Mainos

Arma 2: Day Z – Zombie selviytymistä

• 10 992
  • 40

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Täytyy sanoa, että tämä peli tarjoaa hämmentäviä hetkiä. Äsken pelailin Berezinossa. Löysin alakaupungin kaupasta alicepackin ja siinä tavaroita repusta toiseen vaihtaessa toinen pelaaja huutelee jotain. Noh, vastaan vain siihen että "friendly in store".

Pelaaja kipittelee sitten kauppaan ja kyselee onko minulla telttaa. Vastaan että ei ole, niin sitten tulee luotia. Ilmeisesti vahingoissa ampui, koska huuteli soria, paikkasi haavani ja antoi morffiinia. Kun tulen tajuihini, niin tyyppi käskyttää minut pois. Itselläni oli kädessä kirves, joten en käynyt väittämään vastaan.

Juoksentelen sitten yläkaupungin kukkuloille ja yritän etsiä riistaa. Verta oli 5000, joten näkökenttä hieman sumea. Yhtäkkiä näen (luultavasti) saman tyypin ajamassa prätkällä joka äsken ampui minua.
Pyytelen sitten häneltä verensiirron ja ystävällisesti sen minulle antaa. Eikä tällä kertaa edes ampunut perään. Ainoa minkä menetin, oli M1911-pistooli. Kaveri vaati että tiputan aseeni kun kävi antamaan verta, niin heitin sen maahan. En tiedä katosiko ase vai veikö tuntematon auttajani sen. Yritin siis siirtää asetta reppuuni toimenpiteen ajaksi.

Hieno modi. Lämmittää mieltä, että kaikki pelaajat eivät ole bandiitteja. Saa nähdä mitä modille käy kun vuoden vaihteessa tule stand-alone-versio.

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Tämä kuulostaa juuri minun peliltä.

Arma 2 löytyy minulta ja parilta kaveriltakin, mutta mitenkäs tuossa Day Z:ssa sitten jos pelaat kavereiden kanssa. Spawnataanko pelin alussa samaan paikkaan vai eri puolille karttaa, josta sitten pitää koettaa löytää kaverit?

Töissä selailen tätä, joten en ihan kaikkea kerkeä lukea jos on mainittu jossakin.

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Arma 2 löytyy minulta ja parilta kaveriltakin, mutta mitenkäs tuossa Day Z:ssa sitten jos pelaat kavereiden kanssa. Spawnataanko pelin alussa samaan paikkaan vai eri puolille karttaa, josta sitten pitää koettaa löytää kaverit?

Spawnaat aina eri puolille karttaa, joskin aina meren rannalle. Suurin homma alussa onkin juuri kavereiden etsiminen - siinä voi vierähtää tovi jos toinenkin.

Hybbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, MUFC, FCUM
Mikäli joku osaa suositella serveriä, jossa pelaa muitakin kuin idiootteja sekä bandiitteja, olisin kovin kiitollinen. Tähän astisista ihmiskohtaamisistani noin 75% ovat päättyneet kuolemaani, ja tätä menoa alan hyvin vahvasti siirtyä "ammu ensin, kysy sitten" - linjalle.

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Mikäli joku osaa suositella serveriä, jossa pelaa muitakin kuin idiootteja sekä bandiitteja, olisin kovin kiitollinen. Tähän astisista ihmiskohtaamisistani noin 75% ovat päättyneet kuolemaani, ja tätä menoa alan hyvin vahvasti siirtyä "ammu ensin, kysy sitten" - linjalle.

Osta kaverien kanssa privaattiservu tai pelaa tyhjillä. "Ikävä kyllä" muut pelaajat ovat suht epäluuloisia, joka johtaa liipaisinherkkyyteen.
Mitä tulee kohtaamisiin, niin jos toinen osapuoli on hiljaa eikä mitään huutele -> Laita kylmäksi. Yleensä ystävällismieliset pelaajat huutelevat friendlyä.
Itseäni vee-tuttaa sniperbandiitit, jotka kykkii kukkuloilla. Tulisivat edes rehellisesti naamakkain haastamaan riitaa, prkl. Mutta ei voi mitään. Kuuluu peliin.

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Törmäsin peliin ihan sattumalta ja kaverin kaverit olivat peliä kehuneet, niin tuli sitten kyseinen peli hankittua. Arma 2 oli täysin vieras peli, joten aikamoista opettelua tämä on ollut. Pari kertaa olen saanut ihan hyvän kokoelman ja oikeastaan vain tulitikut? puuttuivat, jotta voisi selvitä korvessakin. Jostain syystä en niitä ole löytänyt.

Kerran löysin pellolle ajetusta autosta suhteellisen mukavasti aseita ja panoksia. Oli sitten pakko kokeilla miten paljon niitä Zombeja tulee vastaan, jos lähtee ihan sotapolulle...tulihan niitä!

Aika rankkaahan tuo yksin selviytyminen on ja välillä meinaa hermo mennä...joskus meneekin :)

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Pelaileeko joku vielä Dayz-modia vai odotellaanko täällä innolla Standalonen julkaisua? Jos jollakin on vinkkejä hyvistä chernarus servuista ottaisin ne ilolla vastaan!

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Ajoittain tulee pelattua, vaikka standalonea täälläkin odotellaan

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä tulee pelattua, ei vaan voi kyllästyä. Suomalaisella papuwarfarella pelailen, vaikka servu onkin usein yksi iso klaanien temmellyskenttä. Kiva kuitenkin isoja porukoita hämmentää harventamalla joukkoa yksi kerrallaan jostain kuusen juurelta. ;)

Standalonea odotan vesi kielellä, valehtelematta enemmän kuin mitään muuta peliä ikinä ennen. Toivottavasti tämmöisiä pikkubugeja ja pelattavuutta korjattaisiin peliin mahdollisimman paljon, ne ne suurimmat kehitettävät asiat modista kuitenkin lienevät. Jonkin verranhan standalonesta on jo videoitakin julkaistu, mutta mitään kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä niistä on vaikea tehdä. Ainakin pelissä pystyy itse valitsemaan vaatteensa (muutenkin kuin vain camo- ja ghilliesuitit) ja myös Chernarukseen on tulossa pieniä muutoksia. Itse en ainakaan niin tämmöisistä pikkujutuista jaksa välittää. Tottakai jos intoa ja aikaa riittää niin antaa mennä, mutta tosiaan bugien korjaamisen pitäisi olla se ykkösjuttu. Jos tässä onnistutaan, on käsillä yksi maailmanhistorian koukuttavimmista peleistä.

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Jos kyllästyttää DayZ:n hakkerit, puun alla telttailijat tahi zombit, niin kannattaa kokeilla Wastelandia. Pelataan tutussa Chernasauruksessa, mutta ei ole zombeja, autoja on pilvin pimein ja niiden kontista löytyy armeijatason aseet. Ideana on toiminta, kun taas DayZ:ssa hiippailu. Hauska pointti pelissä on kolme eri puolta: Siniset, punaiset ja itsenäiset. Siniset ja punaiset ovat sotilasporukoita jotka taistelevat keskenään. Itsenäiset sekoittavat pakkaa hyökkäilemällä kummankin sotilasporukan (ja toistensa) kimppuun.

Itse eilen kokeilin ja ensikokemus oli positiviinen. Sopivan erilainen kuin DayZ ja saa heti alussa kunnon aseet. Laiskana en jaksa isompia selitellä, vaan jokainen voi itse lukea arvostelut mmogames.com. Tässä youtube -videota Wastelandista.

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy nostaa tätä ketjua, koska reilun vuoden olemassaolonsa jälkeen räjähädysmäisen suosion saavuttanut modi on vihdoin saapumassa ulos myös kokonaan omana pelinään. DayZ Standalonen ilmestymisestä on liikkunut monenlaisia huhuja jo pidempään, mutta nyt avoimen alphan alku on kehittäjien mukaan kiinni viikoista tai päivistä. Jos aikaa löytyy ja vähänkään erilainen pelikokemus kiinnostaa, on tämä peli yksinkertaisesti pakko ostaa.

Vielä standalone-versiokin on kehitetty melko pienellä kehittäjätiimillä. Bugeja riittää varmasti alkuun, aivan kuten itse modissakin, mutta näiden pitäisi vähentyä silti suuresti. Suurin asia lienee Arma 2 sysipaskasta moottorista eroon pääseminen, tulevaisuudessa DayZia voi pelata ehkä jollain muullakin kuin Nasan supertietokoneilla. Chernarusiin on tulossa lisäyksiä, korjauksia ja huomattavasti useampi talo on lootattavissa. Vaatetus, aseistus ja gear-systeemi tulevat muuttumaan, joka taas osaltaan tekee pelin realistisemmaksi. Grafiikat sinänsä ovat videoiden perusteella melko "armamaiset", jota itse en ainakaan pidä huonona asiana jos tosiaan pelin auttamattamasta jäykkyydestä on päästy eroon.

Miten paljon jatkoaikalaisista DayZ:n pelaajia vielä löytyy, vai olenko lajini ainoa edustaja? Onko standalone ostoslistalla ja mitä uutta toivoisitte mukaan?

Tästä vielä linkki tekijöiden kehitysblogiin: http://dayzdev.tumblr.com/
Ja linkki satunnaiseen gameplayvideoon tekijöiden julkaisemana: DayZ Standalone - Debut Gameplay Reveal - E3 2013 - YouTube

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,

Kyllä täällä odotetaan Standalonea kuin kuuta nousevaa.. Vaikka Alpha ilmeistyykin lähiaikoina niin on se kuitenkin todella raakaversio siitä millainen peli lopulta tulee olemaan. Ilmeisesti ajoneuvoja ei ole pelissä ollenkaan vaan ne lisätään myöhemmin kunhan saavat tehtyä muutokset Day Z modin vastaaviin.

Aseet on ilmeisesti pistetty kokonaan uusiksi ja military "tason" aseita pitäisi olla huomattavasti vaikeampi löytää kuin modissa. Kaiken kaikkiaan peli kuulostaa aivan äärettömän hyvälle toivottavasti vaan saavat kaikki, tai edes suurimman osan suunnitelmista toteutettua. Ja vielä mahdollisimman nopeasti!

lomapäivä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins & Ilves
Nostellaampa. Pelaako kukaan enää? Standalone tuli jo ulos, en ole ostanut, kuulemma liian vaiheessa vielä. Modissa ei taas vanhoja kunnon veteran-servuja tahdo löytyä, kaikki on helpotettu serverien ylläpitäjien säädöillä.

Mites muut?

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nostellaampa. Pelaako kukaan enää? Standalone tuli jo ulos, en ole ostanut, kuulemma liian vaiheessa vielä. Modissa ei taas vanhoja kunnon veteran-servuja tahdo löytyä, kaikki on helpotettu serverien ylläpitäjien säädöillä.

Mites muut?

Standalone löytyy, modi kuitenkin vielä edellä. Ehkä aavistuksenomainen kyllästyminen tavalliseen dayz-modiin, niin olen alkanut tuota Epochia pelaamaan. Tuo ihan mukavaa vaihtelua traderit, missionit ja basen rakentaminen tuohon peliin.

lomapäivä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins & Ilves
Standalone löytyy, modi kuitenkin vielä edellä. Ehkä aavistuksenomainen kyllästyminen tavalliseen dayz-modiin, niin olen alkanut tuota Epochia pelaamaan. Tuo ihan mukavaa vaihtelua traderit, missionit ja basen rakentaminen tuohon peliin.

Niin, en tahdo löytää kunnollisia servereitäkään, missä normaalia modia pelaisi. Epoch on kuitenkin ilmeisesti vielä kovassa kulutuksessa ja aktiivisia servujakin löytynee. En ole itse kokeillut, vaikka mieleni tekisikin. Kestääkö siinä kauan oppia Epochin salat?

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, en tahdo löytää kunnollisia servereitäkään, missä normaalia modia pelaisi. Epoch on kuitenkin ilmeisesti vielä kovassa kulutuksessa ja aktiivisia servujakin löytynee. En ole itse kokeillut, vaikka mieleni tekisikin. Kestääkö siinä kauan oppia Epochin salat?

Epoch-servuja löytyy vaikka muille jakaa, sen kuin vaan sopivaa valitsemaan. Ei se pelin perusluonne Epochissakaan niin radikaalisti muutu, etteikö sitä tajuaisi suht nopeasti. Silti traderit, missionit ja ennenkaikkea basen rakennus on juuri se lisä, mitä tavallinen modi on kaivannut. Turha kainostella, sen kuin vain kokeilemaan! Ei siitä sattumalta tullut kaikista suosituinta modia kymmenien muiden joukosta, ja on ne kaikki muutkin pelaajat niihin modin saloihin päässeet käsiksi ;)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy