Arttu Ilomäki, Rauman Lukko

  • 100 868
  • 585

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
MM kisajoukkueen ykkössentterin jättämää taitovajetta ei kovin helpolla korvata. Oikeilla laitureilla IIomäki olisi naputellut reippaasti yli 40 pinnaa.
Tarkoitat varmaan että yli 50 pinnaa? Ilomäen runkosarja + pudotuspelit menivät yli tuon 50 pinnan.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
100 kertaa 100 otan mielummin Danforthin kuin Ilomäen. Danforth tekee kentällä helvetisti töitä, taklaa, repii ja raastaa ja hämmentää vastustajaa. Lisäksi liike ihan älyttömän kova. Pelko on suuri, että Danforth lähtee NHL:n vielä, mutta se siitä. Danforth ei tähän ketjuun kuulu. Artulle onnea jatkossa ja kuten sanoin on hän parhaimmillaan älyttömän hyvä sentteri, mutta katoaa kuvasta hyvinkin useasti.

Itse otan myös ainakin lähes sata kertaa sadasta mielummin Pathrik Westerholmin kuin Ilomäen, vaikka Lukon paidassa en häneltä ole vielä peliäkään nähnyt. Vaikka Arttu tekikin sen 45 pinnaa, niin kyllä valitettavan usein peli meni neppailuksi ja välillä näytti ettei kiinnostaisi lainkaan. Monesti myös piti kiekkoa itse liian kauan, eikä malttanut luopua siitä, ja täästä syystä esimerkiksi paitsioita tuli järkyttävä määrä kauden aikana. Itse jopa toivoin, että Arttu lähtisi ja tilalle tulisi toinen sentteri, onneksi näin tapahtui. Joku täällä jo totesikin, että pisteet tulivat ryppäissä ja veti yli 30 peliä kiikaritehoilla.
Tämän kevään maajoukkueen harjoituspeleissä Arttu on pelannut paljon fiksummin. On liikuttanut kiekkoa eikä hautonut sitä, antanut oivaltavia syöttöjä yms ja ansainnut paikkansa kisakoneeseen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Okkul kanssa saa näköjään samoista asioista vääntää, mitä parisen viikkoa takaperin. Vieläkin toistan sinulle, että jääkiekossa on paljon muutakin kuin tehopisteet. Hyvä/erinomainen sentteri tekee laitakavereistaan parempia, eikä hyydy vaikka vierellä olisi juurikin Manuel Ganahl. Danforth todennäköisesti otteillaan sai DeFaziolle melkoisen sopimuksen Kunlunista ja rehellisesti sanottuna Koivistokin syystä tai toisesta näytti Danforthin vierellä aivan eri pelaajalta.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kumpi näistä oli sinun ja @Ruuhkis mielestä parempi/tehokkampi pleijareissa ?
Tämä ei tarkoita että Danfort olisi huono.

Pisteiden valossa Ilomäki teki 2 pistettä enemmän, mutta Tappara sarjassa kokonaisuudessa Danforth oli parempi, peilaten kokonaisuutta, luotuja maalipaikkoja, saatuja maalipaikkoja ja vaarallisuutta.

Näetkö mitään muuta, kuin pisteet tilastoissa?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä jos valita pitää niin mieluummin otan Danforthin kuin Ilomäen. Silti toivoin Ilomäenkin jatkavan Lukossa, mutta saapas tosiaan kattoo käykö niin että Lukossa ei jatka Ilomäki eikä Danforth'kaan.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Pisteiden valossa Ilomäki teki 2 pistettä enemmän, mutta Tappara sarjassa kokonaisuudessa Danforth oli parempi, peilaten kokonaisuutta, saatuja maalipaikkoja ja vaarallisuutta.

Näetkö mitään muuta, kuin pisteet tilastoissa?

Vaikka oletkin kovin aktiivinen palstalla ja yrität väittää palstatotuuksia, on perustelusi heikko ja vailla totuus pohjaa ja sinun subjektiivinen mutu näkemys, samalla mittarilla myös Liedes oli vaarallinen taklasi ja sai maalipaikkoja. Faktaa todistettavasti on että Pleijareissa Ilomäki teki enemmän pistetä ja tehotilastossa 3 pinnaa edellä.

Nyt ei ole kyse sitä kumman valitsee vaan siitä väitteestä että Ilomäki oli tärkeissä peleissä huono. Minä olen edelleen sitä mieltä että Ilomäki oli pleijareissa Lukon ykköspelaaja.

Edit. Lisään vielä että myös editykselliset Corsi tilastot tukevat näkemystäni kokonaisvaltasesta pelaamisesta pleijareissa 2019 Ilomäki vs Danfort. Korostan edelleen että kyse ei ole Dandortin dissaamisesta.
 
Viimeksi muokattu:

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka oletkin kovin aktiivinen palstalla ja yrität väittää palstatotuuksia, on perustelusi heikko ja vailla totuus pohjaa ja sinun subjektiivinen mutu näkemys, samalla mittarilla myös Liedes oli vaarallinen taklasi ja sai maalipaikkoja. Faktaa todistettavasti on että Pleijareissa Ilomäki teki enemmän pistetä ja tehotilastossa 3 pinnaa edellä.

Nyt ei ole kyse sitä kumman valitsee vaan siitä väitteestä että Ilomäki oli tärkeissä peleissä huono. Minä olen edelleen sitä mieltä että Ilomäki oli pleijareissa Lukon ykköspelaaja.

Edit. Lisään vielä että myös editykselliset Corsi tilastot tukevat näkemystäni kokonaisvaltasesta pelaamisesta pleijareissa 2019 Ilomäki vs Danfort. Korostan edelleen että kyse ei ole Dandortin dissaamisesta.

Arvostan rehellisyyttä ja mielipidettäsi allekirjoittaneesta.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Jos on katsonut ne ottelut, niin voi todeta, että Ilomäki ja Danforth eivät kumpikaan olleet erityisen vaarallisia Tappara-sarjassa. Vastustaja puolusti hyvin, ja siitä tuloksena 0 voittoa Lukolle.

Kauden aikana Danforth on kuitenkin kokonaisuutena valovuoden edellä. Lähteminen Änäriin olisi katastrofi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se on toki sanottava, että jos pitää vertailla kumpi nosti tasoaan runkosarjasta enemmän, niin Ilomäki. JD oli toki ihan hyvä, mutta taso ei noussut.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
On tyhmää sanoa että valitsee sata kertaa sadasta vaarallisen pelaajan mieluummin kuin pisteiden valossa tehokkaan. Hyvä joukkue tarvitsee näitä molempia pelaajia. Kyllähän Danforthista sekä Ilomäestä molemmista löytyy omat hyvät ja huonot puolensa. Ilomäki tekee pisteitä, muttei sitten jaksakaan puolustaa jolloin tehtyjen maalien ja päästettyjen maalien ero lähenee nollaa. Danforth on tunnollinen puolustussuuntaan ja vaarallinen hyökkäyssuuntaan, mutta ei sitten laitakkaan tekopaikasta sisään kuin 25% tarkkuudella.

Paha minun on ainakin mennä sanomaan kumpi näistä on parempi tai tärkeämpi, molemmilla on puolensa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On tyhmää sanoa että valitsee sata kertaa sadasta vaarallisen pelaajan mieluummin kuin pisteiden valossa tehokkaan.

Niin, suhteellista varmaan myös se pisteiden valossa näiden pelaajien vertailu, kun toinen teki 52 ja toinen 45.

Ilomäki tekee pisteitä, muttei sitten jaksakaan puolustaa jolloin tehtyjen maalien ja päästettyjen maalien ero lähenee nollaa. Danforth on tunnollinen puolustussuuntaan ja vaarallinen hyökkäyssuuntaan, mutta ei sitten laitakkaan tekopaikasta sisään kuin 25% tarkkuudella.

Paha minun on ainakin mennä sanomaan kumpi näistä on parempi tai tärkeämpi, molemmilla on puolensa.

Tässäkin hiukan itse vastasit omaan kysymykseesi, kun niitä legendaarisia tehopisteitä vertaillaan.

Mutta turhaa on kuitenkin asian vääntö, kun Ilomäki ei Lukossa pelaa ja korvaajaksi on hankittu Pathrik Westerholm.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilomäki ja Danforth on kaksi ihan eri tyylistä sentteriä niin vertailu on ehkä vähän typerää. Mutta jos itseltäni kysytään niin kyllä itsekin tykkään enemmän Danforthista. Silti Ilomäen saama paska niskaan on ollut kohtuuton.

Ilomäki muuten ensimmäinen tehopiste MM-kisoissa heti ensimmäiseen peliin.
 

senilix

Jäsen
Ennen peliä hallin ulkopuolella seisoi joku Ilomäen Lukko-paita päällä. En tuntenut.
(Katson tätä Saksassa paikallisesta televisiosta)
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Tässäkin hiukan itse vastasit omaan kysymykseesi, kun niitä legendaarisia tehopisteitä vertaillaan.
Ei minun viestissäni kyllä mitään kyselty.

Kuten tässä maajoukkuepeleissä on nähty, ei Ilomäki ole huonompi pelaaja kuin vaikka Danforth. Itse uskon samaan kuin moni muu, että Ilomäki pelipäälle sattuessaan on jopa ylivoimainen kotimaisessa liigassamme oikeiden ketjukavereiden kanssa.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
1+1 jo kasassa. Liian hyvä Lukkoon?
 

Lock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ilomäen illan tämän hetkiset tehot 1+1 Kanadaa vastaan, kuka olisi lyönyt rahaa tämän puolesta runkosarjan mustina hetkinä?
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika jumalainen moodi päällä. Maalin jälkeen vielä kärkinami ja Kanadan pakki jää siihen. Tappelu loppuun niin Gordie Howe hattutemppu tehty Lukossa ja maajoukkueessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös