Arvostusta Ässäräpistä?

  • 2 430
  • 13

IkuinenPata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Williams, Mogilny, Afinogenov.
Hei kaikki ässäfanit. Olen miettinyt tässä ässien musiikki- sekä kannustusbiisejä ja huomasin, että eihän ässille ole tehty Kannustusräppibiisiä. Päässäni virittelin jo riimejä, mitä sanoissa voisi käyttää. Yksi mielenjohde, ja aloin pukea riimejäni sanoiksi. Nyt se on valmis, sanojen tekemiseen meni sensaatiomaiset 40min. Halusinkin nyt tuoda sanat Teidän Ässäfanien arvosteltavaksi, ja miksei muidenkin. Olen Mielessäni ajatellut sanoihin tiettyä komppia, jolla sanat laulettaisiin. Musiikinystävä saattaa lukiessaan, sen jopa erottaa joukosta. Haluan, että annatte kaikki mahdollisimman paljon palautetta, positiivista tai negatiivista. En ole sanoja muokannut ollenkaan ja sen huomaa, koska siinä olisi pientä muokkaamisen tarvetta, mutta päätin pitää sen tuollaisenaan, jonka siitä sain 40min hikisen urakan jälkeen. En itse edes hirveästi pidä räpistä, mutta aloin tehdä tätä sen kuuluisan "punaisen langan" avulla. Eli tätä ei ole suunniteltu yhtään, se vain on mielijohteesta tehty.

Tämä on vain sitten oma päähän pistokseni, että tehdäänpä sanat, koska muilla esimerkiksi kärpiltäkin pari räppibiisiä löytyy. Tästä se lähtee.



Pata Jyrää

(1 säkeistö)
Ajat muuttuu ja vaihtuu kuningas
mut yks pysyy, kuningas porista.
ei tätä jengii, kukaa voita, murhaa.
mut kokeillaa saa, vaik se on ihan turhaa.
jengi tää on katujen mahtavin,
porin ganstat, suomen leaderit.
jos joku muu voittaa, huomaa JOS
ku se ei oo mahollista, tää joukkue on boss.

(kertosäe)
pata jyrää, sehän nyt kaikki huomaa.
vastustajalle nopeesti nyt alle paarit tuokaa.
pata jyrää, porin mustapunainen.
pata tää, vastustajien paholainen.

pata jyrää, senhän nyt kaikki huomaa.
vastustajalle nopeesti nyt alle paarit tuokaa.
pata jyrää, porin mustapunainen.
pata tää, vastustajien, PAHOLAINEN.

(2säkeistö)
porin isomäellä riittää mahtavaa huutoa.
vaikka jason wee tekeekin detroittiin muuttoa.
isomäki huutaa, ja nousee penkkien päälle.
ku hyvät naiset ja herrat, mave luistelee jäälle.
tulee vastustajalle nopeesti kipee lääkärilasku,
ku taklaa tää meijän ihmiskuula petteri tasku.
myös kuitenkin vieras kentällä pata on valttia siis,
keskimäärin pelit päättyvät padalle nolla viis.

pata jyrää, senhän nyt kaikki huomaa.
vastustajalle nopeesti nyt alle paarit tuokaa.
pata jyrää, porin mustapunainen.
pata tää, vastustajien paholainen.

pata jyrää, senhän nyt kaikki huomaa.
vastustajalle nopeesti nyt alle paarit tuokaa.
pata jyrää, porin mustapunainen.
pata tää, vastustajien, PAHOLAINEN.


(3säkeistö)
keväällä playoff tunnelmaa kanssa kaljakorin,
tää ei oo idän ihme, tää on kuningas porin.
täs porukas on silti voimaa, jos jengi on tappiol kerran.
sieltä pata nousee aina, se on satakunnan herra.
kun vastustaja on sekasin ja on ihan mutaa.
iku siihen kuittaa, ”tää tekee gutaa”.
tässä on jengi ja aina kova porukka,
siitä vastaa oma tj:mme hirsimäen jukka.
ku porukkamme on aina peleissä voitolla
sitä koutsaa parivaljakko kivi, toivola.
on tää jengi yks suomen kovimmista,
tää jengi porin, yks liigan kuninkaista.


