Arttu Ilomäki, Rauman Lukko

  • 101 346
  • 585

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Onko nyt ihan omaa mutua vai pitääkö paikkansa tilastoidenkin mukaan, että Arttu ei oikein ole pärjännyt Aloitusympyrässä muutamaan viimeiseen peliin?
Mun silmään on näyttänyt siltä?
Eikä tämä ole mitään haukkumista tai muutakaan.
Ei jaksa kännykällä lähteä Liigan sivuilta moista tietoa hakemaan. En mä sieltä muutenkaan mitään löydä.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Onko nyt ihan omaa mutua vai pitääkö paikkansa tilastoidenkin mukaan, että Arttu ei oikein ole pärjännyt Aloitusympyrässä muutamaan viimeiseen peliin?
Mun silmään on näyttänyt siltä?
Eikä tämä ole mitään haukkumista tai muutakaan.
Ei jaksa kännykällä lähteä Liigan sivuilta moista tietoa hakemaan. En mä sieltä muutenkaan mitään löydä.
Eilinen 27,8% taisi olla pohjanoteeraus, joskin olisiko yksi aloitusvoitto kirjattu #72:lle #75 sijaan ;-) Myös Tikkaa vastaan tiistaina oli vaikeuksissa. Minullakin tunne, että ei ole aloituksissa ollut niin hyvä kuin keskitalven voittoputkessa, mutta tilastot vasta kertovat totuuden. Ei nyt mitään katastrofaalista tasonpudotusta kuitenkaan. Sekin mielestäni merkitsee enemmän, kuinka selvästi noita aloituksia voittaa tai häviää. Aika usein on myös Saarijärvi päässyt lataamaan sydämensä kyllyydestä selvän aloitusvoiton jälkeen.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Artulla on mennyt peli hiukan näperelyksi taas viime aikoina. Suoraviivaisuutta kiitos
Jep. Jyppiä vastaan olisi rankkarista voinut napauttaa laukauksella maalin,samoin kuin eilen 2-1 hyökkäyksestä mutta pakko oli yrittää jotain highlightia takatolpalle josta jo tällainen taviskin tajusi että liian vaikeaksi on menossa.
 

M.Hatchet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No toivottavasti tekee diilin vaikka johonkin toiseen Liiga-seuraan niin ei tarvitse täällä lukea itkua siitä miten neppailija neppailee.
Saatais vaikka joku sellainen suoraviivainen sentteri joka yyveellä huiskaisee kiekon pelikaverin muniin jos joku tulee kolme metriä lähemmäs.
Mut tärkeää ettei haudo kiekkoa,vois vaikka tällaisella hautomisella tulla tilaa toisille pelaajille:)
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No toivottavasti tekee diilin vaikka johonkin toiseen Liiga-seuraan niin ei tarvitse täällä lukea itkua siitä miten neppailija neppailee.
Saatais vaikka joku sellainen suoraviivainen sentteri joka yyveellä huiskaisee kiekon pelikaverin muniin jos joku tulee kolme metriä lähemmäs.
Mut tärkeää ettei haudo kiekkoa,vois vaikka tällaisella hautomisella tulla tilaa toisille pelaajille:)

Eikö siitä siis saisi mainita, jos pelaaja sortuu taas hieman sellaiseen, josta on aiemminkin kritisoitu?
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No toivottavasti tekee diilin vaikka johonkin toiseen Liiga-seuraan niin ei tarvitse täällä lukea itkua siitä miten neppailija neppailee.
Saatais vaikka joku sellainen suoraviivainen sentteri joka yyveellä huiskaisee kiekon pelikaverin muniin jos joku tulee kolme metriä lähemmäs.
Mut tärkeää ettei haudo kiekkoa,vois vaikka tällaisella hautomisella tulla tilaa toisille pelaajille:)

No ainakin mun kommentit oli seurausta kahdesta tilanteessa, joissa olis voinut eilen itse vetää. Toinen oli ylivoimahyökkäys, jossa haki liian vaikeaa passia takatolpalle ja toinen oli tilanne, jossa vetosektorista ratkaisu oli jättö tapparalaisen lapaan. Paremminkin on pelannut tässä talvella, vaikka ei nytkään kovin huonosti.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itse pidän kyllä Ilomäestä ja näen hänet ehdottomana vahvistuksena Lukolle. Arttu riittää mielestäni kyllä ykkössentteriksi.
Erittäin ristiriitaiset fiilikset mahdollisesta jatkosopparista. Edellämainituista syistä haluaisin jatkosopparin mutta toisaalta toivoisin hänen siirtyvän toiseen liigajengiin jotta hän pääsisi kurittamaan Lukkoa ihan vaan näiden kitisijöiden kiusaksi.
Aivan liikaa esityksiinsä nähden Ilomäki saa kritiikkiä omilta kannattajiltaan.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Oho. Enpä arvannut, että kysyessäni viime pelien aloituksista sitä, että tänne nousee oikein kunnon myrsky.
Mun silmään kukaan ei ole Arttua lytännyt näissä viime viesteissä. Eikä siihen ole tarvettakaan. On se jännä, jos joku vähän arvostelee viime aikojen tekemisiä, täällä puolustajat tulee karvat pystyssä vittuilemaan ja toivomaan Artun siirtoa toiseen joukkueeseen, että sais kurmoottaa Lukkoa.

No mut jatkakaa toki. Onneks joku muukin oli nähnyt ettei aloitukset ole oikein sujunut parissa viime pelissä. Ei ollut vain mun kuvitelmaa.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ainakaan omasta puolestani kyseessä ei ollut valitukset Artun aloituksista. Omaankin silmään hän ei ole enää niissä niin vahvoilla kuin esim kuukausi sitten.
Lähinnä purkautumiseni koski viestejä koko kauden mitalla ja miksei Artun edellisenkin Lukko-ajanjakson aikana.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Itse pidän kyllä Ilomäestä ja näen hänet ehdottomana vahvistuksena Lukolle. Arttu riittää mielestäni kyllä ykkössentteriksi.
Erittäin ristiriitaiset fiilikset mahdollisesta jatkosopparista. Edellämainituista syistä haluaisin jatkosopparin mutta toisaalta toivoisin hänen siirtyvän toiseen liigajengiin jotta hän pääsisi kurittamaan Lukkoa ihan vaan näiden kitisijöiden kiusaksi.
Aivan liikaa esityksiinsä nähden Ilomäki saa kritiikkiä omilta kannattajiltaan.

Tuo on kyllä jännää, että sama ulina oli omien fanien keskuudessa myös Tapparan aikoina.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Ainakaan omasta puolestani kyseessä ei ollut valitukset Artun aloituksista. Omaankin silmään hän ei ole enää niissä niin vahvoilla kuin esim kuukausi sitten.
Lähinnä purkautumiseni koski viestejä koko kauden mitalla ja miksei Artun edellisenkin Lukko-ajanjakson aikana.
Täytyy myös muistaa, että nämä aloituksetkin ovat aina suhteessa vastustajaan ja varmasti on psykologisia juttujakin taustalla. Vaikka Arttu olisi kuinka rautaisilla hermoilla varustettu, sillä vastapuolen aloittajalla on saattanut silloin Lukon voittoputken aikana maila tärrätä enemmän tulikuumaa vastustajaa vastaan, kun tiedossa on ollut, että hävityn aloituksen jälkeen voi kestää pitkään ennen kuin kiekko saadaan taas riistettyä omille. Kuten @Hagi aiemmin mainitsi, näitä tilanteita myös scoutataan varmasti sitä enemmän mitä pidemmälle kausi etenee.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nostetaanpas taas tätä ketjua ylös. Mielestäni Ilomäki on ollut ehkä kauden positiivisin yllätys. Tuli toki ison profiilin pelaajana ykkössentteriksi, mutta ainakin allekirjoittanut epäili, pystyykö kantamaan vastuuta ja johtamaan joukkoja.

On ollut kaikkea sitä ja enemmänkin: hyvä aloittaja, ylivoiman liideri ja peliä rauhoittava syöttelijä. Tehoja syntyy tasaisesti, ja pystyy myös ruokkimaan Revon kaltaista maalitykkiä.

Toivottavasti jatkaa vielä tulevatkin vuodet Lukossa. Veltsun kauden luottoratsuja?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Omasta mielestä Ilomäki on vieläkin vähän minulle sellainen 'no en mä nyt tiedä' pelaajaa.

Samoja ongelmia kuin viime visiitillä, että ajoittain pelaa hyvin ja ajoittain jää täysin pimentoon. Itseasiassa olen vieläkin hyvin samoilla linjoilla, kuin kolme vuotta sitten, jolloin kirjoitin seuraavasti.

"Parhaimmillaan Ilomäki on aivan loistava ja pahimmillaan katoaa kuvasta aivan totaalisesti. Aivan varmasti Ilomäki ajaisi asiansa kahdessa ensimmäisessä kentässä tulevaisuudessakin, mutta jotenkin näkisin mieluimmin siinä roolissa jonkun muun. Mitään henkilökohtaista ei ole miestä vastaan, päinvastoin. Tasaisempi suorittaja, vaikka sitten pienemmillä pistemäärillä ja paremmalla puolustuspelaamisella ajaisi varmaan Lukkoa parempaan menestykseen."

Tuolloin Ilomäki korvattiin Pathrik Westerholmilla ja siinä jäätiin voiton puolelle.

Kakkosen keskellä Ilomäki varmaan menisi, mutta ensi kaudeksi tarvitaan se absoluuttinen ykkössentteri mallia Justin Danforth.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Omasta mielestä Ilomäki on vieläkin vähän minulle sellainen 'no en mä nyt tiedä' pelaajaa.

Samoja ongelmia kuin viime visiitillä, että ajoittain pelaa hyvin ja ajoittain jää täysin pimentoon. Itseasiassa olen vieläkin hyvin samoilla linjoilla, kuin kolme vuotta sitten, jolloin kirjoitin seuraavasti.

"Parhaimmillaan Ilomäki on aivan loistava ja pahimmillaan katoaa kuvasta aivan totaalisesti. Aivan varmasti Ilomäki ajaisi asiansa kahdessa ensimmäisessä kentässä tulevaisuudessakin, mutta jotenkin näkisin mieluimmin siinä roolissa jonkun muun. Mitään henkilökohtaista ei ole miestä vastaan, päinvastoin. Tasaisempi suorittaja, vaikka sitten pienemmillä pistemäärillä ja paremmalla puolustuspelaamisella ajaisi varmaan Lukkoa parempaan menestykseen."

Tuolloin Ilomäki korvattiin Pathrik Westerholmilla ja siinä jäätiin voiton puolelle.

Kakkosen keskellä Ilomäki varmaan menisi, mutta ensi kaudeksi tarvitaan se absoluuttinen ykkössentteri mallia Justin Danforth.

En vois olla enempää samaa mieltä. Ihan huipuista Ilomäki jää jälkeen luistelunopeudessa, tasaisuudessa ja siinä, että vaikka oivaltava onkin, niin hiukan hidas myös niissä oivalluksissa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilomäki on hyvä 2. sentteri, mutta ykkösen pitää olla Danforth/Audette/Koivistoinen/Broadhurst/Morley tasoa. Hagasta varmaan Kalle tällaista toivoi, mut ei osunut kyllä sinne päinkään. Ja noilla Danny, Morley ym. tasoilla tarkoitan sitä tasoa kun tulivat Liigaan ja Koivistoinen nyky/viime kauden tasollaan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Ilomäki on sellainen viittä vaille huippusentteri. Ihan lähellä, muttei ihan siellä. Parhaana päivänä Arttu on huipputasoa Liigassa, mutta heikkona päivänä ei oikein onnistu mikään. Se näkyy myös hänen kehonkielessään. Tiettävästi hänellä on itseään kohtaan suuri vaatimustaso, joka on hyvä asia.

Kyllä me Ilomäelläkin mestaruus voidaan voittaa, mutta se tarkoittaa sitä, että Lukko pelaa tiiviisti ja yhtenäisesti joukkueena. Artusta ei ehkä ole nostamaan joukkuetta reppuselkään, joka taitaakin olla se merkittävin vaje siinä, että onko ihan eliittiä vai ei?
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Artusta ei ehkä ole nostamaan joukkuetta reppuselkään, joka taitaakin olla se merkittävin vaje siinä, että onko ihan eliittiä vai ei?
Tämäkin on kyllä sellaista kiekkojargonia että...Kuka on tällainen pelaaja ja miten se määritellään? Jos maalivahti torjuu 50 vetoa mutta joukkue häviää 1-2 niin onko? Entä jos Ilomäki syöttää kolme maalia ja oma kentällinen on +3 mutta maalivahti imee neljä maalia? McDavid taitaa olla ainakin tällä hetkellä maailman paras sentteri ellei pelaaja yleensäkin, mutta joukkueensa on silti menossa hädin tuskin pudotuspeleihin. Ei siis taida hänkään kelvata tähän kategoriaan.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämäkin on kyllä sellaista kiekkojargonia että...Kuka on tällainen pelaaja ja miten se määritellään? Jos maalivahti torjuu 50 vetoa mutta joukkue häviää 1-2 niin onko? Entä jos Ilomäki syöttää kolme maalia ja oma kentällinen on +3 mutta maalivahti imee neljä maalia?
Mä luen tuo ainakin niin, että yksin ei riitä, eikä riittänyt yksi Azevedokaan aikanaan, kun muu joukkue oli vajaa. Tällä kaudella Artulla on apunaan Mattila, Hakulinen, Repo, Skalicky, Saarijärvi ja Gregoire. Viime kerralla ei ollut oikeastaan kuin Danforth ja muutama keskinkertaisuudeksi Tapparaa vastaan vajonnut (Keränen, DeFazio, Koivisto jne.) Eli nytkin voi jo riittää, mutta joukkueen peli pitää kyllä vielä parantua, varsinkin erikoistilanteissa ja viisikkona.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Tämäkin on kyllä sellaista kiekkojargonia että...Kuka on tällainen pelaaja ja miten se määritellään? Jos maalivahti torjuu 50 vetoa mutta joukkue häviää 1-2 niin onko? Entä jos Ilomäki syöttää kolme maalia ja oma kentällinen on +3 mutta maalivahti imee neljä maalia? McDavid taitaa olla ainakin tällä hetkellä maailman paras sentteri ellei pelaaja yleensäkin, mutta joukkueensa on silti menossa hädin tuskin pudotuspeleihin. Ei siis taida hänkään kelvata tähän kategoriaan.
mm. Justin Danforth, Justin Azevedo, Eetu Koivistoinen, Ville Vahalahti, Vili Saarijärvi, Robin Press, Petri Vehanen, Janne Niskala, ... Ei siinä mitään McDaviddeja Liigassa tarvita.

Ja joukkue nuo pelit voittaa. Joku yksittäinen pelaaja voi omilla esityksillään toisinaan nostaa koko joukkueen sille tasolle, että heikompana päivänä noustaankin voittoon. Ei siis ts. taannu ja tyydy siihen, mitä sillä hetkellä on.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ilomäki on hyvä 2. sentteri, mutta ykkösen pitää olla Danforth/Audette/Koivistoinen/Broadhurst/Morley tasoa. Hagasta varmaan Kalle tällaista toivoi, mut ei osunut kyllä sinne päinkään. Ja noilla Danny, Morley ym. tasoilla tarkoitan sitä tasoa kun tulivat Liigaan ja Koivistoinen nyky/viime kauden tasollaan.
Mä en ole missään vaiheessa oikein ymmärtänyt Ilomäen jatkuvaa arvostelua. Minusta riittää vallan hyvin ykkössentteriksi.
Toiseksi ihmettelen Audetten ylistämistä. Hyvä pelaaja toki ja teki paljon pisteitä, mutta tarkistamatta asiaa mistään väitän, että hänelle tuli 0+0 -pelejä runkosarjassa varmaan parisenkymmentä ja pisteistä suurin osa tuli varsinkin Ässiä ja muita lapasia vastaan.
Ja playoffeissa joukkuetta kannattelivat eri miehet.

Olen aivan taatusti yksin tätä mieltä, mutta otan Artun ennen Audia (enkä tarkoita, ettei Audettekin kelpaisi...)
 

Just Us

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikon seurat
Omasta mielestä Ilomäki on vieläkin vähän minulle sellainen 'no en mä nyt tiedä' pelaajaa.

Samoja ongelmia kuin viime visiitillä, että ajoittain pelaa hyvin ja ajoittain jää täysin pimentoon. Itseasiassa olen vieläkin hyvin samoilla linjoilla, kuin kolme vuotta sitten, jolloin kirjoitin seuraavasti.

"Parhaimmillaan Ilomäki on aivan loistava ja pahimmillaan katoaa kuvasta aivan totaalisesti. Aivan varmasti Ilomäki ajaisi asiansa kahdessa ensimmäisessä kentässä tulevaisuudessakin, mutta jotenkin näkisin mieluimmin siinä roolissa jonkun muun. Mitään henkilökohtaista ei ole miestä vastaan, päinvastoin. Tasaisempi suorittaja, vaikka sitten pienemmillä pistemäärillä ja paremmalla puolustuspelaamisella ajaisi varmaan Lukkoa parempaan menestykseen."

Tuolloin Ilomäki korvattiin Pathrik Westerholmilla ja siinä jäätiin voiton puolelle.

Kakkosen keskellä Ilomäki varmaan menisi, mutta ensi kaudeksi tarvitaan se absoluuttinen ykkössentteri mallia Justin Danforth.
Omasta mielestä Ilomäki on vieläkin vähän minulle sellainen 'no en mä nyt tiedä' pelaajaa.

Samoja ongelmia kuin viime visiitillä, että ajoittain pelaa hyvin ja ajoittain jää täysin pimentoon. Itseasiassa olen vieläkin hyvin samoilla linjoilla, kuin kolme vuotta sitten, jolloin kirjoitin seuraavasti.

"Parhaimmillaan Ilomäki on aivan loistava ja pahimmillaan katoaa kuvasta aivan totaalisesti. Aivan varmasti Ilomäki ajaisi asiansa kahdessa ensimmäisessä kentässä tulevaisuudessakin, mutta jotenkin näkisin mieluimmin siinä roolissa jonkun muun. Mitään henkilökohtaista ei ole miestä vastaan, päinvastoin. Tasaisempi suorittaja, vaikka sitten pienemmillä pistemäärillä ja paremmalla puolustuspelaamisella ajaisi varmaan Lukkoa parempaan menestykseen."

Tuolloin Ilomäki korvattiin Pathrik Westerholmilla ja siinä jäätiin voiton puolelle.

Kakkosen keskellä Ilomäki varmaan menisi, mutta ensi kaudeksi tarvitaan se absoluuttinen ykkössentteri mallia Justin Danforth.
Samaa mieltä olen myös. Nimenomaan kakkossentteriksi riittää. Ykkössentteriksi tosiaan tarvitaan nopeampi ja taitavampi voittajatyyppi.

Parhaimmillaan Arttu on moderni ”Essi Keskinen”. Lätty putoaa välillä mukavasti lapaan ja pelaa kuitenkin joukkueelle. Sitä arvostan kovasti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ipe_
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Liverpool
Tämäkin on kyllä sellaista kiekkojargonia että...Kuka on tällainen pelaaja ja miten se määritellään? Jos maalivahti torjuu 50 vetoa mutta joukkue häviää 1-2 niin onko? Entä jos Ilomäki syöttää kolme maalia ja oma kentällinen on +3 mutta maalivahti imee neljä maalia? McDavid taitaa olla ainakin tällä hetkellä maailman paras sentteri ellei pelaaja yleensäkin, mutta joukkueensa on silti menossa hädin tuskin pudotuspeleihin. Ei siis taida hänkään kelvata tähän kategoriaan.
Olen samaa mieltä että ei yksi maailman paras sentteri tee mustaruutta voittavaa joukkuetta. Viime vuonna Lukolla oli riittävän tasokkaat sentterit jokaiseen kenttään. Tänä vuonna Mattila jatkaa samalla jollei paremmalla tasolla ja Ilomäki hoitaa yhden kentän. Siihen ne sitten loppuvatkin. Esim. Liedeksen korvaajaa ei löydy tällä hetkellä.

Tai itse asiassa olisi maailmassa yksi Raumalais syntyinen sentteriksi kelpaava kaveri, minkä voisin nimetä oikeasti ykkös-sentteriksi. Vaikka onkin vähän "Kärppä"-mies niin pidän häntä ihan maailman parhaana tällä hetkellä. Vaikka taitaa hänenkin seuransa menestyksen takana olla hyvä joukkue kokonaisuudessaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös