Kyllä, allekirjoitan Kovy#17:n tekstin, että ilman kauppaa ei tällaista joukkuetta olisi kasattu, ei millään.
Kovalchuk on silti ja tulee varmasti aina olemaan yksi minun idoleistani ja kohteistani, miksi jääkiekko edes kiinnostaa. Kovalchukilla on kaikki taito tallella, se vain pitäisi nyt jollain tapaa kaivaa esiin. New Jerseyssä Kovalchuk pelaa oikeastaan ensimmäistä kertaa roolipelaajan roolia. Hänelläkin on tietty sapluuna, jota pitää noudattaa. Atlantassa tätä rasitetta ei ollut, vaan taiteilijan annettiin olla taitelija. Jokainen, jolla on vähänkin sellainen sielu, joka vaatii vapautta ilmaista itseään tietää, että jos se vapaus viedään pois, viedään oikeastaan tila hengittää.
Itselläni on vähän samankaltaisia piirteitä välillä. Tietenkään ei ole paras tapa ottaa esimerkkiä omasta itsestään, kun on kuitenkin vähän eri maailmoista ja peleistä kysymys, mutta ihmismieli ei varmaan paljoa muutu. Voin siis hyvin ymmärtää Kovya, jos ei nyt jostain syystä kulje. Kyllä minuakin vituttaa, jos valmentaja tulee huutamaan, että nyt se kiekon riplaaminen pois, vaikka tekisikin maaleja. (Saa nauraa. Heh, heh. Taas se anatsu selittelee siellä lapsuuksia. No anteeksi, etten kertonut tässä vaiheessa rekursiivisista lukujonoista.) Sen huudon jälkeen ollaankin yhtäkkiä taas alemmissa kentissä jne. Sellainen valmentaja on mielestäni pahasti jäännyt ajastaan. Valmennuksen pitää olla pelaajalähtöistä. Jos joku on taitelija, niin hän on sitten taitelija piste. Siitä ei ole kahta sanaa, eikö Kovalchuk olisi. Tosin Kovalchukin puolustuspään pelistä oli viitteitä New Jerseyssä viime kauden lopulla, mutta ei se sisäinen taitelija mihinkään katoa. Kommentti "Minulla on 15 vuotta vielä aikaa" (tjsp.), kuvaa hyvin Kovalchukia. Ei paljoa huolehdita turhista, vaan nautitaan hommasta. En sitä väitä, etteikö Kovalchukiakin vituta tällä hetkellä hänen alisuorittamisensa, mutta ymmärrän hyvin jos ei kulje. Siinä asiassa suuntaisin sormeni Devilsin valmennukseen ja kysyn, että ymmäretäänkö siellä tarpeeksi Kovalchukia? Otetaanko mieheltä ilo ja halu pelata pois? Devilsin tämän kauden otteista en tiedä tarpeeksi, jotta kykenisin itse vastamaan 100% varmuudella noihin kysymyksiin, mutta kuka pystyy, voisi vastata. Vähän tuollainen "turhan rajoittamisen" tunne on kuitenkin persiissä tällä suunnalla.
Hienosti kulkee tällä hetkellä. Joukkue voittaa ja banjot soi. Tiistaiyönä kaatuu Colorado. Luotto siihen on kova. Samalla draivilla ja mentaliteetillä jatketaan vain. Nyt on saatu kaasu pohjaan ja itseluottamus kuntoon, joten miksei annettaisi palaa, kun rauta on kuumaa? Nyt on tilaisuus täräyttää Atlanta playoffkartalle. Ensimmäinen playoffvottokaan ei todellakaan olisi mahdotonta näillä otteilla.
Tuossa Kovy#17 luetteli tulleita pelaajia ja sanon jotain lässynlässyä heistäkin. Byfuglien on mahtavassa kunnossa. En minäkään olisi uskonut, että siirtyminen pakiksi kävisi näin hyvin. Ladd, kapteeni, tarvitseeko muuta sanoa? Mies on arvokas pelaaja joukkueelle. Eager, yksi parhaista rikkovan roolin pelaajista. Oduya, tärkeä peruspakki, kuten myös Sopel. Bergfors, hieno nuori kaveri, jolla varmasti valoisa tulevaisuus. Lisäksi farmissa odottavat Cormier ja Aliu. Hyvin on Atlantalla pullat uunissa tällä hetkellä. On mahtavia nuoria miehiä, kuten Kane, Bogosian ja Burmistrov.
En ole suruissani siitä, ettei Kovalchuk pelaa Atlantassa. Halusin vain tukea miestä, kun vähän jokainen tuntuu haukkuvan häntä. Lisäksi olen aivan mahdottoman onnellinen, että Kari Lehtonen pelaa elämänsä kautta. Kyllä Lehtoselle jo kaivattiinkin sitä onnistumista.
Niin ja sana draftista, kun se nyt kiinnostaa aina. Minä olisin kiinnostunut tästä "köyhän miehen Burmistrovista"
Vladislav Namestnikovista. Iss ranking on 20 tällä hetkellä. Aika hyvä haku olisi mielestäni tuolloin. Jotenkin tulee Burmistrov tästä mieleen:
Eliteprospects kirjoitti:
A very skilled offensive center. A reliable finisher. A good passer and playmaker. An excellent skater. Takes advantage of open space very well. Needs to gain strength. (Matias Strozyk)
Ei mulla muuta. Jatkakaa.