Assassin's Creed Brotherhood

  • 6 039
  • 27

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Ajattelin nyt tälle avata oman ketjunsa, kun se on jo ennakkotilattavissa ainakin VPD:ltä. Itse painoin jo "Tilaa"-painiketta.

Odotukset tätä peliä kohtaan ovat kovat, kakkososa oli jo loistava. Tällä kertaa tapahtumat näyttäisivät sijoittuvan Roomaan. Kakkososassa sitä nähtiin vain vilaukselta.

18.11 joudun jakamaan ajan NHL 11:n ja tämän välillä. Lyhyitä yöunia luvassa.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajattelin nyt tälle avata oman ketjunsa, kun se on jo ennakkotilattavissa ainakin VPD:ltä. Itse painoin jo "Tilaa"-painiketta.

Odotukset tätä peliä kohtaan ovat kovat, kakkososa oli jo loistava. Tällä kertaa tapahtumat näyttäisivät sijoittuvan Roomaan. Kakkososassa sitä nähtiin vain vilaukselta.

18.11 joudun jakamaan ajan NHL 11:n ja tämän välillä. Lyhyitä yöunia luvassa.

Pakko tämä on ostaa heti julkaisupäivänä. Assassins Creed 2 oli jo niin hieno ja täydellinen kokonaisuus, että sen pariin sai kulumaan aikaa hyvin reilusti. Vielä on onneksi jonkin aikaa ennen julkaisua, että ehtii pelata NHL11:stä vitutukseen saakka.

Ei taida vielä peliarvosteluita olla tuosta, mutta lisäillään linkkiä tänne kun sellainen tulee johonkin.
 

bungala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ottawa Senators, sympatiat Särjille
Lähipäivinä voisi käydä heivaamassa gamestoppiin kaksi vaihtopeliä niin saisi sitten AC:n 20e ilmestymispäivänä. Erittäin kovat odotukset peliä kohtaan, E3 messuilla julkaistu cinematic traileri oli käsittämättömän upea, ehkä hienoin traileri koskaan! Onneksi änäriä ehtii tahkota vielä kaksi kuukautta, sitten taitaa Brotherhood viedä voiton.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
www.dome.fi/pelit/arvostelut/assassins-creed-brotherhood

Tuolta löytyy jo pelin arvostelu. Siinä hehkutetaan paljon sitä, että peli on kahta edellistä osaa huomattavasti parempi. Kun ottaa huomioon, miten hyvä edellinen osa oli, ei voi odottaa kuin loistavaa peliä.

Moninpeliä ei päästy kokeilemaan, mutta varmasti tuo lisämausteensa peliin ja lisää sen elinikää.

Eilen tuli vpd:ltä viesti, että peli on lähtenyt matkaan. Hyvällä tuurilla siis xboxini nielaisee pelin jo tänään. Todennäköisesti huomenna.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo tosiaan, olin siinä uskossa, että peli julkaistaan vasta huomenna 19.11, mutta soitettuani VPD pelikauppaan niin sain vastauksen, että peli löytyy nyt jo hyllystä! Lähdenpä samantien noutamaan omani. Tätä hetkeä olen odottanut kuin kuuta nousevaa. Illan myötä hieman lisää tarinointia.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo tosiaan, olin siinä uskossa, että peli julkaistaan vasta huomenna 19.11, mutta soitettuani VPD pelikauppaan niin sain vastauksen, että peli löytyy nyt jo hyllystä! Lähdenpä samantien noutamaan omani. Tätä hetkeä olen odottanut kuin kuuta nousevaa. Illan myötä hieman lisää tarinointia.

Kyllähän peli vastasi juuri niitä odotuksia mitä olin pelille asettanutkin. Niin mahdottomalta kuin se kuulostaakin niin Assasins Creed 2:sta on parannettu! joskaan hirveitä parannuksia ei voitane edes tehdä kakkosesa. Grafiikka on kaunista, juoni on hyvä ja tehtävät erittäin mielenkiintoisia. Ezion ääninäyttelijä on kyllä palkkansa ansainnut, kuten koko näyttelijakaarti. Erittäin mukava katsella kaikki välivideot ja kuunnella tätä italianenglantia.

Ei tästä voi oikein enempää sanoa, melko täydelliseltä peliltä vaikuttaa, jälleen. Hienoa työtä ubisoftilta.

Tulee taas samat fiilikset kun kakkosessakin, kun esim korkean rakennuksen huipulta katselet maisemia, niin tekee väkisinkin mieli matkustaa Italiaan. Kaunista, todella kaunista.

Mtäs ylistyssanoja vielä keksisi, en mitään. Palavasti odotan kotiinpääsyä jälleen.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Edelliseen ei hirveästi lisäämistä. Moninpeliäkin tuli parin pelin verran kokeiltua. Ihan hauskaa hippastelua. Näin noviisina tuli vaan ärsyttäviä tilanteita eteen. Esim kun on juuri yllättänyt kohteensa housut kintussa ja aikoo antaa sen kuolettavan iskun, niin hätäpäissään painaa väärää nappia ja kohde livahtaa karkuun. Samalla sekunnilla tulee itse noudetuksi.

Siinäkin on olennaisessa osassa kyky piiloutua ja liikkua mahdollisimman huomaamattomasti. Kun huomaa kohteensa ja lähtee innoissaan juoksemaan tätä kohti, voi matkan varrella käydä itselle köpelösti.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Nyt, kun on pelin tarina pelattu läpi, voisi jotain stooria heittää tänne.

Jonkin verran on herättänyt keskustelua, onko tämä kakkoselle jatko-osa, ja pitääkö se pelata ennen tätä. Olen sitä mieltä, että kannattaa pelata kakkonen ensin. Brotherhoodin hahmot ovat aika persoonattomia, jos ei kakkosta ole pelannut, niitä kun ei enää tässä versiossa esitellä millään lailla. Kakkosessahan pelaaminen alkaa siitä, kun pelin päähenkilö, Ezio Auditore, on 17-vuotias. Siinä hänen elämänvaiheitaan käydään läpi, esitellään perhe ja lähipiiri, ja ylipäätään tehdään selväksi, miten holtittomasta pojankoltiaisesta tulee Assasiinien keulahahmo. Se voi myös jäädä kakkosta pelaamatta hämärän peittoon, mitä Leonardo da Vinci tekee pelissä ja miksi hän kaveeraa Ezion kanssa.

Kakkosessahan nykyaikaan sijoittuvan Desmondin tarina tuntui teennäiseltä pakkopullalta. Se oli onneksi todella pieni osa peliä. Tässä hänen tarinansa osuutta peliin on lisätty, positiivisessa mielessä. Nyt siinä on jo vähän juonentynkääkin, ja loppuratkaisua voi sanoa jopa hätkähdyttäväksi.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Tykästyin peliin kovasti! Tulee iltaisin joku pari tuntia hakattua ja teen kaikkia sivutehtäviä sekä etsiskelsen aarteita. Nyt oma joukko salamurhaajia on kokeneita kettuja, jotka hoitavat tehtävän kuin tehtävän. Rahaa tuntuu olevan pohjaton määrä, n. 200k. En tiedä mihin sen kaiken laittais, niin olen ostellut tauluja sun muuta krääsää.

Paljon on tekemistä ja veikkaanpa että jos vain perustehtävät hoitelee läpi jää paljosta paitsi. Sitä en tosin käsitä että miksi en ole löytänyt kartalta seuraavaa Romuluslairia - 3 (vai neljä) niitä on jo läpi hypitty? Mikä on keltainen romulustreasure keskellä kartaa? Sitä on etsitty myös liiankin kanssa.

Edit: Olen myös sitä mieltä, että pelisarjan 2 ensimmäistä osaa kannattaa pelata läpi ennen kun ostaa tämän.
 
Viimeksi muokattu:

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Sitä en tosin käsitä että miksi en ole löytänyt kartalta seuraavaa Romuluslairia - 3 (vai neljä) niitä on jo läpi hypitty? Mikä on keltainen romulustreasure keskellä kartaa? Sitä on etsitty myös liiankin kanssa.

Se keltainen susisymboli on romuluksen haarniska, jonka saa kun kaikki kuusi romuluksen kammiota on käyty läpi. Ja en nyt tiedä onko se spoilaamista jos kerron, miten sen haarniskan löytää. Sen voin sanoa että se on vaikea löytää. Minullakin meni siihen tovi.

Sitä en tiedä, miksi seuraava lairi ei näy kartassa. Oletko käynyt kaikki viewpointit? Entä vallannut kaikki borgian tornit? Noilla eväillä kyllä luulisi jo näkyvän.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Sitä en tiedä, miksi seuraava lairi ei näy kartassa. Oletko käynyt kaikki viewpointit? Entä vallannut kaikki borgian tornit? Noilla eväillä kyllä luulisi jo näkyvän.

Kiitos tiedosta. Pari tornia valtaamatta ja muutama wiewpointti tutkimatta, kun en ole niille suunnille vielä muutenkaan eksynyt. Täytyy tutkailla mestoja, romuluslaireja on mukava hyppiä. Kivaa aivojumppaa, vaikka tähän mennessä ne ovat olleet paljon helpompia kuin 1 ja 2 osissa.

edit: eiköhän se palkinto sitten lopuksi löydy jollain ilveellä :)
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Tässä hänen tarinansa osuutta peliin on lisätty, positiivisessa mielessä.

En ole kertaakaan loggautunut ulos animuksesta, kun tässä pelissä sen näköjään voi tehdä milloin vain itse haluaa. Onko se tarpeellista vai tuleeko Desmont mukaan peliin automaattisesti jossain kohdissa niinkuin aikaisemmissa peleissä?
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
En ole kertaakaan loggautunut ulos animuksesta, kun tässä pelissä sen näköjään voi tehdä milloin vain itse haluaa. Onko se tarpeellista vai tuleeko Desmont mukaan peliin automaattisesti jossain kohdissa niinkuin aikaisemmissa peleissä?
Kyllä se tarinan edetessä itsestään vaihtuu desmondin rooliin. En ole kyllä minäkään vielä tajunnut,
mitä hyötyä siitä ulos loggautumisesta on. Jossain vaiheessa kehotettiin lukaisemaan sähköpostit. Ne olivat sitten sitä tasoa että "kuka haluaa lähteä pizzalle?". He siis meilailevat toisilleen vaikka ovat samassa huoneessa.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole kertaakaan loggautunut ulos animuksesta, kun tässä pelissä sen näköjään voi tehdä milloin vain itse haluaa. Onko se tarpeellista vai tuleeko Desmont mukaan peliin automaattisesti jossain kohdissa niinkuin aikaisemmissa peleissä?

Tuosta saa ainakin yhden trophyn, kun loggaa ulos animuksesta ja menee siellä luolassa olevalle tietokoneelle lukemaan sähköpostit. "mailer deamon"

Toisen trophyn saa kun loggaa ulos animuksesta ennen kahdeksatta sequencea ja löytää yhden aarteen sieltä talon katolta.

Muuta hyötyä en ole ainakaan vielä keksinyt. :D trophy hunter mä oooon..
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on tarina läpäisty ja täytyy kyllä sanoa, ettei tämäkään osa pettänyt millään osa-alueella. Hieno peli! Loppu oli kyllä hieman sekava enkä ymmärtäny oikein koko juttua, mutta ei siitä sen enempää spoilausvaaran takia.

Total Sync pyörii nyt siinä 60% kohdilla, eli tekemistä riittää vielä. Leonardon tehtäviä on vielä tekemättä ja lippuja keräämättä reilusti. Toki myös kaikki Trophyt koitan edellisen osan tapaan hankkia.

Moninpeli tulee varmaan korkattua tänään kunnolla.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Olen ladannut sekä animus project update 1.0:n että 2.0:n mutta mitään uusia pelimuotoja tai kenttiä ei vaan näy missään. Pitääkö ne erikseen ottaa käyttöön jotenkin?
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Katsoin netistä videoita Assassin´s Creed -pelisarjan peleistä ja kiinnostuin kovasti. Olen Hitman-pelisarjan vannottu fani ja aistin näissä peleissä samankaltaisia piirteitä. Siksi ajattelinkin kysyä että kannattaako tämän pelisarjan pelaaminen aloittaa ensimmäisestä osasta saakka vai riittääkö kakkosesta starttaaminen?
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin netistä videoita Assassin´s Creed -pelisarjan peleistä ja kiinnostuin kovasti. Olen Hitman-pelisarjan vannottu fani ja aistin näissä peleissä samankaltaisia piirteitä. Siksi ajattelinkin kysyä että kannattaako tämän pelisarjan pelaaminen aloittaa ensimmäisestä osasta saakka vai riittääkö kakkosesta starttaaminen?

Itse aloitin toisesta osasta. Omistin ensimmäisen osankin jonkin aikaa, mutta en oikein syttynyt siihen. Ihan hyvin kuitenkin pysyin kärryillä kaikesta.

Suosittelen lämpimästi toista ja kolmatta osaa.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Siksi ajattelinkin kysyä että kannattaako tämän pelisarjan pelaaminen aloittaa ensimmäisestä osasta saakka vai riittääkö kakkosesta starttaaminen?

Jokainen näistä on pelaamisen arvoinen. Mutta jos aiot koko sarjan pelata niin ehdottomasti julkaisujärjestyksessä; sarja meni mukavasti eteenpäin koko ajan, joten pelaaminen uusimmasta vanhimpaan aiheuttaa vain itselleen mielipahaa.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Vaikuttaa kyllä aivan loistavalta peliltä. Kärsivällisyys ei riitä aivan ekasta osasta liikkeelle lähtemiseen, mutta tilasin tuon kakkosen ja kun sen olen pelannut läpi niin siirrytään brotherhoodiin. Odotukset on kyllä korkealla. Käsittääkseni seuraavakin Assassin´s Creed on tekeillä?
 

saster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Löysin sitten itseni tälläisestä topicista, mutta en kyllä tiedä miksi. :D Sen verran pelisarjaa on tässä hehkutettu, että oli pakko vilkaista vähän videopätkää pelistä ja täytyy myöntää, että mielenkiinto heräisi. Pikkaisen on oltava skeptinen pelin suhteen, koska en ole oikeastaan aikaisemmin innostunut juuri kuin urheilupeleistä. Tuon ykkösosan hinta lienee kuitenki jo niin olematon, että se taitaa olla pakko hankkia. Mitenhän on pelin saatavuuden kanssa, eli löytyyköhän Prismoista tai muista vastaavista kaupoista, vaiko meneekö tilaamiseksi?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Vaikuttaa kyllä aivan loistavalta peliltä. Kärsivällisyys ei riitä aivan ekasta osasta liikkeelle lähtemiseen, mutta tilasin tuon kakkosen ja kun sen olen pelannut läpi niin siirrytään brotherhoodiin. Odotukset on kyllä korkealla. Käsittääkseni seuraavakin Assassin´s Creed on tekeillä?

Ykkösessä ei ole parempaa oikeastaan kuin päähahmo(mielestäni). Kakkonen on muuten se mitä ykköseltä odotin. Ykkönen oli todella hieno katsoa, mutta se muuttui pian hyvin itseään toistavaksi. Kakkonen ei juurikaan muuttunut niin. Ykkösen missaaminen ei siis ole mielestäni iso asia, mutta Brotherhoodiin ei kannata hypätä suoraan, vaan aloittaa kakkosesta.

Ja kyllä, kolmonenkin on tekeillä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Siksi ajattelinkin kysyä että kannattaako tämän pelisarjan pelaaminen aloittaa ensimmäisestä osasta saakka vai riittääkö kakkosesta starttaaminen?

Suosittelen tekemään samoin kuin itse tein, eli ennen AC2:n aloittamista luin Wikipediasta tiivistelmän ykkösen tapahtumista. Auttoi kummasti pääsemään juoneen kiinni alusta asti.

Mutta kuten muutkin ovat sanoneet, ehdottomasti ainakin kakkonen kannattaa pelata, eikä syöksyä suoraan Brotherhoodiin.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Joo, ykkönen ja kakkonen eivät ole niin suoraan yhteydessä toisiinsa kuin kakkonen ja brotherhood. Brotherhood on ainoa joka sisältää moninpelin, joten voihan senkin hankkia alussa vaikka aloittaisikin yksinpelin aiemmista versioista.

Tuolla aiemmin tässä ketjussa olenkin selostanut, miksei yksinpeliä kannata aloittaa brotherhoodista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös