Arttu Ilomäki, Rauman Lukko

  • 100 824
  • 585

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Ilomäki on 35+ pinnan tahdissa. Se on erittäin hyvä tahti ja Ilomäki on myös Liigan parhaita aloittajia. En tiedä, mutta ei se silti vaan vakuuta ja kuten sanottu yllä, suuri syy on tuohonkin Hagan esitykset toistaiseksi. Eli jos Haga parantaa reilusti, niin sitten Ilomäki riittää erinomaisesti.

Toisaalta, jos unohdetaan loukkaantumiset niin Haga on 30 pisteen tahdissa, eli ei juuri eroa Ilomäen tehoihin. Aloituksissa toki ollut huonompi. Ilomäki kuitenkin on varmaan jonkun verran kalliimpi ja lähtökohtaisesti piti olla se ykkössentteri, joten en näe Ilomäen inan kovempaa pistetahtia kovin ihmeellisenä statementtinä Hagaan verratessa, varsinkaan tällä otannalla. Toki Ilomäki on varma aloittaja ja olen varma, että tuosta peliään parantaa hänkin.

En vaan itse näe mitään ongelmaa Hagassa, ainakaan vielä. Vajaat kahdeksan runkosarjapeliä tilillä, eikä Lukolla tässä nyt mitään paniikkia ole kun Päivärintakin on ollut yllättävän hyvä stuntti. Mutta joo saapa nyt nähdä kuinka pitkä saikkukin Hagalla nyt on, tämän päivän päivitys ei hirveästi tuonut valoa siihen asiaan.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kai varsinkaan sentterin peliä suoraan pelkillä tehopisteillä mitata? Pelaamissaan otteluissa Haga on ollut todella näkymätön, lisäksi muutama todella paha kiekonmenetys vaarallisissa paikoissa.

Jos mennään pelkillä tehopisteillä, niin voisi sanoa Nymanin pelanneen hyvän matsin Jukureita vastaan, kun miehelle lisättiin kakkossyöttö Pospisilin sooloon. :)
 

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Ei kai varsinkaan sentterin peliä suoraan pelkillä tehopisteillä mitata? Pelaamissaan otteluissa Haga on ollut todella näkymätön, lisäksi muutama todella paha kiekonmenetys vaarallisissa paikoissa.

Toki, mutta Ilomäkeen verratessa en näe tässäkään suhteessa eroa suuntaan taikka toiseen. Molemmilta tullut hasseja omassa päässä ja tietyllä tavalla ollut löysän oloista ja näkymätöntä pelaamista, ei kuitenkaan mitään katastrofaalista kummaltakaan. Parantamisen varaa toki on molemmilla.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä, mitä Ilomäestä pitäisi ajatella. Parhaimmillaan on loistava, mutta kun ei tule tehoja niin harvemmin oikein näkyy mitenkään hyvissä asioissa. Aloituksia ottaa välillä. Mutta jos vertaa Danforthiin tai Koivistoiseen, niin edellä mainitut pelasivat hyvin tehoittakin, etenkin ensimmäinen. Ilomäeltä tulee lisäksi yllättävän paljon Liigatason pelaajaksi menetyksiä.

Onhan se totuus, että flow-tilassa Ilomäki voi keväällä johdattaa Lukon mihin vain, mutta ärsyttää näin kannattajana olla arvan varassa.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
En tiedä, mitä Ilomäestä pitäisi ajatella. Parhaimmillaan on loistava, mutta kun ei tule tehoja niin harvemmin oikein näkyy mitenkään hyvissä asioissa. Aloituksia ottaa välillä. Mutta jos vertaa Danforthiin tai Koivistoiseen, niin edellä mainitut pelasivat hyvin tehoittakin, etenkin ensimmäinen. Ilomäeltä tulee lisäksi yllättävän paljon Liigatason pelaajaksi menetyksiä.

