Artyom Zagidulin – Lukon ykkösmaalivahti

  • 154 455
  • 1 004

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Wow! Zagihan veti liigastudion haastattelupätkässä ihan kelvollista lontoota! Ei siellä mitään tulkkia tarvita! Vielä kun opettelee Rauman giält, niin hienosti menee jatkossakin!
Mattilako se oli, kun jossain iltapäivälehdessä viikolla sanoi että kyllä Zagidulin englantia puhuu. Aksentti on niin hassu että se hiukan herättää hymyilyä muiden kesken. Ja semmoistahan se vähän kuului olevankin.
 

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Mattilako se oli, kun jossain iltapäivälehdessä viikolla sanoi että kyllä Zagidulin englantia puhuu. Aksentti on niin hassu että se hiukan herättää hymyilyä muiden kesken. Ja semmoistahan se vähän kuului olevankin.

Uskon.
Tälläkin palstalla todella moni haukkuu pelaajien / valmentajien englantia, vaikka se on todella hyvä. Aksentti kun on suomalainen, ajatellaan et sillä on paska lontoo, enkä vain käsitä mitä sillä on väliä. Se vain usein yhdistetään huonoon englannin kieleen vaikka niin ei ole. Henk. koht. ulkomailla asuneena mun aksentti on kuulemma hyvän kuuloinen, mutta oikeasti mun sanasto on mielestäni huono. Mielummin ottaisin paremman sanaston.

Vielä ihan kaikille. Puhukaa kieliä jos tarve on, luultavasti osaat paremmin kuin luuletkaan.
 

Foreman

Jäsen
Suosikkijoukkue
LSH - Lämsä sex hockey
Linkkiä saa laittaa tohon Zagin haastatteluun jos joku atk-osaaja löytää
 

1000 Lakes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Käyttäjää on muistettu näistä provosoinneista ja ryssittelyistä pelikiellolla
En jaksanut lukea 20 sivua taaksepäin vaan kysyn suoraan et miten Lukko fanit näkee Ryssän molarin kelpaavan joukkueeseen?
 

Lösönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arizona Coyotes
Ei mulla ollut muuta kysyttävää, kyllähän ryssät Raumalaisille kelpaa.

Toivottavasti joku yhteistyökumppani tai potentiaalinen lipunostaja näkee asian täysin toisin.
Tää käyttäjä on pakko olla trolli. Eipä Zagi kansalaisuudelleen mitään voi. On sitoutunut Lukkoon ja on hyvin kotiutunut Suomeen, taisi viettää koko viime kesänkin Suomessa. Kaiken päälle vielä helevetin sympaattinen ja mukava jätkä.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Toivottavasti joku yhteistyökumppani tai potentiaalinen lipunostaja näkee asian täysin toisin.
Toivottavasti tämän kommentin myötä Satakunnan vehmaita peltoja kyntävä rauhan mies valitsee seuraavaksi Valtran sijaan vaikka perkele Belarusin traktorin ja hankkii (mestaruus)saunaansa Harvian sijaan Narvin kiukaan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
Uskon.
Tälläkin palstalla todella moni haukkuu pelaajien / valmentajien englantia, vaikka se on todella hyvä. Aksentti kun on suomalainen, ajatellaan et sillä on paska lontoo, enkä vain käsitä mitä sillä on väliä. Se vain usein yhdistetään huonoon englannin kieleen vaikka niin ei ole. Henk. koht. ulkomailla asuneena mun aksentti on kuulemma hyvän kuuloinen, mutta oikeasti mun sanasto on mielestäni huono. Mielummin ottaisin paremman sanaston.

Vielä ihan kaikille. Puhukaa kieliä jos tarve on, luultavasti osaat paremmin kuin luuletkaan.

Sopivasti YLE kirjoitti asiasta.

Itselle vaikeinta Englantia puhutaan Natiivi- maissa, kuten Intia, Skotlanti, osa Australiasta.
 

#87-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kettu ja Pingviini
En jaksanut lukea 20 sivua taaksepäin vaan kysyn suoraan et miten Lukko fanit näkee Ryssän molarin kelpaavan joukkueeseen?
Mielestäni tämä on ihan hyvä kysymys, vaikkakin esitetty päin sitä itseään...

Se on totta, että itse hän ei kansalaisuudelleen mitään voi, eikä maailman tapahtumat ole hänen vikansa jne. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että naapurin diktaattoriin ei pystytä vaikuttamaan muuten, kuin vaikuttamalla Venäjän kansalaisiin. Ja heihin voitaisiin nimenomaan vaikuttaa, kieltämällä työskenteleminen muualla kuin kotimaassa. Tämä ei tietenkään ole ihan näin yksinkertaista, mutta pointtina näin. Tästä syystä ainakin itsellä on vähän kaksijakoiset ajatukset Zagista ja muista Venäläisistä.

Enivei, ihan helkkarin hyvä veskari ja varmasti mukava ja hieno ihminen kaikinpuolin.

Ja asiana tämä on ehkä sellainen, mitä pitäisi puida jossain ihan muualla kuin jääkiekko aiheisella palstalla.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mielestäni tämä on ihan hyvä kysymys, vaikkakin esitetty päin sitä itseään...

Se on totta, että itse hän ei kansalaisuudelleen mitään voi, eikä maailman tapahtumat ole hänen vikansa jne. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että naapurin diktaattoriin ei pystytä vaikuttamaan muuten, kuin vaikuttamalla Venäjän kansalaisiin. Ja heihin voitaisiin nimenomaan vaikuttaa, kieltämällä työskenteleminen muualla kuin kotimaassa. Tämä ei tietenkään ole ihan näin yksinkertaista, mutta pointtina näin. Tästä syystä ainakin itsellä on vähän kaksijakoiset ajatukset Zagista ja muista Venäläisistä.

Enivei, ihan helkkarin hyvä veskari ja varmasti mukava ja hieno ihminen kaikinpuolin.

Ja asiana tämä on ehkä sellainen, mitä pitäisi puida jossain ihan muualla kuin jääkiekko aiheisella palstalla.
Ei tosiaan ole yksinkertaista. Täällä pk-seudulla on paljon täällä vuosikausia asuneita venäjänkielisiä ihmisiä, osa Venäjän kansalaisia, osa Suomen tai jonkin muun maan. Lapset käyvät kouluja ja puhuvat suomea hyvin. Eivät he edusta Venäjää millään tavalla, en ole kuullut kenenkään levittävän propagandaa. Sama koskee minusta Zagidulinia. Oli täällä jo ennen kevään sotatoimien alkamista, eikä levitä propagandaa. Siksi minulle ei ole ongelma hänen pelaamisensa Lukossa.

Ongelma on minusta siinä, jos päästetään venäläisurheilijat osallistumaan maailmancup-tyyppisiin turnauksiin, missä kierretään ympäri maailmaa, tai varsinkin joukkuelajit, vaikka ei oman maan tunnuksia saisikaan käyttää. Silloin tulee ihan eri tavalla näkyvyyttä, ja tavallaan kuitenkin edustetaan omaa maata.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Tuskin se Zagi kauhean Ukrainan vastainen on tosiaan, kun itse pukee sinikeltaiset värit päällensä ja katselee ottelut läpi sinikeltaisia lippuja. Ei uskaltanut edes kesällä käydä kotona kääntymässä. Varmasti vaikea hetki elämässä hänellekin. No, yksi pakotettu venäläinen sotilas Ukrainassa vähemmän, kun pelaa Raumalla.
 

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Pruut! Otetaas hiukan pakkia. Toivottavasti en syyllisty mihinkään rikolliseen toimintaan, mutta pari pientä tarkennusta voisi mielestäni olla paikallaan yo. liittyen. (OK, lähdin sitten mukaan tuohon trollaukseen.)

Zagidulinilla (Загидулин) on toki Venäjän passi eli hän on Venäjän kansalainen, mutta kansallisuudeltaan hän on enempi kyllä Tataari/Kazakki, ja valistunut arvaukseni on, että uskonnoltaan (ainakin alunperin) muslimi, johon hänen nimensäkin viittaa. Venäjäksi hänen nimensä ei merkitse mitään (kuten vaikkapa täällä Suomessa Repo, Virta, Hämäläinen, Karjalainen tms.)

Zagi on syntynyt Magnitogorskissa, joka on vuonna 1929 Stalinin perustama "sosialistinen mallikaupunki" Ural-vuoriston eteläisessä päässä, lähellä Kazakstania, ja on tunnettu kaivos- ja terästeollisuudestaan. (Ja kuuluu maailman saastuneimpien kaupunkien joukkoon.) Lähimpiä tunnettuja jääkiekkokaupunkeja ovat mm. Tšeljabinsk, Omsk, Ufa ja Kazan. Hallinnollisesti Magnitogorsk kuuluu Tšeljabinskin Oblastiin.

Henkilökohtaisesti tunnen jokusenkin venäjää äidinkielenään puhuvan immeisen, ja monennäköistä passia kyllä heiltä tänäpäivänä löytyy. On meinaan tuossa naapurimaassa vuosikymmenten ja -satojen aikoina siirrelty rajoja ja väkeä sen verran ahkeraan, että kansallisuudetkin ovat menneet suloisesti sekaisin. Ja näyttää se nykyinenkin valtionpäämies yrittävän moista parhaillaan.

(KVG, jos ei muuten aukea.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös