Ei ole tarkoitus synkistellä, mutta eräs Kiviharjua läheltä pitkään nähnyt valmentaja sanoi todella suoraan, ettei Kiviharjulla ole hänen näkemyksensä mukaan mahdollisuuksia pelata täyttä tasapainoista kautta IFK:n puolustuksessa. Syynä tähän kuulemma luistelu, joka vaatii vielä hemmetisti duunia.
Nopeastihan lahjakkaat pojat kehittyvät, mutta malttia laittaisin alkuun odotuksiin.
Pelasihan Roni Hirvonenkin :D. Ei vaan, en oikeasti edes usko, että Aronin tarkoituskaan on pelata koko kautta Liiga-jengissä. Hänellä on kokonaan uudet kuviot ja hän on vielä myös oppivelvollinen, joten aikaa pitää myös jäädä koululle ja levollekin. Uuteen ympäristöön tottumista on edessä kuitenkin vielä myös syksyllä, joten kannattaa ottaa ennemmin varovaisen rauhallisesti kuin turbottaa heti täysillä. Kausi on pitkä.
Itse ajattelin niin, että Aron pelaisi harkkakauden edarissa ja katsotaan miten menee. Jos menee hyvin, voi aloittaa Liigan mukana, mutta jossain vaiheessa tulee pelaamaan pidemmän pätkän Kolleissa, koska hänen pitää myös treenata. Ja levätä. Ja Liiga-vauhti on kovaa. Itse näkisin parhaaksi, että olisi mahdollisimman paljon alussa Kollien mukana, koska se on kuitenkin hänen oma "ikäryhmänsä" ja viihtyvyyden kannalta on tärkeää, että saa myös kavereita. Mä siis katson koko kuviota aika
kokonaisvaltaisesti, enkä odota pikavoittoja. Sanoisin, että on paljon parempi pelata 20 peliä 6. pakkina ihan kunnollisella peliajalla kuin 40 peliä hajavaihtoja ja jämäminuutteja.
Uskon, että Aronin peliesitykset näyttelevät kaikkein suurinta roolia tässä, kuten muillakin junnuilla. Kolleissa pitää tulla tulosta, koska jos siellä ei pärjää, todennäköisyys onnistua Liigassa on matala. Ja itseluottamuksen kannalta onnistumisilla on todella suuri merkitys. Mutta nämä ovat toki vain mun ajatuksiani.