Ari Koivunen

  • 12 017
  • 56
Näin hevimiehenä(kin) voisinpa sanoa Ari Koivusesta : Tätä kaveria kukaan ei muista 2-3 vuoden päästä.

Tottakai toivon menestystä jne. ja osaahan kaveri laulaa, ei siinä mitään. Mutta kun kaveri ei osaa itse säveltää(?) saati sanoittaa niin ei sillä pitkälle pötkitä.
 

Markku

Jäsen
Täyttä paskaa, noiden näytteiden perusteella. Ei pitäisi tietenkään tuomita niiden perusteella, mutta teinpä sen jo.

Tätä osasi ehkä odottaa, käy vähän niin kuin Agnekselle. Kuka muistaa häntä enää, saatikka parin vuoden päästä? Idolssista ponnahtava kaveri hevi-skeneen, joka ei osaa edes säveltää niin kuin yllä todetaan. Tuomio on; itse en ainakaan arvosta.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Mulle on ainakin yks ja sama, että kuka ne on säveltänyt, jos vaan on hyviä biisejä ja jos niitä biisejä tulee lisää ja siis sen myötä albumeita lisää. Mun mielestä vaikuttaa näin aluksi ihan ok-albumilta. :)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tottakai toivon menestystä jne. ja osaahan kaveri laulaa, ei siinä mitään. Mutta kun kaveri ei osaa itse säveltää(?) saati sanoittaa niin ei sillä pitkälle pötkitä.

Tilanteen voisi pelastaa se, että kaveri pääsisi bändiin, jossa kaikki ovat täydellä sielulla mukana. Nyt tuossa on tehty Idols-formattiin kuuluvasti siten, että on hankittu liuta studiomuusikoita, joille on vain annettu biisit soitettavaksi. Heillä ei ole sen suurempaa motivaatiota kehittää omaa soundia, minkä johdosta levy kuulostaa näytteistä päätellen täydellisen sieluttomalta läpisoitolta.

Tämä on juurikin ongelma. Raavitaan nopeasti kasaan palikat, tehdään niistä nopeasti kyhätty rakennelma ja tulos on kuultavissa. Hyvä levy syntyy tavallisesti vain siten, että taustalla on aidosti motivoitunut bändi, jolla on ollut aikaa hioa biisejä sellaisiksi kuin he haluavat. Ari Koivusen - tai kenenkään muunkaan artistikilpailuvoittajan - levy ei ole sellainen. Niistä kuulee heti, että levyt on ollut pakko tehdä nopeasti, jotta yleisö ei unohtaisi artistia.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Arilla on mielestäni ihan OK ääni, mutta ns. heviuskottavuus on lähellä nollaa. Jotenkin vain olemus on niin pikkupoikamainen, ettei vakavasti otettavana hevilaulajana voi ottaa. Tietysti myös Idols-menneisyys vaikuttaa asiaan.

Tähän sama. Mikä siinä on että pitää sitä hevi-imagoa niin ihailla, Idolsissakin Arin parhaat coverit olivat Kirkan ja Phil Collinsin biiseistä.

Epäuskottavuuden kruunaa tuo nimikin. Olisin luullut että olisivat keksineet kaverille jonkun artistinimen tai ihan vaan "Ari", mutta eikös se ole melkoinen alkutyrmäys hevilevyn uskottavuudelle jos sen kannessa lukee isolla "Ari Koivunen"? Kuulostaa vaan enemmän iskelmätähden nimeltä.
 

Fordél

Jäsen
No mitä tähän sanoisi muuta kuin että paska laulaja näin yhden biisin perusteella (kuulin noin minuutin). Voi olla että olen väärässä mutta tuskin olen.

Noh, kyllähän minuutin perusteella pystyy tuollaiset arviot vetämään. Sun täytyy siis olla oikeassa. Ei tässä muuta vaihtoehtoa voi olla. Ei muuta kun levy-yhtiöön töihin ja voit tunnissa kuunnella 60 artistia ja päätellä oisko niistä mihinkään. Tehokkuus maksimiin!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tähän sama. Mikä siinä on että pitää sitä hevi-imagoa niin ihailla, Idolsissakin Arin parhaat coverit olivat Kirkan ja Phil Collinsin biiseistä.

Ari pitää hevistä. Artistin ei ole mikään pakko esittää sitä musiikkia, mistä ei välttämättä tykkää. Ari tosin käsittääkseni kyllä piti Kirkan ja Philin musiikista, mutta hevi on silti enemmän hänen juttunsa.

Riski on aina siinä, että yleisö ei ostakaan levyjä, mutta harva taiteilija silti ryhtyy vaihtamaan tyyliä, jos tuntee toisen genren paremmin siksi, mitä haluaa esittää.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Näin hevimiehenä(kin) voisinpa sanoa Ari Koivusesta : Tätä kaveria kukaan ei muista 2-3 vuoden päästä.

Tottakai toivon menestystä jne. ja osaahan kaveri laulaa, ei siinä mitään. Mutta kun kaveri ei osaa itse säveltää(?) saati sanoittaa niin ei sillä pitkälle pötkitä.

Tätä osoittamaasi asennetta minä en vaan tajua. Maailma on täynnä bändejä, joiden laulaja ei osaa säveltää eikä välttämättä edes sanoittaa. Eihän se vaadi kuin yhden kappaleen yhtä suurta perhettä. Vaikka Cheat Coden suunnitelmat nyt olisivatkin palata oman pöydän ääreen tämän kiertueen jälkeen, kukaan ei tiedä tällä hetkellä varmaksi, missä mennään esim. ensi vuonna. Siksi myös mölyt sävellys/sanoitustaidottomuudesta ja lupailut miehen unohtumisesta 2-3 vuoden sisään olisi ihan viisasta pitää omassa mahassaan.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Niin ei se tainnut kuningas itse, eli Elviskään niitä biisejä itse tehdä ja niin vaan massoihin upposi. En nyt siis vertaa Aria Elvikseen, vaan haluan vaan tuoda julki että minua(kaan) ei sinänsä kiinnosta kuka ne kipaleet on tehnyt jos ne Arin laulamana kuulostaa hyvältä. Stormwind ja Hear My Call voisivat aivan yhtä hyvin olla mukana Sonatan levyllä tai ainakin sinkun b-puolina. En tiedä onko kenen käsialaa kyseiset veisut.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Miksiköhän sinä käyt sitä asiaa kyselemässä Ari Koivuselle tarkoitetussa ketjussa? Taidat olla sellainen rölli.
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Kyllä Ari Koivusen levy voittaa helposti viime vuoden idols levyt joitten esittäjinä toimi Ilkka "kuka" Jääskeläinnen ja Katri Ylander.. Hyvä levy noinkin nopealla aikataululla saatu kasaan sitten odottelemaan seuraavaa julkaisua mikä tehdään ajan kanssa.. Toivottavasti Ari ei jää pelkäksi tähden lennoksi.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Kgz kirjoitti:
Toivottavasti Ari ei jää pelkäksi tähden lennoksi.

Eiköhän ole selvää, että tähdenlento Arista tulee, jos hän ei ala esittää suuren yleisön musiikkia. Nyt valittu linja vaatisi vahvan ja särmän persoonan, eikä Arilla sellaista ole. Kivasti hän toki laulaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Paras esittämättä jäänyt kysymys: Miksi? Kuka tarvitsee "Hevi-Arin" versioita vanhoista biiseistä ja/tai banaaleja täsmäsävellettyjä uusia biisejä? Sinänsä aika vitun surullista että ihmiset menee mukaan tällaiseen. Toisaalta taas hienoa, niin elitistirunkkarit voi hykerrellä tyytyväisenä.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Eiköhän ole selvää, että tähdenlento Arista tulee, jos hän ei ala esittää suuren yleisön musiikkia. Nyt valittu linja vaatisi vahvan ja särmän persoonan, eikä Arilla sellaista ole. Kivasti hän toki laulaa.


Hevin kautta iskelmään ja tangoon, mummot ja papat diggaa. Kiva ääni pojalla on, mutta onhan se aika rääpäle.

Ensi vuonna kunnon voimaballaadilla Euroviisuihin.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Paras esittämättä jäänyt kysymys: Miksi? Kuka tarvitsee "Hevi-Arin" versioita vanhoista biiseistä ja/tai banaaleja täsmäsävellettyjä uusia biisejä? Sinänsä aika vitun surullista että ihmiset menee mukaan tällaiseen. Toisaalta taas hienoa, niin elitistirunkkarit voi hykerrellä tyytyväisenä.


Hiukan offtopicina heitän tähän väliin, että vaikka minuakin kyrsii ylituotettu poppipaska a'la Britney Spears, niin käyrät nousee myös siitä että joku olmi kuuntelee uskomatonta proge visvaa, ja sen jälkeen aliarvioi kaikkien muiden musiikkimakua.(enkä viittaa tässä tapauksessa lainaamaani tekstinpätkän kirjoittaneeseen nimimerkkiin) Tottakai kiritiikki perustuu siihen että itse ollaan niin helvetin fiksuja, että ymmärretään satunnaisesti peräjälkeen juntattujen nuottien ja sävelkuvioiden taustalla oleva nerokkuus.

Itse lähtökohtaisesti kuuntelen musiikkia mikä minun korvaani kuullostaa hyvälle, sill'ä ei ole merkitystä onko orkesteri itse säveltänyt kappaleensa vaiko ei. Tästä päästääkin aasinsiltaan itse ketjun aiheeseen, eli mielestäni Koivusen Arin levy on ihan ok. Jaksaa kuunnella, joitakin biisejä tulee pyöritettyä jopa melko usein.....hyi kun hävettää....
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tottakai kiritiikki perustuu siihen että itse ollaan niin helvetin fiksuja, että ymmärretään satunnaisesti peräjälkeen juntattujen nuottien ja sävelkuvioiden taustalla oleva nerokkuus.

Nyt mennään todellakin off-topicin puolelle, mutta minua taas ärsyttää suunnattomasti "vaikeamman" rockin ystävänä se, että genre mielletään sitä kuuntelemattomien toimesta tyypillisesti "peräjälkeen arpomalla heitettyjen sävelien kombinaatioksi", joka on tehty vain ja ainoastaan sen takia, että "esitetään erikoista".

Todellisuus on kuitenkin se, että nerot säveltäjät saavat perus-sävel- ja sointukulultaan poikkeavista ratkaisuistaan huolimatta toimivia kokonaisuuksia. On totta, että jos vain yksinkertaista ja moneen kertaan tehtyä musiikkia kuuntelee, ei tuo vaikeampi rock hetkessä aukea. Mutta omaakin sävelkorvaa voi kehittää. Se on itseasiassa yllättävänkin helppoa.

En kohdistanut tätä sinuun, vaikka tekstiäsi lainasinkin. Samojen ennakkoasenteiden takia olen vaan joutunut menttämään hermojani lukuisia kertoja.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Nyt mennään todellakin off-topicin puolelle, mutta minua taas ärsyttää suunnattomasti "vaikeamman" rockin ystävänä se, että genre mielletään sitä kuuntelemattomien toimesta tyypillisesti "peräjälkeen arpomalla heitettyjen sävelien kombinaatioksi", joka on tehty vain ja ainoastaan sen takia, että "esitetään erikoista".

Todellisuus on kuitenkin se, että nerot säveltäjät saavat perus-sävel- ja sointukulultaan poikkeavista ratkaisuistaan huolimatta toimivia kokonaisuuksia. On totta, että jos vain yksinkertaista ja moneen kertaan tehtyä musiikkia kuuntelee, ei tuo vaikeampi rock hetkessä aukea. Mutta omaakin sävelkorvaa voi kehittää. Se on itseasiassa yllättävänkin helppoa.

En kohdistanut tätä sinuun, vaikka tekstiäsi lainasinkin. Samojen ennakkoasenteiden takia olen vaan joutunut menttämään hermojani lukuisia kertoja.
Aamen.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Nyt mennään todellakin off-topicin puolelle, mutta minua taas ärsyttää suunnattomasti "vaikeamman" rockin ystävänä se, että genre mielletään sitä kuuntelemattomien toimesta tyypillisesti "peräjälkeen arpomalla heitettyjen sävelien kombinaatioksi", joka on tehty vain ja ainoastaan sen takia, että "esitetään erikoista".

Todellisuus on kuitenkin se, että nerot säveltäjät saavat perus-sävel- ja sointukulultaan poikkeavista ratkaisuistaan huolimatta toimivia kokonaisuuksia. On totta, että jos vain yksinkertaista ja moneen kertaan tehtyä musiikkia kuuntelee, ei tuo vaikeampi rock hetkessä aukea. Mutta omaakin sävelkorvaa voi kehittää. Se on itseasiassa yllättävänkin helppoa.

En kohdistanut tätä sinuun, vaikka tekstiäsi lainasinkin. Samojen ennakkoasenteiden takia olen vaan joutunut menttämään hermojani lukuisia kertoja.

No joo, ehkä itsekkin "hiukan" karrikoiden kirjoitin tuon osan tekstistäni. Itseasiassa minäkin pidän hiukan "vaikeammin" aukeavasta musiikista, sillä se kestää huomattavan paljon enemmän kuuntelua kuin valmiiksi pureskeltu matsku. Mutta tämä ei poista sitä tosiasiaa, että elitistinen, toisten musiikkimaun/musiikin haukkuminen, perustuen omaan "muita parempaan" musiikkimakuun, on ihan perseestä.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Mutta tämä ei poista sitä tosiasiaa, että elitistinen, toisten musiikkimaun/musiikin haukkuminen, perustuen omaan "muita parempaan" musiikkimakuun, on ihan perseestä.

Vitut, elitismihän on elämän suola. Itse ainakin tunnen (surkeaa)ylemmyydentunnetta kimiräikkösiltalehtiradionova-tyyppeihin. Mitä sitten. Ja Sistis jo puhui musiikkisysteemit paremmin mihin itse kykenisin. Itse rakastan musiikkia, ja hyvä on hyvää. Lattea ilmaisu toki. Mutta minulle on ihan sama, onko musiikki Toolin Schism tai Pet Shop Boysin It´s A Sin, kaikki hyvin tehty musiikki kiinnostaa. Koko "Hevi-Ari"-menosta tulee mieleen, että nyt ihmisiä viedään helposti, kun ei ne tajua mitään muutakaan vaatia.
 

GEG76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siirretäänpä vastaus Möörmanin ketjusta tänne Arskan puolelle :)

Mutta joo, turha näitä sinänsä on verrata. Ari ja Kristian vetävät eri sarjoissa. Koivunen on hyvä hevilaulaja, mutta ei mitään muuta. Meurmanissa on potentiaalia vaikka mihin.

Hmmm.. tuosta rohkenen olla eri mieltä. Tällä hetkellä Ari ei ole kuin hevilaulaja koska jätkä ei ilmeisesti itse tajua omaa potentiaaliaan, vaan umpihevarina haluaa laulaa vaan heviä. Tuolla äänellä voisi tehdä niin paljon muutakin ja tätähän tuomaritkin yrittivät (tuloksetta) takoa kalloon..

Imperiumin levyarvio ja haastis löytyy muuten alta:

http://www.imperiumi.net/int_2.php?id=884

http://www.imperiumi.net/alb_2.php?id=6296
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ylex-kanavalla on viikon albumina Ari Koivusen Fuel for the fire. Tänään tuli pari biisia ja ilmeisesti jokapäivä tulee yksi biisi.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Parempi levy kuin odotin. Yhtään varsinaista huippukappaletta ei ole, mutta oikeastaan ainoa todella heikko kappale on singlebiisi.

Ääni on kyllä hyvä. Ainakin itseäni miellyttää enemmän kuin tämän hetkinen Kotipelto ja Sonatan Kakko.
 

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
Hear My Call ja Hetki Lyö ihan asiallisia biisejä, muuten levy on täyttä kuraa.
Tehää niinku "hevilevy" ku se on nyt niin ihq ja kaikki mummotki diggaa siitä. Imetellä täytyy jos mummot jaksaa innostua vielä Arin seuraavastakin "hevilevystä".
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Hear My Call ja Hetki Lyö ihan asiallisia biisejä, muuten levy on täyttä kuraa.
Tehää niinku "hevilevy" ku se on nyt niin ihq ja kaikki mummotki diggaa siitä. Imetellä täytyy jos mummot jaksaa innostua vielä Arin seuraavastakin "hevilevystä".

Sinä ainakin jaksoit innostua juuri noista levyn massoja kosiskelevimmista kappaleista. Ihme ettet vielä maininnut sitä balladia. Lienetekö itse yksi näistä mummoista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös