Joo, pieni kaupunki kaakkois-Suomessa. Hyviä puolia on ainakin oma rauha. Ei täällä kauheasti mitään tapahdu, mutta oikeastaan se on vain hyvä juttu. Olisi se toki ihan mukavaa jos noita venäläisiä olisi täällä vähemmän, mutta ei niistä oikein eroonkaan taida päästä. Ja jos ihan totta puhutaan, niin onko noista nyt toistaiseksi kovasti harmiakaan ollut.
Olis se joskus kesällä varsinkin kiva jos olisi konsertteja ja muuta tämmöistä tapahtumaa enemmän lähellä, mutta toisaalta taas on ihan sama mihin aikaan vuodesta tai kellonajasta riippumatta ulos lähtee, niin omassa rauhassa saa kulkea ja luonto on joka suunnassa lähellä. Ja on täällä kuitenkin kaikki tarvittavat terveydenhuollon palvelut, ok tason ruokakaupat, hyvä kirjasto, on lätkähallia, uimahallia, liikuntahallia ja kuntosalia yms. Jos jotain vähän erikoisempaa tarvitsee ostaa, niin sitten pitää ottaa auto alle tai tilata netistä. On esimerkiksi vaatekauppojen tai musiikkikauppojen suhteen ollut ihan onneton paikkakunta oikeastaan koko oman elinikäni ajan. Olkoonkin että kebuloita löytyy minusta jopa ihmeellisen paljon väkilukuun nähden, niin ravintolatarjonnassa ei myöskään ole koskaan ollut kehumista. On tuo yökerho elämä tullut jo taakse jätettyä, vaan onpi sekin tainnut vaan kuihtua vielä niistä ajoista kun itse juoksin tuolla kapakoissa.
Oliskohan tuokin kuinka vaikeaa sisämaassa jos olisi kokonaan ilman meren läheisyyttä? On täysi mysteeri toki tuo tulevaisuus sitten. Olen kuitenkin just nyt tänään sitä mieltä että huomenna ainakin vielä asun myös tällä paikkakunnalla, kuten olen kohta 30 vuotta asunut.