(jatkuu suoraan seuraavan säkeistöön)

(4säkeistö)
täs on aina porukka, joka ei koskaan fuskaa,
jäällä vain on hitosti taitoo, vastustajia he vain kuskaa.
tää porukka on vienyt merkkinsä fanien sydämeen,
isomäen illassa, sen aina selvästi näkee.
jos miettii, mikä tekee padasta niin mahtavan ja hyvän,
no onhan tää nyt päivän selvää, heillä on PATASYDÄN,
kyl tää jengi mahtava alkaa olla tässä,
nimeltä tää jengi guru on tietenkin, PORIN ÄSSÄT.

pata jyrää, senhän nyt kaikki huomaa.
vastustajalle nopeesti paarit tuokaa.
pata jyrää, porin mustapunainen.
pata tää, vastustajien paholainen.

pata jyrää, senhän nyt kaikki huomaa.
vastustajalle nopeesti paarit tuokaa.
pata jyrää, porin mustapunainen.
pata tää, vastustajien, PAHOLAINEN.




Eli kaikenlainen palaute on vain eduksi. Jos tämä monia miellyttää, niin miksei vaikka lähetetäis eteenpäin ässäjohdolle. Noh, tuskin kuitenkaan.

EDIT: Tossa yhdessä lauseessa ei tarkoiteta tietenkään ikua vaan Taurun Eepiä. ;)
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
IkuinenPata kirjoitti:
Eli kaikenlainen palaute on vain eduksi. Jos tämä monia miellyttää, niin miksei vaikka lähetetäis eteenpäin ässäjohdolle. Noh, tuskin kuitenkaan.
;)


En ole Ässä-fani, mutta kommentoin silti. Ihan kivaa riimiä ,mutta jätä gangsta/katu yms kliseet pois. Suhteellisen kornia ja pisti mun silmään.
Muuten kyllä hauska ja hyvä idea. Kukas biitit tekee? :)
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
IkuinenPata kirjoitti:
huomasin, että eihän ässille ole tehty Kannustusräppibiisiä.
VÄÄRIN!

Ässille on tehty kannustus räp-biisi jo joskus muinoin.

En edes muista sitä sen enempää kuin sen kertosäkeen jossa kylläkin laulettiin "Ässät going to win". Oikeasti en tiedä oliko sitä tarkoitettu räpiksi, mutta siltä ainakin säkeistöt kuullostivat. Mahtaisiko keneltäkään, tai edes Ässien/Heikkilöiden arkistoista löytyä kyseistä kappaletta tai muita vanhempia Ässäbiisejä. Ikullakin oli muutaman biisin sinkku Ässäbiisejä, joista ainakin yhden nimi oli "Isi tuulettaa".

(Tämä siis lukematta noita sanoja kun en mikään rapin ystävä ole...)
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
korkki kirjoitti:
VÄÄRIN!

Ässille on tehty kannustus räp-biisi jo joskus muinoin.

En edes muista sitä sen enempää kuin sen kertosäkeen jossa kylläkin laulettiin "Ässät going to win".
(Tämä siis lukematta noita sanoja kun en mikään rapin ystävä ole...)

kyseisessä biisissä mainittiin ainakin Makkonen ja Kimmo Sillanpää.

Yksi tekijä on Heikki Elo, joka viime aikoina näkynyt jonkun viihdeohjelman (en muista minkä) kapelimestarina.

Soitti silloin Doora-yhtyeessä koskettimia.
Kaikki Pohjois-Porin yläastetta käyneet muistavat (kauhulla) teknistä työtä opettaneen isänsä.
 

Jakkara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No kommentoidaan nyt kun pyydettiin.

Ensimmäikseksi tosiaan nuo katu/gansta juttut pois, kun kyse on kuitenkin jääkiekkojoukkueesta. Kaukaloa vaikka tilalle.

Sitten kannattaa miettiä biisin "elinkaarta", pelaajien ja valmentajien nimet pois.

"porin isomäellä riittää mahtavaa huutoa.
vaikka jason wee tekeekin detroittiin muuttoa."
Tuohan on jo vanhentunutta tietoa

"ku hyvät naiset ja herrat, mave luistelee jäälle.
tulee vastustajalle nopeesti kipee lääkärilasku,"

Eikä sitäkään tiedä kuinka kauan Mave luistelee mukana.

"siitä vastaa oma tj:mme hirsimäen jukka.
ku porukkamme on aina peleissä voitolla
sitä koutsaa parivaljakko kivi, toivola."
Ja tuo parivaljakko voi vaihtua hyvinkin pian syksyn/alkutalven pimeinä iltoina.

Ei muutakun luomisen tuskaa.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
korkki kirjoitti:
VÄÄRIN!

Ässille on tehty kannustus räp-biisi jo joskus muinoin.

En edes muista sitä sen enempää kuin sen kertosäkeen jossa kylläkin laulettiin "Ässät going to win". Oikeasti en tiedä oliko sitä tarkoitettu räpiksi, mutta siltä ainakin säkeistöt kuullostivat. Mahtaisiko keneltäkään, tai edes Ässien/Heikkilöiden arkistoista löytyä kyseistä kappaletta tai muita vanhempia Ässäbiisejä. Ikullakin oli muutaman biisin sinkku Ässäbiisejä, joista ainakin yhden nimi oli "Isi tuulettaa".

(Tämä siis lukematta noita sanoja kun en mikään rapin ystävä ole...)

Kröhöm, multa löytyy toi huikea sinkku... Ässät tässä on ainakin yksi noista biisiklassikoista, joita kyseisellä vinyylillä on.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Räpppiin en ota kantaa, mutta perinteinen ja perinteistä jääkiekkoa pelaava Porin Ässät kyllä ansaitsisi kunnon (Super)ROCK-kipaleen. Ei mitään yö-kammotuksia, eikä mitään muutakaan vastaavaa, vaan kunnon jytinää. No, ehkä olen vanhanaikainen ja väärässä tässäkin asiassa, mutta tuo on mielipiteeni.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Annuli kirjoitti:
Kröhöm, multa löytyy toi huikea sinkku... Ässät tässä on ainakin yksi noista biisiklassikoista, joita kyseisellä vinyylillä on.
Katos, luulin jo että olet unohtanut koko JA:n olemassaolon kun et ole aikoihin tänne kirjoitellut (tai sitten olen sokea)... Joo, olet tainnut mainitakin minulle omistavasi tuon sinkun mutta kun olen lahopää niin en muistanut. Koitas saada nuo biisit mp3 -muotoon niin ne saadaan muidenkin kuultaviksi. En usko että kukaan siitä pahastuu että tuollaisia harvinaisuuksia tehdään tunnetuiksi...
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä se kappale sitten on missä lauletaan "Porin Ässät on voiton tiellä"? Soitettiin hallissa ainakin sillä surullisella kaudella kun Levo ei pystynyt pitämään Ässiä liigassa, ja soitettiin myös Radio Porissa Ässien kotiotteluiden mainosten yhteydessä joku pätkä. Eri kappale kuin tämä Going to win, joka mullakin on jonkinlaisena hyvin kulahtaneena versiona (eikä taida olla edes kokonaan).

Ja oliko joskus 80-luvun alussa joku "Hyvä Ässät" -kappale? Muistelisin radiosta jonkun tuollaisenkin kuulleeni.

Varmaan näistä kaikista yhden levyllisen saisi tehtyä ja menisi faneille kaupaksi.
 

Legion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Everton, FC Bayern
Ei ..tana

Mun mielipide on täysin vakaasti se, että Porin Ässiä ja rap-musiikkia ei pitäisi yhdistää toisiinsa samassa lauseessa edes saman päivän aikana. Porilaiseen hulluuteen kun ei mun mielestä rap sovi alkuunkaan.

Pikemminkin ehdottaisin jonkinmoista rock-meininkiä tyyliin Sentenced tms. kyseisen tyylin orkesteri. Ei missään tapauksessa rap. Itseasiassa mua suorastaan *#¤@ttais, mikäli joku rap-biisi aiheesta tehtäis.

Tämä siis tietysti vain mun mielipide, mutta epäilisinpä etten oo yksin mielipiteeni kanssa. Mielipiteitähän täällä kaivattiin, älkää siis ottako tätä provona tai kuittailuna.

EDIT: Samoilla linjoilla siis C Kentin kanssa
 
Viimeksi muokattu:

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Legion kirjoitti:
Ei ..tana

Mun mielipide on täysin vakaasti se, että Porin Ässiä ja rap-musiikkia ei pitäisi yhdistää toisiinsa samassa lauseessa edes saman päivän aikana. Porilaiseen hulluuteen kun ei mun mielestä rap sovi alkuunkaan.

Pikemminkin ehdottaisin jonkinmoista rock-meininkiä tyyliin Sentenced tms. kyseisen tyylin orkesteri. Ei missään tapauksessa rap. Itseasiassa mua suorastaan *#¤@ttais, mikäli joku rap-biisi aiheesta tehtäis.

Tämä siis tietysti vain mun mielipide, mutta epäilisinpä etten oo yksin mielipiteeni kanssa. Mielipiteitähän täällä kaivattiin, älkää siis ottako tätä provona tai kuittailuna.

EDIT: Samoilla linjoilla siis C Kentin kanssa

Samaa meiltä naapurissa - myötähäpeää tuottaa jo pelkkä ajatus. Vai oliko jonkun mielestä MM-kotikisojen Elastinen ja/tai Isogee- "tahdonvoimaa" tms. jotakin muuta kuin säälittävä?

Kyllä pataimagoon istuu joku Korn- tyyppinen Dead Bodies everywhere- viisu. Insert smiley here.
 

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
mäkine kirjoitti:
Kyllä pataimagoon istuu joku Korn- tyyppinen Dead Bodies everywhere- viisu.

Olen ihan vakavissani joskus ajatellut kyseistä viisua Ässien biisiksi. Tosin taitaa olla pikkasen synkkää materiaalia, mutta sopisi juokkueen tyyliin. Ei suomirapille. Rap -musiikki ei sovi mielestäni missään nimessä lätkään, tosin hatun nosto kaverille, että on jaksanut riimiä vääntää!
 

1Euro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
mjarkko kirjoitti:
Kaikki Pohjois-Porin yläastetta käyneet muistavat (kauhulla) teknistä työtä opettaneen isänsä.
Heh.

Vai "arvostusta" Ässäräpistä. Taidan olla vanha. Ei kyllä taida olla maailma vielä muutenkaan valmis ottamaan tuota vastaan.

Realistista, porilaista, rankempaa kaipaaville:Linkki (ihan laillinen)
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
C.Simon kirjoitti:
Olen ihan vakavissani joskus ajatellut kyseistä viisua Ässien biisiksi. Tosin taitaa olla pikkasen synkkää materiaalia, mutta sopisi juokkueen tyyliin. Ei suomirapille. Rap -musiikki ei sovi mielestäni missään nimessä lätkään, tosin hatun nosto kaverille, että on jaksanut riimiä vääntää!
Nyt täytyy olla ilkeä ja todeta, että mikserinetissä ja possevoorumeilla (mikäs se onkaan nykyään?) pyörii noita ihan tarpeeksi. Jotenkin ei osaa arvostaa tuollaista Jatkoajan sivuilla. Mitä helvettiä sitä "arvostusta" hakemaan. Sen kun tekee ja sitten toteaa että "tässon tällane". Jos ei kelpaa, niin sitten joko parempaa tai paskat koko jutusta. Onko Ässien kiekkofoorumi nykyään myös livejournal, jonne muut saa kommentoida, että "Kivasti kirjoitit".

Joo. MEni yli. Yritetään uudestaan. Räppi ei tosiaan sovi jääkiekkoon. Onhan se kiva pikkupetterille, että sen suosikkiräppäri Isohoo tekee räpin jääkiekosta, mutta sopiiko se silti jääkiekkoon? Ei oikein. Koripallomusaa tuo on. Ihan hyvä musiikkimuoto (sinänsä tuokin musiikkia), että siinä on tilaa sanottavalle. Minulla ei ole tasan mitään räppiä vastaan.

Että miettikääs sitä. Arvostusta Ässäpipolle jos mun äiti virkkaa sen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös