yhhhmmh. Lähtisin vaihtoehdosta c.

Jotenkin tuntui, että kakkoslevyn vedot eivät olleet vielä kypsyneet, niitä joutui soittamalla soittamaan. Poikkeuksena 'Doesn't remind me', joka minusta kuulostaa cowboy-laululta leiritulilla ja soljuu vaivattomasti ja rennosti.
Käsittämätöntä omalla kohdallani oli kuitenkin havainto siitä, että RATM-piesit veivät kuin litran mittaa. En olisi uskonut ennen keikkaa nauttivani erityisesti niistä niin paljon.

Lievää epätietoisuutta jätti lopun volyymien nosto, siinä meni minusta 'Cochise'n balanssi samalla, mutta kaiken kaikkiaan Hieno Kokemus.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Korjatkaapa jos olen sekoillut mutta settilista oli mielestäni jotain tällaista (ei ihan tuossa järjestyksessä).

Show me how to live
Your time has come
Spoonman
The Worm
Like a Stone
Doesn't remind me
Out of exile
Be yourself
Bulls on parade (instrumental)
Sleep now in the fire
Gasoline
Drown me slowly
Light my way
Shadow on the sun
Outshined

Black hole sun (Akustinen)
Call me a dog (sama)
I am the highway
Set it off
Killing in the name of
Cochise
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Oli kyllä aivan loistava keikka!! Cornell veti pisteet kotiin tällekin päätteelle, huikeaa!

Kohokohta oli mielestäni Bulls on parade/sleep now in the fire, myös SG:n biisit kolahti ihan uudella tavalla livenä.

Morellosta nyt ei tarvitse mitään varmaan sanoakaan, oli se sen verran uskomatonta setitystä.

Huh, vieläkin ihan pissisfiilikset päällä ja keikasta on kohta 24h.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omien muistiinpanotuherrusten perusteella setti oli seuraava:

Show me how to live
Your time has come
Spoonman
The Worm
Like a Stone
Doesn't remind me
Gasoline
Out of exile
Be yourself
instrumentaali: Bulls on parade
Sleep now in the fire
Drown me slowly
Outshined
Shadow on the sun
---
akustinen: Black hole sun
akustinen: Call me a dog
---
I am the highway
Set it off
Killing in the name of
Cochise

Eli esim. GA:n listalla olevaa Light my way biisiä ei soitettu kai soitettu? No en ala tästä väittelemään, saattoi hurmoksessa mennä ohikin... Hieno keikka, tosin ei olisi haitannut jos volyymi olisi ollut edes vähän matalammalla tasolla. Toivottavasti lupailut pikaisesta uudelleen näkemisestä eivät jää puheen tasolle.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
heavy kirjoitti:
Omien muistiinpanotuherrusten perusteella setti oli seuraava:

Eli esim. GA:n listalla olevaa Light my way biisiä ei soitettu kai soitettu? No en ala tästä väittelemään, saattoi hurmoksessa mennä ohikin... Hieno keikka, tosin ei olisi haitannut jos volyymi olisi ollut edes vähän matalammalla tasolla. Toivottavasti lupailut pikaisesta uudelleen näkemisestä eivät jää puheen tasolle.

Minäkin hiukan arvuuttelin tuliko se...ei ehkä. Perk~hele, ei muista vaikka olin lähes selvinpäin. Lienee johtunut musiikin ja Jonnan aiheuttamasta hurmiosta!
 

asloser

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, 7 Ringettes, Kurra, JoKP 88-89
heavy kirjoitti:
Omien muistiinpanotuherrusten perusteella setti oli seuraava:

Minusta tämä oli oikeampi settilista. Ei tullut Light my way:ta ja Outshined soitettiin ensin, sitten Shadow on the sun ja sitten lavan taakse.

Minäkin tykkäsin keikasta. Itselleni jäi kuitenkin hiukan ristiriitaiset fiilikset sen johdosta että SG/RATM -matskua soitettiin yllättävänkin paljon. Tottakai se pitkän linjan SG-fanittajasta on kiva noita vanhoja Soundgarden juttuja kuulla Chris Cornellin vetämänä. Toistaalta keikka jäi kuitenkin hiukan hajanaiseksi koskapa sellaiset biisit kuin Outshined, Bulls On the Parade ja Killing in the name of ovat melkoista jyrää verrattuna Audioslaven uuden levyn materiaalliin. Ihankuin omaan uuteen juttuun ei luotettaisi aivan taysin ja soittamalla herrojen edellisten bändien klassikkobiisejä pyritään pitämään kansa kuitenkin tyytyväisenä?

ÖÖh. tuo kuulosti vähän turhan negatiiviselta. Hyvä keikka, loistavat saudit, Morello rules. Kivaa oli. Lähden aivan varmasti katsomaan toistekkin.
 
Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
asloser kirjoitti:
Ihankuin omaan uuteen juttuun ei luotettaisi aivan taysin ja soittamalla herrojen edellisten bändien klassikkobiisejä pyritään pitämään kansa kuitenkin tyytyväisenä?
Tai sitten koska sitä "omaa" materiaalia on 2 levyllä 26 biisiä niin ei ihan kaikkia haluta soittaa läpi? Helsingin keikallakin soitettiin tasan 20 kappaletta, pelkällä "omalla" tuotannolla olisi kummatkin levyt soitettu lähes läpi. Kyllä tämä ainakin minulle kelpasi, varsinkin Chris Cornell näytti olevan SG-biiseissä todella vauhdissa. Oli muuten lavapersoonana "hieman" erilainen SG:in keikkaan -95 (?) verrattuna jolloin mies lähinnä seisoskeli lavalla. Lisäksi Bulls on parade, vaikkakin instrumentaalina, on kyllä biisinä yksi kaikkien aikojen parhaista.

Ja minunkin mielestäni tuo heavyn settilista on oikea.
 

asloser

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, 7 Ringettes, Kurra, JoKP 88-89
Nikke kirjoitti:
Tai sitten koska sitä "omaa" materiaalia on 2 levyllä 26 biisiä niin ei ihan kaikkia haluta soittaa läpi? Helsingin keikallakin soitettiin tasan 20 kappaletta, pelkällä "omalla" tuotannolla olisi kummatkin levyt soitettu lähes läpi.
....
Lisäksi Bulls on parade, vaikkakin instrumentaalina, on kyllä biisinä yksi kaikkien aikojen parhaista.

Todennäköisesti olet oikeassa, haluavat vain vaihtelua settilistaansa ja sitähän noista vanhoista viisusta saa - ja kuten sanottua itsekkin viihdyin erinomaisesti, ei siinä mitään.

Bulls on the Parade on kyllä meikäläisenkin kirjoissa korkealla. Olisivat voineet ehkä vetää vähän pidemmänkin version istrumentaalina, kyllä Morrellon sooloja olisi jaksanut kuunnella enemmänkin...
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Vaikka täällä moni kehuu, niin itse sanoisin, että yksi huonoimista keikoista, jonka olen nähnyt. Soundit olivat suorastaan perseestä ja settilista oli ihan liikaa vanhoilla biiseillä ratsastamista. Tottakai sekosin Killing in the namen pärähtäessä soimaan, mutta muuten keikalla oli ihan liikaa SG:tä ja tokan levyn biisejä. Nukahtamismusaa. Todellinen pettymys, mutta kyllä mä muutamasta ekan levyn biisistä silti ton 41e maksan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös