Ahon aikana tehtiin alivoima ennätys se ei sattumaa voinut olla. Aho uskalsi antaa sitä palautetta ja potkujen aikana pistekeskiarvo oli sitä luokkaa millä pudotuspeleihin oltaisiin päästy. Kotkaniemi pääsi Aho:n pohjilla kokeilemaan playoffeja. Seuraavalla kaudella nähtiin Kotkaniemen pelitapaa ei päätä eikä häntää. Jos Aho:a moitit niin kerro mulle yksi Valmentaja ketä on Ässissä valmentanut samalla CV, kun Aho. Todella kova valmentaja ollut liigassa.
No vastataan nyt sitten. Ensinnäkään en missään ole dissannut. Aho ei vaan ole poriin sopiva valmentaja, kuten ei myöskään jukka rautakorpi, eikä myöskään risto duffa. Ei todellakaan mitään negaatioita kenestäkään kolmesta. Kaikki päteviä valmentajia. Mutta maksavalle yleisölle tätä tietääkseni tehdään ja porissa toi kombo ei vaan toimi. Kotkalla oli kyllä ahon pohjilla ne hyvät kuntopohjat niiltä osin, mitä pelaajat pysyi ehjänä. Pleijareissa tais muistaakseni vaan materia loppua kesken tulevaa suomen mestaria vastaan. Syksyllä kauden alkaessa sitten huomattiin, kun kirstu olikin jo toukokuussa tyhjä, että jäikin ne kenen kanssa olisi ollut helpoin tehdä soppari aikaisin alkukesästä, mutta päätettiininkin tinkiä hintaa eikä pidetty tärkeänä joukkueelle. Eli sopparit jäi tekemättä kuparisen, marttisen ja ennenkaikkea bloodin kanssa. Sitten koittikin jo syksy ja
kaavailtu ykkössena veivas änärissä ja avainpelaajat joko lopetti tai pelasi muualla.
Vertaappas aikas kuluksi, että millaisia joukkueita rocky on valmentanut ja millaiset avaimet sai rockyn jäljiltä ensin kivi ja sen jälkeen jumaloimasi jykä. On rostereitten ässänimissä eroa kuin yöllä ja päivällä.
itse sanoit, että miku valmensi jykän pohjilla. No jykä taisi saada omat meriittinsä riston pohjilla, eli sen yhden mestaruuden. Mut jos cvn pohilta mennäään mikä tarkoittaa vissiin sulle mestaruuksia, niin ekana mieleen tulee Karri Kivi. Sen jälkeen Pekka Rautakallio,Alpo Suhonen, JuhaniTamminen,Lasse heikkilä, vladimir tihonov, mika toivola ja jopa nykyinenkin valmentaja ari-pekka selin. Kaikkia näitä yhdistää hieman erinlainen side porin ässiin ja sen joukkueen sielunelämään, kuin Jyrki Aholla oli.
Ja mitä se alivoimaennätys merkkaa, jos ylivoima on totutunlaista. Ehkä sitä, että taidettiin olla silloin vähiten maaleja tehty nippu siinä ajassa... jataas, muista niitä, ketä tämän lystin maksaa.
Itse en ees osaa enään päätellä, että kumpi on tuhonnut ässien pelillisen identiteetin. Kukkahatut ja sen kautta liigan tuomaritoiminta, vai porin ässät itse. Minulle tämä paska riitti toistaiseksi ja jatkan pelkästään seuraamalla habsien pelejä öisin.