Onhan se totuus, että flow-tilassa Ilomäki voi keväällä johdattaa Lukon mihin vain, mutta ärsyttää näin kannattajana olla arvan varassa.
Joo ilomäen vika oli tappio mutta, mitä teki Mattila, Kainulainen tai Päivärinta ?
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vastasit kuitenkin, Nostat tappiopelin jälkeen taas Ilomen esille, mitä muuta siitä voi ajatella?

Jos mä koen, että Ilomäki ois tappion aiheuttanut, niin olisin varmaan niin sanonut. Voit lukea mun viestit tältä illalta. Abtin olen lytännyt ja puhunut joukkueen materiaalin heikkoudesta tällä hetkellä kokonaisuutena. Et jos ei alettais vetää omia johtopäätöksiä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Listaan voi lisätä Skalickyn. On ollut toooodella vaisu koko alkukauden. Muutama maali joo mutta muuten on kaukana viime kauden tasosta. Johtuukohan ketjukavereiden vaihtumisesta? Tiedä sitten.

Tästä samaa mieltä. Skalicky suoristi tänään selän ja ei hakenut taklauksia. Sellainen tuttu raivo puuttui pelistä. Juuri tänään Lukko olisi tarvinnut esim. Skalickyn ottavan joukkueen reppuselkään, kuten vaikka Saarela viime kaudella.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Osaako joku selittää, miten Ilomäki on onnistunut näinkin pitkään roikkumaan Tapparan, Luleån ja Lukon tasoisissa joukkueissa? Kävin tarkistamassa ja Arttu on jopa tehnyt Liigassa tehopisteitä yli 0,5ppg tahdilla. Parhaalla kaudella jopa 45 pistettä.

Kun miehen peliä katsoo niin tuntuu jopa uskomattomilta nuo pistemäärät. Varmaan kädettömin ns. taitohyökkääjä, jonka tiedän.

Ehkä Ilomäen vahvuus onkin tuo uskomaton hitaus ja tyhmien ratkaisujen tekeminen? Näyttää joskus vahingossa siltä, että pelaa tilanteen maltilla, vaikka oikeasti pelaa sen uskomattoman hitaasti.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten kukaan oikeasti edes kuvitteli että Ilomäestä on ykkössentteriksi menestymään pyrkivässä joukkueessa
Eihän sen mikään ykkössentteri pitänytkään olla mutta kun toinen uusi hankinta Haga on vielä huonompi ja Mattilaa ei kehdata ykköseksi nimittää edes palstalla niin näin on tilanteessa käynyt.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilomäki on taitava, jos tempo on riittävän hidas ja saa tilaa. Mun mielestä tuo ei voi olla noin Lukon kärkihyökkääjällä. Aloituksista rispektit.

Pakko oikeasti paranta, mutta en todellakaan laita Ilomäen piikkiin kaikkea. Moni muukin saa parantaa. Mutta kun Ilomäen kohdalla on aina ollut sellainen fiilis, että onko tää kruuna vai klaava ja lopulta kolikko jäänyt pystyyn.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilomäki on taitava, jos tempo on riittävän hidas ja saa tilaa. Mun mielestä tuo ei voi olla noin Lukon kärkihyökkääjällä. Aloituksista rispektit.

Pakko oikeasti paranta, mutta en todellakaan laita Ilomäen piikkiin kaikkea. Moni muukin saa parantaa. Mutta kun Ilomäen kohdalla on aina ollut sellainen fiilis, että onko tää kruuna vai klaava ja lopulta kolikko jäänyt pystyyn.
Kyllä tämän voisi vaihtaa vaikka SaiPan sisärenkaaseen, tai Lakatosiin.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ilomäki on taitava, jos tempo on riittävän hidas ja saa tilaa. Mun mielestä tuo ei voi olla noin Lukon kärkihyökkääjällä. Aloituksista rispektit.

Pakko oikeasti paranta, mutta en todellakaan laita Ilomäen piikkiin kaikkea. Moni muukin saa parantaa. Mutta kun Ilomäen kohdalla on aina ollut sellainen fiilis, että onko tää kruuna vai klaava ja lopulta kolikko jäänyt pystyyn.

Killeri otti tuossa pienen riskin ja laittoi isot rahat kiinni Ilomäkeen. Nyt vaikuttaa, että Arttu ei oikein sovellu tuohon Veltsun vauhtilätkään. Liike ei riitä reagointipeliin.

Nyt vielä Haga on kaukana parhaastaan ja puolustussuuntaan aivan lapanen, niin Päivärinta kantaa vastuuta. Kainulaisella ei onnistu mikään ja hirveä puristus sekä huutaa vit**a aina vaihtoon tullessaan.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Kun Lukko nyt (fiksusti) hankkii pelaajat Teperin data-analyysin kautta, joka seuloo suuresta pelaajajoukosta ne, jotka sopivat Lukon pelitapaan (kiekkovarmuus, nopeus, hyvät syötöt), niin mua kiinnostaisi tietää, miten ja millä statseilla Arttu Ilomäki on läpäissyt tämän seulan?

Kentällä ei näy yhtään näihin Lukon arvoihin viittaavaa pelaamista. Jätkä on hidas ja kankea, hautoo kiekkoa ja menettää sen, menee löysästi tilanteisiin. Ei tämä ole Lukon näköinen pelaaja ja kaiken päälle luultavasti reippaasti joukkueen kallein jätkä.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun Lukko nyt (fiksusti) hankkii pelaajat Teperin data-analyysin kautta, joka seuloo suuresta pelaajajoukosta ne, jotka sopivat Lukon pelitapaan (kiekkovarmuus, nopeus, hyvät syötöt), niin mua kiinnostaisi tietää, miten ja millä statseilla Arttu Ilomäki on läpäissyt tämän seulan?

Kentällä ei näy yhtään näihin Lukon arvoihin viittaavaa pelaamista. Jätkä on hidas ja kankea, hautoo kiekkoa ja menettää sen, menee löysästi tilanteisiin. Ei tämä ole Lukon näköinen pelaaja ja kaiken päälle luultavasti reippaasti joukkueen kallein jätkä.
Mulla oli jotenkin käsitys, että tätä käytettäisiin vain ulkomaalaisiin pelaajiin ja sellaisiin, joita ei ole mahdollista paikan päällä nähdä.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mulla oli jotenkin käsitys, että tätä käytettäisiin vain ulkomaalaisiin pelaajiin ja sellaisiin, joita ei ole mahdollista paikan päällä nähdä.
Jep, tuskinpa Arttua tuon ohjelman läpi on ajettu. Onhan hän suomessa ja ruotsissa jo tasonsa osoittanut joten periaatteessa ainakin piti tietää mitä hänestä saadaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ilomäki muistuttaa hieman Malkamäkeä, ei siis taidoiltaan vaan siltä että aina mietityttää että miten se jatkuvasti saa sopimuksen jonnekin. Kummatkin ilmeisesti loistavia tyyppejä pukuhuoneessa
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Mulla oli jotenkin käsitys, että tätä käytettäisiin vain ulkomaalaisiin pelaajiin ja sellaisiin, joita ei ole mahdollista paikan päällä nähdä.

Taisi olla vielä tarkemmin niin, että ohjelman läpi ajetaan pelaajat. Tämä karsii tietyn osan. Jäljelle jääneet otetaan tarkempaan seurantaan. Videoilta katsotaan otteita ja mahdollisuuksien käydään paikan päällä katsomassa otteluita.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En myöskään jaksa enää pätkääkään puolustella. Ilomäki on sellainen pelaaja, mitä lapset on ihan alkuaikoina. Joku voi tehoilla mukavasti, mutta mikään muu ei kiinnosta. Ilomäessä ei ole yhtään mitään muuta kuin hajanaiset ylivoimapisteet rupusakkeja vastaan.

Vaihdan mielelläni johonkin toiseen sentteriin. Ykkössentteri ei voi olla tuollainen paskakikkare. Sori väkevä kuvaus, mutta ei jaksa tuota enää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös