Arttu Luttinen Bluesiin

  • 4 640
  • 21

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Itselleni uusista hankinnoista mielekkäin on HIFK:sta vuoden sopimuksella siirtyvä Arttu Luttinen. Samalla ainakin hyökkäyspään hankinnoista nimekkäin. Jotenkin miehestä on jäänyt kuva hieman on/off pelaajana ja eihän esim tämä kausi tainnut mikään järin iso menestys olla. Toki 32 pistettä ei huono suoritus ole mutta silti.

Silti eka fiilis on se että tätä hankintaa ainakin nyt vähätellään. Puhutaan kuitenkin vasta 26-vuotiaasta pelaajasta joka vuosi sitten latoi liigassa 23 maalia joten kyllähän tässä on Kähkösen ja Lammassaaren lisäksi kolmas potentiaalinen 20 maalin mies. Ja kun niitä viime vuonna koko liigassa taisi olla tusina ja heistäkin useampi ensi kaudella muissa sarjoissa niin olen tähän tyytyväinen.

Vähän vaikeaa sanoa mitä Artusta pitäisi odottaa mutta eiköhän miestä ole kahteen ensimmäiseen ketjuun hankittu.
 

nikozwan

Jäsen
Itseäni kyllä vituttaa suuresti Luttisen lähtö HIFK:sta. Yksi suosikeistani viime vuosilta, vaikka myönnetään että ehkä se viimeinen askel eteenpäin on jäänyt Artulta ottamatta. Onnea vaan Bluesille yhdestä liigan parhaista "räkämaalien" tekijästä, toivottavasti nähdään "Taikuri" vielä Nordiksella jonain päivänä!
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luttisen Arttu on ollut minunkin yksi suosikkipelaajista punanutussa, mutta kieltämättä Arttu jäi junnaamaan paikoilleen kehityksensä kanssa eikä oikein koskaan breikannut. Tekee varmasti hyvää itse pelaajalle maisemanvaihdos ja toivottavasti Arttu saa kaivettua sen viimeisen puristuksen itsestään ja kehittyy potentiaalinsa oikeuttamalle tasolle.

Oikein roolitettuna Luttinen tulee tekemään 20 häkkiä, sen voisin melkein luvata. Onnea Artulle matkaan!
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Luttinen on muistaakseni varsin pätevä iskemään häkkejä maalin edustalta ja se kyllä sopii tähän jengiin. Varmasti ylivoimalla käyttökelpoinen kaveri ohjailemaan Lajusen metrin ohi meneviä lämäreitä maalia päin ja painimaan irtokiekkoja sisään.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Olihan Luttisen tulo kuitenkin paras uutinen näistä tänään julkaistuista. En tiedä onko se sitten hyvä vai huono asia..
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkea hyvää Taikurille Espooseen. Hieno pelaaja ja itse en kyllä olisi halunut nähdä häntä minkään muun liigajengin paidassa, mutta eihän tälle nyt voi mitään. Artun ura on jämähtänyt paikoilleen IFK:ssa ja sitä yritetään saada nyt uuteen nousuun Bluesissa ja toivotaan, että se onnistuu. Luttinen on ehdottomasti yksi liigan parhaista maalin edusta pelaajista ja ellei jopa paras iskemään maaleja siltä paikalta. Viime kausi meni pitkälti perseelteen loukkaantumisten takia ja sen takia esitykset jäivät vähän heikoiksi, tai näin olen ainakin käsittänyt.

Hyvän pelimiehen te saitte!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jälleen kerran Espooseen saapuu itänaapurin hylkäämä pelaaja, joka taisi päätyä tänne vain, koska ei halua muuttaa landelle. Ilmeisesti jo viime kaudella rikki ja Bluesin loukkaantumishistorian tuntien viettänee puolet matseista kulmakatsomon vemppaosalla.

Eipä tämäkään hankita kyllä laita huomenna soittamaan toimistolle ja uusimaan kausikorttia.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Karalahden siirtyminen teille kirpaisi jo helvetisti, mutta nyt on vitutus tapissaan Luttisesta! Mutta ei voi mitään. Hyvä että Bluesiin sentään!
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Taikurista saitte hyvän maalineduspelaajan, joka pistää kiekkoa "Köllin tontilta" hyvin reppuun. Uutta nostettaa Artulle! Sulle on paikka aina IFK:ssa. Tervetuloa Petun ja Jeren kanssa takaisin vuoden päästä!
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jälleen kerran Espooseen saapuu itänaapurin hylkäämä pelaaja, joka taisi päätyä tänne vain, koska ei halua muuttaa landelle.
...ja jaksoi sitoutua Bluesin toimintaan jopa vuoden verran. Ilmeisesti hengaa täällä vaan sen verran että Nokka saa kenkää/lähtee Hifkistä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Karalahden siirtyminen teille kirpaisi jo helvetisti, mutta nyt on vitutus tapissaan Luttisesta! Mutta ei voi mitään. Hyvä että Bluesiin sentään!

Niinpä. Molempien jengien kannattajien kannalta nykyinen tilanne on vastenmielinen. Hyvin te UTJ:t vedätte tätä hommaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mulle Luttinen on aina ollut jollakin tapaa hiukan vastenmielinen pelaaja. Arttu on mielikuvatasolla ilmentänyt HIFKiin pesiytynyttä epäurheilijamaista edarihenkiä ja vaikuttanut elvikseltä, jonka ego ei vastaa tekoja.

Mutta, nämä ovat pelkkiä mielikuvia ja toivon olevani väärässä. Pelaajana Luttinen on selkeä vahvistus Bluesiin ja tulee vielä nousemaan nimimerkki msg:nkin suosioon markkuhurmeilemalla persemaaleja maalinedustalta sisään. Mä oon siis kaikenkaikkiaan oikein tyytyväinen Luttisen hankintaan, tervetuloa vaan.

Bissevetoja otetaan muuten sitten kehiin, tällä kertaa mä veikkaan, että terve Luttinen tekee sen 20 maalia.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle Luttinen on aina ollut jollakin tapaa hiukan vastenmielinen pelaaja. Arttu on mielikuvatasolla ilmentänyt HIFKiin pesiytynyttä epäurheilijamaista edarihenkiä ja vaikuttanut elvikseltä, jonka ego ei vastaa tekoja.

Mutta, nämä ovat pelkkiä mielikuvia ja toivon olevani väärässä. Pelaajana Luttinen on selkeä vahvistus Bluesiin ja tulee vielä nousemaan nimimerkki msg:nkin suosioon markkuhurmeilemalla persemaaleja maalinedustalta sisään. Mä oon siis kaikenkaikkiaan oikein tyytyväinen Luttisen hankintaan, tervetuloa vaan.

Bissevetoja otetaan muuten sitten kehiin, tällä kertaa mä veikkaan, että terve Luttinen tekee sen 20 maalia.

Tässä on paljon hyvää tekstiä ja hiukan väärääkin, minkä kyllä Juhaht itsekin myöntää. Luttinen on 100% se hiljainen työntekijä, joka nurisematta vääntää illasta toiseen. Tason heilahtelut riippuvat nyt lähinnä siitä kuka Arttua keskeltä ruokkii ja onko kondis hyvä. Kaveri on nimittäin nyt parina viimekautena ollut puukon alla heti kauden jälkeen joten se summa Matikaisen pelikirjassa tuo epämiellyttävän yhtälön.

Kyllä mä veikkaisin että Luttinen olisi kelvannut ihan kenelle tahansa liigakoutsille. Käsiä on, maalinedustapelaaminen liigan eliittiä ja ikinä ei peräänny. Eikä muuten ole Artusta mitään edarikuvaakaan saanut. Toissakaudella latoi yli 20 häkkiä.

Hommatkaa sille kunnon sentteri niin se tekee teidän onnelliseksi. Tai heittäkää se rouhimaan neloseen. Jokatapauksessa Arttu kyllä tekee duuninsa.

1v soppari, so what? Olisko peräti niin, ettei Bluesilta irronnut enempää? Luuleeko jengi, että se neppailee yhden kauden ja sen jälkeen satelee duunia?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Arttu on mielikuvatasolla ilmentänyt HIFKiin pesiytynyttä epäurheilijamaista edarihenkiä ja vaikuttanut elvikseltä, jonka ego ei vastaa tekoja.

Vähän samat ajatukset, mutta sitten taas toisaalta => miksi koira nuolee pallejaan? No tietty siksi kun se pystyy...

Sheddenin kaudella Arttu oli aivan liekeissä, joten kyllä sillä penkintakusellakin on iso vaikutus siihen mitä kundit siellä kentällä itsestään antavat. Veikkaisin Bluesin pelityylin ja valmennuksen sopivat Taikurille paremmin kuin Kojon opettajamainen "pojittelu"?
 

trap

Jäsen
Hassua että niin monella on Luttisesta tollanen "edarijätkä"-kuva. Kun Luttista alettiin huhuilemaan Bluesiin, tuli luettua IFK-osiota ja esim. Jatkoajan pelaajakortti, ja niiden perusteella Arttu nimenomaan ei ole mikään ylimielinen elvis vaan nöyrä kaveri joka antaa joka ilta kaikkensa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Olisihan se kiva sanoa, että ei harmita yhtään.

Mutta kun harmittaa. Ja vielä ihan järisyttävästi. Kaikkea hyvää Artulle.

Mahtuisi ihan milloin vain mun IFK:hon.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mulle Luttinen on aina ollut jollakin tapaa hiukan vastenmielinen pelaaja. Arttu on mielikuvatasolla ilmentänyt HIFKiin pesiytynyttä epäurheilijamaista edarihenkiä ja vaikuttanut elvikseltä, jonka ego ei vastaa tekoja.
Viime kaudella Luttinen jäi mieleen Blues - Hifk otttelusta kun iski kunnon kirvesiskulla maaassa makaava Nättistä kylkeen. Tapahtuma sattui pelitilanteen ulkopuolella, joten se jäi dumareilta viheltämättä. Kentällä nyt sattuu ja taphtuu, mutta enpä hirveesti ole sen jälkeen kyllä Luttista arvostanut. Tietenkin jos Luttinen pelaa hyvällä asenteella Bluesissa ja takoo byyrejä, niin eiköhän tuokin unohdu ja käsitykset muutu.
 

Honza82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, 15 # Patrik Lostedt
Muistanko mä ihan väärin(?), mutta Luttisesta on ainakin joissain peleissä jäänyt hiukan kuumakallen/sikailijan tai pikkusikailijan kuva.... Ei pelaajana välttämättä huono silti.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Viime kaudella Luttinen jäi mieleen Blues - Hifk otttelusta kun iski kunnon kirvesiskulla maaassa makaava Nättistä kylkeen.

No sen verran on sanottava, että höpöhöpö. Nättinen roikkui Taikurin mailassa nimenomaan pelitilanteen ulkopuolella, ja Arttu riuhtaisi sen veke. Ei mitään aihetta jäähyyn. Hyvän pelaajan saitte, onnittelut.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hassua että niin monella on Luttisesta tollanen "edarijätkä"-kuva. Kun Luttista alettiin huhuilemaan Bluesiin, tuli luettua IFK-osiota ja esim. Jatkoajan pelaajakortti, ja niiden perusteella Arttu nimenomaan ei ole mikään ylimielinen elvis vaan nöyrä kaveri joka antaa joka ilta kaikkensa.

Kyllä se on ihan hyvä ja nöyrä työmyyrä.

Maalinedustalla Luttinen on parhaimmillaan loistava. Jalkoja ja vähän pelisilmää vain tarvitsisi enemmän, jotta iskisi kunnolla maalintekijöiden eliittiin. Mutta Luttinen on ollut oikeastaan aina melkoisen hidas, niin tuskin se siitä yhtäkkiä nopeutuu.

Kyllähän tuo olisi voinut vielä IFK:ssakin pelailla, mutta vähän valju maku jäi viime kaudesta. Ei olisi ollut ensi kaudeksi tarjolla kuin kolmosketun paikkaa.

Onhan tuo kahdella kaudella iskenyt sen parikymmentä maalia. Eli edellytykset on hyvät 20 maalin ylitykseen Bluesissa, mikäli saa vastuuta ja saa pelinsä taas rullaamaan. Kaiken kaikkiaan järkevää Artulta vaihtaa vähän maisemaa, voi alkaa kulkemaan taas paremmin.
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Maalinedustalla Luttinen on parhaimmillaan loistava.

Tästä syystä tää on musta ihan bueno hankinta. Eki lähtee pois, joten joku sinne maalineteen oli hankittava hakkaamaan niitä limppuja verkkoon. Luttinen siihe hommaa varsin hyvä valinta. Tervetuloa vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös